Ferrari Racing Days Spa 2018 | Page 5 | FerrariChat

Ferrari Racing Days Spa 2018

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Fumacher, Mar 21, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. PatrickQV

    PatrickQV Rookie

    May 10, 2015
    26
    Holland
    Full Name:
    Patrick
    He Fred, volgens mij was jij degene die op de jaaropening zei dat ik dit moest zien omdat daar de FXXen rondscheuren, en dan zal je zelf bijna niet gegaan zijn. Bedankt nog dat je het me gezegd heb, wij zijn vrijdag geweest en het was echt GAAF.
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt patrick, het was er bijna niet van gekomen aangezien ik (en Paulo) maandag vertrekken naar Italie voor de Mille Miglia.
    Vandaag is er al een groepje (5 auto's) vertrokken die kant op om het grootste auto festijn van het jaar (en misschien wel van de wereld) mee te gaan maken.
    Ik raad je aan ook dit eens goed te bekijken en in te plannen, een must.
    Persoonlijk heb ik de mazzel (lees: gunning) dat Jeffery deelneemt als deelnemer en mij een volg-auto deelname gunde, iets waar ik al jaren van droomde.
    Kortom onderzoek en bekijk of je een kijkje kan gaan nemen in mei regio Brescia (of Rome zoals ik 2 jaar geleden deed) om dat spektakel mee te maken.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Fred !

    Ben blij dat je er TOCH heen bent geweest gisteren, je hebt nu zelf de FXX, FXX K en de FXX K Evo kunnen zien en horen, naast de bekende F1 bolides.

    Wij waren er vandaag; weer as typisch voor Spa, nat en bewolkt :)

    Toch heeft top spotter Tarek weer een super serie gemaakt, ongelooflijk weer. bekijk ze hier

    Op FB is de hele serie, hier een paar die ik zelf maakte.

    Absolute topper deze Racing Days was voor ons de nieuwe FXX K - Evo van Pieter Mann.

    We ontdekten slechts 1 NL Ferrari op de bezoekersplaats, is dit een bekende ?

    En natuurlijk vriend Otto >>>

    Image Unavailable, Please Login
     

    Attached Files:

  5. PatrickQV

    PatrickQV Rookie

    May 10, 2015
    26
    Holland
    Full Name:
    Patrick
    Veel plezier in Italië dan, we zullen vanzelf wel wat foto’s zien. Voor mij was het hoogtepunt toch wel de FXX en de 333 over het circuit te zien scheuren alsmede 2x F40 en een F50 met elkaar in achtervolging ze zien gaan, daar zit toch ook wel bizar geluid in als ze die helemaal opentrekken..verder was eigenlijk alles wel gaaf en al besloten om volgend jaar een herhaling te doen.
     
    Melvok likes this.
  6. Stef65

    Stef65 Karting

    Apr 28, 2015
    194
    reg Antwerp Belgium
    Full Name:
    Stef
    Passione Ferrari Classiche : Ik heb enorm genoten van de tweedaagse, donderdag en vrijdag.

    Qua wagens vond ik de 250 GTE, een F40 en een F50 wel impressionant. Ook de zeldzame 208 Turbo (volgens mij enkel gemaakt in en voor Italië) was wel een leuke verschijning.

    Qua gezelschap konden we het niet beter treffen. Na de ontvangst aan de receptie, (met bijhorend kado = helm) in het hotel Naxhelet Golf Club, en een introductie speech van het Italiaanse marketing team werd ons een geweldig avondmaal aangeboden en werden de eerste contacten gelegd. Het zat meteen goed en we hebben met de tafelgenoten tot laat in de nacht de bar gesloten. Wat er met de Chinese massage is gebeurd weten we nog steeds niet, maar tijdens het ontbijt en gedurende de hele dag bleef dit ons achtervolgen.

    Om 09:45 kregen we vluchtig een briefing, werden de wagens opgeboend, de stickers geplakt en de elektronische roadbooks uitgedeeld. Een roadtrip van 110 KM door de Waalse Ardennen stond op het programma met een koffie break in La Roseraie in Modave en final destination op het circuit van Spa, waar we toegang kregen tot de Passione Ferrari Hospitality en Paddock met weer lunch à volonte. Spijtig genoeg moesten mijn vrouw en ik vanaf hier het evenement verlaten wegens andere verplichtingen, maar op het programma stond nu de mogelijkheid tot een 30 tal minuten test rijden op openbare weg met een aantal nieuwe wagens naar keuze en als afsluiter een aantal free laps en parade met eigen wagen op het circuit.


    Kortom : 2 superdagen once in a lifetime

    In bijlage een aantal foto’s.
     

    Attached Files:

  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #110 Melvok, May 14, 2018
    Last edited: May 14, 2018
    Thanx Stef, mooie bijdrage en foto's van jou.

    Eigenlijk was dit deel van het evenement mij ontgaan.

    Ook hoorden we hier niks over de Nederlandse F dealer rally vanuit NL naar de Racing days.

    De Engelse en Franse dealers hadden kennelijk ook een verzoek van de fabriek om een dergelijk evenement op te zetten ...


    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login
     
  8. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Het waren twee mooie dagen daar op Spa... Zaterdag verbrand, op Zondag verzopen ;) Voor de oude garde die de Racing Days van tien jaar terug nog hebben mogen meemaken was het wellicht teleurstellend. Inderdaad minder (lees eigenlijk géén.. ) klassiekers. Ik kon de nieuwe opzet echter wel waarderen. De F1's en FXX(K)'s maken alles goed. Wat een bak (mooie...) herrie maken die apparaten!! Inderdaad spijtig dat je als liefhebber/eigenaar niets hoort van de rally die naar het schijnt startte in Houten. Wat beeldmateriaal...


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  9. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
  10. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dank voor de mooie beelden Maarten! Je hebt zo te zien veel gezien en meegemaakt.
     
  11. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Dit zijn slechts 'snapshots' Vu! De mooie beelden verwacht ik van jouw kant... ;) We hebben ons prima vermaakt. Zelfs zonder eigen Ferrari. Die stond op de beste parkeerplaats... Thuis, in de garage :)
     
  12. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Thnx voor de foto's guys !!
     
  13. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Oef dank voor je compliment :) Ik heb me ook vermaakt. Hier wat foto's die ik gemaakt heb.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    furious360 and Melvok like this.

Share This Page