Robin360's opmerking in een ander draadje over zijn mondial op z'n 29e triggerde me: Wie was hier de jongste F eigenaar? Ik was 36 toen ik de mijne kocht. Ben dus kansloos (hoewel ik met 27 jaar wel een behoorlijk jonge vliegtuigeigenaar was). Robin dus 29. Wie verslaat Robin? Jeffrey komt aardig in de buurt. Wie o wie?
Hans, Ik was 28 toen ik in 2007 mijn 328GTS kocht. (en 23 toen ik mijn 3.2 Porsche 911 Carrera kocht) Jeffrey
Porsche op je 23ste netjes... Ik was 21 toen ik mijn boesch 530 competition kocht. En ik denk dat ik met mijn 25/26ste een 308 aanschaf.
Moet het per se 1:1 zijn, of mag 1:43 ook? Dan maak ik misschien nog een kansje Ciao, E. (Voor een 1:1 was ik al 50.....maar door de aanschaf voel ik me nu wel jonger hoor )
Ik was 22 toen ik bij Francorchamp-motors mijn nieuwe 328 GTS ophaalde. ( 1988 ) Francorchamp motors zat toen nog in Zaventem op de Lozenberg en ze zijn later verhuisd naar Waterloo. Ik nam mijn auto persoonlijk in ontvangst van Jacques swaters die vanaf 1952 officieel invoerder was voor Benelux. ( een van de 3 dealers in de wereld buiten Italie in '52 wel te verstaan...) Ik heb de 328 gereden tot 1991 en er 18.000 mooie km's op gezet. Ik ruilde hem in bij de aankoop van een nieuwe Honda NSX die toen net op de markt kwam. Ofschoon de Honda een fantastische auto was, met puike prestaties voor die tijd was het toch de grootste stommiteit van mijn leven. Het was een perfecte auto, maar perfection is boring. M'n bloed begon weer te kriebelen en terwijl dacht ik, effe snel die Jap lozen voodat hij straks niks meer waard is. Nou, dat is goed gelukt want ze waren net 1 jaar op de markt, behoorlijk exclusief ( en duur ) en flinke wacht-tijd en tweedehands niet te vinden. Heb dan in '93 een witte 512 TR gekocht, Don Johnson achterna. In '94 kocht ik er een baby-testa bij namelijk een gele 348 TB ( welke ik nog steeds heb met ik dacht iets van 24.000 km op de teller. In '96 heb ik de 512 TR verkocht omdat ik centjes nodig had om te investeren in de zaak. Tja de rest van het verhaal kennen jullie , 360 spider F1 ( rijdt Robert nu mee naar volle tevredenheid, had ook maar 11.000 km ) en dan maart 2008 de 430 F1 spider. Deze ga ik ook bijhouden, ben er erg blij mee en ik sta vooraan op het lijstje voor de opvolger van de 430 ( 2010 ) Groeten van bijna 100% Dirk !
Welke kleur was jou 328 Dirk? En ook wit leer in 512, als ons Don? Of nog beter, foto's? Goed te merken dat het beter gaat met je!!!! Jeffrey Fiets?? Daar heb ik na mijn 16e (scooter ) nauwelijks meer op gezeten. Op m'n 22e was ik net een jaar de trotse eigenaar van m'n (oker gele, twee deurs) classic Range Rover 3.5 V8 uit 1975. Ow ja! Toen had ik mijn BMW 316 op LPG van fl.200,- (€90,76 )!! Wat een lol was dat!! Jeffrey
22 jaaaaaaaa geweldig! En een nieuwe nog wel. Prachtig. Op die leeftijd reed ik mee in de 308 van m'n oom en besloot ik zelf ook een F te kopen. 7 jaar sparen en daar was de Mondial... Ik was zelf ook 'de fout ingegaan' door tussen m'n Mondial en 348 in een MG-TF te kopen ipv een nieuwere Ferrari. Hoewel ik zo'n MG nog steeds een grappig wagentje vind, bleef dat Ferrari gevoel toch jeuken... Ben nog steeds superbenieuwd naar de opvolger van je 430 Dirk. Wel al een foto gezien maar zo'n foto van een test-drive met een 430 body erop zegt niet zoveel... en tegen de tijd dat 'ie uitkomt ben je uiteraard weer 110%.
De 328 was rood, interieur camel ( ietsie donkerder dan beige) , zwarte targa natuurlijk. De 512 was spierwit met interieur creme ( lichter dan beige, maar geen wit) foto's...das een goeie, die moet ik echt eens opzoeken ergens in een ouwe doos, digitale camera's bestonden toen nog niet maar heb ergens wel wat polaroids liggen ( of wat er nog van overschiet ). Maar ben ondertussen een keer of 4 verhuisd. Mocht ik wat vinden heb je die nog te goed. Misschien even ons moeder vragen, die heeft vast en zeker nog wel ergens zo'n lelijk foto-album met antislip-strepen en daar van die electrostatische plastiek op. Kaft waarschijnlijk knal-groen of oranje gebloemd. '93 was trouwens ook het jaar dat m'n vader overleed, en ben in wit pak met zwarte zonnebril en witte Ferrari naar de begrafenis gereden, dus er moeten zekers foto's van zijn dunkt mij. Ik hoor die ouwe katholieke roddeltante's nog zeggen op de achterste rij van de kerk : Die ouwe is nog niet koud of die kleine heb weer een nieuwe sportcar gekocht. Pffff....ze moetsen eens weten, ik moet de eerste cent nog krijgen. Alles zelf bij mekaar geploeterd en daar ben ik fier op ook.
En daar heb je alle recht toe Dirk! Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen niet te veel aan te trekken van roddeltantes. Er bestaat een mooi woord voor het gedrag van dat soort types: Afgunst.... Ik kan me nog goed herinneren dat ik op m'n 26e lid werd van de Nederlandse vereniging amateur vliegtuigbouwers. Club vergrijzende heren die elke maand weer dezelfde meeting aan het houden waren en dezelfde vragen stelden aan elkaar en dezelfde vliegtuigen bouwden. 600 verschillende modellen om uit te kiezen, en 30% van alles wat er hier in NL gebouwd is is van twee verschillende types, die bovendien nog eens niet uitblinken in geweldig zijn. Hoe dan ook, ik stap binnen en kondig aan een Jodel te willen bouwen. Word vervolgens bijna weggehoond met zoiets van "kom jij maar weer eens terug als je groot bent, snotneus". Een boel van deze heren zijn nog steeds aan het bouwen, en ik vlieg lekker rond in m'n Jodel.... Tsja.
Een foto van een witte 512 met creme interieur (maar wel US uitvoering, slechte kwaliteit foto's): Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Tja... ik was 34 toen mn eerste Ferrari kwam in 2004. Een Ferrari 308 GTS '78 . 2 jaar gereden en toen goed verkocht, waarnaar mn F355 GTS '98 kwam in 2007. Geweldige auto waar ik nu nog in geniet.Deze staat wel te koop omdat het altijd kriebelt.... Wat ik wil? ik weet het nog niet...we zien wel...99,9% een Ferrari maar die 0,1% zou wel eens een Lambo kunnen zijn. Ben nu 39 en heb dus voor mn 40 al 2 Ferrari's gehad... Maar dus zeker niet de jongste hier en mn droom? http://www.youtube.com/watch?v=qf1bk0TGyoU Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Troost je Frans. You ain't the only one. Ik ben dus blijkbaar ook een laatbloeier. Ik was 39 toen ik m'n eerste en huidige Ferrari kocht.
De eerste auto die ik zelf kocht was op mijn 21ste. Een rode Porsche 944 met Fuchs velgen. De stoelen zaten fantastisch. Lekker laag. Vermogen viel wat tegen maar ja het zag er toch leuk uit. En je bleef de GTI'tjes net voor. Heb ik toch nog 6 jaar erbij gehouden. Geloof dat Henk er ook een gehad heeft. Na een berg BMW's op mijn 40ste mijn eerste F gekocht en dat was 2 jaartjes geleden. Dus ook niet de jongste. Ik weet in ieder geval al wat de volgende auto moet worden. Hij moet zwart zijn en uit Italie komen.
Ik was 25 jaar toen ik bij Kroymans mn F355 kocht en Sander vertelde me toen dat hij nog nooit een jongere koper van een Ferrari had gehad in de 7 jaar dat ie daar werkte. En bij Munsterhuis zeiden ze dat ik de jongste was die ooit een 360 daar had gekocht (27). Kan me nog zo goed herinneren hoe trots ik was om die F355 op te halen, ik kon het eigenlijk gewoon niet geloven haha. Ben inmiddels alweer bijna 29 jaar, wat gaat de tijd toch snel!
Haha, dat wordt lekker slapen vannacht... NOT! Sta je nog te springen? (althans ik kan me voorstellen dat er wat adrenaline door je aderen spuit )
Ik was 38 toen ik mijn Maranello kocht en zal de eerste rit met die machtige 12 cylinder met Tubi's nooit vergeten, ik voelde me echt Michael Schumacher bij iedere beweging van het gaspedaal. Die roffel, de lijnen van de GT, de emotie........brrrrrrr geweldig. Maar ja het verstand komt toch pas na de 40 en toen kocht ik dus mijn eerste Lambo. Gr Joop Image Unavailable, Please Login
Auto is top Joop echter T-shirt is wat minder Ik had mezelf als doel gesteld toen in midden twintig; voor mijn 30ste een huis met oprit en garage, dat is gelukt precies 10 dagen voor ik jarig was. Ik stelde toen gelijk een nieuw doel om voor mijn 35ste een Ferrari te bezitten en wel degene die al jaren als poster op mijn kamer hing en nu de garage opleukt. Wie had dat ooit gedacht: dat er een echte F onder die poster zou gaan staan. Dat laatste gebeurd in de praktijk veel minder (of er moeten meer 328's zijn dan Posters Ben voor de aanschaf van de 328 verhuist om wat meer plek te hebben, Enfin doel bereikt een paar jaar voor schema waardoor ik nu wat meer tijd om mijn volgende doel te bereiken voor mijn 40ste (schiet al aardig op, heb nog 1,5 jaar)
Nou ben ik geïntrigeerd: Welk doel is dat Fred? Ik had een F40 boven m'n bed hangen, geen 328.... Tsja.
Dit is een geweldige tread. Mooie persoonlijke verhalen. Keep them comming. BTW: Mijn allereerste auto heb ik gekocht toen ik 17 was. Een echte italiaan. Fiat 127 maar dan wel een TOP uitvoering. Die had 1050cc en hoofdsteunen op de voorstoelen. Kleur bruin en was uit 1979 of 1980. Kan me nog herinneren dat ik een keer rond reed in dat ding en m'n pa tegenkwam. Hij liep rood aan van woede want ik had natuurlijk nog geen rijbewijs....................