Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 85 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hekmans612

Hekmans612 Rookie

Jul 26, 2021
    3
    Full Name:
    Jeroen Hekmans
    Goedemiddag allemaal,

Even snel voorstellen; ik ben Jeroen en sinds kort eigenaar van een origineel Nederlandse 612. Mirabeau blu exterieur en een Rosso / Bordeaux interieur met Daytona afwerking. De Scaglietti is in 2005 nieuw geleverd door Kroymans aan Van de Akker. Het betreft een auto uit de collectie van Van de Moesdijk.

Na wat omzwervingen is de auto nu bij ons terecht gekomen; ik ben benieuwd of deze auto 'in het circuit' bekend is en of er hier nog vorige eigenaren aanwezig zijn.

Groet, Jeroen
    View attachment 3181940

Attached Files:

migo, Harry-SZ, djfrens and 3 others like this.
  2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,241
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Proficiat Jeroen! Schitterende 2+2. De namen Van de Akker en Van de Moesdijk zijn hier maar al te bekend, jammer dat die collectie niet meer is.

Geniet van je 612.

Gr. Martin

3. bay

bay Formula 3

Mar 13, 2011
    1,274
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
    Proficiat Jeroen!

4. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Gefeliciteerd en welkom.
    Wat is jou verhaal inzake je keuze?
    Lange zoektocht geweest?
    Meerdere exemplaren bekeken?

5. Scuderia Niels

Scuderia Niels Karting

Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Dag Jeroen,
    Welkom op dit forum, leuk dat je voor een 612 bent gegaan!
    Ik ken dit exemplaar niet, maar ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ook qua zoektocht, maar zeker het gebruik. Zou je af en toe wat willen delen? Ik heb nml zelf ook wellicht interesse in een 612, vandaar.

veel plezier ermee en hoop meer van jou en je 612 te horen.

Niels

6. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,241
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    1m45s:

Gr. Martin

Hekmans612 likes this.
  7. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Welkom hier Jeroen, wat een mooie auto !

Wens je heel veel mooie en veilige kilometers !

Mvrgr
    Mel

8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Mooie 612! Dat blauw staat hem heel erg goed.
    Welkom hier.

9. Hekmans612

Hekmans612 Rookie

Jul 26, 2021
    3
    Full Name:
    Jeroen Hekmans
    Vijf jaar geleden hadden we al eens proefgereden in deze 612. Toen vond ik de auto niet 'sportief' genoeg. Uiteindelijk hebben we toen een 599 GTB gekocht bij Prins en met veel plezier een aantal jaren gereden.

Na een paar jaar "Ferrari - loos" te zijn geweest begon het allemaal toch weer te kriebelen. Toen deze 612 voor een scherp bedrag bij een handelaar te koop stond was onze interesse direct gewekt. De kleurcombinatie; uitvoering en (compleet Nederlandse) historie is eenmalig. Daarnaast heeft de laatste eigenaar dit jaar de distributieriemen laten vervangen, grote beurt uitgevoegd en F1 transmissie laten reviseren.

Het enige wat nu nog op de planning staat is het monteren van 4 nieuwe Michelins Pilot Sport 4. Wielnaafdopjes en kentekenplaatverlichting moeten ook vervangen worden. Iemand tips waar je makkelijk onderdelen kan bestellen?

10. jaapio

jaapio Karting

Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Bij Kroymans kun je makkelijk bestellen, of online bij Eurospares.

Hekmans612 likes this.
  11. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik heb evt nog carbon wielnaafdoppen … indien gewenst … kosten wel wat natuurlijk ...

12. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hekmans612 likes this.
  13. Hekmans612

Hekmans612 Rookie

Jul 26, 2021
    3
    Full Name:
    Jeroen Hekmans
    Bedankt voor het aanbod! Maar ik ben nogal een originaliteit nerd

14. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Carbon staat ook niet op een 612 vind ik.
    Zodra het er achteraf op wordt geplakt, staat het sowieso maar zelden :).
    Zoals een carbon-tankdop op een F430 bv. Ik vind dat lelijk en het is nutteloos.

JazzyO likes this.
  15. Melvin Diagnosi

Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Beste mensen , weer terug van weg geweest. Ben wat jaren niet actief geweest hier invm reizen en ander werk. Ben nu wel weer meer actief met het Ferrari/Lamborghini/Maserati speelgoed. Ook uitlezen/herprogrammeren op locatie doe ik nog steeds met de originele SD3/TEXA/DEIS systemen. Heb mijn auto s ondertussen ook weer uit de opslag gehaald :)

dus mocht er iemand wat willen uitgelezen hebben (Koppeling slijtage ,fouten) of geprogrammeerd voor geen woekerprijzen zoals bij de dealer pm me maar

groetjes Melvin

16. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Welkom terug Melvin. Er is in de afgelopen jaren best wat veranderd op "uitlees/herprogrammeren" in onze wereld.
    Zo is er voor €10,- een connector te koop die je via Blue-tooth aan een app op je telefoon verbind (=Ferrari, Lambo enz).
    Werkt perfect en je kunt er alles mee uitlezen en instellen.

https://www.ferrarichat.com/forum/threads/obd-ii-readers.527015/

Image Unavailable, Please Login

17. Melvin Diagnosi

Rossa Subscribed

May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Klopt maar met lange na niet wat je met een sd3 kan en of de originele instrumenten. Een oude generatie heeft geen obd stekker :) en Ik kan alle software hercoderen op chassis nummer bij nieuwe modules en of gebruikte van internet. Of de complete dealer history inkijken, km stempels etc etc :) ben blij dat mensen het gewone werk nu zelf met De moderne dingen kan. Zodat je zelf wat geld in je zak kunt houden

18. Scuderia Niels

Scuderia Niels Karting

Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Hallo Melvin, ik ben zelf pas sinds kort lid van de FChat, maar vind het erg fijn te weten dat je kan helpen met je diensten, dank je en mocht het nodig zijn hoor je van me. En wellicht zie ik je wellicht een keertje op een evenement.
    Niels

19. Scuderia Niels

Scuderia Niels Karting

Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Hallo Melvin, ik ben zelf pas sinds kort lid van de FChat, maar vind het erg fijn te weten dat je kan helpen met je diensten, dank je en mocht het nodig zijn hoor je van me. En wellicht zie ik je wellicht een keertje op een evenement.
    Niels

20. Scuderia Niels

Scuderia Niels Karting

Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Goed, das twee keer, maar krijg het niet meer weg, sorry voor de vervuiling van de draad....

21. Scuderia Niels

Scuderia Niels Karting

Dec 31, 2020
    64
    Full Name:
    Niels
    Goed, das twee keer, maar krijg het niet meer weg, sorry voor de vervuiling van de draad....

22. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,608
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Hallo Melvin. Kan je ook de specs zien van een chassis nummer? Bijvoorbeeld de (originele) exterior kleur en interieur kleur van de auto.

23. Melvin Diagnosi

Rossa Subscribed

May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Dat kan niet via een Ferrari TOOL wel via de factory sheet die op te vragen is via het Ferrari kanaal of via de dealer waar deze is geleverd. Tevens kun je bij digitek (MTA anno 2016) kijken of er in het verleden modules zijn vervangen en of gerepareerd .

24. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611

Grappig.
    Een hele poos geleden brandde jij Texa nog af, nu loop je er zelf mee……

25. Melvin Diagnosi

Rossa Subscribed

May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    #2125 Melvin Diagnosi, Aug 31, 2021
    Last edited: Aug 31, 2021
    Klopt om dingen te kunnen doen voor Lamborghini en andere merken . Aangezien sommige testers niet aan te komen is. (Ik blijf een particulier)
    Maar is en het blijft gewoon troep texa , veel van hun software clusters zijn helaas anno 2021 nog steeds niet compleet. Software is verkeerd geschreven en slecht vertaald .Ik kan het heel goed weten aangezien texa hoofdkantoor mij wou gebruiken om dingen te kunnen testen op auto s van klanten... mij niet gezien. Neemt niet weg dat ik de optie heb en bied om mijn klanten toch wat meer inkijk te geven In niet hedendaagse auto’s . Nogmaals texa is kut maar bedankt dat me nogmaals helpt herinneren :) weet niet wat je punt hiermee was . Maar hoop je vraag goed beantwoord te hebben

Share This Page