E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 31 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Zelfs de kids van een petrol heads hebben meer interesse in EVs. Je zou zeggen ze groeien ermee op! Ach ja.. ik had in mijn tijd ook meer interesse voor benzine auto's dan op stoom. :) LOL

Maar ik kan niet anders zeggen dat dit wel erg leuk cq. aantrekkelijk is!
    THE ONE-OFF ELECTRIC MONSTER! Mercedes EQC 4x4² - YouTube

Maar een volledig electrische Ferrari... dat gaat niet in mijn hoofd!

2. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Compleet 'off topic' maar omdat je het vraagt...:)

Perfect controleren kun je vaak niet, maar net als dat weinig Ferrari's elke winter buiten worden gestald, worden de betere wijnen die worden gekocht en bewaard meestal niet naast de open haard jarenlang weg gelegd. Bij veilingen wordt vrijwel altijd het vulniveau van de fles(sen) aangegeven; een laag vulniveau voor de leeftijd vd wijn is een slecht teken als het gaat om kwaliteit vd kurk of hoe de wijn heeft gelegen (mogelijk dan te warm of te veel temperatuurschommelingen). Daarnaast geeft zo'n veilinghuis soms aan dat het gaat om wijnen die kort na 'release' zijn gekocht en altijd onder goede omstandigheden zijn bewaard. Dat zou een veilinghuis bijvoorbeeld bij mij kunnen controleren door de aankoopfacturen en de wijnkelder te bekijken als ze de wijn uit mijn kelder komen ophalen.

3. Andretti Molletti

Andretti Molletti Formula Junior

Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    gewoon effe proeven!

4. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nooit geweten dat het nivo een controle kan zijn. Klinkt wel logisch eigenlijk. Is dat ook de reden dat bij serveren van wijn deze altijd dicht wordt gepresenteerd aan tafel? Dus niet alleen het etiket controleren maar ook het nivo in de fles?
    Zo zie je maar dat er best wat valt te leren hier, niet alleen met een benzine geur :D

5. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    En terug spugen in de fles hè :p:D

6. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat zal daar vermoed ik niet echt mee te maken hebben. De meeste flessen in restaurants zijn ook zo jong dat het vulniveau wel goed zal zijn. Ik denk dat de reden daarvoor meer is dat daarmee gecontroleerd wordt of het inderdaad de fles is die de gast heeft besteld of dacht te hebben besteld. Zolang de fles nog niet open is, kun je hem nog gemakkelijk wisselen.

328gts1987 likes this.
  7. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Daarmee "stijgt" het nivo Christiaan, dan wordt hij meer waard :D

Dat met een "serieuze nood": je kunt bij "lood-gesloten" flessen deze omhoog wrijven en daarmee de kurk verwijderen om bij te vullen. Na vullen de kurk weer terug en lood-kap weer terug wringen (met een beetje warmte dmv hete lucht) en dus onzichtbaar sluiten. Lijkt mij lucratief voor handelaren met een mooie kelder die effe te warm is geweest.
    Ik vind het boeiend maar ook linke soep die wijn handel, drink het daarom ook altijd maar gelijk op. :p

8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Als je er geen verstand van hebt, moet je gewoon geen zeldzame/dure wijnen van 40 jaar oud kopen.
    Eigenlijk net als met auto's, horloges en vele andere dingen.
    Een kenner ziet dat er mee geknoeid is, een amateur denkt een koopje te scoren.

9. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Nu we toch al een tijdje totaal off topic bezig zijn, even terug naar die geweldige EU politici die ons het automobiele leven de komende jaren heel zuur gaan maken.
    Die debiele Vlaamse verkeersminister Lydia Peeters gaat verkoop van ICE auto's vanaf 2027 totaal verbieden.
    Straks moet ik toch nog champagne gaan kopen voor Oscar! :D
    Ondertussen toch nog effe lachen met dat zootje prutsers.

https://www.hln.be/tv/klappen-in-de-handjes-wij-zijn-rijk-de-ideale-wereld-lacht-met-verhuis-kris-peeters-naar-europa~vafee29f0/

Andretti Molletti likes this.
  10. Andretti Molletti

Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Ik moest noodgedwongen mee in zo'n zielloos gedrocht. De emotie zat in de bestuurder zijn portemonnaie, immers hij had geen bijtelling en levenslang gratis laden. Levenslang dat heb ik bevestigd maar hij snapte het niet. We gingen met 4 man naar The Gallery. Aldaar verkneukeld aan de ICE auto's. Op de terugweg moest hij even laden. Dat kon bij een exclusief (why??) Tesla-laadpunt. Er zijn er velen.... maar aldaar schrok ik van de laadsnelheid! WOOW ik kan 130KW laden, heel trots! Als techneut denk je dan aan de verliezen. Ik ben uitgestapt om eens te voelen aan die laadkasten... die worden niet heet.. de transformatorhuisjes die erbij staan ook niet, maar ze maken wel herrie. Ik ben er eens omheen gelopen en schrok. Allemaal voorzien van geforceerde luchtkoeling!! Het was frisjes, maar achter die transformatorhuisjes kon je in je zwembroek rondlopen. Een enorme hoeveelheid energieverlies wordt daar de lucht ingeslingerd. Allemaal voor het milieu! Langzamer laden doen we niet want tenslotte zijn die EV's er voor de bijtelling en niet voor het milieu!
    Echt 90% van de EV rijders en 100% vd zakelijke EV rijders doet het voor ikke ikke ikke ... en echt niet voor het milieu!
    We leven inmiddels in een schijnwereld waarin de G20 met 100 privé jets verzameld om ons te zeggen dat we minder moeten uitstoten, waar de buurvrouw een EV rijdt om het milieu .. herstel haar portemonnaie te sparen en je verketterd wordt als je geen experimenteel vaccin neemt zoals de rest. Het oordelen en veroordelen is de nieuwe generatie. Waar we vroeger nog saamhorig bouwde aan een toekomst is het nu polariseren en heel narcistisch je eigen waarheid als waar wegzetten. Ik ben met pensioen en ik hoef de wereld over 40 jaar niet mee te maken, daar ben ik heel blij om. Maar ik vrees voor mijn kinderen. Echt wat een %$^zooi is het geworden.
    EV's is de zoveelste propaganda die uitpakt in een dwangmatig "ik duw het door je strot"! Net zoals dat spuitje...
    Ik ga maar weer eens tanken voordat het boven de 2 euro zit :(

milko1969 likes this.
  11. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik had een paar dagen terug nog de mazzel dat ik Euro98 kon tanken voor maar 2,03 euro :)
    langs de snelweg was het 2,17.
    Wen er maar aan.

Tesla stelt zijn "exclusieve" laadstations trouwens open voor andere EV's. Ze zijn gestart met 10 supercharge-punten waar je nu ook met je Kona of Zoë kunt laden.
    Verder hou ik het erop dat voor dagelijkse A naar B ritjes een EV de toekomst (eigenlijk het heden) is. Voor de leuke ritjes en vakanties echter nog lang niet.

12. Andretti Molletti

Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Het ging me niet om de brandstofprijzen maar om het idee achter EV's: milieu....

13. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Sorry dat ik het zeg, maar geef je daar nu ook niet - en niet voor het eerst - met jouw post een voorbeeld van?

Als we het over vooroordelen hebben, dan is het denk ik al veel generaties zo dat juist de oudere generaties wordt toegedicht dat ze minder open staan voor nieuwe ontwikkelingen en ze in hogere mate veroordelen dan de jongere generaties.

Stemrecht voor vrouwen, Elvis met zijn swingende heupen, creatie van 'links' sociaal uitkeringsstelsel, de provo's, de ontkerkelijking, sterk verminderde werklust (opkomst part-time) en de afschaffing van de gulden zijn maar kleine voorbeeldjes van ontwikkelingen waar vooral veel ouderen de totale instorting van de wereld in de afgelopen 100 jaar in zagen.

Is dat nu niet hetzelfde met ontwikkelingen van deze tijd zoals opkomst van EV's en verschillende verschijnselen van digitalisering?

14. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Rij al jaren Tesla, niet vanwege het milieu maar omdat de fossiele brandstof eindig is. We moeten wat en dit is op het moment het meest passend (met alle nadelen). Rijdt geweldig, heul anders dan een ICE met nauwelijks nadelen (mijn range: 580km, rij ik bijna nooit op 1 dag).

PS ik zag vandaag ook € 2,17/lit staan, waar gaat dat heen?!

15. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,665
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Ik heb gewandeld vandaag....de mondial op stal om te overwinteren (zonder verwarming), binnen een paar weken op het vliegtuig naar Rio om hier geen verwarmingsuitgaven te hebben. Ik ben toch goed bezig, niet ? :D

milko1969 and Andretti Molletti like this.
  16. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Nee Fred, jij rijdt EV omdat dat de overheid dat op bedrieglijke manier lekker goedkoop maakt. Je reinste concurrentievervalsing, maar ik geef je geen ongelijk. De oliebronnen zijn in ieder geval verre van uitgeput, dat weet jij ook! :D

17. Andretti Molletti

Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    Sorry dat ik oud ben...

Precies, niemand zou als particulier even een Tesla kopen van 90K.. daar heb je veel leukere auto's voor!

I rest my case, want de discussie hier en op vele fora lijdt alleen tot meer ellende en ergernis. Ik zit op autofora om mijn kennis te delen. Vroeger kon ik dat behoorlijk goed doen omdat er interesse was in kennis. Nu ontaard zowat elk auto forum in een politiek/milieu geneuzel waar niemand op zit te wachten.
    Mijn kennis van ICE en EV deel ik graag met de mensen die me weten te vinden, heel graag!

18. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat vind ik echt geweldig!

milko1969 and Andretti Molletti like this.
  19. Andretti Molletti

Sep 19, 2010
    345
    Netherlands
    Full Name:
    Dré
    En "lijdt" was een bewuste typo ;)

Jeka likes this.
  20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Doe ik ook, alleen op het buur continent en wel in Kaapstad. Kan niet wachten

theunissenguido likes this.
  21. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nou, als er dan zoveel "overschiet" van dat zwarte goud, dan mag die prijs ook wel wat naar beneden. Een auto zou (als het kon) op dit moment goedkoper rijden op pils dan benzine... Absurd eigenlijk

22. theunissenguido

Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,665
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Ge hebt nog niet alles gezien. Wacht maar wat er nog uit de kast gaat komen van prijzen !! Ze gaan ons dusdanig de keel toeknijpen dat je blij gaat zijn een stopcontact-auto te kunnen kopen. Enne, "zwarte goud" was dat niet steenkool ?

23. 275gtb6c

275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

Oct 30, 2006
    1,942
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ciao allemaal, heerlijke discussies hier….. en Rolex1, FKATheSrat, ik ben er klaar voor! Wordt wel doordrinken maar heb er zin an.
    Enige observeringen:
    zwart goud zijn de banden tijdens een race weekend’
    Ik ben met de Taycan naar Duitsland op en neer geweest, 850 km en dat 2x. Moest 2x laden, ca 15 min per keer. Hij laadde met 270 kW, niet normaal! En of ik het doe voor het geld of het milieu? Ik denk beide, we rijden al 4 jaar vol elektrisch en mis dat gebrul niet, geen seconde. Maar daarvoor heb ik ook wat andere leukste speeltjes. De 360NGT is geweldig om te rijden, maar na een weekend ben je dat lawaai (overigens onafhankelijk gekozen tot het 2e mooiste motorgeluid ever, met de 2001 V12 op 1…) echt wel zat.
    Enfin, het gaat heel hard met de e-auto’s momenteel. In Duitsland is ook een sterke beweging en ik denk dat in 2-3 jaar de e-autos de overhand gaan krijgen. (En Rolex1, FKATheSrat, we hebben nog tot 2030 hè)
    Dit jaar zowel de Cento Ore (308) als de Tour Auto (275) gereden….was beide geweldig, en ik denk dat dit soort events wel blijven. Als het nog mag…de massa benzine (en vooral diesels) gaan snel verdwijnen. Greta doet al haar best.

Ciao
    Oscar

Jonkheer likes this.
  24. theunissenguido

Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,665
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Benzine zal in de toekomst nog enkel verkocht worden in parfumflesjes met een verstuiver. Voor de echte die hards. En een Diesel versie voor de truckers. :D

25. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dan op termijn de Mondial motor met Tubystyle maar overbouwen naar de zitmaaier

Share This Page