Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 253 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Oh ja, dat is natuurlijk zo. Ik heb wel iets zien zitten waar 'Bosch' op staat, maar geen idee wat het was. Ontstekingsregelaar of zo iets? (Ben wel een sukkel dat ik zoiets niet eens weet...:(. ) Maar als een auto het niet meer doet, dus als hij tijdens het rijden zómaar stilvalt, en ze zeggen: t is de electronica, zit het hem dan in de unit van Bosch, of kan t ook in bedrading zitten naar iets anders toe? zoals verdeelkap of bobine, of rotor of weet ik veel wat. t was echt interessant hoor Rob!
    Goh, jammer Rob!; was leuk geweest als je daar ook net geweest was met mij en Lex samen. Trouwens; toen jij lex zag vorig jaar in assen (of was dat dit jaar?) en hij met zo'n klereherrie kwam aanrijden, was niet zijn spruitstuk gescheurd, maar de pakking er uit gevlogen. Een bougiekap was losgegaan en dan verbruikt die zijn benzine niet, en dat levert op een gegeven moment zóveel druk, dat de pakking eruit was geknald. Guus heeft dat toen gemaakt. (Technisch-goed uitgelegd door mij hé? :D; enfin, heb ik ook maar alleen Guus horen vertellen vanmiddag :) hi-hi)
    ja, lekker!: zit net vanmiddag al een heel verslag te schrijven over 'bij Guus'. kan beter columnist worden geloof ik...:) Nou ja, wel leuk natuurlijk jullie weer ff te zien. k zal kijken. k denk het wel...
    Verdorie, niet aan gedacht, heb ik nog niet zo'n ervaring mee! Vond het al dom genoeg dat ik geen camera bij me had. maar k moet eigenlijk nog ff bij hem langs omdat ie een lamp-bolletje moet vervangen (linksboven remlicht). k zal kijken of ik dat binnenkort al doe. Misschien dat ik het dan nog alsnog kan doen? Mag je zoiets zómaar vragen/opschrijven/fotograferen, of moet je zoiets netjes vragen?
    :D, ja maar Gijs!; ZE staat er al dik 3 maanden! de eigenaar (autoschade IJsselstreek uit Capelle of zo iets dergelijks staat er in autobelettering op) kan dus al die tijd niet rijden! (hij was van de zomer er net nog ff mee naar Tsjechie geweest op en neer; moest kiezen tussen het vliegtuig of ff rijden, koos voor het laatste...:)) dat is toch verschrikkelijk?? Vink zielig voor die eigenaar! Of 308rob; geven we gewoon Bosch lekker de schuld :)

2. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Nivea-creme, nivea-creme?????!!?! t moet toch niet gekker worden! Ducktape & nivea-creme....:( Fijn dagje vandaag... :( (En Henk heeft een halve plastic zwarte emmer onder zijn voorspoiler als horse-shoe, tis toch wat allemaal...:))

3. Hans66

Hans66 Rookie

Nov 10, 2006
    9
    Groningen
    Full Name:
    Hans van Baarsen
    #6303 Hans66, Nov 11, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hallo Allemaal,

Nieuw hier dus zal me even voorstellen mijn naam is Hans van Baarsen ik ben woonachtig in de stad Groningen, werkzaam in de verzekeringen.

Na diverse maserati's en een mondial 3.2 QV ben ik nu in het bezit van een 308 GTB.

Ik heb interesse in de volgende Testarossa 42-FX-XK welke te koop staat bij:

http://www.autocontrol.nl

kent iemand hier deze auto of kun je mij er iets meer over vertellen zoja dan lees ik dat graag

Groet, Hans
    Image Unavailable, Please Login

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Prima, dank! Kzie je van de week geloof ik.

5. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Hans,

Leuk dat je je meldt, nieuwelingen zijn hier altijd hartstikke welkom. Ik heb de auto nog nooit gezien en sowieso weet ik technisch helemaal nix, kan je dus niet concreet helpen. Ik heb nog even gezocht bij Marcel (zie: www.ferrariregistry.nl). Ongeloofelijk wat hij doorgaans van nederlandse Ferrari's weet. Ik kwam geen TR tegen op zijn site met genoemd kenteken.

De auto staat al wel heel lang te koop. Aftermarket wielen doen de wenkbrauwen meestal fronsen. Auto Control is mij weleens meer opgevallen. Aanbod getuigt doorgaans van een 'bijzondere' smaak.

Heb je de auto al gezien? Al iemand op het oog om het technische te laten beoordelen of kan je dat zelf?

Ik zou het leuk vinden als je iets meer vertelt over je GTB, kzie dat het een rij recent kenteken is. Mooie kleur!

gr.,

Gijs

6. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Aller eerst hartlijk welkom op deze site, je 308 GTB ziet er prachtig uit, ben zelf ook in het bezit van een 308GTB van 1977.

van die testa rossa weet ik niets, maar volgens mij is die firma ook een auto lease bedrijf dus even opletten.Rob

7. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

8. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    De tr staat idd niet op de site van marcel; je huidige wagen staat er wél op: 10 foto's; van jan 05 maastricht, via assen mei 2005, naar assen juni 2006. s/n 31017. ps (de site van de rdw ligt er even uit, gek..:(..)

betreff de tr: 34.000 km in 17 jaar = 2.000 per jaar. dat is weinig. t kán natuurlijk heel goed (in brummen: 1988: 23.950 km, 52.500,-) wel. doe even:
    www.veilingkijker.nl en dan: ferrari testarossa intoetsen en dan <enter>. dan zie je er nog meerdere staan, en kan je vergelijken (er staat er een met 26.500 km uit 1989) en ga eens naar onderen; want: hoeplaaaa; daar staat ie! dus ook op marktplaats.nl. (& speurders.nl) Mooie foto's, goeie tekst. maar kijk eens bij de biedingen:
    &#8364; 62.000,50 nickfleskes154_ 09-11-06, 11:30
    &#8364; 50.000,00 nielsie_voog 20-10-06, 23:50
    &#8364; 48.100,00 g.roeffen 20-10-06, 19:42
    &#8364; 48.000,00 Rijay_Sanchit 15-10-06, 21:21
    &#8364; 46.000,00 gerbertvasperen 29-09-06, 13:05
    &#8364; 45.000,00 kouthar_nadoria 10-09-06, 16:38
    &#8364; 40.000,00 isabella_vos 10-09-06, 04:29
    &#8364; 35.000,00 Hans 05-09-06, 17:20
    &#8364; 15.000,00 g.m.voortman 04-09-06, 19:08
    &#8364; 3.600,00 j.westers2 03-09-06, 15:54
    &#8364; 3.000,00 rowyburgy 03-09-06, 11:57
    &#8364; 5,00 derck_smink
    eigenaardig. alhoewel er wel altijd veel grapjassen zijn...:(
    En het aantal keren bekeken: 39.500 x !! staat die er dan op sinds 2 sept?? (speurders 1465x)
    andere prijzen van testa's zijn dus: 45, 47.5, 49 etc.
    zie wat je er mee doet.

ps; misschien even je profiel hier op f-chat n beetje invullen?

9. Hans66

Hans66 Rookie

Nov 10, 2006
    9
    Groningen
    Full Name:
    Hans van Baarsen
    #6309 Hans66, Nov 11, 2006
    Gijs:

Mijn 308 heb ik in maart 2005 gekocht en is afkomstig uit Zwitserland, daar super onderhouden de volledige ond hist is dan ook nog bij de auto aanwezig.

Het is echt een heerlijke auto, in eens een andere kleur dan je de meeste ziet, destijds had de auto 60.000 km gereden en inmid op 63.000 km

Rob:

Mooie auto die 308 van jou!

Robert:

Bedankt voor de link!

Ik heb de testarossa zelf al bekeken en zal ook zeker een aankoopkeuring laten uitvoeren door kroymans alvorens ik tot evt aankoop zal overgaan, maar eigenlijk hoopte ik dat iemand hier de auto zou kennen Op het voorruit zit een sticker van de FCN uit 2002 ??

10. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    [QUOTE=Hans66;136224193

Rob: Mooie auto die 308 van jou!

Dank u dank u.

Persoonlijk hoop ik dat je de 308 niet weg doet want daar krijg je echt spijt van.
    maar de combinatie van een Testa Rossa en 308 GTB is wel een droom.Rob

11. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,195
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #6311 bigodino, Nov 11, 2006
    Hallo Hans,

Allereerst natuurlijk ook welkom van mijn zijde. Toen ik las dat jouw 308 uit Zwitserland komt, moest ik meteen denken aan een foto uit mijn eerste foto album. Mijn broer heeft een dergelijke grijze 308 gezien, moet ergens rond 1983 geweest zijn. Ik zie wel wat kleine verschillen, maar het zou toch wel erg grappig zijn, als het jouw auto was?!

Groeten, Peter

12. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    He Hans,

ook welkom in deze club vcan hersenloze ferrarifans

als je wat wil weten van het verleden van de testa gewoon Alex Forza ff bellen.
    als er een is die aan veel info kan komen is hij het wel.

hopende je gauw te zien op een meeting

13. Hans66

Hans66 Rookie

Nov 10, 2006
    9
    Groningen
    Full Name:
    Hans van Baarsen
    #6313 Hans66, Nov 11, 2006
    Hoi Peter,

Bedankt voor die leuke foto, mijn auto heeft alleen een ander spiegel en het zwitserse kenteken was anders anders, ik weet niet af dit wijz als een auto in Zwitserland over gaat op een andere eigenaar, weet iemand dit????
    Maar toch erg leuk om te zien!

Paulus, bedankt voor je tip en wie weet tot spoedig, zou graag op de hoogte blijven van het waar en wanneer van die meetings!

14. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Nogmaals welkom hier Hans. Plaats gerus meer foto&#180;s van jouw auto, vinden we leuk. Zie voor onze auto&#180;s deze draadjes:

http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=121458&highlight=deil
    http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=102975&highlight=deil
    http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=103321&highlight=deil
    http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=125111

3000 in 2 seizoenen? Je hebt toch geen hekel aan haar?

Waarom heb je deze testarossa op het oog? Wil je een rode? Roger, ook hier actief en in de FCN heeft ook een testarossa. Ook een paar 512 TR&#180;s hier.

Wellicht weet je het al: Paulus heeft het over Alexander Jansen van Forzaservice (www.forzaservice.nl). Veel van ons hebben veel vertrouwen in Alex (hij heeft overigens op het moment een gele TR (88.5) staan, moet je van houden).

Zou vermoeden dat jij met je Masers een warm contact had met Franco, al is dat precies aan de andere kant van het land voor jou. Goede ervaringen met Kroymans?

Verzekeringen? Heb je nog betere aanbiedingen dat Assicuro voor ons? :))

Ik heb zelf (samen met mijn kleine broertje) een 348 TS, maar dat zie in mijn profiel.

15. Hans66

Hans66 Rookie

Nov 10, 2006
    9
    Groningen
    Full Name:
    Hans van Baarsen
    Hoi Gijs,

Bedankt voor het welkom.

In Kroymans heb ik ik idd veel vertrouwen dus ff zien wat daar uit een evt aankoopkeuring zal komen.

Tevens zal ik contact opnemen met Forza om te vragen of ze de auto ook kennen bedankt voor je tip!

16. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Henk,

Als je het goed vindt dan kom ik naar G'malsen en en rijdt met jullie mee...
    Is ook veel gezelliger....
    Dat over het openbaar vervoer is een optie als het verschrikkelijk druk kan worden. Ik ga daar wel eens naar de NAMAC autobeurs en daar staat het hele industrieterrein vol....

See you tomorrow.

greetingzzzz

Cor

17. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Robert

Ik gebruik vet van het merk 'Connolly Hide Care'
    Dit heb ik gekocht bij Henk van Lit van www.hvl-autobekleding.nl in Wadenoijen. Goed spul.....

Hans

Welkom op deze site !!!
    Altijd leuk om nieuwe ferraristen te ontmoeten
    3000 km is 2 jaar ???? Veeeeeeel te weinig....
    Toch maar een paar meetinkjes in Deil meemaken.....

Greetingzzzz

Cor

18. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Je hebt de auto gekocht in maart 2005 uit zwitserland, maar er zit een sticker op van de FCN uit 2002?? da's stug... Wist niet dat die zwitsers ook hier in nederland lid konden worden en hier komen rijden..... :). (grapje!) zonder dollen; de site van de rdw ligt er ff uit; wanneer is ie naar nederland gekomen dan? wat ik begrepen heb, is dat er in zwitserland gigantisch veel rondrijdt en t allemaal keurig onderhouden wordt, mede omdat de prijzen daar heeeel wat anders zijn dan hier (en de zwitsers rijk zat zijn :)). enfin, op marcels site zijn de eerste foto's van je wagen van jan 05.

van 60 naar 63 in 1,5 jaar; da's niet veel!

stoere uitlaat trouwens! lange pijpen die uít-steken

PS:
    je moet niet naar die meetings toe gaan hoor; t zijn allemaal een stel gekken hier op deze site :).
    en d'r is ook geen bal aan! :D :D (al met terugwerkende kracht wat pagina's gelezen? :) )

natuurlijk ook van mij een hartelijk welkom! in de gauwigheid vergeten.

de link die ik plaatste is dus voor de gewone veilingsites. natuurlijk heb je ook nog de gewone autosites, met ook de garagebedrijven/dealers (die echter soms ook wel wat op de veilingssites zetten), die normaal gesproken natuurlijk hoger in de prijs zitten. Vind het wel stug dat de tr niet op marcels site staat. het kenteken is van <erg jong?>... (kan ik nu niet zien bij de rdw). misschien ook geïmporteerd? de mijne is in '93 vanuit bella italie naar hier gekomen. en gaf GBTN47. groet, robert

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Robert,

Morgen even uitslapen, je hebt weer te hard gewerkt. Sticker op de ruit van de TR, 308 uit Zwitserland.

TR is natuurlijk geïmporteerd. xx-FX-xx kenteken is van juli 2000. Tip: koop voor de kerst eens een autovisie jaarboek, leuk om te hebben en heeft een overzichtje van wanneer welke kentekens werden afgegeven. Beetje autogek kent dat uit zijn hoofd.

Hoe komen paulus en jij toch aan deze kwalificaties?

20. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ohw <proest>! stom! ha-ha, niet goed opgelet. sorriiiiiie. ben nog onder de indruk van vanmiddag. en ja, t is laat.
    ja, interessant! heb me altijd al afgevraagd hoe mensen dat allemaal uit hun hoofd weten!! heb ooit wel zo'n boek gekocht. geen blz in gelezen...:( kzal toch eens kijken.
    1. je noemt je wagen een ''ze'' :)
    2. je rijdt helemaal naar zwitserland op en neer voor "een uitlaatje" :)
    3. het gaat je door merg en been als er ergens een kras komt (je wilde het dak van je ts in een ''laken'' achter je stoel zetten?? alex vond het niet nodig, maar je had er spijt van dat je tóch niet gedaan had, want er zit nu een kras) :)
    4. jullie zijn echt helemaal ''waus'' van jullie wagens, ze worden vertroeteld, gewassen, geknuffeld, in t leer gezet, in de winter weggezet, er wordt tegen gepraat, etc.:)
    5. je leest f-chat vrijwel dagelijks :)
    6. je kent de kentekenseries uit je hoofd naar datum :)
    7. jullie rijden expres op en neer door tunnels??? :)

Dat doe ik allemaal (nog) niet hoor...:) hi-hi.

groet!

21. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Trouwens Gijs, die Lex heeft dus ook een Tubi onder zijn 348ts. Wat een pracht-sound is dat toch! die hoor je zelfs nog op ver-af. een echte Tele-Tubbi dus...:D

22. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #6322 nofear01, Nov 11, 2006
  23. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Welkom Hans!

De Testarossa komt op mij niet heel aantrekkelijk over. De neus is overgespoten en het interieur ziet er niet heel verzorgd uit (bij deze km stand). Let verder vooral op de onderhoudshistorie. Als jet het gevoel hebt dat er iets niet klopt bij deze wagen loop er dan bij weg.
    Er staat een prachtige Testarossa te koop bij www.paulsannen.be
    Dat is weliswaar in Belgie.

Neem je tijd als je een goede Testarossa zoekt. Hou er rekening mee dat onvoorziene kosten bij dit soort wagens een groot gat in je bankrekening kunnen slaan.

Ton

24. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433

Hans - welkom! Afgaande op de foto's zou ik ver bij die testa vandaan blijven.

Peter - 308 GTBi: Spiegel, Michelin TRX's.

groet, Bram

25. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Lijkt me een strak plan Paulus, het kan echter ook een 20 min. uitlopen.

Ah.. vond al dat je van die zachte wangetjes had...

Hallo Hans. Leuk dat je onze site hebt gevonden. Allemaal enthousiastelingen hier die ieder nieuw lid met een Ferrari een zeer warm hart toedragen.
    We zullen je zeker zien in 2007 denk ik..
    Over die Testarossa, die 512 velgen zoals zij het noemen zijn natuurlijk geen 512 velgen. De 512 velg is de mooiste Ferrari velg ooit gemaakt. Dit zijn gewoon after-market velgen. Overigens was de 512TR de eerste produktieauto ter wereld met 18" wielen. Als ik die motorruimte zie weet ik al genoeg. Ik zou verder zoeken. Die TR in B waar Ton Visser het over heeft zou wat kunnen zijn. Bij zo'n oude auto hoef je toch maar weinig bpm af te tikken.

Prima Cor. Bel me maar als ik je op moet halen bij het station, of kom je met je Lachunah deze kant op ?

NoFear/Robert... wat nou dan ? Teletubi's op het scherm ?
    Jongen toch... en waarom kijk ik er niet van op dat je Tinkywinky met het handtasje genomen hebt ? :) Wat een verhalen weer... kijk eens, het is half 5... kom er niet doorheen...

Share This Page