Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3694 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gisteren met Peter (Bigodino) op stap geweest naar de Zoute GP waarbij we de rally bezochten. Voorgaande editie's was dat listig aangezien de route's niet bekend werden gemaakt. Nu waren deze wel gepost waardoor wij naar de lunchplek konden rijden op weg naar Knokke.
    Daar aangekomen (op tijd) waren de eerste deelnemers net aangekomen. Opvallend was dat dit Ferrari's waren want later toen we de route tegengesteld reden (en plekjes uitzochten voor actie foto's) was er niet 1x een ferrari meer te bekennen....
    Wat we niet wisten is dat de organisatie 2 routes had uitgezet (om achter elkaar aan rijden te voorkomen?) en we dus de helft van de deelnemers miste...

Dit hebben we ruim in kunnen halen in Knokke waar we later op de dag alle binnengekomen deelnemers hebben gezien.

Het begon op de lunchplek waar we kort de eigenaar van de Dino spraken. "Wel flares, no chairs" melde hij nog in ons babbeltje. Al 50 jaar in de family en nog maar 28.000 miles. Gerestaureerd in '90 naar een zeer hoog nivo, zag er echt bijzonder goed uit.

Image Unavailable, Please Login

Hierna op verschillende plekjes de route gevolgd met dus de 1/2 rally (we kwamen er later achter dat er een splitsing was in de route)

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

modena82 and bertdeboer340 like this.
  3. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Na deze "zwerf tocht" kwamen we aan in Knokke. Gelukkig via een binnendoor route want het was druk, heul druk. Parkeren was dus ook een hele opgave maar lukte uiteindelijk wel. Peter ging zijn perskaart halen (wat niet lukte) en ikzelf begon vast aan het concourse op de golfbaan.
    We troffen mooi weer en een goed gevuld veld waarbij het opviel dat er nog gewoon gegolft werd :eek:. Stel je voor een bal op je auto... Er lande zelfs een balletje tussen Peter en mijzelf in later in de middag o_O

Afijn goed gevuld dus waarbij Aaldering zelfs een stand op de golfbaan had gezet.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Deze foto van ee 208 Turbo is wel bijzonder aangezien de introductie folder van Ferrari voor de 328 foto's heeft van op een golfbaan. Er is echter nooit zo'n folder voor de 208 Turbo gekomen (naar mijn weten) en dus hierbij (alsnog) een introductie foto van de 208 turbo op een golfbaan :rolleyes:

Bijzondere 512BB uit de '70's trok veel aandacht.

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Harry-SZ, modena82 and bertdeboer340 like this.
  4. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Altijd een heerlijk evenement daar in Knokke.

Gr. Martin

6. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    166 MM met de two tone kleur die in de zon heel duidelijk opvalt maar in de schaduw (bijna) niet.
    De eigenaar had de organisatie verzocht de plek op het concourse zo te kiezen dat de kleuren goed te zien waren. Gelukt!

Ook bijzonder deze 750 Monza (van dezelfde eigenaar?)

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

7. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    modena82 and bertdeboer340 like this.
  8. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En dan voor mij nog een eerder bekende: DeTomaso P72. Ik zag deze voor het eerst in 2017 op PB the Quail en was verrast over het herbestaan van dit merk. Zag ook geen herkenbare ontwerp lijnen van eerdere modellen.
    Sprak dus nu de engineer (en de eigenaar/oprichter stond erbij, beide uit Japan) die verklaarde dat het ook niet de bedoeling was naar het verleden te kijken.
    Ze zijn gericht op de toekomst met als doen de beste (road-legal) auto te bouwen die ook op de racebaan iedereen verslaat.
    Nogal een uitdaging die wel merken als Ferrari, Pagani of Mercedes en ook Lamborghini als reputatie hebben.

Wel ik kan melden dat het ze waarschijnlijk gaat lukken. De auto die hier staat is nog met een V8 motor van Ford (=te zwaar in gewicht) maar wordt vervangen door een (eigen) V12 die slechts 112kg gaat wegen! De auto (geheel van hony-cone carbon) weegt straks totaal 1280Kg met een vermogen van +900Pk (deels hybride) en met een tank van 110Liter (om me te kunnen doen aan LeMans als de eigenaar dat zou willen).
    De body delen komen van bekende F1 leveranciers, de versnellingsbak en motor/aandrijflijn ook. Kortom een straat legale auto met F1 aandrijving.
    Ze testen op de Nurnburgring en komen met de V12 waarschijnlijk onder de 6min!!!
    Ze kende beide het succes verhaal van Jim Glickenhaus en willen die dus in de toekomst verslaan, best ook een uitdaging met een straat legale auto. Aan ambitie niet tekort bij die japaners...

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Ernaast stond de Retro Countach die ik wel geslaagd vind maar absurd (te) hoge prijs heeft

9. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ten slotte stond er een hele verzameling Bizzarrini's de 5300GT is wel een bekende en blijft een bijzonder model. Deze was niet echt strak te noemen.
    De DeTomaso Pantera was wel erg mooi maar had voor mij nog een onbekende neus uitvoering, erg fraai Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

We sluiten af met een mooie Ferrari 212 Inter met Vignale body in een prachtige kleur Bianco....

PS Peter,
    Nog naar de sierstrips van deze 212 gekeken met de grafure? (geen foto helaas)

10. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Mooi verslag Fred. Dank je! Mooi evenement zo te zien.

11. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Zeker weten dat het een Pantera is? Lijkt me meer een AMC..

12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Is een AMC AMX idd.

bertdeboer340 likes this.
  13. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #92338 328gts1987, Oct 10, 2022
    Last edited: Oct 10, 2022
    Ik heb wel naar de auto staan kijken maar niet op het bordje gekeken :oops:
    Ik neem het gelijk van je aan dat het een AMC is (dat dit fraais uit USA komt....).

Edit: Lees net dat dit model niet uit USA komt maar Italie/Turijn van Bizzarrini en dat dit bijna benoemd wordt tot zijn "car-masterpiece".
    Ook dat het een zeer zeldzame auto is, 7 stuks bestaan er van deze AMX/3

14. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    vorige week donderdag even in Maranello geweest met mijn dochter en Wietse van Kroymans, een atelier bezoek, mooie dingen , maar toch is het "'tailor made" geworden, mijn dochter mocht beslissen. Ik hoop dat ze rekening houden met een arme autohandelaar.
    By the way, die nieuwe SUV is lekker rustig...of is het die van 2030...

Harry-SZ and omd78 like this.
  15. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gefeliciteerd met de keuze. Zal best weer een bijzondere spec geworden zijn. Heb je een plaatje/rendering? Ook van de binnezijde/interieur?

Afgelopen weekeind op weg naar Knokke nog over jou gehad met Peter die via jou de 308 uit Duitsland importeerde. Grappig dat jij daar dan een gunstige deal van kon maken met aftikken aan de staat voor hem.

Tja, SUV ik weet het niet of dat bij ons merk thuis hoort. Lambo heeft wel (verkoop)succes met hun (lelijk) model. Vraag me af hoeveel ze er gaan maken of dat ze een verkoop strategie gaan inzetten met laag aantal/hoge prijs...

16. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Dank je, ja word een mooie combi , tenminste dat vinden wij, ook Wietse en de persoon van Ferrari vonden het een leuk idee, niet overdreven en hopelijk in echt wat we verwachten, rendering konden ze niet maken omdat de kleuren niet in het systeem zitten, maar ze gaan het maken in de komende weken, groen lederen daytona sportstoelen wilde het carbon van de stoelen ook in het groen, alleen zou dan een lange levertijd worden, dus dan maar niet.

Hoopte ook de GTB te kunnen bekijken maar helaas reeds op transport naar de opslag in Parma, kon hem op de fabriek ophalen 9november maar toch besloten gewoon naar Kroymans te laten brengen, te veel in Italie de laatste tijd , morgenochtend weer naar Palermo, en volgende week Padova.

308 van Peter kwam uit Zwitserland en heb Peter geholpen zoals het moet , is mijn vak.

Ik ben toch onder de indruk van de SUV eerlijk gezegd, eerste zijn 12 cylinder redelijk gelimiteerd , en dan.....

17. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ben heel benieuwd!

18. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ja het was wel jammer dat we geen Ferrari's onderweg tegenkwamen, want het waren mooie plekjes.

19. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb het inderdaad nog nooit eerder meegemaakt dat je een perskaart vóór een bepaalde tijd moet ophalen. Uiteindelijk kreeg ik wel het polsbandje mee en bij de Bonhams veiling kon ik naar binnen door de catalogus te kopen (wat ik toch al van plan was). Voordeel was dat een catalogus toegang voor twee personen geeft, dus kon je ook mee naar binnen. Want ook daar was de algemeen toegankelijke viewing al afgesloten.

328gts1987 likes this.
  20. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  21. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    328gts1987 and bay like this.
  22. ferrarik

ferrarik Karting

Feb 21, 2015
    51
  23. MrDino308GT4

MrDino308GT4 Formula Junior

Sep 2, 2009
    796
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Lichtblauw is kennelijk nogal in.

Kwam deze tegen in een prachtig museum in Bretagne in het plaatsje Loheac. .

Attached Files:

Harry-SZ and bigodino like this.
  24. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ziet er gaaf uit, dat museum! Groot ook. Ben er een paar keer niet heel ver vandaan op vakantie geweest. Als ik dat geweten had...
    de SWB is s/n 2787. En de 308 GTB/M is 26713.

Share This Page