Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 86 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Wat mag ongevaccineerde jeugd sinds 25 september 2021 dan vanaf nu wel? Niks, nada, noppes... vanwege een variant die nog onschuldiger is dan de griep. Niet met vrienden/vriendinnen spontaan een hapje eten, de bioscoop in of weet ik veel wat. Tot paria gemaakt door een stel imbecielen in Den Haag, en iedereen lijkt het prima te vinden

rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  2. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Chris,
    Het gaat prima met mij.
    Ik zie dat het ook weer prima met jou gaat, de restaurants zijn weer open.

Jouw mensenkennis is de afgelopen 2 jaar weer netjes uitgebreid, depressieve teksten heb je snel gedefinieerd, ook wappiegedrag kun je inmiddels goed definiëren en detecteren, en vaccineren heeft weinig te maken met het welzijn van kinderen van 5-11 jaar. Je vindt het prima dat de staat vaccinatie briefjes blijft sturen naar ouders met kinderen van 5-11 jaar zonder de zinvolle redenen en risico’s te benoemen, laat ze het zelf uitzoeken. Je erkent dat “Kinderen hebben slechts zelden last van Covid”. Je hebt geen kinderen (een bewuste keuze) en je maakt je dus niet druk over die vaccinaties, het treft jou niet.

De websites en getallen zijn niet onderuit te halen, en dat is lastig voor je, je kan er niets mee, dus dan verklaar je alles als onzin en depressief.

Je kan gelukkig weer elke dag naar de horeca en daar word je enorm blij van dat is wel duidelijk, helaas moet de horeca nog vroeg dicht, maar daar heb je gelukkig een oplossing voor gevonden.

3. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ajax de 1e likes this.
  4. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    :D Hahaha!

Oostenrijk stelt de vaccinatieplicht uit tot april in plaats van februari

- Duitsland laat het idee vallen

- Spanje wil vertrouwen op natuurlijke immuniteit, Covid classificeren als een griep.

- In Engeland het leven wordt weer normaal, zonder pas en zonder maskers

-In Denemarken vervallen alle maatregelen.

- In Tsjechië wordt het idee van een vaccinatieverplichting afgeschaft

- De WHO staat tegen herhaalde boosterdoses

-De WHO is tegen een reis verplichting met 2G binnen Europa.

- Israël verplicht geen vierde dosis meer, te veel weigeren.

- In Quebec wordt de 3de dosis niet meer aanbevolen voor mensen ouder dan 70 jaar omdat de bijwerkingen te veel en te groot zijn.

- Zwitserland roept het “begin van het einde” van de pandemie met de variant Omicron;

- BOSNIË-HERZEGOVINA WORDT HET EERSTE EUROPEES LAND OM ALLE VORM VAN COVID-PASPOORTEN TE WEIGEREN.

- Het Hooggerechtshof van de Verenigde Staten heeft zojuist het vaccinatie- of COVID-19-testbevel van president Joe Biden geblokkeerd voor grote bedrijven. Een beleid dat de conservatieve rechters als een ongepaste belasting op het leven en de gezondheid van veel Amerikanen beschouwen

- China en Rusland hebben een vaccin ontwikkeld, een klassiek vaccin en geen gentherapie, reden waarom hun vaccin wordt geweigerd door de Franse staat.

- India heeft Covid-19 onder controle gebracht door de vaccinatie te stoppen en gratis een medicinale behandelingskit (inclusief ivermectine) uit te delen.

»En NEDERLAND probeert nog steeds aan de massa om vaccinatie op te dwingen en de vaccinatiepas op te leggen

rob.kruiswijk likes this.
  5. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Wel even die booster halen, voor de zekerheid dus. Het is gratis, anderen doen het ook, het is veilig, het helpt, iedereen krijgt Corona met de booster word je minder ziek, je doet het ook voor een ander. Wacht niet.

Sent from my iPhone using FerrariChat

6. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag is de motie in de 2e kamer over invoering 2G/3G en wetgeving die dat mogelijk moet gaan maken. De verschillende partijen (VVD & D66) zijn vasthoudend en willen deze invoering incl. wetgeving. Overige coalitie partijen niet en de oppositie al helemaal niet. Wellicht laat de politiek nu de invoering (uiteindelijk) varen waarbij SGP zelfs wenst dat de wet in aanmaak helemaal wordt gestopt/terug gedraaid. Andere partijen willen de wet nog wel door voeren "voor het geval dat"...

Welnu als je naar VVD/D66 luisterd verklaren die het volgende: "Toen in Nov 2021 de Delta variant nog dominant had de invoering van 2G nog zin".
    Ik trek dat zelf in twijfel omdat toen al verschillende studies (waaronder van de TU delft) aantoonde dat invoering marginaal effect had als die er al was.
    Zo ontdekte Omzigt in een bijlage van het wetsvoorstel (lees: verstopt) dat De Jonge dat onderzoek aan zijn laars lapte en toch voor het wetsvoorstel ging...tegen adviezen in! Dit was in November.

Nu beweren diezelfde partijen (=VVD & D66) dat de huidige stand van zaken met Omikron de situatie hebben veranderd en dat wellicht "invoering 2G niet meer noodzakelijk is"...
    Leg mij dat effe uit: De vaccinatie graad is nauwelijks veranderd tussen nu en toen. En bovendien zijn beide varianten toch nog steeds Covid toch?
    Dit is wel effe een 180 ommezwaai zonder duidelijk uitleg/verklaring. Of zouden de geluiden uit de samenleving toch zijn doorgedrongen?

Ik zie dit echt weer als een politiek spelletje waarbij ze, zonder het hardop te zeggen, aangeven er helemaal naast te hebben gezeten.
    Is het nu werklijk zo moeilijk voor een politicus om zo af en toe eens met de billen bloot te gaan en gewoon eerlijk (jawel: eerlijk!) toe te geven er naast te hebben gezeten? Maar ja, als je daar aan begint met zo'n periode achter de rug (van 2 jaar), dan kunnen ze wel inpakken met de fouten die ze hebben gemaakt. Zelfs censuur werd openlijk en bloot toegepast en werden individuen geboycot of monddood gemaakt. We hebben het allemaal gezien maar er werd niets tegen gedaan.

Zoals ik al eerder zei: 2022 wordt het jaar van de waarheden, die komen allemaal boven en ook wie er fout hebben gezeten.

Ze gaan het niet zelf toegeven en daarom zullen we (als volk) ze daarbij een handje moeten helpen en ze ter verantwoording moeten roepen.
    Tribunaal lijkt mij daar een goed instrument voor. Krijgen we ook eindelijk die "spook-modellen" eens te zien waar ze zo geheimzinnig over doen bij RIVM.
    Of de clausules van de prik-leveranciers waar De Jonge zijn klauw onder zette. Die handtekening heeft ook het gebruik van Ivermectine (bewezen medicijn tegen covid, kijk naar de data in India waar geen vaccinaties waren maar een massa uitbraak in de kiem werd gesmoord met: Ivermectine...)

En nog belangrijker: ze verantwoordelijk stellen voor het ongeziene (lees: meetbare) leed wat er veroorzaakt is bij de mensen hier in NL.
    Kinderen die achterstand hebben opgelopen, mensen waarbij behandelingen zijn uitgesteld en nu niet meer te redden zijn. Allemaal zaken waar ze voor verantwoordelijk (als persoon) moeten worden geroepen. Je mag best bestuurder zijn maar wel met verantwoordelijkheden en je niet politiek immuun achten daarvoor. En als daar een wet-wijziging voor nodig is, dan graag!

Ik wacht het allemaal af maar ben een groot voorstander dat er wel wat heren aan de tand worden gevoeld. Het is dan wel achteraf maar zoiets wat we meegemaakt hebben blijft bij 1x (hopelijk). En als het dan nog een keer gaat gebeuren: niet met beleidmakers aan het roer die immuun zijn en gewoon hun gang kunnen gaan. Die moeten (zonder wachtgeld) maar een taakstraf gaan uitvoeren (en dat is nog mild uitgedrukt).
    Elke organisatie/vereniging die zich hier hard voor maakt kan op mijn (financiele)steun rekenen, trek ik af van belasting als donatie ;) komt het tenminste niet in Den Haag terecht :D:D:D

Ten slotte de media: Die hebben zich laten leiden en niet onafhankelijk geopereerd. Ze hangen aan de bedelstaf van subsidies en dat zal ook moeten veranderen. Geen subsidies meer, eigen broek ophouden en die dat kunnen/lukken zullen echt verslag doen. Zonder censuur en zonder enige terughoudendheid. Gewoon bekend maken waarop het staat en beide kanten van het verhaal laten horen. De afgelopen jaar was er maar 1 waarheid en die kwam uit Den Haag....
    Dit terwijl er in de rest van de wereld voorbeelden en bewijzen waren dat het ook anders kon. De arts in Spanje die zijn hele ziekenhuis van Covid genas, zonder een fataal geval. Daar had de media op moeten springen, hoe kan dat? Hoe doet hij dat? Nee, doodgezwegen en monddood gemaakt want "het paste niet in het plaatje"...

We gaan het allemaal meemaken in 2022, de waarheid komt boven, altijd.

rob.kruiswijk, roger_l and Ajax de 1e like this.
  7. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Je slaat een beetje door Fred.
    Ga je dadelijk het ministerie in Den Haag bestormen ?

Harry-SZ, Dino2010 and Ferryducati like this.
  8. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Gideon houdt hier een geweldig betoog (een uur oud!), ik stel voor om ook de oren eens goed open te zetten, of doe voor mijn part nieuwe batterijen in je gehoorapparaat. Hij komt met reële cijfers, en waarom de maatregelen het waanzinnige al mijlenver gepasseerd zijn! Dit wordt niet uitgezonden op de msm, komt niet in de kranten, alleen als de wakkeren dit delen, krijg je het te zien en te horen!

rob.kruiswijk and roger_l like this.
  9. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Als je zelf de geestelijke capaciteit ontbreekt om in te zien hoe vaak je bedrogen bent door die bende uit Den Haag vind ik het nogal kort door de bocht om daar de boodschapper op aan te spreken; andersom is dat misschien ook wel teveel gevraagd in jouw geval

ope1967, rob.kruiswijk and Ajax de 1e like this.
  10. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    Uhm sorry Roger, had je hoger ingeschat…
    Wat voor plezier geeft het je om dit zo op te dringen op een Ferrari forum..begrijp het niet.
    Het ga je goed.

roger_l likes this.
  11. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #2136 rob.kruiswijk, Feb 1, 2022
    Last edited: Feb 1, 2022
    Voor een bepaalde groep valt het niet mee om op dit soort posts (zoals van Fred) inhoudelijk te reageren.
    En dan is bijvoorbeeld de response "je slaat een beetje door Fred. Ga je dadelijk het ministerie in Den Haag bestormen". Dit soort gedrag begint een gewoonte te worden.

Als je niets te melden hebt hoef je wat mij betreft niet te reageren. De keuze is natuurlijk geheel aan jou.

Met wie moet ik nou medelijden hebben?

ope1967, roger_l and Ajax de 1e like this.
  12. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    VVD/D66 zijn liberale partijen..... toch?
    Onze vrijheden staan nu in ieder geval niet centraal bij deze twee partijen, wie had dit ooit van te voren kunnen bedenken?

13. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ongelofelijk, Jeroen van Wijngaarden in de video op 17min14 sec .... begrijpt nu nog niet de corona regels en vertegenwoordigt een grote kiezersgroep.
    Ik begin het nu te begrijpen, hij kan er weinig aan doen en is ook maar gekozen.

14. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    In de landen waar de prikgraad het hoogst is, is het beste te zien wat het effect daarvan is. Met name Israël laat zien dat het met die 33x hogere bescherming wel snor zit, bescherming tegen complicaties waarschijnlijk en linea recta de kist in....

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-07-20..latest&facet=none&uniformYAxis=0&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Color+by+test+positivity=false&country=NLD~JPN~ISR~ESP~PRT

Ajax de 1e likes this.
  15. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Om onze "vrijheden" nog enig sinds te beschermen is voormalig staatsecretaris Mona Keijzer een petitie begonnen tegen de dreigende tweedeling.

"Nu duidelijk wordt dat ook dit coronavirus endemisch zal worden, mogen coronatoegangsbewijzen geen plaats krijgen in de “gereedschapskist” van een vrije democratie en roepen wij de regering en het parlement op om per direct het coronatoegangsbewijs in Nederland af te schaffen."

Nu heb ik zelf geen kinderen (Frans wel ;)) en toch maak ik me zorgen over die generatie met het huidige ingezette toegangsbeleid.
    Als die pas er eenmaal komt (en blijft voor komende generaties...) is die niet meer terug te draaien en kan dit "gereedschap" ingezet worden waarvoor het niet bedoeld is. Hoe vaak heeft de regering afgelopen 2 jaar al niet zaken geroepen/beloofd en zich er niet aan gehouden?

Mona Keijzer, ik noemde haar hier eerder al een heldin en moest voor die openbaren mening-uiting (door Rutte) haar cariere beeindigen.
    (Dit terwijl Rutte veel ergere dingen gedaan/na-gelaten heeft "mij staat daar geen actieve herinnering van bij, loog hij in de 2e kamer en niet alleen dat...).

Afijn, niet (hoofdzakelijk) voor mezelf maar voornamelijk voor de komende generaties, ongeacht of je nu gevaccineerd bent of niet, plaats ik hierbij de link van Mona Keijzer die met deze petitie haar rug recht houdt. Doe er zelf mee wat je wil maar denk ook aan de volgende generatie...

https://onverdeeldopen.nl/#info

Image Unavailable, Please Login

https://www.gids.tv/video/418656/johan-derksen-in-vi-vandaag-over-manifest-mona-keijzer-eindelijk-geen-wappie-geluid

..

rob.kruiswijk, roger_l and Ajax de 1e like this.
  16. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zolang dit soort compleet gestoorde artsen deel uitmaken van het OMT, Kuipers een verzoek om het CTB voor 18minners te vernietigen gewoon terzijde schuift (het komt niet eens in stemming) heb ik er weinig vertrouwen in. Als medici beargumenteren dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen, maar dat je dan maar een prik moet nemen voor je vakantie geeft dat het failliet van de medische wetenschap wel aan. En dit sujet is onderdeel van het OMT. Ethisch besef overboord, artsen-eed overboord en doordrammen. De GGD voelt zich niet betrapt omdat ze kinderen zonder toestemming prikken maar begint te zeiken over de manier waarop ze betrapt zijn.

Van een 'gezondheidspas' naar een 'reispas' voor deugers, elk 'complot' wordt vermorzeld onder feiten en alle schapen blijven ziende blind.

17. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    rob.kruiswijk and roger_l like this.
  18. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    #2144 Ajax de 1e, Feb 8, 2022
    Last edited: Feb 8, 2022
    rob.kruiswijk likes this.
  19. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    “Dit jaar is 29,4 miljoen euro extra nodig voor het beheren en doorontwikkelen van de corona-apps van de overheid.”

Dat “extra” bedrag is werkelijk absurd voor een paar corona app’s en de backoffice te onderhouden/updaten, hoeveel is dan het totaal bedrag?

Er zullen wel weer heel veel consulting / onderzoek uurtjes gedeclareerd worden.

De kosten om een app te bouwen/onderhouden zijn werkelijk een fractie.

Sterker nog het bouwen van complete nieuwe corona toegang/verificatie app’s (android+IOS) gaat nooit meer dan €3M kosten. Het zijn zeer simpele apps.
    €26M EXTRA!!! voor backoffice is een joke.

Ajax de 1e likes this.
  20. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ja maar….ja maar….de familie en relaties van Kuiper moeten er ook nog wat aan kunnen verdienen! Die man zit daar niet voor niets op die post! Die gaat Sinterklaas spelen met zijn gratis Euri, das nogal wiedes :D

21. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #2147 rob.kruiswijk, Feb 8, 2022
    Last edited: Feb 8, 2022
    Onze incompetente overheid.

Ajax de 1e likes this.
  22. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    In Australië hebben de 3 belangrijkste nieuwszenders gedurende 1 jaar 100% belastingkorting gekregen op voorwaarde dat ze uitsluitend het overheidsnarratief ondersteunen... gewoon op de overheidssite terug te vinden:

https://www.infrastructure.gov.au/media-technology-communications/television/relief-australian-media-during-covid-19

Gelukkig hoeft dat niet in Nederland, die krijgen 1 miljard per jaar van de Staat. Terwijl er wereldnieuws te melden valt over Canada, Oekraïne en Taiwan waren de 3 belangrijkste nieuwsitems bij het NPO-nieuws gisteravond The Voice, Overmars en een oversekst PvdA-Kamerlid.

23. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  24. Ajax de 1e

Feb 21, 2014
    904