E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 41 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  2. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Erg goed voor de natuur, dan kunnen we in die mining gaten later ook skydiven, en met een “elektrische” Ski-lift wordt je weer CO2 neutraal naar de oppervlakte (NAP+1 ) gehesen. Als die mining gaten door een ramp onderlopen met water kunnen je er mooi op wind en kite surfen.
    1+1 is dan toch weer 3.

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Wat is dit nou weer?

Er staat nergens dat leaserijders vanaf 2025 (2035 is iets heeeeel anders) verplicht EV's moeten gaan rijden.

Al jouw linkjes gaan over 2035 ipv 2025. Dus mss moet je eerst lezen wat Rob K post, voordat je met allemaal linkjes komt?

djfrens and Ferryducati like this.
  4. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Oke, net op tijd aangepast? :)

Maar dit zijn helemaal geen Nederlands plannen. Er zijn een paar bedrijven in NL die dit willen.
    Nou prima toch? laat ze dat lekker doen.
    Voor de uitstoot in steden is dat allemaal maar lekker.
    En als jij geen EV wilt, dan moet je dus niet bij zo'n bedrijf gaan werken.

Voor de dagelijkse leasekm's van huis naar werk en terug zijn EV's gewoon echt ideaal.
    Voor vakantie en fun moet je gewoon iets anders hebben, ondanks dat veel teslarijders denken dat een Model 3 net zo leuk is als een Porsche 911. Nou dat is dus niet zo :)

5. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Nogmaals Harry, wie kan er niet lezen? Waarom verzin je er zoveel bij?

Wie vanaf 2025 een nieuwe leaseauto uitzoekt, kan alleen nog een elektrische kiezen. Dat meldt De Telegraaf vandaag op basis van bronnen uit Den Haag.

Het is een plan van Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat). Ze ziet het als een goede regel om het zakelijke wagenpark snel te vergroenen.

rob.kruiswijk likes this.
  6. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Wie zegt dat ik geen EV zou willen? Waarom verzin je er zoveel bij?

rob.kruiswijk likes this.
  7. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik denk dat de heren een keer op een ritje samen een kop koffie moeten gaan drinken en wat onderstromen uitpraten.
    Zou de sfeer hier in het algemeenheid wel wat verbeteren. Nodigen we Ferry ook gelijk even uit. Of beter: die nodigt zichzelf altijd uit :D:D:D

Afijn, het gaat hier om de sponsoring van het NL (lease) wagenpark. Die sponsoring bestaat al decennia in de vorm van een belasting voordeel.
    Dat spreekt elke werkende NL'er wel aan: belasting voordeel!
    En aangezien Den Haag bepaald hoe/bij wie/hoeveel belasting er opgehaald moet worden (of in dit geval voordeel wordt gegeven) is die partij ook leidend in de keuzes van het wagenpark.

Note:
    Ooit reed de KLPD in targa Porsche's op de NL snelwegen. Ik heb dat als kleuter nog net meegemaakt. Den Haag bepaalde dat toen gewoon.
    LOL

Nu bepalen ze dus gewoon dat als je belasting voordeel wil krijgen dat je EV moet nemen. Wil je dat niet? Dan betaal je het vervoer toch lekker zelf, 100%.
    Het is dus een keuze waarin geld(voordeel) meeweegt en bij sommige hier gezien wordt als dwang. Dat is het niet, het is een keuze: met of zonder (belasting)voordeel.

Ik rij zelf nu al 8 jaar EV/Tesla zoals velen weten, heb ook veelvuldig uitgelegd dat dit niet was voor klimaat bescherming, belasting voordeel maar puur om deze technologie een kans te geven omdat fossiele brandstof (let op, ik heb het niet over milieu maar over de bron) eindig is (als we het over natuurlijk olie hebben)
    Mede daardoor zijn nu (auto)fabrikanten om gegaan, hebben een stap gemaakt (die later ook wel was gekomen maar nu dus eerder is ingezet).
    Bovendien wordt er nu ook naar productie methoden gekeken van olie waarop onze hobby auto's ook kunnen rijden.
    Kortom er zit aan sommige keuzes voordelen en die keuzes moet iedereen (voor zichzelf!) maken en de keuze van een ander respecteren!

roger_l and 275gtb6c like this.
  8. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Allemaal leuk en aardig, maar dit soort plannen wordt over het algemeen geroepen door zogenaamde milieu ridders uit de politiek, die geen enkel verstand hebben van de automotive of laat staan de leasemarkt.
    Als ze dit er door duwen dan komen er vanaf 2025 jaarlijks zo een 200.000 nieuwe EV voertuigen bij, die allemaal aan ons fantastische stroom net moeten of thuis aan de laadpaal, die velen niet kunnen plaatsen op eigen grond of oprit.
    De mensen die een auto van de zaak nodig hebben en vlot 400-500 km per dag rijden kunnen nog niet zoveel met een EV.
    Overigens is dit makkelijk te omzeilen door een mobilteitsbudget te gebruiken via de werkgever en zo privé een zakelijke auto in te zetten, mocht dat nodig zijn. Daarnaast wordt binnen twee jaar het huidige leasepark in Nederland op deze wijze qua rest waarde volledig onderuit gehaald wat ook weer voor de nodige onrust op de toch al turbulente automotive markt zal zorgen. En zo lang de levertijden nog steeds lang zijn en dat blijft nog wel even, zeker als je de keuze vrijheid gaat beperken dan is dit geen haalbare kaart op deze korte termijn, om over alle praktische problemen nog maar te zwijgen……..maar ach wat weet ik er nu van met mijn 20 jaar automotive en leasebranche ervaring!

9. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,781
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Vraagje aan de kenners alhier: ik was vandaag naar Valkenburg a/d Geul met mijn broer met de Taycan. Boven op de Cauberg aangekomen waren 4 laadpalen, alle 4 bezet. Nu stond er 1 (Belgische) Tesla aan de lader, maar de laadpaal gaf aan dat de Tesla vol zat. Die Tesla kreeg je met geen mogelijkheid weg, eigenaar onbekend, het hotel kon niets doen, bij mijn weten trek je de plug er niet zomaar uit, en toen we 5 uur later naar huis wilden stond die Tesla er nog steeds. Noodgedwongen (retourtje Utrecht-Valkenburg haal je niet op 1 lading) in Sittard een kwartier aan de lader langs de snelweg gestaan. Zijn daar geen regels voor? Mag iedereen er net zolang aan hangen als hij zelf wil?

10. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Die Tesla was van een goede kennis……

11. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Daar zijn inderdaad geen regels voor maar dat kun je software technisch heel simpel oplossen door gewoon te blijven berekenen aan degene met een volle accu, desnoods per half uur met 50% er steeds bovenop. Moet jij eens kijken of mensen hun auto niet weghalen, net als met statiegeld. Een hele goede bekende van mij heeft een hotelletje met een of andere vogel op het dak en een serieus aantal Tesla laad plaatsen, eerste uur laden is gratis, er is er geen eentje die langer blijft staan en hij houdt dit precies bij. Idee was dat mensen in dat uur iets in het hotel zouden nuttigen, maar niet de Nederlandse gesubsidieerde, lage bijtelling en ik ben zo voor het milieu als het mij geen geld kost echte Hollanders soort Tesla rijder. Probleem opgelost, gewoon keihard in de portemonnee pakken!

12. 275gtb6c

275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

Oct 30, 2006
    1,942
    europe
    Full Name:
    oscar
    ja dat is vervelend. ken het probleem…..maar snel laden gaat wel heel snel en is wellicht ook beter. Minder gedoe en even stoppen. Dat laden gaat (als je de goede paal hebt) met 270 kW.

13. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dit is (in iets mindere mate) al 8 jaar zo he. Mede de reden waarom jij (met vele anderen) destijds naar Tesla bent overgestapt volgens mij.
    Je kon ineens een supersnelle EV rijden voor veel minder geld dan de zoveelste BMW.
    Zonder subsidies etc stapt niemand over op EV's want ze zijn eigenlijk nog steeds veel te duur voor jan met de pet. Maar dat komt langzaam goed.

Voor die bezette laadpalen zijn volgens mij wel ideeën al, maar dat heb je nog lang niet overal natuurlijk. De term voor dit misbruik is laadpaalkleven :)
    https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-rijder-kleeft-al-8-weken-aan-een-laadpaal-in-amsterdam-3351572

In grote steden worden laadpaalplekken namelijk ook misbruikt als parkeerplekken.
    Als je auto vol is, moet je dus eigenlijk in je ochtendjas naar buiten om je EV te verplaatsen. Lekker zoeken naar een parkeerplekje ergens.... :)

Als je een EV rijdt, moet je gewoon een eigen parkeerplaats met laadpaal hebben, vind ik. Anders is het soms echt ellende. Onderweg laden wil je namelijk sowieso liever niet.

14. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1016 rob.kruiswijk, Nov 14, 2022
    Last edited: Nov 14, 2022

Ik heb altijd met belangstelling je Tesla ervaring berichten gelezen en respecteer je Tesla keuze.
    Even een paar notes op bovenstaande:

1. Belastingvoordelen geven (sponsoring) voor alleen het zakelijke leaseauto segment is ronduit discriminerend t.o.v. particuliere rijders met of zonder private lease.
    2. Heb je je wel eens afgevraagd waarom de KLPD vorig jaar weer voor nieuwe Audi A6 (vervuilende) diesels koos en niet voor een elektrische auto uit het product gamma van Audi of ander Duitse autofabrikant? En waarom worden die ministers niet vervoerd in elektrische auto's? Zou dat iets met te-weinig comfort te maken hebben?
    3. Als je vanaf 2025 als bedrijf alleen nog zakelijk elektrische auto’s mag leasen dan is dat dwang, er zijn immers ook personenauto’s op gas, diesel en benzine leverbaar. (belasting voordelen, geldvoordelen, mobilteitsbudget ideeën etc staan daar compleet los van) Het wordt pas echt interessant als de private lease ook gedwongen wordt om alleen elektrisch the rijden, dan heb je de poppen aan het dansen.
    4. In de 80/90-er jaren werd ook al beweerd dat de fossiele brandstof op zouden raken, ondertussen is er alleen maar meer olie en gas gevonden op de planeet, er is geen enkele aanwijzing dat deze trend stopt. (zou er ook een geopolitieke kleuring aan verbonden zijn?)
    5. De autofabrikanten worden gedwongen om elektrische auto’s te maken anders krijgen ze een boete. (Tesla verkoopt bijvoorbeeld Emissiecertificaten en boekt dat nu zelfs bij de winst) De aandeelhouders van die bedrijven (autofabrikanten, oliemaatschappijen, gaswinning bedrijven) interesseert het milieu helemaal niets. Nu er boetes gegeven worden veranderd het gedrag een klein beetje natuurlijk ten voordele van de aandeelhouder en de staat. Social media en de MSM zijn hierbij de grote marketing machine.
    Het valt mij op dat we meer en meer ministers van drang en dwang hebben, er blijven maar weinig liberalen over in het Haagse swabinet.

15. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    1. Is niet waar, ook particulieren genieten subsidie op een EV aanschaf, ik meen 3.350,-
    2. De klpd heeft hele andere eisen waar Tesla en EVs niet aan kunnen voldoen zoals een landelijk dekkend service dealernet werk en het voertuig moet lang en op hoge snelheid kunnen rijden, een EV aan de gang houden met 160 + kost veel meer energie dan de massa te moeten voortbewegen bij een dieselvoertuig, lullig als je moet afhaken om dat je actieradius binnen het half uur reduceert naar 0 KM,
    3. Is geen sprake van, alleen in België zijn ze die wet aan het voorbereiden, maar in Nederland is er nog niet eens een wetsvoorstel ingediend volgens de Bovag, een hoop gekakel vanuit de Telegraaf.
    4. Klopt euro 7 norm staat ook op losse schroeven dus dieselen zal voorlopig voor geel kentekens tot 2035 nog gewoon een feit blijven,
    5. Denk je dat al die mensen die nu hals over de kop gesubsidieerde zonnepanelen en warmtepompen blijven aanschaffen als het gas en elektra weer op het oude niveau terug komt dit blijven doen?, doen al die mensen voor het milieu…….zekers, echte hypocriete Hollanders!

Ferryducati likes this.
  16. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Punt 4 "In de 80/90-er jaren werd ook al beweerd dat de fossiele brandstof op zouden raken, ondertussen is er alleen maar meer olie en gas gevonden op de planeet, er is geen enkele aanwijzing dat deze trend stopt."

Klopt misschien wel dat er meer wordt gevonden (en dat we daar nog wel even mee vooruit kunnen), maar besef je wel dat het "maken" van die olie miljoenen jaren heeft gekost en dat wij dit nu even in 100 jaar opmaken?
    Dat is het issue.

Als je dat niet begrijpt, dan vind je bomen kappen (regenwoud amazonegebied bv) vast ook een prima idee, zolang we maar wat zaadjes poten om dat te compenseren.

Ferryducati likes this.
  17. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    even ter info (en bedoeld als waarschuwing voor "stevige" rijders hier):
    De KLPD rijdt wel degelijk in Tesla's heb ik helaas moeten ervaren. Vaak komen deze auto's (niet KLPD) even "kijken" bij onze F'jes en willen ook wel eens mee oprijden/optrekken. Dat is leuk en aardig maar dat doet de KLPD dus in Tesla's ook. Ik was dus (door eigen schuld) de pineut door zo'n klojo die duidelijk uitlokte.
    Dat heeft wel even een rechtzaakje gekost maar heb ik (uiteindelijk) gewonnen. Uitlokken mag niet (maar +50km/u ook niet)... Dus uiteindelijk geen straf gehad maar wel het gedoe gehad van advocaten, brieven en kosten. Dus uiteindelijk wel lesje geleerd (die ik dus hier even meld zodat je er niet intrapt)

modena82, Harry-SZ and Ajax de 1e like this.
  18. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt inderdaad, maar deze rijden ze zuiver als testcase, ook de Alfa Giulia wordt hiervoor ingezet in een aantal regio’s. Voor het reguliere KLPD werk zijn EV op dit moment nog niet geschikt. Heb in het verleden regelmatig met Hoofd inkoop Politievoertuigen te maken gehad en weet er een klein beetje vanaf.

19. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #1021 rob.kruiswijk, Nov 20, 2022
    Last edited: Nov 20, 2022
    Er is duidelijk een constante daling van het aantal nieuw geregistreerde auto’s in NL en ook dit jaar weer.
    https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/
    Zal deze constante verkoop daling de elektrificatie van het NL wagenpark (met ruim 8 miljoen auto’s ) gaan stagneren?
    Als je de burger gewoon het openbaar vervoer in ramt haal je wellicht als NL ook de uitstoot doelstellingen.

In Duitsland zit er ook flink de klad in, zouden ze daar andere personenauto eisen hebben (long range, 160+ km/h) en in goedkopere en zuinigere diesels blijven rijden?
    Ben wel benieuwd naar de personen auto registratie mix in Duitsland, Frankrijk, Italië en Engeland inclusief 2de hands auto verkoop.
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

20. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Laten we het hopen dat het nog ff duurt, op dit moment stellen veel consumenten grote aankopen uit, logisch!

21. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Op zich niet zo’s slecht idee van je om in het regenwoud amazonegebied zaadjes te poten waar bomen gekapt zijn, tenzij daar een ander bestemmingsplan voor is.
    Wie zouden die zaadjes allemaal gepoot hebben waardoor er een enorm regenwoud ontstaan is? Of is dat vanzelf ontstaan?

Men heeft geen idee hoeveel fossiele brandstof bijvoorbeeld olie en gas er nog op de aarde gevonden kan worden. Dus die miljoenen jaren waar je aan refereert doen er nu weinig toe. Echter als je stopt met het zoeken naar fossiele brandsto of landen gaat boycotten komt er vanzelf schaarste. En daar zitten we nu midden in.

Maar we zijn nu natuurlijk allemaal druk bezig om de opwarming van de aarde tegen te gaan, zee spiegel te stabiliseren, en andere milieu activistische zaken. Daarvoor gaan we onder andere elektrisch rijden, wind / solar energie opwekken you name it, de climate change dus.

Die climate change is uitgevonden in de VS door een milieu activist die opgeklommen is tot een Amerikaanse politicus in de Democratische Partij. En die man heeft ons sinds 2005 een climate crisis verkocht. Daarvoor bestond die crisis niet. Maar hoe zit dat dan waarom is deze crisis er in eens gekomen? En waarom gaan we van crisis naar crisis, best wel vreemd.

Zou er een geopolitieke kleuring zijn?

Terug naar de opwarming, hoe zat dat ook al weer? 0,5 graad, 1,5 graden of 2,5 graden, ik ben de tel een beetje kwijt.

https://www.climategate.nl/2022/11/nobelprijswinnaar-over-klimaatcrisis/

Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat

22. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ja die Rimac is echt een gaaf apparaat.
    Zat laatst ook in Top Gear.
    Die auto kan gewoon alles. Behalve een gezin vervoeren :)
    Klein nadeel is nog dat hij nogal duur is (2 mln ofzo?)

Share This Page