Ha Fred, Het is een 360 NGT (1 van de 14) en staat weer bij Michelotto in de stalling. Helaas kun je er bijna niet meer mee rijden en alleen de italianen laten nog auto's met 120-125dB toe....Tja de wereld verandert, maar niet alleen ten nadele, de EV's hebben ook veel leuke kanten en optrekken van 0-100 in 2 sec is weinig CE voertuigen toevertrouwd. Ciao Oscar
Schamen is misschien niet het juiste woord, maar zou het juiste ook niet weten eerlijk gezegd. Ik rijdt met regelmaat mee in een EV (afgelopen weekend nog meegereden in de Tesla M3P van een vriend) maar ik vind het gewoon niks (okok de stoelen vind ik fijn in een tesla model 3, dat zeker wel), ik mis toch op de achtergrond het malen/grommen van een motor(tje), zelfs een 1.0 corsa ofzo rijdt ik persoonlijk liever puur door het geluidje op de achtergrond. als mede ook de trillingen etc die zo een auto maakt. maja ik ben dan ook zo een idioot die in een gestripte tracktool zou daily-en ipv een normale daily te kopen (ook tijden gedaan), puur vanwege het geluid en de beleving van alles Wat ik zo jammer vind, is dat ze bij EV's altijd dingen moeten verzinnen die totaal niet nodig zijn, om mensen er naar toe te trekken (denk aan de charger in het filmpje vorige filmpje met dat rare geluid), Als vervoermiddel is zo een ding prima, maar dat is het ov ook....
haha, nou wacht maar. Vandaag teruggereden vanuit Adam en meer dan de helft is inmiddels volledig elektrisch. In ieder geval gaan we aan de zuip…. Ciao Oscar
[QUOTE=" maar dat is het ov ook....[/QUOTE] dat is zo niet waar……..ov in nl is helemaal ruk. Ofschoon je nu wel kan inchecken met je phone of bankpas. Stoelen van een tesla zijn inderdaad prima. ciao Oscar
Gaaf geluid, maar is natuurlijk ook niet streetlegal, niet te geloven dat zelfs op een circuit dit niet meer mag? Geluid is stevig, maar ik weet zeker dat er voertuigen zijn die er nog een schepje bovenop gooien, kan mezelf nog een BRM V16 herinneren tijdens Goodwood.
De nog openstaande vraag blijft: Zou je een (126 decibel) motor geluid optie ook bestellen bij een 100% elektrische Ferrari? (Laten we er vanuit gaan dat het motor geluid uit de speaker van een elektrische Ferrari perfect klinkt) Iemand hier die dat geluid gaat aanzetten? Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
Nee natuurlijk niet. Toen de stoommachine werd vervangen door CE was er ook geen optie om stoompluimen uit te stoten. Alleen licht geluid (<30 kmu) zodat voetgangers je kunnen horen is handig, de rest is onzin. Als ik een circuit oefen heb ik op mijn PS wel het geluid aanstaan, dat is dan wel leuker. Eigenlijk wel inconsequent bedenk ik me nu..... Ciao Oscar
Bij Audi kunnen ze er ook wat van: https://www.activlease.nl/informatie/autolease-blog/de-top-8-dikste-opties-van-de-elektrische-audi-e-tron-gt/ Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
Klimaatneutraal en gesubsidieerd naar je laatste rustplaats, in Nederland kan het... vandaag op de A12 Image Unavailable, Please Login
Klimaatneutraal naar je laatste rustplaats bestaat niet, er moet nog steeds een boom omgezaagd worden, de dragers moeten gekleed en gevoed worden en subsidie maakt niet het verschil [emoji3] Image Unavailable, Please Login Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
hoop niet dat dit ook opgaat voor FXX program Die jongens gaan daar echt niet onder blijven en zou zonde zijn dat ze dadelijk alleen maar in Italië mogen gummen.
Goed nieuws! https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5368126/deze-nederlandse-autofabrikant-mag-na-2035-wel-benzineautos-maken?fbclid=IwAR1pr9x-dkpfnJsIS1Fs9Q-q3DiPgtzT9XSQpqX6VtysYJ7fmvRMC_-65KE
Interesante ontwikkeling daar in de VS: 1,5 charging station per BEV bestelbusje. Zo zie je maar weer zonder die “$3 billion from Inflation Reduction Act (IRA) funds” was deze investering waarschijnlijk niet gebeurt. https://about.usps.com/newsroom/national-releases/2023/0228-usps-moves-forward-with-awards-to-modernize-and-electrify-nations-largest-federal-fleet.htm Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
Ik denk dat iedereen erbij gebaat is als pakjes etc worden bezorgd met elektrische voertuigen. Of vinden jullie die stinkdiesels in de steden aangenaam? Het is stiller, beter voor de mens en het milieu (daar waar ze rijden iig, ik praat dan niet over een evt kolencentrale voor de elektriciteit). EV's zijn ideaal voor zulke dingen.
Tja ik ben denk ik verkeerd meetpunt, maar ik heb er niks tegen omz e in steden te houden etc, ik vind het hele gepush naar de EV's zo een onzin, er zijn genoeg andere dingen die meer zoden aan de dijk zetten kwa uitstoot, maar dan is er minder te controleren voor de overheid natuurlijk, en dit is makkelijk geld uit mensen hun zakken kloppen straks... Het stukje stiller vind ik ook vreselijk, zovaak als ik al bijna omver gereden ben in mijn eigen straat door een EV (woon in een 1 richtings verkeer straat, en telkens denken die tesla rijders etc dat zij wel tegen het verkeer mogen en mij (of school kinderen, gezien ik tegenover een basis school woon) dus bijna scheppen dan gezien je ze niet hoort aankomen)
De huidige diesels stinken helemaal niet, de opgezogen lucht van een moderne diesel is smeriger dan wat ze uitstoten. En dan die stiltemaatschappij, waar komt dat toch vandaan? Waarom moet alles geruisloos gaan? Ik vindt de Formule 1 al een blamage. Echt, ik hoef daar nooit meer naar toe. Wel de historische F1 (en dat wint volgens mij steeds meer terrein, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen). Er zijn nog maar weinig auto's die herrie maken, diesels inclusief. Loud pipes saves lives! Het is maar goed in het huidige verkeer dat men je (nog) hoort aankomen.
Dat jullie die fabel blijven geloven ! Ga eens in je garage 5 minuten naast je schone lopende diesel staan……en dat geluid mis je ook niet. Dat sommige (Tesla) rijders asociaal zijn is natuurlijk niet goed. Over het algemeen vind ik de Audi rijders momenteel een stuk irritanter dan Tesla of andere EV rijders. Ciao Oscar
Mijn 2018 Range Rover SDV8 diesel stinkt (helaas) echt wel. Gewoon geen aangename lucht. Maar het rijdt zo lekker, met 825Nm en 400PK aan trekkracht geen gebrek.
Blijkbaar is het onmogelijk om BEV’s te verkopen en te rijden zonder staats subsidie. Pappen en nat houden, en vooral door drammen met de dagelijkse EV reclames met het subsidie verkoop argument. Wanneer gaan alle BEV’s subsidies er een keer af? Ben bang dat het dan over en uit is, of zijn er nog deugers die denken dat BEV rijden goedkoper gaat worden? En laten we het maar niet hebben over de gesubsidieerde infrastructuur die nodig is om al die BEV op te laden. Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
Nou ja, de voorstanders van de BEV’s en de EV’s worden over niet al te lange tijd op hun wenken bediend: de stille niet stinkende Ferrari laat ook niet lang meer op zich wachten……