Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 33 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Even voor de zekerheid: ik noemde onderrapportage van tussen de 1 en 10%, maar daarmee bedoelde ik hetzelfde als jij met die 94%,
    Er wordt slechts tussen de 1 en 10% gerapporteerd dus komt aardig overeen met die 6% die jij noemt.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    roger_l likes this.
  2. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    'Officieel' zijn er in de EU op dit moment 2.205.351 ernstige bijwerkingen gemeld, en 24.527 doden.... laat dat eens bezinken als Mora een frikandel zou lanceren met die bijwerking. Alle 'beliebers' noemen dat 'collatoral damage' (zolang het hun echtgenoot of kind maar niet treft...) want tja, er zijn natuurlijk honderduizenden Covid-doden voorkomen tenslotte...

    Houd je echter rekening met de enorme onderrapportage, dan heb je het over 36.755.850 ernstige bijwerkingen en 408.783 doden in Europa. Valt dat op? Kijk naar de oversterfte bij het CBS de laatste maanden, en dát zonder een hittegolf die normaliter in de zomer voor oversterfte zorgt en in die periode vrijwel geen Covid-doden. In álle leeftijdsgroepen is er sprake van oversterfte. En in de formules voor oversterfte wordt al rekening gehouden met de 'normale' overlijdens door ziekte, verkeersongelukken, zelfmoord en weet ik veel wat.

    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/35/in-augustus-opnieuw-oversterfte
     
  3. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Zojuist een gesprek gehad met verpleeghoofd hematologie en nefrologie welke ik wekelijks zie.

    Ik was benieuwd hoeveel mensen er liggen in jou ziekenhuis op de IC afdeling met covid, leeftijd, wel of niet gevaccineerd etc.

    In vergelijking met de covid piek belasting lagen de max 38 IC bedden vol, afgelopen twee weken fluctueert dit tussen de 6 -14 bedden.

    De afgelopen twee weken liggen er relatief meer jongeren op de IC zelfs van 19 jaar.

    Ik gaf aan maar jongeren tot 30 jaar komen amper op de IC zowel gevaccineerd als ongevaccineerd. Dat blijkt uit bijvoorbeeld statistieken uit Israel, hoe kan dat hier anders zijn.

    Jongeren met covid kunnen bloed stolsels krijgen (ook ongevaccineerde) met bijvoorbeeld een hersenbloeding) dat willen ze voor zijn.

    Het beleid is nu dat deze jongeren eerst op de IC afdeling verpleegd worden omdat men niet exact weet wat er aan de hand is, en goed gemonitord worden, meestal worden ze naar max 2 dagen ontslagen van de IC.

    Ter info: Als je nu voor bijvoorbeeld een knie of andere operatie naar het zieken huis komt wordt je alleen op covid getest als je covid symptomen hebt. Voorheen werd iedereen die geopereerd werd eerst getest op covid. Het test beleid is gewijzigd.

    Informatie over onderliggende ziekte heeft mijn contact niet. Dus daar ben ik nog naar op zoek.

    Mag nu duidelijk zijn dat verandering in beleid ook meegenomen moet worden in de statistieken.

    Wellicht dat Ajax de 1st aanvullende info kan verstrekken.



    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dat is nieuw voor mij. Ongevaccineerden? Uit de statistieken blijkt dat jongeren in de eerste golf nauwelijks in het ziekenhuis komen (IC al helemaal niet). Waarom liggen deze jongeren er dan nu wel (door veranderd beleid zelfs op de IC dan nu)? En wat is de definitie van 'ongevaccineerd'. In mijn omgeving is >90% van de jeugd enkel of dubbel gevaccineerd dus statistisch blijft er ongevaccineerd niet meer zo heel veel over?
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Dit is wat mij verteld werd, ik heb het nog ge-countered met statistieken uit Israel en dat jongeren niet op de IC’s komen en waarom hier in NL wel. Toen bleek dat het een beleid keuze is ivm mogelijke bloedstolsels. Ik was stom verbaasd.

    Heb geen details over het te volgen beleid.
    Maar jongeren liggen er blijkbaar wel voor 2 dagen.








    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  7. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    842
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Tekst gepikt:
    Ik heb het vaak genoeg gezegd en geschreven: de geschiedenis is nooit tot het verleden gaan behoren. De mensheid heeft zijn lessen namelijk niet geleerd; zijn boodschap nooit echt begrepen. Apathie en de ‘rat race’ van acceptgiro naar acceptgiro doet ons voorbij essentie en waarheid leven.
    De geschiedenis verdwijnt pas in de vergetelheid als wij ons door zijn zwaarte hebben verdiept in onze eigen schimmige zielenroerselen en het systeem waarin we leven. Als wij hebben geleerd wat we moesten leren om te groeien als mens en maatschappij. Anders krijgen we telkens weer dezelfde smerige rekening gepresenteerd, krijgen we telkens weer dezelfde last te dragen...

    In Australië, een van de gidslanden waar het het project van de Crazy Few betreft, doemen quarantainekampen op als paddenstoelen uit een klamme herfstgrond. Ook in andere westerse ‘democratieën’ rijzen ze uit de grond. Ze worden door de overheid verkocht als moderne faciliteiten, noodzakelijk gemaakt door ‘prikweigeraars’ die het rondwarende ‘killervirus’ in leven houden. Een soort Center Parcs op z’n Oeigoers zullen we maar zeggen…

    Maar de massa zwijgt en slikt de bittere leugens van Bills huurlingen voor zoete koek. Net als toen. Je weet wel dat ‘toen’ waar je niet over mag praten als vergelijking met de huidige situatie. Dat ‘toen’ dat nooit tot het verleden is gaan horen, maar dat altijd heeft voortgeleefd in een andere vorm en met een andere naam. Dat ‘toen’ dat ook kampen had voor het soort mens dat niet paste in het welgevallige hokje van een handvol psychopaten.
    Dat ‘toen’ dat zijn giftige pijlen NU richt op de ‘ongevaccineerden’.

    De beruchte gele sterren die je niet bij naam mag noemen op straffe van een kunstmatig georkestreerde orgie van publieke verontwaardiging, worden nu vervangen door vaccinatiepaspoorten en QR-codes. Mogelijk -en zeer binnenkort zelfs verplicht- gemaakt door de geestelijke nazaten van de uitvinders van diezelfde gele ster die in geen enkel publiek debat aangedragen mag worden als sinistere 'wake the fok up- call'.

    Achter deze opzet schuilt een boze wereld. De wereld van de mensen uit de Schaduw die ons het licht niet in de ogen gunnen. Ons, de 99,9 % dwazen die onderling het verdeel-en-heersspelletje van de elite in praktijk brengen, dansend naar de pijpen van een gewetenloos, mensonterend systeem.

    We maken ons druk om basale zaken, zoeken naar verschillen waar er geen zijn. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Het verschil is alleen dat één groep van de bevolking dat ziet en de andere groep niet. De ene groep vecht voor collectieve vrijheden waar de andere groep diezelfde vrijheden aan het collectief wil onttrekken. Bizar, maar waar…

    Waar angst regeert, is geen plaats voor rede. Daar is geen ruimte voor een andere overtuiging. Eén die afwijkt van de mainstream, maar niet perse van waarheid.
    En waar die ruimte niet gegeven wordt, waar die ruimte dreigt te worden ingenomen door dwang, dáár op die plaats worden de fundamenten gelegd van tirannie.

    Dáár doemt uitsluiting op, om te worden gevolgd door onderdrukking en vervolging.
    Dáár is de voedingsbodem voor haat en geweld. En dáár, ja dáár, op die pikdonkere plaats in onze collectieve geest verrijzen monsters als Auschwitz, Theresienstadt en Howard Springs…

    Tekst Mario Borzic
    Quarantaine-kamp Australië
     
    rob.kruiswijk and roger_l like this.
  8. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Corona is niet de reden, Corona is het excuus

    En wie hebben daar last van? Niet de blinde volgers met blinkende laarzen die hopen een beter plekje op de apenrots ermee te veroveren omdat ze zo deugen, ook niet de altijd-dwars-liggers, creatief geworden altijd stalorders te ontwijken en die altijd wel een uitweg vinden. Het is de stil gebleven massa die er na verloop van tijd pas achterkomt dat ze na iedere volgende onzinnige prik in een systeem zitten opgesloten waar ze eigenlijk geen onderdeel van willen zijn, maar waarvoor geen weg terug meer bestaat, ze zijn zelf onderdeel van het systeem geworden zonder dat ze het in de gaten hadden. En ze nemen gerust na de 5de prik een 6e prik en een 7de etc., bang om buiten de massa te vallen.

    Het gaat al lang niet meer om Corona, Corona verdwijnt niet na 12 uur, Corona verdwijnt niet achter kippengaas op je smoel, Corona maakt geen onderscheid tussen gevaccineerd of ongevaccineerd, je krijgt geen 'groepsimmuniteit' door kinderen vol te spuiten met een goedje dat de transmissie van het virus niet stopt. Als je dat niet wilt of kunt zien, klaag dan ook niet als je op de blaren komt te zitten. De blinkende laarzen lachen om je onnozelheid, net als de altijd-dwars-liggers die nooit onderdeel wilden zijn van de massa.
     
    rob.kruiswijk likes this.
  9. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Gelukkig voor de gevaccineerden lijkt Covid wel degelijk een heel groot verschil te maken tussen gevaccineerde en ongevaccineerde personen

    Snap verder het drama niet. De overheid zoals in NL zou denk ik het liefst al lang geleden van het corona-dossier af hebbrn willen zijn. Een paar maanden geleden hebben ze al geprobeerd om vrijwel alle maatregelen los te laten. Dat ging toen zelfs midden in de zomer niet zo goed en ze moesten ook op aandrang van een grote meerderheid vd bevolking weer wat terugdraaien.

    Persoonlijk vind ik het logisch dat ze nu nog even voorzichtig zijn. Als je ziet hoe de ontwikkeling vorig jaar van midden september naar midden oktober was, en hoeveel slechter de startpositie nu is qua aantal besmettingen en mensen in de ziekenhuizen, dan zou je denk ik erg onverantwoord zijn als politicus als je je kop in het zand steekt en denkt dat alles sowieso wel goed komt

    Met een klein beetje geluk zijn we denk ik na deze winter wel van covid af en is alles helemaal terug bij het “oude normaal”. Ben wel benieuwd hoe de complotdenkers dan hun eerdere doemdenken gaan verklaren
     
  10. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Een paar maanden geleden ging het vooral niet goed omdat ze testen voor toegang introduceerden, wat tot veel positieve testen leidde. Vooral omdat er opeens heel veel getest werd.

    Die complotdenkers zeiden vorig jaar al dat er een coronapaspoort zou komen en dat lijkt nu toch wel redelijk uit te komen. Het wordt morgen waarschijnlijk verkocht alsof het een versoepeling is, dat wel.
    Als ik zie hoe ze bij VWS aan het opschalen zijn voor dit project, schat ik zo in dat ze dit niet in de prullenbak gaan gooien.

    Ondanks het milde griepseizoen in Australië en Nieuw-Zeeland, lopen de militairen daar de avondklok en lockdown te handhaven. Mogen mensen niet verder dan 5km van hun woning en zitten er mensen in quarantainekampen.

    Ik hoop dat wij ook zo'n mild griepseizoen krijgen en dat je gelijk krijgt Chris, over het loslaten van alle maatregelen. Echter ben ik nog wat sceptisch.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
  11. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Over welk doom denken heb je het precies? (Dansen met jansen?)

    Lijkt me handig om dat hier even te specificeren zodat we dat later correct kunnen checken.




    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  12. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zolang het vaccin geen immuniteit oplevert (je kunt het nog altijd krijgen, doorgeven en er zelfs aan overlijden) bij de geprikten, kun je prikken tot je een ons weegt, het virus stop je er niet mee. Bovendien zorgen de gevaccineerden voor varianten die het vaccin omzeilen (natuurlijk en logisch proces) en dan heb je weer een nieuwe variant waar geen vaccin voor is. Hoe hoger de vaccinatie-graad, hoe meer varianten en hoe meer besmettingen. Ieder land dat massaal is gaan vaccineren had kort daarna een uitbraak.

    Iedere overeenkomst met het griepvaccin is louter toeval natuurlijk, want ook met alleen de kwetsbaren gevaccineerd overleden er toch 9.400 in 2017/2018.
     
  13. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Roger, stop eens met zeveren, man.
     
  14. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Gevaccineerd of niet gevaccineerd lekker belangrijk. Leef gewoon zoals je wilt leven . Ik heb geen QR code nodig om een feestje te hebben in me Ferrari ;)
     
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  16. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat je een beetje sceptisch bent wist ik al wel :)

    De ziekenhuizen liepen twee maanden geleden natuurlijk niet opeens veel voller door meer positieve testuitslagen door testen voor toegang. Ze liepen voller omdat o.a. de verspreiding in de net vrijgegeven horeca veel sneller ging dan was verwacht.

    Het coronapaspoort heeft m.i. ook helemaal niets met complotgedachten te maken. Dat is sinds dat over een vaccin wordt gesproken een potentiële maatregel geweest die door vele regeringen, en ook in gezamenlijk EU-verband, werd overwogen en vaak open is genoemd/besproken. Mondkapjesplicht of lockdownmaatregelen zijn net zo min uitgekomen complotgedachten.

    Complotgedachten zijn er wel veel geweest (en zijn er nog steeds) maar daarvan heb ik niets bewaarheid zien worden.

    Dan doel ik met name op:
    • Corona is ‘bedacht’ om de regeringen wereldwijd structureel meer macht toe te laten eigenen (‘staatsgreep van de elite’)
    • En als het al niet daarvoor gefabriceerd is, dan wordt het daarvoor wel misbruikt
    • Regeringen zouden daarvoor mysterieus wereldwijd goed kunnen samenspannen, waar ook anderhalf jaar later nog niet één serieuze klokkenluider over uit de school is geklapt. Opeens is het voor de politiek dus niet alleen mogelijk om zoiets gevoeligs binnen de EU af te stemmen, maar dan ook nog met de UK, Rusland, China en noem alle andere landen maar op.
    • We zouden dan ook nog lang (volgens de meest sombere complotdenkers voorgoed) met enorm vrijheidsbeperkende maatregelen te maken krijgen. Vrij reizen naar het buitenland konden we ook wel vergeten (was in ieder geval iets wat ik vorig jaar wel eens voorbij zag komen bij goeroes als Van der Pijl)
    • Het vaccin is het kwaad der kwaden, gesmeed door regeringen, Bill Gates en/of de farmaceutische industrie om ‘ons’ te beheersen. Zou ook de wereldbevolking uitdunnen. Je werd er op zijn minst onvruchtbaar van als je al niet eerder eraan doodging. Ook kreeg de overheid toegang tot je lichaam via 5G nanotechnology en grafeenoxide (oid). De lijst met kwaadaardige kwaliteiten die aan het vaccin zijn toegedicht is bijna eindeloos met daarbij ook vaak mooi bedachte kwaadaardige rollen voor de farmaceutische industrie of mensen als Gates of Soros. Relaties die daarbij tussen Fuaci en anderen zoals Gates verzonnen zijn, zijn daarbij ook erg 'grappig'
    • Met hydroxychloroquine als medicijn zou je covid perfect kunnen genezen maar dat werd door overheden tegengehouden (nu volgens mij meer dan 100 grote wetenschappelijke studies verder kun je denk ik op zijn minst concluderen dat het zeker geen wondermiddel is)
    • Corona zou niet bestaan of al lang de wereld uit zijn; de PCR testen zouden op een gegeven moment alleen maar vals positieve uitslagen geven
    • We zouden inmiddels al lang zijn volgezet in Europa met zwaar bewaakte concentratiekampachtige quarantainekampen. Zie ik zelfs de afgelopen twee dagen hier nog voorbij komen. Waar in Europa kan ik zo’n kamp bezoeken?

    Ook van de Spaanse griep was de wereld na twee jaar redelijk verlost. Dat geldt ook voor zware nieuwe influenzavarianten die in de vorige eeuw de wereld over gingen. We reisden toen weliswaar veel minder waardoor verspreiding minder werd gefaciliteerd, maar ook nu zal op een gegeven moment vrijwel iedereen wel een keer covid hebben gehad. Ook zullen er steeds betere vaccins en behandelingsmethoden komen. Zodra covid niet meer ‘top of mind’ is bij een groot deel van de bevolking (wat je in NL al drie maanden geleden zag en nu ook in bijvoorbeeld de UK en Denemarken ziet), zal de politiek het onderwerp ook graag laten vallen en zal je zeker niet meer als politicus kunnen scoren met ‘vervelende’ maatregelen. Zodra het zonder maatregelen in één of meerdere landen lukt om zonder problemen met covid verder te leven, hebben andere regeringen natuurlijk helemaal iets uit te leggen als ze nog maatregelen willen handhaven. Dat coronapaspoort zal als het er al ooit komt hier en gehandhaafd gaat worden (moet ik nog maar zien) ook wel weer verdwijnen.
     
  17. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Lees gewoon de vrijgegeven documenten waaruit blijkt welke rol Fauci speelt: gain of function, onlangs in verkapte termen door hem toegegeven tijdens verhoren, nadat hij het al anderhalf jaar glashard heeft ontkent.
    Verboden in de US, toegestaan in Wuhan en betaald door dezelfde Fauci...

    Scope van het onderzoek op pagina 13, punt 3

    Daszak en Koopmans zitten hier volledig in. In vitro en in vivo experimenten (bv op pagina 494 e.v.).
    We will use S protein sequences to select a range of viral strains that cover the 10- 25% S protein divergence we predict as high public health potential and construct chimeric SARSr-CoVs using the WIV1 backbone and these S genes as done previously ( 12, 18, 38). We will rescue of full-length clones and assess infection of non-permissive cells expressing human, bat and civet ACE2 receptors

    En Koopmans na 'gedegen' onderzoek bij haar directe collega's concluderen dat het niet uit het lab komt maar van een grot 1.200 km verder en vervolgens naar de markt in Wuhan en daar verkocht...

    https://www.documentcloud.org/documents/21055989-understanding-risk-bat-coronavirus-emergence-grant-notice
     
  18. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    roger_l likes this.
  19. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ja maar, ja maar, ja maar...
     
  20. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Even een praktisch voorbeeld, UAE. 1 land, twee regio’s, met verschillende covid regels.

    Het hoogste vaccinatie graad land ter wereld (78% twee shots en 89% 1shot) de UAE heeft geen winter zoals we dat hier in NL / EU kennen.

    Hoe lang zal het duren voordat we hier in NL op de zelfde vaccinatie graad zitten?

    En de swappies hier maar hopen dat alles in NL na de winter voorbij is.

    “Hope is not a strategy”


    Dit zijn de huidige UAE maatregelen



    As of September 2, here are the Covid-19 rules in Dubai:

    Unvaccinated people must present a negative PCR test result, received within 48 hours, to enter a federal government department
    Hotels can be at full occupancy (up from 70 per cent) while entertainment venues can increase capacity to 70 per cent (up from 50 per cent)
    Weddings can be held with up to 100 people at venues and hotels but all staff and guests must be vaccinated
    Restaurants and cafes can operate at 80 per cent capacity and can remain open until 3am
    The number of people who can sit at one table is 10 for restaurants and six at cafes
    Private gatherings held in homes, including weddings, are capped at 30 guests
    In-person graduation ceremonies for private high school pupils in Dubai are permitted this year
    Concerts, sports spectator events and social and institutional events are permitted providing the audience, participants and staff are vaccinated against Covid-19
    The maximum attendance for large public events that require permits is now 1,500 for indoors and 2,500 for outdoors
    Face masks are mandatory in public and in private gatherings and people are required to maintain a physical distance of two metres from others
    Women's prayer rooms in mosques have reopened after closing in March last year



    As of September 2, here are the Covid-19 rules in Abu Dhabi:

    Access to many public places is restricted for unvaccinated people and a green pass system is in place
    From September 5, quarantine will be removed for vaccinated people travelling to Abu Dhabi, as well as for unvaccinated individuals arriving from a green list country. They will instead be required to undergo PCR tests, without quarantine
    Travellers to Abu Dhabi must register with the Federal Authority for Identity and Citizenship (ICA) before boarding flights.
    The location for electronic wristband removal for travellers and people who have come into contact with Covid-19 patients moved from the Covid-19 Prime Assessment Centre in Mina Zayed to Adnec.
    From September 5, government entities in Abu Dhabi will return to 100 per cent office capacity. Vaccinated employees and those exempted must show green status on Al Hosn app and follow government testing requirements. Unvaccinated employees must test every seven days
    Capacity limits have increased at gyms, shops, cafe's, restaurants, malls, schools, museums, resorts and theme parks
    Up to 10 people can sit together at a cafe or restaurant, up from four. Previously, family members could sit together with no limit on numbers
    Wedding halls and other events can operate at 60 per cent capacity, or up to a maximum of 300 people, provided those attending wear face masks
    Malls and shopping centres are limited to 80 per cent capacity, up from 40 per cent
    Cinemas, recreational facilities, galleries and museums can operate at 80 per cent capacity, up from 30 per cent
    Operating capacity for live events is set at 60 per cent, provided that social distancing, mask-wearing and regular sanitisation guidelines are observed
    To attend a live event, individuals must have received two doses of a coronavirus vaccine with the second dose having been taken within the previous six months. For senior citizens and people with chronic diseases, their second dose should have been received within the previous three months. All attendees should also present a negative PCR test received within 48 hours of the live event
    Public transportation can operate at 75 per cent capacity, up from 50 per centUnvaccinated people must present a negative PCR test result, received within 48 hours, to enter a federal government department
    Vaccinated people need only undergo a PCR test once a week to enter Abu Dhabi from another emirate. No further testing after entering Abu Dhabi is required. Visitors from abroad should also follow the relevant travel protocol. However, unvaccinated people entering Abu Dhabi must present a negative PCR test received within 48 hours and undergo a PCR again on day 4 and 8, if remaining in the emirate for that long. If using a DPI test to enter Abu Dhabi, the result must have been received within 24 hours of crossing the boarder and the individual must undergo a PCR test on day 3 and 7 of being in Abu Dhabi
    People who have come into contact with a positive Covid-19 case must undergo the following procedures
    Pfizer-BioNTech is available to unvaccinated Emiratis and residents, while a booster shot is available to people vaccinated with Sinopharm. A full course of Pfzier-BioNTech available to people vaccinated with Sinopharm if they can provide a medical note to justify the second dose
    Gyms as well as private beaches and swimming pools cannot be more than half full


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  21. cdriel

    cdriel Karting

    May 30, 2016
    173
    Je noemt hierboven wel een aantal complottheorieën die al uit zijn gekomen. Andere hebben betrekking op de lange termijn.
    HCQ is in veel landen verboden voor dokters om voor te schrijven, waaronder NL. De studies die het succes van HCQ moesten ontkrachten, bleken dit verkeerd voorgeschreven te hebben (na hospitalisatie en in te hoge doses, of door een van de andere werkzame stoffen zoals zink of azitromycine weg te laten). Hiervoor zijn dergelijke studies zelfs door the Lancet teruggetrokken (het Surgisphere onderzoek).
    Ivermectine, zelfde verhaal op straffe van hoge boetes (tot € 150k) mag het niet worden voorgeschreven terwijl de werking in tientallen studies (ik dacht 40+) is aangetoond. Het wordt nog wel geridiculiseerd met fakenews zoals vorige week in Rolling Stone als paardenmiddel met veel ziekenhuisopnamen (wat niet waar bleek, de geïnterviewde arts bleek niet meer in het ziekenhuis in Oklahoma te werken en had het verhaal uit z'n duim gezogen).

    Beide middelen zijn al tientallen jaren in gebruik, kennen nauwelijks bijwerkingen en zijn veilig. Als je er geen complottheorie aan wilt koppelen, wat zou dan de reden zijn kun je je afvragen.

    Quarantainekampen zijn er wel. Sowieso in Australië en Canada.
    In Duitsland zou er een in Saksen worden geopend volgens de officiële berichten, maar ik weet niet of hij al in gebruik is.

    Vwb jouw laatste alinea: Zweden lijkt mij het goede voorbeeld van leven met corona.
    De UK gaat itt eerdere berichten wel aan de gang met de coronapas. Denemarken moet ik nog zien.

    Veel landen hebben ingrijpende (grond)wetswijzigingen en -schendingen gepleegd, waarvan ik niet verwacht dat dit alles voor een korte periode is. Ik zie ook vergelijkbare onlogische beslissingen in dezelfde periode.
    Kan natuurlijk toeval zijn en komen doordat ze het van elkaar afkijken. Echter had ik dan alsnog verwacht dat er meer variëteit zou zijn.
    Het feit dat al die wereldleiders hun onderwerping aan de agenda van het World Economic Forum kenbaar maken door herhaaldelijk de slogan Buil Back Better te bezigen, helpt daar niet echt bij wat mij betreft.

    In ieder geval denk ik dat het een goede zaak is dat sommige mensen uiterst kritisch zijn wanneer overheden meer macht naar zich toe trekken en burgerrechten inperken.

    Verstuurd vanaf mijn Mi10T Pro met Tapatalk
     
    rob.kruiswijk and roger_l like this.
  22. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Hier de ultieme oplossing, field test is Abu Dhabi is voltooid.

    the WRISTBAND (omdat het kan) ook als je gevaccineerd bent, maar wel met 5 dagen korting logisch toch?

    Abu Dhabi has extended home quarantine rules for people in contact with those who tested Covid-19 positive.

    Authorities on Tuesday said anyone vaccinated must quarantine for seven days and take a PCR test on day six. If the PCR test result is negative, they can remove the tracker device on day seven.

    Unvaccinated people must quarantine for 12 days and take a PCR test on day 11. They can remove the device on day 12 once the test is negative.

    https://www.thenationalnews.com/uae/2021/07/06/abu-dhabi-extends-covid-19-home-quarantine-rules-for-close-contact/


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     
  23. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,365
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Share This Page