Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3620 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die radio zou ik wel willen, ook zonder die draaiknoppen.
     
    MvT likes this.
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je weet waar hij staat, doe een bod zou ik zeggen.
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ongeveer een jaar geleden deden Ik, Tijn en Lewie een (laatste) seizoens-rit door A*dam centrum.
    Gezien het weer wat komende week nog slechter wordt (morgen is droog met beetje wind, stel ik voor morgen te verzamelen in de Meern (Utrecht) voor een laatste rit voordat de pekel weer rijkelijk gestrooid wordt?

    Wie heeft er tijd (want zin is er altijd wel) voor een bitterbal/uitsmijter als afsluiter?
    Zeg rond 12:00 bij La Place De Meern restaurant afrit 15 van A12
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    :D Ik ga kijken of ik het ga redden. Zondag wordt toch niets om te rijden.
     
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Je bent me net voor! :p
     
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Daarna, of een rit er naar toe, misschien naar de SP2 kijken bij Kroymans, want die heb ik nog niet gezien.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    SP2 is volgens mij alweer vertrokken. :(

    Ps. lees je app aub ;)
     
  8. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,063
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Zijn er nog verdere plannen gevormd voor een mogelijke lunch bij de La Place (of elders)?
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Plannen waren inderdaad gewijzigd Chris, had effe wat op de app gezet had je aan kunnen sluiten.
    Het is namelijk Louwman museum geworden omdat de A12 (bij de Meern) onderhoud kreeg. Marc(h), Tijn, Ferry en Lewie hadden zich gemeld maar spraken hun zorgen uit en qua tijd-planning kwam het niet helemaal uit in de meern af te spreken. Vandaar het alternatief bij Louwman. Lewie moest (alsnog) wegens uitloop tijdsplanning afhaken.
    Zelf reed ik via de "nieuwe" maastunnel en heerlijke traverse van de N14 naar Den Haag. Heerlijk dat gegalm in deze nauwe tunnels :p
    We parkeerde stipt 12:00 voor de ingang van Louwman Museum (voor voertuigen ouder dan 40 jaar) en hebben daar na verzamelen tickets gekocht en rondje door de collectie gelopen. Er stonden weer verrassende "wheels" tussen de bekende kopstukken.
    Zo zag ik voor het eerst een driewieler met voorwiel aandrijving. Niet bijzonder op zich. Totdat je ziet dat het een verbrandingsmotor is IN het voorwiel.... dat in 1914!
    Ook spotte ik een Ferrari racer van 20cm met een verbrandingsmotor erin, super geinig dingetje.
    Verder hoorde ik dat een Fchatter van hier ooit een Stratton (deels) heeft gehad, los achter aandrijf gedeelte (5e wiel) uit 1920.
    Op de terug weg (door Utrechtse baan) had ik een mooie km stand en op de A4 vlammen uit de uitlaat :D
    Mannen bedankt, was geweldige middag, mag van mij (qua weer) wel zo blijven. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Was wel weer heerlijk om even te toeren! Als het mooi weer is volgend weekend dan gaat de garage deur weer open. Mooi spul bij Louwman! die voorwiel aangedreven fiets was wel grappig. de tank zo klein in het wiel dat er tussen het frame maar een reserve tank was gemonteerd. Wat zal je stinken bij aankomst :)
     
    328gts1987 likes this.
  11. Deemeyere Wim

    Deemeyere Wim Formula Junior

    Sep 17, 2019
    441
    Belgium
    Full Name:
    Wim Demeyere
    Inderdaad een prachtig museum, zowel inhoud als architectuur.
    Image Unavailable, Please Login
     
    ferrarik and MrDino308GT4 like this.
  12. MondialDimi

    MondialDimi Rookie

    Nov 1, 2019
    19
    Begium
    Full Name:
    Dimitri Claus
    Beste leden, kan er mij iemand zeggen hoe ik best het koelcircuit kan ontluchten van een mondial t van 1991. Onlangs is de motor eruit geweest voor een groot onderhoud. Temp loopt prima op tot 90gr maar ik heb geen warme lucht uit de verwarming. Ik heb hem al rustig laten warmlopen met de vuldop eraf tot hij 70 a80gr heeft... radiator is lucht vrij. Iemand tips Dank bij voorbaat Dimi
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Neem aan dat je het over de verwarming hebt en niet over de airco …..

    Zoek het hoogst punt, in 9 van de 10 gevallen zit daar een ventiel dat open kan ...
     
  14. MondialDimi

    MondialDimi Rookie

    Nov 1, 2019
    19
    Begium
    Full Name:
    Dimitri Claus
    Ze zou nog een ontluchtingsnippel moeten zijn bovenaan de motor. Het staat in de handleiding bij bij de wagen hoort. Ik heb mij al zit gezocht maar kan hem niet vinden.... het staat nochtans mooi gedetailleerd in de handleiding.
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ben geen Mondial kenner, heb je die vraag al gesteld in model sectie? Of staat dat al niet beschreven daar? Als het vaker voorkomt is dat laatste vaak al gemeld.
     
  16. MondialDimi

    MondialDimi Rookie

    Nov 1, 2019
    19
    Begium
    Full Name:
    Dimitri Claus
    Ik zal daar een kijken.
     
  17. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Omdat de lange leidingen vanaf radiator tot motor horizontaal geplaatst zijn, blijft nog lucht gevangen zitten halfweg. Verhelpen kan door de wagen vooraan op te krikken, motor te laten draaien en dan nippel openen op de radiator.
    Verder zit de ontluchting op de motor bovenaan de thermostaat cover boven op de waterpomp (voorkant motor).
    Guido
     
  18. MondialDimi

    MondialDimi Rookie

    Nov 1, 2019
    19
    Begium
    Full Name:
    Dimitri Claus
    Bedankt Guido, ik zal het eens proberen met de wagen vooraan opgekrikt. Ik weet dat er een ontluchtingnippel bovenaan de motor zit. Op het thermostaathuis. Maar ik vind hem niet. Ik heb er al als een gek achter gezocht.
     
  19. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Misschien een foto van de voorkant (onder het venster achteraan) motor nemen en hier plaatsen om te checken of er wel degelijk een nippel aanwezig is....
     
  20. MondialDimi

    MondialDimi Rookie

    Nov 1, 2019
    19
    Begium
    Full Name:
    Dimitri Claus
  21. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  22. MondialDimi

    MondialDimi Rookie

    Nov 1, 2019
    19
    Begium
    Full Name:
    Dimitri Claus
    Bedankt Rob, ik bekijk dit eens
     
  23. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Bij lange stilstand gaan zulke pompjes stuk. Bosch maakt ze gewoon en zijn voor ongeveer €150,- te koop. Easy fix!
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou Dimitri aan hulp niet tekort, leren wij ook weer wat van;

    Bij lange stilstand gaan zulke pompjes stuk. Bosch maakt ze gewoon en zijn voor ongeveer €150,- te koop. Easy fix!
     
  25. MondialDimi

    MondialDimi Rookie

    Nov 1, 2019
    19
    Begium
    Full Name:
    Dimitri Claus
    Zeker aan hulp niet te kort. Ik heb al veel bijgeleerd. Bedankt aan iedereen voor alle tips om de Mondial terug te laten schijnen.
     

Share This Page