Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3688 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior BANNED

Exact Onno, maar dit was echt een goed exemplaar.
    Ook volgens Jasper, dus ik snap het ook niet helemaal.

JazzyO and Melvok like this.
  2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Ik deelde mijn ervaring en daar is marc(h) het mee eens, hij reed mee.
    als ik nog eens een kans krijg zal ik het zeker nog eens proberen. Maar neem van mij aan, dit exemplaar is niet wat je (mag) verwachten.

Zoals je zegt kunnen auto’s per stuk verschillen en daarin spelen veel zaken een rol.

Zelf liet ik vandaag nog de fusee kogels vervangen (boven) op de F430 omdat ik dat zwaar irritant vond rijden, Henk vertelde mij dat hij al jaren met speling daarop rijdt. Het is maar net wat je wenst. Ik wil een snaar strak sturende auto ongeacht welke dat is.

ps Maurik heeft me daarvoor mij eens zelf ingelicht dat een Spyker (ik weet niet hoeveel hij er gereden heeft) niet is waar hij warm van werd.

JazzyO likes this.
  3. Ferryducati

Smaken verschillen nu eenmaal. Ik heb ook totaal niks met sommige merken.

Melvok likes this.
  4. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    Ondanks het gemis van onze grote vriend met de oranje Aventador die ook onderdeel is van het clubje, is in afgeslankte vorm (2 haakten door deze omstandigheid af) een clubje afgereisd naar het beloofde land; niet alles met een F, ook een knalgele Kärcher, een Minotto en een Mustang. Eerste stop was bij Esser in de buurt van Aken, een waar eldorado voor hypercars.

Attached Files:

RudyW, JazzyO and MrDino308GT4 like this.
  5. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    RudyW and JazzyO like this.
  6. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    De volgende ochtend in de regen door naar de Timmelsjoch, een pas die ik al in oktober 2021 reed en heel fraai is. Bij regen biedt deze pas echter andere uitdagingen... Op de top een zeer fraai motormuseum, maar ook de vaak bizarre auto's die de pas gaan rijden is alleen al het aanschouwen waard. Eenmaal over de pas heen verscheen de zon....
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

7. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    Volgende dag naar de Fiera in Brescia, de plek waar de deelnemers gekeurd worden. Binnenkomen was dit keer een ware titanenstrijd omdat door duidelijk strengere regels het 'er tussendoor glippen' vakkundig was afgeschermd. Uiteindelijk lukte dat toch, maar alleen dankzij de vlotte babbel van de één of ander...

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

8. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
  9. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
  10. 328gts1987

Full Name:
    Fred
    Het was zeker een bijzondere trip die we meemaakte.
    Op momenten was het zwaar/emotioneel maar we hebben ook zeker lol gehad en een goede indruk van de MM classics gehad.
    Het weer zat soms mee (zelfs tot over-verhitting aan toe) en soms tegen (op heen en terug reis).
    Ik ga de Timmelsjoch nog zeker een keer rijden, wat een mooie weg is dat!

De start vanuit NL:
    Image Unavailable, Please Login

Onderweg heen, prachtig weer en effe tanken:

De Timmelsjoch was druk maar we waren in goed gezelschap:

Aan de overkant de weg die we gereden hebben helemaal over de top.
    Opvallend: bijna geen sneeuw. Het is Juni en normaal ligt hier het hele jaar sneeuw...

RudyW, Harry-SZ and roger_l like this.
  11. 328gts1987

Full Name:
    Fred
    Ons bezoek aan de MM begon bij de de keuring en technische inspectie. Het duurde effe om binnen te komen (advies: als je kaarten hebt voor verschillende locaties, er zijn er 4 in Brescia) meld je vooraf aan online. Doe je dat niet dan sta je +2 uur in de rij...
    Afijn we zijn binnen gekomen (nogmaals dank Guus!) en konden genieten van alle deelnemers die klaar stonden. Dat was tijdens corona niet mogelijk maar nu (mits je kaarten hebt) gelukkig wel.
    Buiten kom je ook van alles tegen in de opleggers. Dat zijn niet alleen de klassiekers. Zo kwamen we dus toch nog tribute deelnemers tegen. Niet in actie helaas maar wel enkele bijzondere waaronder een Enzo (NL kenteken).

Zoals gezegd zijn er 4 locaties: 1= is de technische keuring/papieren en nummertjes controleren, 2= Loggia plein in het centrum waar de goed gekeurde auto "het loodje" om de stuurkolom krijgt. 3= MM museum waar de deelnemers lunchen en de start (om 15:00 start de eerste) voorbereiden. 4= Start opstelling, voor het podium.

We waren dus bij de technische keuring binnen gekomen maar bleken ook de juiste kaarten te hebben voor het Loggia Plein. Er is tegenwoordig maar 1 plein die per tourbeurt door de deelnemers (moet) worden bezocht. Het is een afgesloten geheel en eigenlijk niet leuk door die krappe ruimte. Ook de deelnemers moeten zich na 30 min verwijderen om de volgende groep deelnemers ruimte te geven. Het is er waanzinnig druk en chaotisch. Maar ik scoorde daar mijn aandenken van deze 2022 trip. Ik neem altijd iets speciaals mee van iedere trip. Dat hoeft niet groots of duur te zijn maar moet wel iets speciaals zijn.
    Zo nam ik eerder een Ferrari-helm mee uit maranello (2019) of een echte aluminium cavalino (weegt 15kg) enz.
    Dit jaar: een knijploodje van de MM die om de stuurstang gaat als je mee gaat doen met de MM classics. Welnu ik heb een F430 voorzien van goedkeur-zegel anno 2022 MM :rolleyes:

De Tribute deelnemers worden ook per transporter aangevoerd:

Het Loggia Plein is druk en hectisch, hier worden de loodjes om de stuurstang geplaatst

Sommige deelnemers doen al jaren mee:

Vlammetje heeft een MM zegel anno 2022

RudyW, Harry-SZ and roger_l like this.
  12. 328gts1987

Full Name:
    Fred
    Na het bezoek aan het plein zijn we gaan lunchen op onze vast stek in afwachting van de eerste deelnemers die daar langskomen.
    Daarbij kom je deelnemers overal tegen in de stad. Deze man in de koffie-bar doet voor de 10e keer mee en heeft de oudste deelnemende auto, 1922 dus 100 jaar oud.

Dat de temperatuur was opgelopen naar 33C was lekker maar in de stad niet echt ideaal. Toch hebben we genoten van de stoet die voorbij raasde.

Alle leeftijden komen naar dit spectakel kijken en genieten van elke deelnemer, die soms 3 dik naast elkaar door de stad gummen.

Hierna hebben we zelf de auto's gestart en in de karavaan mee gaan rijden. Soms tot in de dorpskernen aan toe waar het publiek iedereen aanmoedigde

RudyW and roger_l like this.
  13. 328gts1987

Full Name:
    Fred
    En omdat roger nou nooit op de foto wil, hebben we deze trip onze gram gehaald. Hij is werkelijk op de gekste momenten (lees: met gekke bekken) op de foto gegaan, zoals deze:

(Censuur)

roger_l likes this.
  14. 328gts1987

Full Name:
    Fred
    De terugreis is wegens omstandigheden eerder ingezet (en voor iedereen goed verlopen) om op tijd terug te zijn.
    We deden dit allemaal op onze eigen tempo en route.
    Zo heeft Hans met de Minotto de droge route (zonder regen) gereden via Munchen en Ulm, zelf reed ik met Marc(h) via Stuttgart en Spa in Belgie.
    Eric & Guus reden via de Fernpass en dan de 61.
    Roger deed de volledige 61 naar Keulen. Henk en Antoine reden die route ook maar een paar uur later.

Het was een korte heftige trip waarbij we geen tijd hebben gehad om de tribute van Ferrari in actie te zien. Daar zijn namelijk ook verhalen over. Niet alleen qua snelheid maar ook in de dorpjes zelf:

Dit gebeurde in Desensano, een plaatsje waar ik graag naar toe wilde maar dat heb moeten uitstellen naar volgend jaar. Dan ga ik daar zeker kijken:

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Mooie avonturen heren! Dat is waar het allemaal om draait.

16. Ferryducati

Alleen zo jammer dat je clubjes binnen clubjes en groepjes hebt. Waar je de ene keer welkom bent, en de andere keer weer niet.

17. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Erg jammer dat de MM nu zo lastig te bezoeken is op de dag v/d keuring.
    Daarnaast is die Fiera niet half zo leuk als het historische centrum van Brescia.
    Vroeger was dit echt zo mooi namelijk.

Stefan328gts likes this.
  18. modena82

modena82 Karting

Full Name:
    Ingmar
    Bedankt voor het delen van de foto's en verhalen ! Lees het met veel plezier.

19. RudyW

RudyW Formula 3

Full Name:
    Rudy
    Absoluut, leuk om te lezen altijd!!

20. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    De Timmelsjoch is echt één van de fraaiste passen die ik tot dusverre heb gereden; ik reed hem bij zeer fraai weer vorig jaar oktober (excuses voor dat gele gedrocht af en toe in beeld). De Oostenrijkse kant is lieflijk met ruime bochten, de Italiaanse kant is rauw en met flink wat haarspeldbochten. De sneeuw die er oktober 2021 lag was dus gesmolten in juni 2022, een teken dat er veel CO2 over die pas gaat denk ik dan maar. Er is op internet een live-camera bij de sub-top bij het motor-museum zodat vooraf het weer en de drukte ingeschat kan worden. Aan de andere kant ligt Bolzano/Bozen uiteindelijk, van daaruit kun je dan de weg vervolgen richting Maranello.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

RudyW, Harry-SZ and lewie like this.
  21. roger_l

roger_l F1 Rookie

Full Name:
    Roger
    Ik heb een grafhekel aan hypocriete figuren die anderen uitsluiten of de mond willen snoeren, dus ik snap je wel

22. Ferryducati

Ineens ben je niet meer interessant blijkbaar, en wordt je niet meer uitgenodigd. Spreekwoord zegt: Wie de schoen past……

23. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Wat is er met die 812 aan de hand dan?
    Desenzano is heel leuk stadje aan het Gardameer idd. Ik heb daar wel eens de MM gekeken.

24. RISL

RISL Formula Junior

Full Name:
    Jordi
    Fout geparkeerd, zeker?

25. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Full Name:
    Bert de Boer
    In 2019 zaten we in een AirB&B in Sirmione omdat de Mille Miglia daar 2x voorbij komt omdat Sirmione op een schiereiland ligt (zeker een aanrader). Vanuit ons appartement zagen we de aanlegsteiger voor de boot naar Desenzano dus de volgende morgen snel kaartjes gekocht om het verzamelen van de auto's voor de Ferrari Tribute te bekijken. Desenzano stond dus eigenlijk niet in de planning maar was zeer zeker de moeite waard..

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Harry-SZ likes this.

Share This Page