Corona (Politieke inhoud goedgekeurd) | Page 158 | FerrariChat

Corona (Politieke inhoud goedgekeurd)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Mar 22, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    De ongevaccineerden die binnen twee weken na corona vaccinatie opgenomen werden in het ziekenhuis en IC bedden bezet hielden weten wel beter.

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Tja, een quote van 3 jaar terug mag je van mij prima gebruiken hoor. Toen was dat het beeld en idd ook mijn beeld.
    Maar wat heeft dat met NU te maken? Niet veel.
    Ik ben iig niet bezig met vaccinaties (ja voor de komende vakantie :) ) en al helemaal niet met een kruistocht tegen dingen die niet bestaan.

Ferryducati likes this.
  3. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    https://robindeboer.substack.com/p/topwetenschapper-werd-door-erasmus?utm_medium=email
    Is dit ook fake nieuws, Harry? Jij weet alles, dus ik vraag het maar aan jou.

Dr. E likes this.
  4. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Waarom zou ik daar alles van weten?
    Ik ben hier helemaal niet mee bezig, al jaren niet. Ik doe liever nuttige of leuke dingen.

djfrens and Ferryducati like this.
  5. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Kort samengevat: Harry volgt alleen de meerderheid, veroordeeld vooral mensen die niet de meerderheid volgen, en als blijkt dat hij ongelijk heeft of had, dan zegt hij dat hij er niets vanaf weet of wist, ondanks zijn stellige uitingen destijds.

Image Unavailable, Please Login

6. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Voor het eerst in bijna een half jaar dit draadje weer eens geopend en op basis van de laatste berichten lijkt het alsof er niets veranderd is. Nog steeds maken een paar mensen zich kennelijk graag druk om iets wat al heel erg ver achter ons ligt en waar de rest van de wereld zich al lang niet meer mee bezighoudt.

Omdat ik zag dat nog steeds wordt gerept over de vele doden die er nu zouden vallen door de enorme vaccinatieschade heb ik maar eens 20 seconden genomen om de recente sterftecijfers in een tabelletje te laden dat ik nog op de computer had staan. Eens kijken of de fatalisten het nu wel eens juist hebben.

Maar nee hoor. Geen paniek. De recente sterftecijfers zijn weer historisch laag.

Zal over een half jaartje wel weer eens hier inchecken en met een update aan dit Groundhog Day spelletje meedoen.

Harry-SZ and Ferryducati like this.
  7. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #3932 ChrisW1, Jul 3, 2024
    Last edited: Jul 3, 2024

De percentages betreffen het aantal overleden als percentage van het totaal aantal Nederlanders in de betreffende leeftijdscategorie.

Ferryducati likes this.
  8. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Thanks! Af en toe toch nog iets nuttigs in dit draadje ipv alleen maar linkjes naar bewezen onbetrouwbare CT-sites.

Ferryducati likes this.
  9. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ook niet mee bezig zeker? Al jaren zeker?

(statisticus)
    (arts)

. (huisarts)

Als je niet begrijpt dat het CBS en het RIVM de baseline hebben verhoogd is iedere verdere 'discussie' hierover BS. Dat je het 'nuttig' noemt wekt de indruk dat je je er wel in verdiept hebt, maar die indruk was er eerder ook al totdat bleek dat je ongelijk had. Zelfs de Volkskrant lees je niet... 60 doden PER DAG extra, 3 jaar geleden eiste je daar nog mondkapjes, lockdowns en vaccinaties voor op

Ajax de 1e and Dr. E like this.
  10. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ferryducati likes this.
  11. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Klasse argument en inhoudelijke bijdrage, bedankt voor reactie. Ga zo door!

Ajax de 1e likes this.
  12. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Leg mij dan eens uit wat de toegevoegde waarde is van exact dezelfde link in 24 uur tijd nog een keer te posten.

13. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Geheugen steuntje voor als je het alweer vergeten was. Soort van “de volkskrant”.

Ajax de 1e likes this.
  14. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Wat een flauwekul. Ik heb al eens eerder uitgelegd dat die man cijfertjes met een paar grote subjectief gekleurde correcties manipuleert om maar hogere sterfte te kunnen laten zien en het dan met voor de leek veel onbegrijpelijk taal verpakt om de suggestie te wekken dat het op complexe statistische analyse gebaseerd is.

Het is niet zo moeilijk. Alle getallen die je nodig hebt om te bepalen of er hogere of lagere sterfte dan in het verleden is, kun je in een oogopslag zien in de tabel die ik hierboven heb geplaatst. Voor interpretatie van de getallen heb je ook geen hogere opleiding of statistiek nodig. Ook het wappie van virusvaria heeft die getallen van het CBS trouwens gebruikt (maar dus verkracht).

Dat het met de levensverwachting nu wel goed zit en dat we niet eerder dood gaan zoals de link stelt, kun je ook wel afleiden uit die tabel.

Maar je kunt de levensverwachting ook gewoon direct even opzoeken bij het CBS:

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/37360ned/table?fromstatweb

15. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Bedankt voor de tabel, In 2024 zaten we nog dus steeds onder de levens verwachting van 2019. Gaan we dan wel of niet gemiddeld eerder dood?

Het lijkt wel beleggen “ Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. ...” neem geen onnodig risico.

Dus we wachten 2025 maar even af.

16. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #3944 roger_l, Jul 5, 2024
    Last edited: Jul 5, 2024
    Taadaa... cijfertjes rechtstreeks van het CBS, het is niet zo moeilijk

En geen griepgolf, hittegolf of winterweer

17. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De onderliggende boodschap begrijp je niet of wil je niet begrijpen? En die 3 tweets ervoor dan?

18. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #3946 bertdeboer340, Jul 5, 2024
    Het is niet voor niets dat de datum van 2022 niet op het schermafdruk staat. Daar zou je eens over na moeten denken.
    En de tweets ervoor? Ninefornews, en dat zegt meer dan genoeg.

19. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Op X valt de datum niet weg, alsof ik invloed heb op welke manier FChat een tweet presenteert... en het is geen schermafdruk hier maar een link. Daar zou je eens over na moeten denken.
    Het zijn tweets van een arts, een huisarts en een statisticus. Dat zegt meer dan genoeg.

Heb je last van vooringenomenheid of simpelweg tunnelvisie?

Ajax de 1e and rob.kruiswijk like this.
  20. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Wat een ontzettend goede vraag Roger....

Ferryducati likes this.
  21. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik stel slechts vast dat je veronderstelling ten aanzien van de 'schermafdruk' niet klopt en ook je veronderstelling over de bron van de tweets. Het betreft geen schermafdruk én geen moedwillig afschermen van een datum en het betreft geen tweets van Ninefornews maar van artsen en een statisticus. En dat was notabene het antwoord op de vraag of je de onderliggende boodschap niet begreep. Mijn vraag is dan een logisch gevolg van het feit dat voornoemde zaken zo simpel te constateren zijn.

Wel weer een like'je van Ferry. Harry of Ferry, 't scheelt slechts 2 letters.
    Inhoudelijk nooit op de hoogte (ze hebben wel betere dingen te doen) maar wel altijd kritiek op ieder ander die er wel inhoudelijke kritiek op heeft maar afwijkt van wat zich in hun hoofden afspeelt.

Ajax de 1e likes this.
  22. rob.kruiswijk

rob.kruiswijk Formula 3

Jun 15, 2014
    1,682
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #3950 rob.kruiswijk, Jul 5, 2024
    Maar hoe zit het nu met de veranderingen in de Baseline, Bandbreedte, Signaalwaarde, want daar gaat dit artikel over. Zijn er nu wel of niet veranderingen aangebracht door het RIVM en wat voor invloed heeft dat op de signalering (die vaak gebruikt wordt door de politiek en media om “angst te zaaien” ofwel gebruikt wordt “dat alles weer goed komt” )

Kun je daar ook nog op in gaan?

Ajax de 1e likes this.

Share This Page