modellen en overige verzamelingen | Page 52 | FerrariChat

modellen en overige verzamelingen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by moriaan1, Aug 18, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
  2. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Print je die kentekenplaatjes zelf of bestel je die bij een stickergigant?

    Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
     
  3. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    geweldig die kentekens, maken het net effe echt
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  6. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Zit hier al een tijdje mee te lezen en vandaag de moeite genomen om ook eens wat modellen op de foto te zetten. Vorig jaar voor onze verhuizing heb ik eens naar mijn modellen staan kijken en merkte dat ik er helemaal niks meer mee had. Het was een allegaarte van de minste kwaliteit (Hotwheels en Bburago) en alles in Rosso Corsa maar geen eentje was gelijk. Vanaf klein kind kocht ik altijd het nieuwste model wat er was in 1/18. Ik heb toen in één keer alles weggedaan, alle kinderen in de buurt weer blij ;).

    Mezelf voorgenomen om de volgende collecties op te bouwen:

    - Hypercars in racetenue - 1/18 - hoge kwaliteit (BBR of Looksmart, Amalgam komt later nog wel)
    - One-offs (SP) en concepts - 1/43 - hoge kwaliteit
    - Alle Formule 1 auto's van Ferrari - 1/43 - Wat er maar te krijgen is

    Inmiddels zijn daar twee zijsporen bij gekomen:

    - V8 straatracers (CS, Scuderia, Speciale etc.) in een donkerrode kleur - 1/18 - hoge kwaliteit
    - V12 straatracers (GTO, TDF) in een donkerrode kleur - 1/18 - hoge kwaliteit
    - Hypercars - 1/18 - Open in de kleur Giallo

    Voor nu even de Hypercars in racetenue onder elkaar. Heb de One-offs en concepts ook op de gevoeligeplaat gezet dus als er interesse is kan ik die ook even uploaden:

    Ferrari - 288 GTO Evolutione - Looksmart - 1/18 - Rosso Corsa
    Image Unavailable, Please Login
    Ferrari - F40 LM - BBR - 1/18 - Rosso Corsa
    Image Unavailable, Please Login
    Ferrari - F50 GT - Fujimi TSM - 1/18 - Rosso Corsa
    Image Unavailable, Please Login
    Ferrari - FXX - BBR - 1/18 - Rosso Corsa
    Image Unavailable, Please Login
    Ferrari - FXX-K - BBR - 1/18 - Rosso Corsa
    Image Unavailable, Please Login

    Bonus, ik mijn eigen 599 nagemaakt door de velgen van de GTO over te zetten zoals op mijn eigen auto:
    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT likes this.
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooie replica van jouw eigen 599 Bram, mooi gedaan zo.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Niet alleen de modellen zijn mooi, het zijn ook goede foto's. Hoe maakte je die?
     
  9. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Thanks! Ooit laat ik hem nog een keer in Rosso Scuderia spuiten, er moet altijd iets te wensen over blijven.

    Eigenlijk heel simpel, ik gebruik deze opvouwbare studio van Caruba: https://www.coolblue.nl/product/741294/caruba-portable-photocube-led-70x70x70cm.html. Deze foto's zijn onbewerkt van mijn telefoon en zien er direct goed uit. Als ik met mijn systeemcamera schiet en wat nabewerking doe dan lijken het net studiofoto's. Je klapt het ding op tot een platte doos van +/- 7,5cm dus dat berg je heel makkelijk even op.
     
    328gts1987 and marcos like this.
  10. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Blijkbaar had ik mij hier nog niet aangemeld. Helaas kon ik F-chat niet meer openen, waarmee veel bruikbare info verloren is gegaan, maar volgens mij zijn een aantal van daar hier ook wel actief. Ben benieuwd of ik hier nog wat leuke info en tips kan inwinnen voor mijn Daytona-project. Destijds druk gezocht naar een geschikte Kyosho-donor van zowel '69 als '71 waardoor het stil kwam te liggen, inmiddels heb ik er meerdere in mijn bezit. :cool: Nu zoek ik alleen nog tips hoe ik de Kyosho het beste kan demonteren. Daar heb ik geen ervaring mee.
     
  11. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Om de velgen eraf te halen, moet centrale moer er eerst af. Daarachter vind je een schroef waarmee de velg vast is gezet.

    Wat wil je gaan maken?
     
  12. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Bedankt. Ik wil mijn Mattel GTS/4 verbeteren met Elite en Kyosho onderdelen. Daarnaast heb ik een softtop dak van Solido.

    Op zich heb ik de velgen van de Kyosho niet nodig maar wel vooral de onderdelen van de voorkant en de klapkoplampen van de '71-er. Die wil ik gaan plaatsen op mijn Mattel GTS/4. Ik weet dankzij YouTube al wel hoe ik de zilverkleurige plastic strip van de Mattel kan verwijderen. Dat is geen probleem. Kwestie van verwarmen zodat de puntjes waarmee het vastzit gaan smelten.
     
  13. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    De koplampen van een Kyosho zitten ook vastgelijmd. Bij mij viel er eentje door ouderdom eraf. Ik denk dat je met een dun en scherp mesje ze wel eruit kan krijgen.

    Klinkt als een mooi project!
     
  14. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Dat wist ik. Dat loslaten van de koplampglaasjes is bij mij ook wel gebeurd. Maar waar het mij om gaat is het deel wat er voor zorgt dat ze omhoog en naar beneden kunnen. Dat wil ik overzetten.
     
  15. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Oef dat durf ik niet te zeggen. Ik vrees dat je daar bij kan komen door de onderzijde te openen. Heb er zelf geen ervaring mee.
     
  16. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Onlangs bezig geweest om een riempje te reproduceren op een schaalmodel. Met behulp van Agnes op speciale siliconenklei gekomen waarmee ik een mal kon maken. Daarna een 'nieuwe' riem kunnen reproduceren. Ik ben er wel tevreden over.
    View attachment 2814877
     

    Attached Files:

    Harry-SZ, MvT and Ben308 like this.
  17. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Je ziet inderdaad weinig verschil. Netjes.
     
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik kan uit ervaring vertellen dat het demonteren van Kyosho modellen met zorg moet gebeuren. Veel onderdelen zitten gelijmd en er zijn ook vaak verborgen boutjes. Ik heb geen ervaring met de Daytona, maar zal niet anders zijn.
     
  19. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Netjes! Wat voor materiaal heb je gebruikt voor het nieuwe riempje? En waar heb je dit plus de siliconenklei gekocht?
     
  20. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Dat had ik inderdaad al op meerdere fora gelezen. Op zich hoeft de donor niet meer in elkaar gezet te worden.
    Net nog even een fotootje gemaakt van de '71-er die ik ga gebruiken...


    Image Unavailable, Please Login
     
  21. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Zo te zien moet het niet al te moeilijk zijn om de koplampunits er uit te halen. Waarschijnlijk voor"spoiler" losschroeven en daaronder nog een paar schroefjes en klaar?
     
  22. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    #1299 JW01, Aug 22, 2019
    Last edited: Aug 22, 2019
    Die richting zat ik ook te denken inderdaad. Leek me alleen handiger om eerst advies te vragen ipv zomaar te doen. Ik kwam aan weerszijden een schroefje tegen bij de voorwielen. Die zullen dan los moeten?
     

    Attached Files:

  23. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb nog even gekeken naar de foto's die ik gemaakt heb bij het demonteren van een Kyosho 308. Dat zit toch zodanig in elkaar, dat je het hele model uit elkaar moet halen om bij de koplamp units te komen.
     
    Melvok likes this.

Share This Page