Glass-coating | Page 3 | FerrariChat

Glass-coating

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Remco Brouwer, Jun 15, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Toch heb ik (inmiddels) met de Tesla die ook coating heeft, andere ervaring. De vogel **** vreet toch in of maakt ten minste een doffere plek als deze ingedroogd is. Denk dat het ook aan het soort voedsel ligt en dus zuur graad
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kijk …….
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aanvulling: Als ik geen glascoating had gehad was de (lak)schade groter geweest, op zeker. Dus dat het bijdraagt aan bescherming is duidelijk. Alleen heel zuur spul komt er (alsnog) doorheen.
     
  4. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Hoe lang geleden heeft jouw Tesla die coating gekregen?
    Na een jaar of 3 dagelijks gebruik wordt het wel minder volgens de fabrikanten.
     
    Melvok likes this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    nu 2 jaar geleden en de auto staat altijd buiten.
     
  6. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Ik heb mijn auto afgelopen maandag ophaald bij MG-detailing nadat hij voorzien is van een ceramic coating laag! En hij glimt als nieuw :)
    Image Unavailable, Please Login
     

    Attached Files:

    Zenobie and Harry-SZ like this.
  7. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    477
    Vaklui daar!
     
    dirktor likes this.
  8. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Glascoating op zowel de 911 als mijn daily. Met de laatste op wintersport geweest, echt bizar hoe makkelijk het eraf gaat. Zit er nu een maand of 2-3 op. Ben zeer benieuwd hoe dit zal houden.
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ben inmiddels (met de Tesla) een paar jaar verder qua Glascoating. Ik ben nog steeds tevreden (geen swirls) maar merk wel dat het nodig wordt een wax te gaan zetten. Het schoonmaken is nu wat vaker noodzakelijk en ook ingedroogde plekken zijn zichtbaar. Gelukkig is de galscoating zo hard dat je gerust kan polijsten. Je komt er nauwelijks doorheen en duurt lang/veel moeite voordat een ingedroogde plek weg is.
    Ben er dus nog steeds blij mee en zal het zeker bij een auto die buiten staat aanraden.

    @ Dirk,
    Mooie bak man! staat er strak bij en heerlijke daily.
     
    dirktor likes this.
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je ziet, ook de glascoating is dus niet een goede optie: toch na een tijde waxen ... polijsten ...

    Ik heb bij "een dealer in Hilversum" ook gele vlekken gezien en soms loslatende bellen ...

    Gewone blanke lak, daar blijf ik bij ... :)
     
  11. Zenobie

    Zenobie Karting

    Feb 22, 2021
    73
    Belgium
    Full Name:
    CO
    Voor de Belgen onder ons COLMAN CAR CARE Wetteren
     
  12. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Mijn 612 gaat over 1 week naar Lapaire in Hengelo OV voor detailing en keramische coating ik ben erg benieuwd naar het resultaat - ik denk dat je alsnog om de 2-3 jaar weer de coating moet opfrissen maar goed dat vind ik niet echt een ramp - met uitsluitend de laklaag blijft je ook bezig om die netjes te houden
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Als je auto binnen staat, dan gaat die glas coating echt vele jaren mee. Voor mijn 308 reken ik op een jaar of 10 bv.
    Het ziet er mooi uit en beschermt echt goed. En het wassen gaat ook veel gemakkelijker.
     
  14. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Ja precies binnen stallen scheelt al een boel
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik moet (verzekering) hem binnen stallen. Ik ken/weet maar 1 Ferrari die buiten heeft gestaan (12 jaar) en dat is de 512BBi van Ratarossa in de UK.
    Heeft er nu al dik een jaar in zitten om deze weer op te knappen, is er bijna. Ik was verbaasd hoe (goed) de auto nog was na zo'n leven op de oprit...

     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoe is dat gegaan ? Was er na het detailen nog steenslag zichtbaar ?

    En nu ? Prachtig glanzende auto ?

    Laat ons eens mee genieten aub :)
     
  17. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Hi Melvok -

    Euhh das een hele goede vraag met ben ik bang een wat lang antwoord. Bij het polijsten van de auto kwam naar voren dat er in het verleden wat 'kwalitatief minder goed' spuitwerk aan de auto plaats heeft gevonden..

    Ergens in het verleden is de kop van de auto een keer overgespoten - zeer waarschijnlijk vanwege steenslag want er is verder (gelukkig) geen plamuur aangetroffen of tekenen van historische schade. Bij het overspuiten is echter voor of de goedkoopste oplossing gekozen of een spuiter die gewoon niet wist waar hij mee bezig was.

    De zaak waar ik het laat doen trof aan dat er kleurlak over de oude blanke lak gespoten was bij sommige delen (dus niet goed voorbereid), en dat er over de stone protection plastics bij de wielkasten heen gespoten was in kleur ook, ook niet helemaal hoe je het wilt. Maar om het nog mooier te maken is de blanke laklaag over de logo's heen gespoten, en ook over het opschrift '612' en 'Scaglietti'. Bij het losmaken van deze badges is dus de blanke laklaag gebroken met nu best wel lelijke schade tot gevolg logischerwijs.

    Daarnaast laat de folie waar dus overheen gespoten is ook los, en laat op enkele plekken de blanke laglaak ook los. Verder is er ook een laklaag over de koplampspoeier installatie gespoten waardoor deze niet eens meer functioneren kan omdat deze als het waren vastgelijmd van de lak zit...

    Er is zelfs over de knipperlichten aan de zijkant gespoten met de blanke lak:confused:

    Dus ja dit had ik niet helemaal verwacht om het maar even zo te zeggen. Het is jammer dat dit in het verleden zo gedaan is, verder is de auto echt een toonbeeld van goed onderhouden waarbij alles gedocumenteerd is, maar goed dit soort dingen kun je nooit helemaal voor zijn denk ik.

    Wel ben ik blij dat er geen schade aan de auto heeft gezeten want dan zou ik helemaal balen van het geheel..

    Bovenstaande gaat dus alleen op voor de kop van de auto de rest is gewoon wel in orde - alhoewel een auto van 17 jaar en 54k op de klok altijd wel wat plekjes in de lak gaat hebben maar goed daarom gaat ie ook naar een detailer zullen we maar zeggen.

    Oplossing:

    Ik laat de gehele kop van de auto opnieuw spuiten en heb daarover al contact met de Kroymans waar hij vandaan komt en ook met Forza omdat ik even de prijzen wil weten van beide. Daarnaast neem ik dan ook maar gelijk de sideskirts mee en de achterbumper als hij er toch staat.

    Daarna gaat hij weer naar Hengelo voor de keramische coating af te maken:)

    Al met al best wel een klus - zeker gezien hij deze winter bij Forza al wat ander spuitwerk heeft ontvangen aan blaasjes onder de zijspiegels, en toen zijn naast wat technische puntjes (niks ernstigs) ook alle sticky buttons vervangen. En dat zijn er veel op een 612..

    Toen ik de auto kocht had ik even niet helemaal bedacht dat ik er in het eerste jaar nog zoveel aan uit zou geven maar goed de andere kant is dat het zaken zijn die ik zelf graag beter wilde hebben ik had ook gewoon lekker kunnen rijden (heb ik ook gedaan overigens:)) en de boel de boel laten..

    Zodra de auto klaar is maak ik er een paar mooie foto's van!




    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Vervelend allemaal maar wel een goed besluit.
    Ben wel benieuwd hoe hij er strax weer als nieuw uitziet.

    En ... rij een keer met ons mee !
    Kijk daarvoor op www.focnl.nl
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    wat een (drama) verhaal voor je. Jammer maar zoals gezegd, goed dat je het in de kern goed aan pakt. je weet zo wat je hebt en geniet er dan ook meer van.

    Ik zag het laatst ook op een andere Ferrari dat er over de folie bij de wiel kasten. Ik begrijp niet dat iemand/spuiter dat doet. Dan ben je toch een ….

    Dat de sproeiers vast zaten had je kunnen testen tijdens de proefrit. Daar leer ik nu ook weer van, alles maar dan ook alles testen voordat je koopt.
    Achteraf had jij hier wellicht mee ontdekt dat er meer vast gespoten zat zoals je nu toelicht. Thx voor de post.
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Goed dat je het laat herstellen allemaal.
    Als je zoiets doet, moet het goed. De vorige spuiter dacht daar helaas anders over....
    Blanke lak over folie, knipperlichten en logo's? wtf..
     
    Mark612 likes this.
  21. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark

    Ja ga ik doen dit jaar een rit - ben benieuwd:)

    Momenteel nog in afwachting van een offerte / voorstel vanuit Kroymans en het werk uit laten voeren zal vast ook wel aardig wat tijd in beslag nemen..
     
  22. Mark612

    Mark612 Rookie

    Apr 1, 2023
    30
    Twente
    Full Name:
    Mark

    Ja klopt ik heb niet extreem kritisch naar alle aspecten van de auto gekeken - achteraf gezien natuurlijk dom - leerpuntje:)
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Is niet dom ....

    We werden allemaal bij onze eerste aanschaf beinvloed door: emoties !

    En dan weten we het wel ... :)

    Uiteindelijk leren we hiervan voor mogelijk een volgende keer.
     
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    En kopen onder invloed van emoties is het mooiste wat er bestaat!
     
  25. Freakazoid

    Freakazoid Rookie

    Aug 16, 2021
    3
    Ik heb afgelopen zomer mn 360 in quartz coating laten zetten bij Forza. Heb m in Blu NART en de kleur komt weer helemaal tot leven.

    Heb niet lopen shoppen omdat ik weet dat als ik t bij Forza laat doen dat t goed gebeurt


    Sent from my iPhone using FerrariChat
     

Share This Page