Op zoek naar een goede F12, waar moet ik goed op letten? | FerrariChat

Op zoek naar een goede F12, waar moet ik goed op letten?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Loka, Feb 28, 2025.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Loka

Loka Rookie

Dec 27, 2013
    6
    Goedendag auto liefhebbers. Ik ben sinds een jaar de gelukkige bezitter van een Ferrari Roma, wat een fantastische auto ! Iedere kilometer is pure beleving. Nu ben ik een beetje besmet met het Ferrari virus en ben ik mij aan het oriënteren voor een F12. Een prachtige tijdloze carrosserie en dat in combinatie met natuurlijk de 12 cilinder motor. Mijn vraag is eigenlijk waar moet ik nu goed opletten? En zijn er auto's, die door kleur, te weinig opties, kilometerstand of andere bijzonderheden een minder goede keuze zijn? Ik heb natuurlijk al een en ander gelezen over de plakkerige knopjes, eventuele roest bij de luchtinlaten bij het achterscherm en de versnellingsbak die defect kan gaan wat rond de € 30k kan gaan kosten. Alvast harstikke bedankt voor wat input, zodat ik mij tijdens mijn zoektocht niet te snel laat verleiden. (of misleiden....) Met vriendelijke groet Lou

2. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    611
    Je weet de gevoelige plekjes al te zitten!
    Mocht je iets vinden is een aankoopkeuring bij iemand die er verstand van heeft een must.
    Ga eens praten met Alex van Forza Service in Oss.

3. Loka

Loka Rookie

Dec 27, 2013
    6
    Alvast bedankt voor de reply. Alex heeft een F12 staan, maar die kleur, Grigio Silverstone, moet ik eerst eens in het daglicht zien.

4. Azzurogrigio

Azzurogrigio Rookie
    BANNED Rossa Subscribed

Nov 19, 2024
    31
    Holland
    Full Name:
    Jelle Boskamp
    Maximale km stand en kleur voorkeur? Ik weet wel wat staan.

5. Loka

Loka Rookie

Dec 27, 2013
    6
    Excuses dat ik laat reageer. Maximale kilometer stand, zo rond de 50.000 km. En kleur, tja goede vraag. Grigio titanio met een mooi bruin interieur, maar dat is waarschijnlijk zoeken naar een spelt in een hooiberg. Misschien Grigio Ferro. Ik neig naar een iets minder opvallende kleur. Maar de combinatie van body kleur en de kleur van het interieur moet op mij indruk maken.

6. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Hallo Lou,

De F12 moet er nog komen maar de Roma is er. Ik ben, en met mij vast meert mensen hier, wel benieuwd naar de Roma. Foto's?

7. Loka

Loka Rookie

Dec 27, 2013
    6
    Mooi he!

8. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Zeer zeker ja....

9. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,268
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  10. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    778
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Die gele Bentley is vet voor een daily driver zo in die kleur zeg!

11. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior

Jun 3, 2015
    611
    De gele 458 spider en de Bentley zijn van hetzelfde echtpaar….

12. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    778
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Mensen die leuke auto's bestellen in leuke kleuren dus :) zouden meer mensen in NL moeten doen...

Share This Page