Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 233 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ( verrek** ) = oops! = spreektaal rob :D , ***= niet verkeerd! nou oke. ik pm je nog wel ff. groet

2. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ja Ja Ja Ja , :D :D

3. modena82

modena82 Karting

Sep 11, 2005
    81
    D'recht/B-Haamstede
    Full Name:
    Ingmar
    Dordrecht ... :)

4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    PAulus, komt je vriend met de 328 Turbo ook nog mee zondag ?
    Overigens, nemen ze jouw auto gelijk mee of kom je zondag nog met je 348 ?

Overigens heren, het is natuurlijk geen officiele meeting, meer een kort samenzijn met een ritje. Heb er daarom ook maar niet te veel ophef over gemaakt, dan doe ik in het voorjaar wel weer :D

Wat dachten jullie van zo rond 10:00 hier ? Dan kunnen we rond 10:30 gaan rijden na koek en zopie. Dan rond de middag een warme versnapering in het restaurant van de meeting van september (is tenminste open rond die tijd...)en daarna nog een stukje rijden ?

Tevens staat er nog wat geinigs op het programma, maar dat vertel ik zondag. Doen we na de lunch...

5. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    10.00 bij jou? Gosje, dan moet ik nog vroeg mijn bed uit ook! :D :D . Nee hoor, wat mij betreft is t allemaal prima henk! Ik weet niet wat de anderen ervan vinden? Maar met een half uurtje speling voordat we echt wegrijden kunnen mensen die 10.00u nét niet halen, gewoon ook ietsjes later komen, toch? 308Rob kan nog overwegen om gewoon tijdens de lunch aan te schuiven, en 's middags mee te rijden, mocht ie 's ochtends nog niet wakker zijn...:), ja toch?

ik heb er iig zin in!! joepieeee!

(Nou pterps; we gáán jongen! ik pm je nog :). camera mee hé!)

6. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    nog maar 2 nachtjes,

nee jaap kan niet as zondag.
    mijn 348 gaat gelijk mee terug op transpost als de 360 komt.
    ik heb zondag geen auto met kenteken.

maar kom wel ff kijken met mijn eigen auto.

gr en werkse iedereen vandaag

7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,005
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik heb er ook enorm zin in, ben zeer benieuwd! En natuurlijk breng ik mijn camera mee. De laatste 100 foto's zijn van Spyker's gemaakt, dus het wordt hoog tijd dat er weer wat echte raspaardjes mee vast wordt gelegd!

8. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Wat een pokke-weer de afgelopen dagen en vanmorgen vroeg!, maar goed; maakt allemaal geen bal uit; laat maar vallen nú, want wat nu valt, kan van t weekend niet meer vallen :), en inderdaad: moet je kijken naar de weersverwachting!:

vrijdag 03 november tot en met maandag 06 november :

Af en toe zon en op de meeste plaatsen droog. Middagtemperatuur vanaf zondag oplopend naar ongeveer 12 graden.

----------------- vr za zo ma
    Zonneschijn- (%) 30 30 20 30
    Neerslagkans (%) 30 20 20 10

geweldig! :)

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Jammer dat we maar met zo'n heel klein groepje zijn.. Zulke vrienden als Gijs (348holland) "Mijn 348 staat al op winterstal" helpen de situatie ook niet natuurlijk. ;) Twijfelde even of we wel zouden moeten gaan, maar goed, iedereen rekent er verder op dus dan laten we nog maar 1x die decibellen tegen de appelbomen aan galmen hier.... :)

(maar begrijp goed dat veel mensen afhaken, de winter komt eraan, vanmorgen 2 graden toen ik instapte, gelukkig nog een aardig laatste weekend)

10. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Hoe zit het met pekel?
    Ik zag op de gemeete werf hier dat ze de voorraden hebben aangevuld.

In Duitsland waren ze vorige week al aan het strooien overdag terwijl het 13,5 graden was. Zou graag van het weekend nog een keer gaan rijden.
    Regen vind ik niet erg maar als er pekel ligt NO WAY!!

11. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hee Roel, nou NIEMAND van ons rijdt in de pekel hoor, dan is het seizoen gelijk klaar.
    Maar als je wilt gaan rijden dit weekend weet je waar naar toe... de posts zijn duidelijk denk ik ?

12. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
    Hallo.

Houden jullie de thread over mijn project een beetje in de gaten?

Ik wil even een oproep plaatsen aan alle Hollandse Fchatters.
    Pininfarina bood aan om mijn 599 GTO door hun te laten engineeren en bouwen.
    Ik heb dit aanbod beleefd afgeslagen, want ik wil graag ALL DUTCH.

Zijn er Fchatters met een bedrijf die dit leuk vinden en denken iets bij te kunnen dragen aan dit project?
    Ik denk dan aan engineering, special parts, assemblage, enz.

13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,005
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Stijlvol Michiel! Ben erg benieuwd naar de vorderingen van het project en mocht ik nog interessante partners voor je weten dan laat ik het zeker even horen. Succes en vergeet niet af toe hier even een update neer te zetten.

Groeten Peter

14. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
  15. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,783
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik heb het donkerbruine vermoeden dat er al gestrooid wordt. Gisteren zat mijn auto tot aan de ramen onder de grijze troep na 200 km snelweg, evenals die van mijn collega. Afgelopen nacht heeft het in onze regio licht gevroren. Nog iemand met deze vermoedens ?

16. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,005
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Gisteren waren mijn ramen om de 5 minuten vies, volgens mij was dat te danken aan de harde wind die het nodige zand en stof in de lucht had gebracht, wanneer er een paar sputters vielen en vervolgens weer opdroogden was een smerige ruit het gevolg.
    Maar wie weet is er lokaal wel gestrooid?

17. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #5817 575 GTC, Nov 2, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    ik heb ook iets gehoort dat het afglopen nachten door die stormen buiten zoutenregen zijn. en dat komt door dat de golven op de noord zee hoog zijn en de wind neemt dat zout van die golven mee. ik weet niet toe hoe ver het land in waads dit merkbaar is.
    maar of er gestrooit is geen flouw idee ik hoop het niet
    maar het word al echt winter weer de brug bij ons bij het kanaal was toen ik naar school fieste (met mijn Ferrari muts tegen de koude ootjes ;) ) behoorlijk glad :(
    Image Unavailable, Please Login

18. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Mooi dat je een aanbod kreeg van Pininfarina !!
    ergen wel jammer dat je het heb afgeslagen maar dat begrijp ik natuurlijk wel mooi dat je het ALL DUTCH houd !!

Je begint al behoorlijk bekent te worden met ontwerpen op mening Ferrari site staan wel een foto, van 1 of meer van jouw ontwerpen !

19. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ik denk nog niet dat er nú al gestrooid is. Vannacht om 24.00u was er alleen vlak onder Emmen gedurende 2 uurtjes nachtvorst, -2,4 graden, in een cirkel van slechts 10km doorsnee, als een zijkantje vanuit duitsland waar het vanaf het weekend al wel aardig raak is 's nachts; overal -2 tot -4, dat wisten ze vorige week al, dus toen zijn ze alvast gaan strooien.
    Vanmorgen om 06.00u was er verder alleen nog ff een pietsje vorst in kerkrade in limburg, slechts -0,5 graden. Op www.knmi.nl kan je dat altijd prachtig zien als je op ''actueel'' drukt, en dan die temperatuur-landkaart bekijkt; lichtblauw is onder 0, en hoe blauwer hoe erger, en groen is erboven, en ook daarbij laten ze via lijnen zien hoeveel graden het wáár allemaal is. In zuidholland was het nog gewoon +4,5, aan de kust +6.

Vannacht wordt erger; het kan -2 worden in heel overijssel/gelderland, tot aan utrecht; daar 0. Dus Henk (Deil) moet t goed in de gaten houden (!) :). Maar het is maar 1 nachtje; daarna gaat de temperatuur weer flink omhoog.

Ik heb al wel eens gekeken op website-pagina's van rijkswaterstaat, maar daar staat alleen algemene info op over gladheid: http://www.rijkswaterstaat.nl/rws/dww/home/html/menu6/wintergladheid.htm?4
    en hier staat ook iets:
    http://www.rijkswaterstaat.nl/ijg/wegen/gladheid/preventiefstrooien.jsp

dat ze samenwerken met MeteoConsult, maar er staat nergens info dat je kan zien of ze nou gáán strooien, of ergens gestrooid hébben :(.

Moesten ze eigenlijk maar wel eens gaan doen voor ons ferrari-liefhebbers.. :)! En voor oldtimer-liefhebbers ook natuurlijk. Maar ja, t zegt niet zoveel want RWS doet de snelwegen en doorgaande wegen buiten de bebouwde kom, en de gemeente zelf binnen de bebouwde kom...:( Dan zou je je gemeente moeten bellen of er gestrooid is. Volgens mij doet rws het wél preventief, en de gemeenten níet preventief, tenzij het zeker is dat er erge gladheid komt.

Is er niet een f-chatter die hier meer van afweet? Of een kennis of vriend heeft die er meer van afweet? :confused:

20. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
  21. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    De vorst is gelukkig erg meegevallen afgelopen nacht; slechts op 1 plek in nederland; eindhoven -0,3. Lelystad was de op een na koudste met al + 0,5 en De bilt +0,8, de rest ver hoger. Er zal dus nergens gestrooid zijn denk ik. Gelukkig dus geen pekel op de weg! En het schijnt een aardig weekend te worden:

"Zaterdag voert een westelijke stroming iets zachtere lucht aan. Overdag schijnt af en toe de zon en 's middags wordt het ongeveer 10-11 graden". Zondag heeel misschien in t noord-oosten een klein buitje.

Voor iedereen die dus nog graag een keertje met zijn ferrari wil rijden v&#243;&#243;r een eventuele winterstop; volt&#225;nken, en laat de paardjes trappelen maar: Iiiiihiiiiiiiiiiii-brrrrrrg, brrrrg <hinnik, hinnik> :D

22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #5822 henkie, Nov 3, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zeg eh... we zijn toch niet aan het insukkelen he ?

Zondag gaan we gewoon nog een keertje rijden, voor de laatste keer wat Ferrari's in de straat.

Ik heb hier wat getallen die we even moeten evenaren... maarre... vrees dat het moeilijk wordt.....
    Image Unavailable, Please Login

23. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Nee hoor, we zitten gewoon stom toevallig tegelijk te poosten henk, ik was alleen net een minuutje eerder (wat dit jij toch te doen de hele dag man; moet jij niet werken?? ;) hi-hi). Maarre, doe mij die Murcielago maar. Wat een cijfers zeg. Niet te geloven. En dan die Veyron; 0-100 in 2,5 sec. + nog 16 seconden erbij, en je zit al op 300, en hij gaat door tot 402. Holy cow! Wat moet ik daarbij voorstellen?
    Kijk eens naar buiten trouwens (jij zit toch vlakbij); de zon schijnt! daar word ik onrustig van! :) Giddy-up goooooooooooo!

24. joopjoldersma

joopjoldersma Formula Junior

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    Doe ik!!!
    Ik ben zeer onder de indruk en hoop dat het goed gaat. Graag zou ik je helpen, maar helaas denk ik dat ik niet veel kan inbrengen. Ik blijf het wel met zeer veel interesse volgen.

25. joopjoldersma

joopjoldersma Formula Junior

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    Henk,
    Ik ben net weer terug van "al" onze reizen (Italie, Denemarken, Nederland) en heb dit niet gevolgd. Ik hoop dat jullie een goeie dag hebben met mooi weer. Hopelijk tot een volgende keer.

Share This Page