Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3669 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Misschien maar wel geplaatst lang voordat dat populair werd, die plaat zat zeker voor 1992 al op de auto.

    Onno
     
  2. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    In 1992 was het een Engels kenteken (de auto was toen nog zilver met een rode streep) nu zit er een vergelijkbaar Belgisch kenteken op en dat zal bedoeld worden met gepersonaliseerd.

    Image Unavailable, Please Login
     
  3. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    129
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Ik vind dat zilver met de rode streep overigens wel mooier :cool:
     
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Al is tie rosé met blauwe strepen………..wil hem sowieso
     
    Nasa1990 likes this.
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #91705 328gts1987, Sep 17, 2021
    Last edited: Sep 17, 2021
    Wie niet? Ik zat van de week de Gli (voor onze vlaamse vrienden: Gli = ferrari club blad in Nederland) te lezen, waarin er ste vast een lid thuis wordt bezocht en een aantal (vaste) vragen wordt gesteld. Waaronder de ideale top 5 in de garage. Welnu in die van mij (en ik ben benieuwd naar meer hier hoe die top 5 eruit ziet) staat stee-vast de 250 SWB vast op nummer 1 met daarbij (om op het aantal 5 te komen):
    1- 250 SWB zoals die van Eric Clapton maar dan met zwart interieur
    2- Aston Martin vanquish volante cabrio (2018) in mooi ruby colour om mee naar ....
    3- lamborghini huracan spyder evo in een gek kleurtje (omdat dat zo heurt)
    4- 458 Speciale Aperta met bijzonder interieur (om dagelijks mee te rijden)
    5- Fxx (eerste gen) in mat zwart met witte accenten (niet om de snelste op circuit te zijn maar wel de luidste)

    Volgorde vanaf 2 staat niet vast, maar dat was ook niet de vraag: Welke 5?
    Hierbij ga ik uit van gebruik & rijden want als we dat loslaten dan komt er zeker een F50 in het lijstje alsook een 250Testarossa uit 50's

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  6. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Gaan we dit weekend onze bolides nog uitlaten? Ik sluit graag aan!
     
    328gts1987 likes this.
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Voor mij zou het lijstje zijn:

    1 Ferrari 250 SWB alu body
    2 Lamborghini Countach LP 400 periscopo
    3 Ferrari 288 GTO
    4 Ferrari F40
    5 Aston Martin Lagonda 1977

    En ja, allemaal om mee te rijden.
     
  8. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Bbq bij Mel?
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #91711 328gts1987, Sep 26, 2021
    Last edited: Sep 26, 2021
    Vandaag onverwacht prachtig weer en brandend zonnetje. Na wat overleg besloten Marc(h) en ik naar "de Krachtcentrale" te gaan, gelegen in Huizen.
    Marc(h) had hiervan een (reclame)mail ontvangen en dus bewaard omdat het een race expositie betreft met verschillende invalshoeken. We werden "vriendelijk" onthaald door Max bij de ingang...

    Dit is een expositie/gallery (in een bijzonder gebouw met duiker op de hoek...) toont op dit moment o.a. een collectie van Stefan Johansson die na zijn F1 carriere kunstschilder werd. (https://www.statsf1.com/en/march-811.aspx)
    Daarnaast is het fotografie werk te zien van Frits van Eldik. Een legendarische (F1) race fotograaf die prachtige platen heeft gemaakt die hier in een speciale techniek (LED) wordt ge-exposeert. Wij waren zwaar onder de indruk van de kracht die deze techniek de foto geeft.

    Image Unavailable, Please Login

    Ook staat er een compleet originele March F1 (#003).
    Deze March 881 was een Formule 1-racewagen ontworpen door Adrian Newey (zijn allereerste F1-auto) en gereden door March Racing Team in het seizoen 1988 door de Italiaan Ivan Capelli en de debuterende Maurício Gugelmin uit Brazilië. Het beste resultaat van de auto was een tweede plaats, gereden door Capelli tijdens de Portugese Grand Prix van 1988.

    De March 881 gebruikte de toen nieuw voor Formula One Judd V8-motor en was consequent de snelste 'atmo'-auto van het seizoen 1988, waarbij Capelli op het eerste rechte stuk de snelste 312 km/h (194 mph) behaalde. Hockenheim voor de Grand Prix van Duitsland. Capelli en zijn March 881 waren in 1988 de enige niet-turbo auto/coureur-combinatie die daadwerkelijk een Grand Prix leidde toen hij kort de leiding overnam van Alain Prost in zijn McLaren-Honda toen ze de start-finishlijn passeerden in ronde 16 van de Japanse Grand Prix op Suzuka. Dit was ook de eerste keer sinds het seizoen 1983 dat een atmosferische auto een Grand Prix van de Formule 1 had geleid.

    Deze volledig originele F1 auto (de banden die erop zitten zijn nog van de laatste race in 1989 met de steentjes nog in de band gebed. Is voorzien van een diffuser, een nieuwe (toen nog unieke) ontwikkeling van Adrian Newey in de huidige F1 nog steeds gebruikt wordt.
    De uitlaat van de V8 werd op deze F1 in de diffuser gemaakt (=onder de auto) waardoor het venturi effect nog eens een extra boost kreeg en daardoor meer downforce. Jon die ons rondleidde vertelde ons dat deze #003 is in bezit van Huub Rothengatter als verrekening van een schuld die het team nog had toen deze werd verkocht. De F1 werd direct van het circuit in een container opgeslagen en bracht daar decennia door, on-aangeroerd en daardoor zeer speciaal (of uniek). Jon bezit zelf een 912E uit US die hij koestert en dus in perfecte staat is. 4 cilinder luchtgekoeld...

    We sloten het bezoek af met een lunch op het terras voor de deur en toerde via Laren binnendoor terug naar huis waarbij we het Gooi trakteerde op een mooie Ferrari fanfare :D
     

    Attached Files:

    Harry-SZ and jaapio like this.
  11. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
  12. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De Leyton House March was heroisch!
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Zonde dat alleen het Corona-reldraadje actief is op Fchat NL....
    Laatste reactie hier is 10 dagen geleden.

    Komend weekend weer prachtig weer, dus weer een kans om te genieten van ons speelgoed.
     
    st@ven and djfrens like this.
  14. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Goedemorgen Ferrari rijders, tijd voor een ritje morgen nu het nog mooi weer is?
    Ik ga de leidingen eens doorspoelen, wellicht kunnen we ergens treffen?
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag al een mooi ritje gemaakt naar Alex, nogmaals dank voor de taxi Marc!
    Er waren mega veel files, aan de andere kant gelukkig.
    Bij Alex krijgt "vlammetje" een verdiende verwennings kuur en een Target Blue ingebouwd (wat ik iedereen aanraad nu er zoveel "stille" rondrijden).
    Op de terug weg even bij Thijs Timmermans binnen gelopen (hij was er zelf ook) waar een mooie Roma staat in TDF blue. Ook een oude bekende gezien, John & Rianne die blij zijn met hun (aangepaste) Merc G63 AMG "voor hun hond Koos.... Waanzinnig geluid welke uit moet als de hond meegaat, die raakt van slag bij zoveel geweld :D:D:D
    Als er een ritje is/komt zal ik moeten pagegieren, iets wat ik ook altijd wel leuk vind aangezien het vaak een ander type dan de F430 betreft.

    Wat zijn de plannen? Is de Zoute Grandprix geen idee? Wel een stukkie rijden maar wat daar rondrijdt en te zien is op de Golfbaan (alle Pebble Beach) is waanzinnig en wat bij Bonhams te veilen staat is ook niet mis (zie ander draadje)
     
  16. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Zoute vereist een QR code...
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Wij gaan met 308 of 996 eerst bij familie op bezoek (oost brabant) en rijden dan met een omweg terug naar huis. Dus iig niet naar België ondanks dat het heel erg goed klinkt.

    Mss ga ik nog even bij Porsche Gelderland kijken.
     
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hoop dat die van mij morgen klaar is, nieuwe koppeling met lager, drukgroep, nieuwe oliekoeler laten bouwen, grote servicebeurt.
    Heb hem de nodige weken moeten missen vanwege de drukt in de workshop.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #91720 328gts1987, Oct 8, 2021
    Last edited: Oct 8, 2021
    Weet iemand de route van de Zoute Rally? Ik heb ze tijdens een lunch stop opgezocht 2 jaar geleden en toen een stuk meegereden waarna ik direct op Knokke reed en daar de festiviteiten waarnam waaronder de golf-course alsook de parade op de boulevard.
     
  20. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb daar wel eens om gevraagd bij de organisatie, maar zelfs aan de pers deelde men dat niet mee. Je werd met een shuttlebusje naar een bepaald fotopunt langs de route gebracht en dat was het. Er was ook een keer een soort special stage op een paardenrenbaan. Dat was wel gaaf om te zien. Maar dat is helaas zover ik weet een eenmalig iets geweest.
    Image Unavailable, Please Login
     
  21. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Morgen de 328 ophalen bij Jansen in Wesepe
     
  22. Stefan328gts

    Stefan328gts Karting
    BANNED

    Dec 16, 2013
    104
    Ik heb deze Testarossa nu 6 jaar, ongelooflijke wagen. Pure emotie. Raak nog steeds niet uitgekeken op z'n lijnen


    Sent from my SM-G988B using FerrariChat.com mobile app
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En een (beknopt) verslag van deze trip? ;)
     

Share This Page