Zoektocht naar mijn eerste 360 | FerrariChat

Zoektocht naar mijn eerste 360

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Koen86, Oct 26, 2024.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Koen86

Koen86 Rookie

Aug 9, 2015
    10
    Hallo allemaal,

Na vele jaren verdiepen en hier ook meelezen is mijn zoektocht naar mijn eerste Ferrari de laatste tijd een stuk intensiever geworden.

Hopelijk heeft hier iemand nog tips of iemand die wellicht de eigen auto wil gaan verkopen.

Ik kijk vooral naar een rode 360, bij voorkeur coupé, maar ook al enkele Spiders bezichtigd.

idealiter voldoet de auto aan:
    - af-fabriek schildjes
    - challenge grill
    - uitgebreide/volledige historie
    - maximaal 50-60k kilometer
    - alle accessoires, sleutels etc aanwezig

ik hoop dat ik daarbij in de buurt van de €80k kan blijven, maar laat vooral horen als je er een hebt/weet!

Met een schuin oog hou ik ook nog rode 348’s in de gaten, dus dat is wellicht ook een optie, maar duidelijke voorkeur voor 360 op dit moment.

hoor het graag als iemand ideeen/tips heeft!

Pwillemse78 likes this.
  2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom en spannend zo’n zoektocht. maar waarom geen vaste keuze tussen spider en coupe?
    veel bezitters hebben sterke voorkeur, de ene gaat voor de lijn de ander voor geluid/open gevoel.

ik zou altijd voor 360 gaan boven 348 , alleen vanwege onderhoud al maar ook ruimte interieur.

succes en veel (voor)plezier met zoeken.

Pwillemse78 likes this.
  3. Koen86

Koen86 Rookie

Aug 9, 2015
    10
    Dank!

Coupe heeft de voorkeur. Die heb ik ook al eens mogen rijden qua ervaring. Spider wellicht nog doen om verschil ook te ervaren, vandaar ook dat ik het nog als optie heb.

Echter lijnen van de auto zijn inderdaad waarom de coupe de voorkeur heeft!

4. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,753
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    En in welk land de aankoop doen als voorkeur ?

5. Koen86

Koen86 Rookie

Aug 9, 2015
    10
    Een duidelijke voorkeur voor in Nederland, echter België en stuk van Duitsland (op redelijke rij afstand) is ook te overwegen. Verder weg (in Europa) is bij soort ideale kans natuurlijk altijd een optie, maar kijk wel een beetje tegen eventueel gedoe op…

6. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

Zeker in een Spider gaan rijden voordat je beslist. Er is hier een F-chatter die dat niet deed en trots/blij was met zijn modena. Totdat hij in een spider plaats nam als bijrijder. De aangeschafte Modena stond binnen 6 maanden na aankoop in de showroom en meneer reed in een (gele) spider en heeft deze jaren gehad. Ruilde die in voor een 458 spider (vol Carbon, pracht exemplaar) maar deed die al snel weer weg. Geen emotie en te “makkelijk” te snel op de weg.

Kortom bekijk, proef en overweeg goed voordat je beslist. En hou het vervolgens bij je keuze, vervangen kan tegen vallen.

dirktor likes this.
  7. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
  8. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    790
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Altijd mooi zo een zoektocht! Er is een bekende van hier ook die zijn 360 coupe handgeschakelt aan het verkopen is momenteel, zal ff moeten opzoeken wat zijn vraagprijs is, maar is een auto die ook door Forza Service is onderhouden.

Zoals Fred ook al zegt, ga ook proefrijden met een Spider. Hoe mooi een coupe ook is, hebben wij ook voor de spider gekozen omdat het meer dimensie geeft aan de beleving door het geluid wat je beter hoort, en ook met langzamere snelheden meer van de auto kan genieten somehow (uitleggen waarom lukt mij niet)

9. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    790
    Full Name:
    Jeroen
    Net ff opgezocht, de handgeschakelde 360 waar ik naar refereerde heeft een VP van 112K

10. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,753
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
  11. Koen86

Koen86 Rookie

Aug 9, 2015
    10
    Dank allen voor beelden en ideeen. De spider met Premium Classics wel even gecheckt, die zit helaas erg ver van mijn budget af.

Iemand toevallig die de 360 F1 tour de France met kenteken 95-tn-lv kent?

12. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,288
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooie zoektocht, veel plezier !

Voor dat geld zou ik liever een 430 kopen ...

13. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    614
    Precies mijn idee Mel.

14. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    790
    Full Name:
    Jeroen
    Helemaal mee eens :)

15. Koen86

Koen86 Rookie

Aug 9, 2015
    10
    De laatste periode wat minder aandacht voor de zoektocht, maar met het voorjaar wat er weer aankomt weer opgepakt.

Ik ben benieuwd of iemand van 1 van de onderstaande 360’s wellicht meer weet?:

- de XB-184-N, wel hoge km-stand, maar foto’s zien er goed uit. Staat bij Sam van Dalen
    - de 95-TN-LV bij Wiggers

Wellicht iemand die beeld heeft bij de staat en/of historie? Wellicht auto geweest van iemand hier?

16. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    790
    Full Name:
    Jeroen
    Over wiggers hoor je enorm veel wisselende ervaringen betreft kwaliteit, dus wel goed onderzoek daar doen heb ik al begrepen van meerdere mensen (heb er zelf in onze zoektoch naar een zwarte F430 spider gekeken, maar blijf een zwarte Ferrari gewoon onderaan de ladder van hebberigheid staan kwa kleuren....

17. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    150
    Belgium
    Die bij Sam van Dalen is precies al weg? Prijs is toch al van de website gehaald.

18. Koen86

Koen86 Rookie

Aug 9, 2015
    10
    Is inderdaad al weg kwam ik achter.

19. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Bij Sam moet je altijd wel snel zijn :)

20. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
  21. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ja mooi ding!

22. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  23. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    790
    Full Name:
    Jeroen
    Blauw op licht interieur is altijd een mooie kleuren combi!

24. Johannus

Johannus Rookie
    Silver Subscribed

May 8, 2008
    22
    Heeze, The Netherlands
    Full Name:
    Johan van Uden
    Sorry @Koen86 die was inderdaad vrij snel weg ;), maar ik was ook al even op zoek en hij staat nu bij mij in de garage :)
    Op de dag dat in ging kijken bij Sam (de 18e jan.) waren er overigens ook nog meer geïntereseerden. Ik heb de auto een week later bij Franco Auto laten inspecteren voor een aankoopkeuring en vervolgens is hij 14 feb. bij mij geleverd.

Ik wens je heel veel succes en plezier met de zoektocht, want als het eenmaal zo ver is is het het wachten méér dan waard :D:D:D

dirktor likes this.
  25. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,444
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zou persoonlijk met een grote boog om de F1 heen lopen en voor de handbak of de F430 gaan.
    De 360 F1 vreet koppelingen, vriend van mij heeft er op dit moment weer eentje onderhanden en die is zo een beetje iedere drie jaar aan de beurt ( set je met drukgroep kost 4.000 ongeveer zonder montage en BTW. De F430 Bak is een vele betere constructie ( DSG geloof ik) waar de F1 een hydraulisch systeem kent die bij manoeuvreren, stadsritten en optrekken bij lage snelheden het systeemhaat slippen en dus verslijt. Typisch voor die tijd en type bak. Dat probleem heb je bij een 348 niet, maar daar moet het blok voor de riemen elke drie tot vijf jaar eruit, de 360 heeft daar een service Luik voor. Persoonlijk kick ik op de handbak maar die is nog al aan de prijs. Al met al allemaal niet erg misschien maar wel iets om rekening mee te houden, vind de 348, 360 en F430 alle drie top, alleen puur als coupé, maar dat is heel persoonlijk.

Share This Page