De Winterstop!? | Page 56 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Leg je ze niet allemaal aan zo'n ladertje ?
     
  2. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Niet nodig, 2 Saabs worden gewoon regelmatig gereden, de Dino en de Alpine niet, die hebben winterstop. De Aston probeer ik ook eens in de 2 weken uit te laten. Onlangs nog met wat natte sneeuw maar geen pekel.
    Vrijdag magtie naar Kroymans voor de APK en wat kleine garantiepuntjes, al weer bijna een jaar....
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel

    Attached Files:

  4. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik gebruik precies dezelfde stekkertjes, dat werkt prima. Ook heb ik zo'n kabeltje gemaakt met de accuklemmetjes, altijd handig.
     
    Melvok likes this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je zal je Ferrari maar 30 jaar niet wassen....


     
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Hoeveel heb je er inmiddels? :):)
    Ik had je tip 3j geleden ingewiligd en het is een top apparaat en ligt altijd voorin.
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Denk 4 stuks of 5 ...

    Zijn steeds weer mensen die er graag eentje willen overnemen Tyn ... maar te laat komen.
     
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik had een rammeltje onder de 'hoedenplank' en heb dat uit elkaar gehaald.
    Best een lastig klusje omdat je heel lastig bij die moertjes in de motorruimte kunt.

    Toen ik dat spul eruit had (kan eruit zonder de zijruitjes te verwijderen overigens), heb ik besloten dat die stof vervangen moet worden, dus ik heb de leverancier gevonden die de originele stof (wol van Ermenegildo Zegna) verkoopt. Ik krijg vandaag een proef-stukje en als die juist is, bestel ik 2 meter ongeveer.

    Maar omdat ik wat vlekken had van lekkage heb ik toch besloten om de zijruitjes eruit te halen, dus die liggen er nu ook naast.
    Projectje wordt wat groter, maar dit is de enige juiste manier.


    p.s. Alles wat je op de foto's ziet is origineel. Is nog nooit aan gesleuteld voorheen.
    Onder de hoedenplank zitten bv. aan beide kanten houten blokjes om hem mooi uit te lijnen.
    Prachtig Italiaans handwerk nog dus :)

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Iemand hier die dit ook al eens heeft gedaan overigens?
    Ik heb wat vragen over de kit en de rubbers namelijk.
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Leuk klusje!

    Ik heb een nieuw gebogen achterraam erin en één zijruitje achter eruit gehaald ook i.v.m. lekkage en opnieuw erin gezet. Er zijn meerder kitten, maar ik heb een echte autokit ruit gebruikt die voornamelijk voor bussen wordt gebruikt. Kit wordt niet te hard zodat met torderen het ruitje niet breekt en er blijft ook geen vuil aanzitten.

    Constructie is bij de Mondial wel anders (denk ik). Het hele ruitje is gekit van fabriek af. Bij de 308 ook? Of heb je ook rubbers eraan?
     
  11. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik ga raamframe uit elkaar halen en dan tussen rubber/frame moet iets van kit komen.
    Dan frame weer in elkaar en dan moet dat frame ook weer met kit in de auto worden geplakt.
    (en dan weer popnagelen)
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1388 328gts1987, Jan 19, 2018
    Last edited: Jan 19, 2018
    Harry, alles is origineel op de foto's. De benzine dop ook?

    Vraag: waar zitten de popnagels waarover je spreekt? Ik had (328) GTS en heb nooit lekkage gehad maar kan me geen popnagel herinneren...

    Ps in de 328 was deze "hoedenplank" als optie met leder te bekleden af fabriek. Ook de binnenkant van het dak was dan leder alsook het gedeelte om de "achterruit".
    Het was een kunstleder, zoals het deskbord waardoor zowel voor als achterin alles hetzelfde was.
    Ik was er erg gelukkig mee want ook regen (te laat dak erop) was geen probleem/verkleuring of vlekken.
     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    GTS is veel simpeler qua constructie.
    Raampjes druk je er gewoon uit.

    Ik ben originaliteitsliefhebber dus de originele stof moet er weer op. (Nep) leer is misschien handiger, maar hoort er niet in.

    Scherp gezien :)
    Ik moet nog eens zo’n simpele plastic Fiat-tankdop kopen idd. Gelukkig eenvoudig verkrijgbaar.
     
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    De raamframes zitten links met 6 popnagels vast (4 bij B-stijl, 2 achter tankklep).
    Bijrijderskant zitten 3 popnagels in B stijl.
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Antwoord op je vraag: ik gebruikte vroeger de nadenkit van 3M en glasskit van Sikaflex.
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Sika, er zijn veel soorten maar ik heb de 515 gebruikt, omdat deze snel droogt en overspuitbaar is. Let wel het is een stevigere kit dan dum dum, maar ik neem aan dat je niet elke 3 maandag van de maad het ruitje eruit wil halen om schoon te maken :p Ik ben geen fan van de originele kit. Het plakt na 30j nog steeds aan alle kanten en je klauwen zitten helemaal onder.

    Top dat de orginele stof er nog is! Ik hou wel van nieuw origineel! echt bizar hoe vies de stof kan zijn als je het eenmaal in je handen hebt!

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Idd .... Sikaflex dus :D
     
  19. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Wederom weer wat werk voordat we weer naar Italie gaan afreizen.

    Elektra problemen komen hier en daar de kop opsteken en nu de laatste keren had ik af en toe geen dimlicht en heel af en toe na een langere rit dat de startmotor geen teken van leven geeft met starten. Er zitten al allemaal nieuwe Bosch relays in, dat heeft zeker geholpen het eerste jaar met vage stroingen.

    De witte W stekker hou ik al een tijdje in de gaten, maar het moment is daar om de zekeringenkast te gaan vervangen met de Upgrade van Guido!


    Image Unavailable, Please Login
     
  20. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat is een goede investering als je problemen hebt. Zelf wacht ik daar nog mee omdat alles nog goed werkt. Weinig spanningsval ook als ik grote verbruikers aan zet.
     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat zei ik ook 2-3 jaar geleden :) Toen was de zekeringkast nog niet 250 euro duurder :p Spijt...? ja beetje wel dat ik hem niet gewoon gekocht had om hem op de plank te hebben.

    Voor 250 euro heb je toch ook weer een halve MaxiCosi! tja ik reken tegenwoordig in babyspullen! LOL!

    Matrialen zijn duurder geworden zo dus ook de zekeringkast, maar neemt niet weg dat ik het erg waardeer dat mensen zoals Guido er tijd in investeren om ook het oude spul van dit mooie merk rijdende kunnen houden :cool:
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik heb nog wel een perfecte rode Ferrari MaxiCosy voor jou staan Tyn, gratis af te halen ... :)
     
  23. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Ja, jammer genoeg heb ik de prijzen moeten verhogen. Connectoren gemaakt in de US / Zwitserland en de euro met zijn waardeverlies de afgelopen jaren...
    Voor mij is het een hobby om deze fuseboards te maken dus geld speelt zo geen rol. Ben toch nog altijd 3 weken bezig om 1 bord gereed te maken en als je alle posten aftrekt van de verkoopprijs (zo'n 175 connectoren, het moederbord, boren, frezen, soldeermaterialen, electriciteitsdraden, electriciteit) dan blijkt dat de uren van ARBEID enkele eurokes opleverd...
    Ben echt happy dat ik ondertussen zo'n 75 eigenaars heb kunnen helpen om hun bolides op de weg te houden.
    Maxicosi...heb nog een antiek kinderbed te koop voor een paar euro :rolleyes:
    Guido
     
    MvT likes this.
  24. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik begrijp het volkomen Guido en terecht! Ik ben er erg blij mee dat ik hem ga plaatsen! Zo is het helaas ook met de lensen :) handenarbeid levert weinig op in de westerse wereld.
     
  25. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Aj.. we hebben er net 2 gekregen. Nieuwe van mijn ouders en 1 van mijn zus die hier nu de boel komt dumpen :confused: Bedankt voor het aanbod Mel erg gewaardeerd, maar ik moet het afslaan anders kan ik hier een winkel beginnen of een 2e Ferrari GT kopen om all zitjes te gebruiken! ....maar dat laatste moet ik toch wel bespreken!
     

Share This Page