Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3735 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    776
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Voor BPM is er maar 1 bedrijf die ik vertrouw en adviseer, dat is bolsenbroek en partners, by far de meeste kennis van NL op dit vlak, veelal nog meer dan de belastingdienst zelf.

Overigens kan je natuurlijk ook invoeren op taxatie wat variatie in BPM bedragen geeft, er zijn jongens die een steenslagje op de koplamp al neerzetten als vervangen koplamp, geeft enorme kosten en dus drukt de prijs vd auto en daarmee ook de BPM

2. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dank voor de tips voor Bolsenbroek en Global Cars!

Ik ben geen expert, maar ik denk dat taxatie hier niet veel helpt. De auto is nog bijna de nieuwprijs waard (heb ik er ten minste net voor betaald) terwijl de forfaitaire afschrijving op basis van de leeftijdstabel nu iets van 65% is.

3. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dank!

De foto die ik had geplaatst was niet echt top. Hierbij wat foto's die een iets beter beeld geven van de auto. Veel schade die me zou kunnen helpen met een lage taxatiewaarde voor de BPM-aangifte zie je er (gelukkig) niet op :)

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

4. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    776
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Chris, je kan me altijd ff pm-en erover, ben zelf BPM taxateur geweest voor bolsenbroek int verleden, regels zijn wel iets aangepast (mogen helaas geen volledige schade autos invoeren meer zoals vroeger, auto moet door de APK kunnen bij import helaas, als voorbeeld van een verandering) maar veel is natuurlijk nog hetzelfde, ben momenteel zelf bezig om een Bentley van buiten de EU te importeren. Misschien kan ik je dan nog wat verder helpen hierin :)

5. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    #93355 ChrisW1, Apr 1, 2025
    Last edited: Apr 1, 2025
    Zal je even een PM sturen

Er zit mogelijk nu ik er iets langer naar heb gekeken wel iets meer lijn in de BPM-bedragen van de 8 Performante Spyders die ik in het RDW-register had opgezocht dan dat ik in eerste instantie dacht:

Image Unavailable, Please Login
    Gezien de verschillen tussen de datum van de 1e toelating en 1e tenaamstelling in Nederland denk ik dat er misschien maar 1 auto tussenzit die waarschijnlijk door Pon nieuw is geïmporteerd en in NL is uitgeleverd. Het bedrag van EUR 81.717 BPM zal dan voor 2019 wel kloppen. Toen was het nog niet verplicht om het te doen obv WLTP en hoe het dan wel berekend is weet ik niet, maar ik heb daar toch niet veel aan want het betreft een auto uit 2019 en die van mij uit 2020 (je mag geen BPM-berekening baseren op regels uit jaren die liggen voor de 1e toelating). Dit BPM-bedrag is wel gevolgd voor 2 andere auto's uit 2019 die later naar Nederland zijn gehaald.

Het BPM-bedrag van de laatste auto uit het rijtje kan ik volgen. Dit is gebaseerd op de laagste BPM-berekening van de jaren van 1e toelating tot import. Ik denk dat ik dit bedrag ook ga gebruiken.

De overige bedragen zijn wellicht gebaseerd op taxaties. Eentje betreft een auto van een paar maanden oud waar een taxatie als ik het goed begrijp wel vaker voordeel kan bieden. De andere drie zijn wellicht wat meer opportunistisch opgesteld (veel steenslag misschien :)). Omdat door de leeftijd inmiddels nog maar circa 35% van de volle BPM hoeft te worden afgedragen gaat het nu ook niet meer om de grootste verschillen t.o.v. de berekening die op 81.490 (volle BPM) komt en die volgens mij keurig volgens de tabellen van de belastingdienst is. Tot gisteren dacht ik nog dat ik moest uitgaan van een (vol) BPM-bedrag van EUR 96.529 dus meevallen doet het al.

6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Poe, wat een gaaf ding!
    Succes met de BPM en daarna veel plezier met het genieten.

ChrisW1 likes this.
  7. Enzo Sebastian

Enzo Sebastian Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 2, 2020
    297
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Gaaf zeg! Is de Scud er nog wel?!

8. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Ik weet niet zeker of deze vraag aan mij gericht is, maar ik heb in ieder geval nooit een Scud gehad. Van de auto's met het paardje heb ik wel een 512TR en een 360 Spider.

9. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,541
    Helaas was ik dit.....
    Ik ben blij dat ik het kan navertellen en dat mijn zoontje helemaal ongedeerd is.
    het ongeluk is gebeurd op een rechte kruising waar een dag ervoor nog werkzaamheden zijn geweest. Dat ivm met de eerste regenval na een lange droge periode heeft voor (kennelijk) en spiegelglad stukje afvalt gezorgd.
    Mijn vrouw en dochter reden achter mij aan en hebben het ongeval gezien..... en gelukkig bevestigd dat ik niet te hard reed....

Altijd grappig om dan op diverse sites te lezen dat ik vast "onervaren was", en een "verplichte rij cursus voor dit soort auto's moet komen" en dat "het alleen maar zonde voor de boom is; niet voor de bestuurder".
    Ach, mijn ongeluk heeft heel veen gefrustreerde Nederlanders toch weer een beetje geholpen om hun frustraties even te kunnen uiten op de vele sociale media platforms... Ik kan er alleen maar om lachen....

Mijn verwondingen zijn niet om te lachen; ik zit voor langere tijd in een rolstoel vanwege verbrijzelde voet, mijn schouderpezen zijn afgescheurd, mijn rechter tricep is afgescheurd, gebroken oogkas en een gescheurd linker trommel vlies.... Tja......
    Gelukkig kan ik over maanden wel weer lopen en moet mijn trommelvlies weer helemaal herstellen. Serieus sporten en hardlopen kan helaas in de toekomst niet meer.....

Of ik wel of niet kan auto rijden mogen anderen beoordelen. Ik denk dat 10 jaar Challenge rijden samen met talloze track/race dagen wel iets gedaan hebben met mijn vaardigheden......

Hoe dan ook; ik leef!
    (en mijn zoontje heeft niets en dat is de echte winst!)

12Esc, Pwillemse78, MvT and 1 other person like this.
  10. PBE624

PBE624 Formula Junior

Jan 18, 2005
    396
    De Panne Belgium
    Full Name:
    Frank
    Spijtig dat allemaal te horen, hopelijk gaat het snel beter en kan je terug van het leven gaan genieten.
    PS: social media heb ik niet (geen FB, instagram etc..) en zodoende moet ik het ook niet lezen. Zoals je al zei, vele betweters zouden beter zwijgen.
    Sterkte!
    Frank

Maximus1973 likes this.
  11. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Vervelend om te horen wat er fysiek allemaal aan schade is ontstaan. Volgens mij ben je ook best sportief dus dat niet meer serieus kunnen sporten en hardlopen zal vrees ik wel zwaar vallen.

Ik wens je beterschap en heel veel sterkte toe!

Wel heel mooi dat jouw zoontje niets heeft.

De onzin die op social media wordt geschreven heeft mij er altijd van weerhouden om aan bijvoorbeeld Facebook en Twitter mee te doen, en als ik jou was zou ik me niks aantrekken van die ongefundeerde onzin die er over jou dan kennelijk nu op social media is geschreven.

Het type ongeluk dat jij hebt gehad is denk ik iets waar vrijwel iedereen die met redelijk wat vermogen onder zijn rechtervoet rijdt bang voor is of zou moeten zijn. Ik in ieder geval wel. Zeker op een wat nat en koud wegdek is niet veel nodig om een auto onverwacht te laten uitstappen. Ook in de F1 achter de safety car zie je soms goede voorbeelden van hoe snel en heftig dat kan gaan, zelfs met de beste coureurs van de wereld.

Rupie likes this.
  12. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Beterschap, en mooi dat je zoontje niks mankeert.
    Een auto is te repareren of vervangbaar.

Maximus1973 likes this.
  13. Ajax de 1e

Ajax de 1e Formula Junior

Feb 21, 2014
    904
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Sterkte, en idd stoor ook ik me verschrikkelijk aan de onnozele commentaren.
    Maar ja, zo is de gemiddelde Nederlander nou eenmaal. Misgunnen en leedvermaak.

14. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,665
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    "het ongeluk is gebeurd op een rechte kruising waar een dag ervoor nog werkzaamheden zijn geweest."
    Typisch dat dit gebeurd bij werkzaamheden waarbij asfalt opnieuw wordt gelegd. Om te voorkomen dat de asfalt op de pletrol blijft plakken wordt stookolie (of mazout in Belgie) gebruikt. En dat heeft de eerste dagen na aanleg wel degelijk een invloed op de gladheid van de weg. Misschien toch even checken of dit het geval was want de aannemer van de werkzaamheden kan aansprakelijk zijn (na veel discussies en gerechtsdebatten).

15. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Heel veel beterschap! Na een goede revalidatie komt het regelmatig voor dat iemand meer kan dan vantevoren gedacht, ik hoop dat dit in jouw geval ook zo is.

Veel mensen blinken uit in het trekken van conclusies zonder de feiten te kennen :(

Ferryducati likes this.
  16. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Pfff, beterschap idd!
    Als ik de beelden van de auto zo bekijk dan had ik al jouw fysieke schade niet verwacht overigens.
    Hopelijk geneest alles snel en kun je weer autorijden etc.

Al die reacties op insta etc moet je niet naar kijken. Veruit de meeste zure reacties zijn van mensen die zelf niets kunnen of durven.
    Dan reageren ze dat af op mensen die dat wel kunnen en doen.

Ferryducati likes this.
  17. lewie

lewie Formula Junior

Apr 13, 2007
    523
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Beterschap, gelukkig heeft je zoontje geen letsel opgelopen. Sterkte met het herstel, en hopelijk kan je over een paar maanden meer doen dan dat de doktoren denken.

18. Johannus

Johannus Rookie
    Silver Subscribed

May 8, 2008
    19
    Heeze, The Netherlands
    Full Name:
    Johan van Uden
    Heftig om zo te lezen wat je er aan verwondingen aan over hebt gehouden. Heel veel beterschap en sterkte met het herstel! Geluk bij een ongeluk dat je zoontje een engeltje op z’n schouder heeft! Je verhaal grijpt me wel aan, ook omdat ik ook met enige regelmaat met onze kinderen naast me in de Ferrari zit.

laat de meningen op social media je inderdaad niet uit het veld slaan (al kan dat in deze tijd ook best wel eens lastig zijn) Heel erg veel sterkte, hopelijk verloopt de genezing voorspoedig.

19. Maximus1973

Maximus1973 Formula 3

Oct 29, 2016
    1,541
    Dank allemaal voor de positieve reacties.

Als ik eerlijk ben deren de negatieve reacties mij totaal niet. Ik weet namelijk terdege dat ik niet te hard laat staan roekeloos gereden heb. Omdat mijn vrouw achter mij reed kon zij dat ook bevestigen aan de politie (OK, ze is een gekleurde getuige). En natuurlijk realiseer ik mij terdege welk type mens allerlei doodsverwensingen maakt nav een gecrashte "peperdure" Ferrari. Ik kan er eerlijk gezegd alleen maar om lachen. Er zijn genoeg mensen voor wie afreageren op social media kennelijk een (noodzakelijke) uitlaat klep is. Blij dat mijn ongeluk mensen heeft kunnen 'helpen'....!

En uiteraard blijf ik positief over mijn toekomst verwachtingen. Maar fair enough er zijn wel zat dingen definitief kapot bij mij; en dat komt niet meer goed. Mijn niveau van fitheid heeft, volgens de trauma chirurg, er zeer waarschijnlijk voor gezorgd dat ik het nu kan navertellen.
    Grappig hoe je doelen verschuiven van "levering/speccen van de 296VS" tot "wanneer kan ik zelf weer staand pissen"!
    Perspectief mensen en blij zijn met wat je hebt....

20. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Heftig, beterschap en op naar snel en volledig herstel!

Maximus1973 likes this.
  21. Enzo Sebastian

Enzo Sebastian Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 2, 2020
    297
    Amsterdam
    Full Name:
    Laurence Sebastian
    Oei, heel veel sterkte in het herstel gewenst! Klinkt toch alsof die klap zoveel harder is geweest dan de beelden van de wagen doen vermoeden… heftig!

@ChrisW1 Sorry ik dacht dat jij ooit een zwarte Scud had, vergis je met iemand anders!

22. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,162
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    @ChrisW1 Sorry ik dacht dat jij ooit een zwarte Scud had, vergis je met iemand anders![/QUOTE]

Ik ken wel iemand met een zwarte Scud die hier op dit forum in het verleden wel eens actief was.

Die heeft hem nog. Afgelopen zaterdag was hij ook bij het eerste ritje dat ik met de Performante heb gereden.

Attached Files:

DutchFerrari and Harry-SZ like this.
  23. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn

Jeetje! heftig zeg! hoop dat je er weer goed bovenop komt! Ik hoop ook dat je zoontje het emotioneel goed oppakt in iedergeval goed dat hij geen lichamelijk letsel heeft! En laat de rest van Nederland maar lekker kletsen. Sterkte!

Maximus1973 likes this.
  24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Tjonge man, had niet door dat je zo veel letsel hebt opgelopen, sterkte in de komende periode met het herstel!

Maximus1973 likes this.
  25. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie

Share This Page