Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3733 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    En een dikke Ford Fiesta aan de overkant van de straat.

Gr. Martin

rpmtifosi likes this.
  2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Fantastisch man. Mooie tijden.

3. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Zelfde auto, een paar jaar later....

Image Unavailable, Please Login

Harry-SZ and waenjan like this.
  4. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    109
    Full Name:
    Scott
    Prachtig verhaal, jammer dat dergelijke auto's nu niet meer op de openbare weg te zien zijn. Of moderne, limited editions van Ferrari en andere merken.

5. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Nou....ik heb de laatste tijd wel wat foto's en video's van crashes van verschillende F40's voorbij zien komen dus die rijden kennelijk nog wel eens op de openbare weg

Moet wel zeggen dat ik ze nooit tegenkom

6. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Ik ben niet van investeren in auto's , handelen is leuker , sinds de eerste Ferrari die mijn broer kocht in 1977 zijn er heel veel voorbij gekomen, allemaal ervaringen..

7. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Ik weet het.
    Maar bij een SWB denk je toch: wat als….

8. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
  9. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Heb hem regelmatig in actie gezien tijdens de FCN meetings en op Zandvoort R.v.d V. Dat waren de tijden inderdaad, mijn eerste meeting FCN Zandvoort was geloof ik in 1988 en in 1989.

10. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Lees het boekje van Rob de La Rive Box maar eens, wordt je helemaal gek als je de prijzen van toen hoorde……

11. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Deze GTO werd later door Kroymans gekocht.

Boek van Rob de la Rive Box is echt een aanrader! Titel is "Mag het een Ferrari zijn?" En dan ook meteen "Ferrari fever" van Paul Schouwenburg erbij kopen. Schouwenburg kocht veel auto's bij Rive Box in Zwitserland

omd78 likes this.
  12. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    153
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Heeft die Rob een zoon genaamd Joost? Heb met iemand met die achternaam op nyenrode gestudeerd. Lijkt me een vrij unieke naam.

13. P. Collins

P. Collins Rookie

Jul 14, 2022
    48
    Heb "Mag het een Ferrari zijn?" pas op de kop kunnen tikken bij de Slegte. Je kan een alert instellen voor als hij op voorraad komt. Het boek van Schouwenburg lijkt een stuk zeldzamer en dus duurder...
    Edit: zie dat er een "interessant" boek wordt aangeraden bij het "anderen bekeken ook" kopje op de website.

omd78 likes this.
  14. FrisianDino

FrisianDino Rookie

Feb 7, 2013
    46
    Netherlands
  15. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dat lijkt me ook een leuk boek idd, maar ik heb eigenlijk al teveel autoboeken. Die van Rob de la rive Box heb ik ook.
    Ik kwam Schouwenburg eens tegen op de A12, met die (semi-originele/discutabele, maar hele coole) 250TR op een open aanhanger achter een W124 station.

16. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ferrari Fever heb ik ook gesigneerd door Schouwenburg zelf.

17. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dat bedoel ik, discutabel of niet…….doet hem maar!

18. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Op de link van FrisianDino kost het boek Euro 110,00. Dat is minder dan een tank benzine. Als je al zoveel autoboeken hebt moet deze er zeker bij! Mooi verhaal over zijn 250TR, maar ook nog minimaal 25 anderen fantastische verhalen over oude Ferrari's (en Alfa's en zelfs een verdwaalde Porsche).

19. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Stukje over Ferrari in het FD vandaag:

https://fd.nl/financiele-markten/1546097/de-ferrari-en-de-mus

De Ferrari en de mus

‘Wat is dat?’ Ik kijk op uit mijn boek en volg de wijsvinger van mijn reisgenote. Van de andere kant van de baai komt hij aangevlogen. Een paar maten groter dan de buizerds die ik van de paaltjes langs de snelwegen thuis ken. Groter ook dan de palmgier die ik eerder een vis uit de Indische Oceaan zag plukken. Ik sprint naar de tent, grijp mijn verrekijker en breng mezelf in positie. Grotendeels zwart en chocoladebruin, witte borst en kop, gele gekromde snavel. Het is hem.

Was de Afrikaanse zeearend alledaags geweest als een huismus, had ik (hoezeer ik de mus óók waardeer) nauwelijks opgekeken. Maar hoe schaarser, hoe begeerlijker – een principe dat het luxe automerk Ferrari tot kunst heeft verheven.

Rijkdom is in de moderne tijd niet langer aan adellijke types voorbehouden. Voor steeds meer mensen - denk profvoetballers, Russische oligarchen, cryptokoningen - ligt luxe binnen portemonneebereik. Maar hoe meer Ferrari’s op straat, hoe meer de luxestatus van zo’n rode auto verwatert. Het merk uit Maranello moet, ondanks al die koopkracht, exclusief zien te blijven – en slaagt daar uitstekend in, blijkt wel uit de recente kwartaalcijfers. Terwijl de leveringen slechts 2% stegen, schoot de winst met 26% omhoog

Hoe? Het antwoord ligt niet in prijs, maar in toegang. Om voor de nieuwe modellen in aanmerking te komen, moet je een bekende van het merk zijn. Maar liefst 81% van de nieuwe Ferrari’s gaat naar bestaande klanten. Van hen bezit al 48% er meerdere. Het aantal Ferrari’s in de garage neemt dus toe – maar op straat blijft ’ie schaars. Je kunt maar in één Ferrari tegelijk rijden.

Deze strategie van gecontroleerde zeldzaamheid zit in het DNA van het merk. ‘Ferrari zal altijd één auto minder leveren dan waar de markt om vraagt’, zei oprichter Enzo Ferrari ooit. In 2024 werden slechts 14.000 Ferrari’s gebouwd, terwijl het merk makkelijk het dubbele had kunnen verkopen. Het staat haaks op wat ik in de vierde klas van de middelbare school bij Economie leerde over succesvolle bedrijfsmodellen.

Precies het tegenovergestelde doen van wat de handboeken voorschrijven: juist daarin schuilt het succes van Ferrari. Ja, door de productie te vergroten kan het inderdaad op korte termijn veel meer winst maken. Maar dat is ook de snelste manier om het merk ten gronde te richten. Het bedrijf verkoopt namelijk geen auto’s, maar toegang tot een clubje van uitverkorenen. Wordt de Ferrari zo talrijk als een Twingo, dan is het snel gedaan met die belofte. Soms moet je klein blijven om groot te worden.

Voor vogels geldt het omgekeerde. De huismus mag dan de Twingo onder de vogels zijn, er gaat weinig boven een vrolijk kwetterconcert dat opstijgt uit een haag. Verslaat de mus daarmee ook het gebrul van een optrekkende Ferrari? Wat mij betreft wel.

Maximus1973, Harry-SZ and Ferryducati like this.
  20. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,541
    Leuk stukje, wel geschreven door iemand die er met een gepaste afstand naar kijkt.... Het klopt niet helemaal... maar voor de goegemeente is dat prima.

21. KyrandeGraaf

KyrandeGraaf Rookie

Mar 8, 2025
    2
    Zwolle, the Netherlands
    Full Name:
    Kyran De Graaf
    Hey allemaal,

Ik vroeg mij af of hier nog (Ferrari) eigenaren zijn die het leuk vinden om een keer een fotoshoot te doen. Uiteraard gratis en op een mooie locatie. Mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje of zie mijn website ( kd-carphotography.jouwweb.nl ) voor mijn eerdere werk.

Laat maar weten als je dat tof lijkt!

Groeten,
    Kyran de Graaf

22. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,261
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Er komen 6 nieuwe typen Ferrari bij dit jaar, 1 vol elektrische stofzuiger ....

Geld gaat dus voor exclusiviteit ... :-(

23. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dat zou zeker zo zijn als het modellen zijn met een relatief lage prijs waarmee men het totale volume sterk wil verhogen. Ze zullen zeker willen proberen het totale volume geleidelijk te blijven verhogen maar ik denk dat ze daarbij en daarvoor wel heel graag het exclusieve imago intact laten.

Als ik zo de inschattingen lees van wat er gaan komen dan lijkt het potentieel een interessante mix met mogelijk ook wat exclusieve modellen en een semi-exclusief model in de vorm van een 'speciale' 296.

Zie bijvoorbeeld hier:

https://www.italpassion.fr/en/ferrari/6-ferrari-presented-in-2025-what-are-the-2-surprise-models/

24. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Hoewel ik haar al een tijdje heb, ik haalde haar een dag voor kerst op, voelt het nu echter. Na een beurtje van vijf weken haalde ik gisteren mijn 599 op bij de Wizzard. Het is mijn eerste 12-cyllinder. Ben Tonnie dankbaar dat hij me op het goede spoor zette.

Keramische remmen waren in 2006 niet standaard maar zitten er wel op. Hier en daar wat gele accenten. Interieur is Nero. Naast het gebruikelijk carbon zijn instaplijsten, de binnenzijde van de deuren en het stuur daarvan. Ze heeft ook elektrische stoelen in Daytona patroon. Bose werd ook aangekruist maar wat moet je daarmee?

Volgens Alex kon ze niet goed uitademen. Hij maakte er wat buisjes onder waarmee dat beter gaat. Zou ook goed zijn voor haar vocale kwaliteiten. Ik heb dat gisterenavond getest in wat tunnels, ze hadden de kiltunnel er speciaal tolvrij voor gemaakt, en moet hem gelijk geven.

Wilde graag de GTO-wielen, dat is gelukt. Het zijn de vroege exemplaren met wat fijnere spaken.

Ben bepaald in mijn nopjes hiermee.
    Image Unavailable, Please Login

25. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,437
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Tja…dat begrijp ik, wat een geweldig apparaat en zwart staat hem prima!

348holland likes this.

Share This Page