Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 863 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Goed artikel, hé, Onno! Volgens mij zeggen ze: noem hem geen Dino!, omdat zij dat juist willen! Ooit zou er een nieuwe Dino komen, en dat is hem! We leven in een een tijd waarin reminiscentie, al dat retro-gedoe in is! Ook F ontsnapt hier niet aan!

2. Tukker59

Tukker59 Rookie

May 15, 2007
    38
    Hengelo
    Full Name:
    Gerard Heuker of Hoe
    Hallo

Bij deze wil ik mij even voorstellen nadat ik al een tijdje op deze site heb rondgekeken.
    Mijn naam is Gerard en kom uit Hengelo (O) en je mag mij wel autogek en Ferrari gek in het bijzonder noemen.
    Ik ben een verzamelaar van modelauto's, ben begonnen als Buragoverzamelaar in 1:24 en 1:18 en mijn eerste model was de Ferrari BB512 in 1:24.
    Ben gestopt met Burago toen deze geen Ferrari's meer mocht maken maar toen had ik al ca. 300 modellen in 1:18 en 100x 1:24.
    Daarna overgestapt op Hotwheels 1:18 (alleen Ferrari).
    Verder heb ik nog heel veel autotijdschriften waaronder de Autovisie compleet vanaf het begin (1956) en natuurlijk ook de Ferrari world en Cavallino (vanaf nr.40)
    Ben ook begunstiger van de Ferrari club Nederland

3. Marco T

Marco T Karting

Jul 29, 2007
    55
    Spijkenisse
    Full Name:
    Marco
    #21553 Marco T, Aug 29, 2007
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    ik heb helaas mijn hielbeen op meerdere plaatsen gebroken na een ongelukkige val.
    Volgende week word ik geopereerd.
    Ik wens iedereen veel plezier op de meeting , waar ik helaas niet bij kan zijn.
    Image Unavailable, Please Login

4. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    aiiiiiiiiiiiii

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,231
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zo maak je wel faam op deze site! Good luck in ieder geval!

6. Rob360

Rob360 Karting

Apr 22, 2006
    89
    Druten
    Full Name:
    Rob van Haaren
    Op youtube zeggen ze dat het Schumi is omdat hij de enige zwarte FXX eigenaar is. (Zwarte FXX)":

you dumb asses bashing this guy's driving skill realize this is Michael Schumacher seeming he has the only FXX in black in the world

Marco, jammer dat het net nu gebeurt.. ik kan er helaas zelf ook niet bij zijn en ik ben ook aan het balen!
    Mocht je de kleur zelf uitkiezen? :)
    Beterschap!

7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,990
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter

wat vervelend man! Ik wens je beterschap en hopelijk zien we je op een volgende meeting met herstelde bak en been. Sterkte ;)

8. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Sterkte Marco met je revalidatie !!!
    Snelle rolstoel !!!!

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @MarcoT

Hee, deze wagen achteruit duwen is wel lichter dan je F360 !
    Veel beterschap, vind het erg vervelend voor je.

10. Marco T

Marco T Karting

Jul 29, 2007
    55
    Spijkenisse
    Full Name:
    Marco

11. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    OWWW, Marco, dat is echt balen! We zullen allen aan je denken en een glaasje op je goede herstel heffen!!! Sterkte en beterschap de komende tijd!

Bob

12. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Heren,

Ik heb een grijns van oor tot oor op mijn gezicht staan en ik weet niet hoe ik hem er vanaf krijg... Iemand hier ervaring mee???

@Onno: geweldig man, wat een prachtervaring! Wat een geluid, wat een auto, wat een... genot! Dank, dank, dank!!! Veel plezier met het fotoboek en fijne dagen tijdens de Revival!

Bob

13. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Allereerst veel sterkte aan Marco T toegewenst..
    N.B. Volgende keer wel een rood verbandje om dat gips, staat beter bij die "Rosso" rolstoel ;)

Zo eerst even diep ademhalen want ik voel dat er een flink verhaal zit aan te komen...
    Vandaag weer een lange rit richting Z-O Dld. allereerst klant bezocht voor een bespreking en vervolgens snel naar die Diablo 6.0 die ik al een tijd op het oog heb.
    Ik had echt hoop dat het deze keer iets leuks zou zijn, maar helaas, helaas het was weer but !!
    Auto stond achterin de workshop en vlak ernaast stond een man met een slijptol een vrachtwagen te bewerken met bijbehorende vonkenregen. Toen ik terloops even opmerkte dat dat misschien niet zo handig was naast zo'n supercar haalde hij gewoon z'n schouders op.
    Nou ja, supercar.... van 50 meter afstand zag ik al dat er iets niet klopte. Auto was volledig dof. Normaal gesproken springt dat Metallic Arancio (oranje) je tegemoet. In dit geval leek het meer op DAF 1970 oranje.
    Bij de auto aangekomen bleek de lak inderdaad dof uitgeslagen leek wel met een chemisch middel bewerkt, auto zat verder onder een flinke laag vuil. Echt al tijden (jaren ?)niet gewassen, laat staat in de was gezet.
    Er zat een plastic protection layer op tegen steenslag maar deze was volledig gebobbeld. Stond zelfs water onder dat plastic. Leek net een spons als je het indrukte.
    Het is eigenlijk te erg voor woorden maar nog wat van het lijstje....
    Ruitenwisser volledig verroest. Voorruit zwaar gekrast doordat rubber van ruitenwisser halverweg ontbrak.
    Rubbers van vleugeldeuren staken boven het dak uit
    Velg beschadigd
    Carbon Sideskirt beschadigd
    Divers plaatsen lak gebobbeld
    Kras op portier
    Deuk in dak (elleboogdeukje van het instappen)
    Uitlaat volledig verroest.
    Lamborghini logo voorop zeer verweerd (leek nu meer op een varken dan op een stier)
    Ook typeaanduiding aan de zijkant en achterop zwart uitgeslagen
    Remschijven zwaar geroest.
    ..

Ik stond op dat moment volgens mij echt met mijn mond open te kijken van verbazing.
    "Mooi he" zei de chef werkplaats tegen me, hij dacht kennelijk dat het bewonderende blikken waren.
    Met een zwierig gebaar maakte hij vervolgens de vleugeldeur open.... de lucht die eruit kwam.... onbeschrijfelijk...
    #%$@#$!@gatver. leek wel of ze road-kill mattensetjes erin hadden zitten. Niet normaal gewoon.
    Bijna overbodig om nog te vermelden, maar interieur zag er niet uit, zware slijtageverschijnselen, gekrast en wat al niet.
    En dan het toppunt. Het leer boven op het dashboard dat normaal doorloopt tot de voorruit zat vol gaten van een cm of 10 in diameter en op sommige plekken helemaal verdwenen. Leek wel of iemand het met een gasbrander had bewerkt. Je zag het witte schuimrubber er aan alle kanten doorheen steken.
    Desgevraagd gaf de chef werkplaats toe dat de auto pas met het warme weer buiten had gestaan en klaarblijkelijk had dit het bovenstaande effect gehad. Bij nog even doorvragen en aandringen gaf hij toe dat de auto eigenlijk altijd buiten staat... He, he eindelijk de aap uit de mouw.
    Auto zat vol reclame belettering en was dus eigenlijk een veredeld uithangbord voor het autobedrijf.
    Eigenlijk wilde ik zo snel mogelijk weg maar nee, men zou men eerst nog de onderhoudshistorie laten zien... mapje erbij op kantoor en de "chef" maar bladeren... laatste beurt in 2003... Hmmmm wat zullen we daar nu eens van zeggen, de auto was toch "Scheckheft gepflegt, oder ?" Oh ja kijk hier hebben we nog een briefje van Lamborghini in Italie.... leuk he... antwoorde de chef. Ik het Engelse briefje even snel gelezen, stond in het kort dat de koppeling zwaar was misbruikt en vervangen moest worden verder geconstateerd dat er met een "check engine" error was doorgereden en hierdoor de kat verbrand was enz... enz... met andere woorden een waslijst van zelf veroorzaakte problemen. Moet toch eigenlijk niet kunnen bij zo'n Lamborghini wist de chef me te vertellen, er is gewoon slechte kwaliteit geleverd...

Ik had vantevoren wat research gedaan naar het VIN nummer van de auto en dit is echt een auto uit de allerlaatste Diablo productie (waarschijnlijk zelfs bij de laatste 5 van 2001). Ongelooflijk dat je zo'n top-auto op deze manier kunt misbruiken. Van museumstuk tot schroot.....
    Tuurlijk het is mijn auto niet... en zal het ook niet worden, maar dat was al duidelijk lijkt me. Als liefhebber doet het me zeer om zoiets als dit te zien ..

Ik krijg dorst van al dat getype...(en jullie van het lezen :) ) nu eerst ff een biertje pakken.

The search continues....

14. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Van Harte Jongen! Ik weet dat het moeilijk is daar op te komen (zonder sponsor :D :D :D) Echter moet je wel wat in je hebben om door de selectie te komen. Job well done!

Gr Fred

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Diablo

Ik vind het vervelend voor je maar wel een mooi verhaal.
    Volgens mij wordt die slijptol in de pauzes al draaiende in die Lambo gelegd en volgt daar een eigen leven.
    Wat een puinbak. Ongelofelijk....
    Volgende keer eerst 10 hoge resolutie fotos laten mailen, dat scheelt je een dag rijden.

16. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zwaar %%$#%@ dat je er niet bij kunt zijn, maar gelukkig kan je nog gas geven! ;)

Ps Er is afgesproken dat alle video filmers de dag zullen vast leggen in 4:3 formaat waardoor het mogelijk is na te genieten en voor thuisblijvers (jij helaas) toch "mee" te genieten. Kan je vriendin niet mee? (met die F natuurlijk) :D :D :D

17. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #21568 328gts1987, Aug 29, 2007
    Vandaag op bezoek geweest bij de Ferrari dokter Alex. Wat een vakman zeg! Kom ik daar voor de Tubi, meld ik dat de laatste tijd het stationair toerental (sinds beurt met vervanging van oa riemen) hoger lijkt dan ervoor. Welnu daar moest even naar gekeken/geluisterd worden door de Dokter Alex. Vraag me niet hoe hij dat doet maar in no time kwam hij erachter dat de servo motor/actuator wat scheef zat waardoor de gasklep niet geheel afsloot wat resulteerde in een hoger stationair toerental!
    En dat ontdekt hij binnen 15 min! Vervolgens het huis van de servo iets gekanteld weer vastgezet (waardoor de klep weer volledig sluit) dan de boel afstellen....klaar is Dokter Alex!
    Dan hoort hij nog een snaar piepen. Kop gelijk onder de kap, in het blok (letterlijk) en diagnose: riem van de airco piept als de druk in het systeem oploopt! even snaartje strakker ...... klaar is Dokter Alex! Veel plezier is het dan wat je te horen krijgt.
    Diep Respect voor de kundigheid en souplesse waarmee hij dat oplost. De 328 klinkt weer als vanouds alhoewel.....

Dokter Alex gebruikt gehoor en gevoel voor bepalen wat er scheeld:

18. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #21569 328gts1987, Aug 29, 2007
  19. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Ik heb de eigenaar vorige week toevallig gebeld ... hij zit in het grensgebied Frankrijk / Duitsland en spreekt nauwelijks Duits of Engels. Deze auto is met allerlei verschillende onderdelen opgebouwd en "klopt" dus niet.

Het is zeker geen Diablo SV zoals in de advertentie op mobile.de staat !!
    De SV heeft airscoops op het dak net als de GT.
    Enige wat SV is zijn de zwarte velgen. Voorkant van de auto is trouwens ook niet origineel maar van een SE30 uitvoering.
    Dit kan je zien aan het Bull-logo op de bumper i.p.v. op de kap. Vleugel lijkt GT maar is wellicht aftermarket.
    m.a.w. het is een allegaartje geworden en niet meer origineel.....

Toen ik dit terloops in het gesprek even vertelde draaide hij gelijk om, zijn secretaresse had de advertentie gezet en het SV er zelf bijverzonnen... slimme secretaresse.....

Zelf wat research gedaan en auto komt oorspronkelijk uit Monaco en is daar achteraf voorzien van ander leder + diverse parts.
    Het is eigenlijk van oorsprong een "gewone" 5.7 VT. Gerucht is dat na een kleine crash de nieuwe neus erop is gezet.
    Auto heeft vervolgens 6 jaar stilgestaan... fout ... fout... die apparaten moeten regelmatig rijden anders gaat het gewoon vanzelf stuk.

Ziet er op zich niet verkeerd uit maar door de wijzigingen op het origineel wordt hij niet ineens meer waard (denkt de huidige eigenaar van wel...)
    De auto staat volgense de beste man nu in Zwitserland bij een dealer voor evt. verkoop dus ik moest wel binnen een dag beslissen anders was hij weg en moest ik hem in Zwitserland voor veel meer kopen....
    Toen ik hier niet op inging kreeg ik ook nog het aanbod om te ruilen voor een Porsche GT of iets anders....
    Verder kreeg ik nog een heel verhaal te horen van "nooit geen Ferrari meer kopen", is slecht spul.... en andere flauwekul.

Dus ook hier geldt.... Die digitale foto's zeggen helemaal niets. Op mobile.de of zelfs op ge-emailde plaatjes kan iets er fantastisch uitzien wat in werkelijheid waardeloos is. Zelf zien en beoordelen blijft voorlopig de enige manier.
    Van de Diablo 6.0 kreeg ik eerder ook high-res plaatjes. Deze zijn waarschijnlijk van een paar jaar terug toen de auto er nog wel toonbaar uitzag. Je moet dan dus eigenlijk gaan vragen om de krant van vandaag erbij te houden als bewijs.... ;)

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hee, Bob, ontzettend graag gedaan. Jij bedankt voor al de uren die je in het boek gestoken hebt!

Paul, je had me al gebeld - wat een verhaal. Maar geen nood, de liefde van je leven is ergens.. even opduikelen is het devies.

Onno

21. d1ablo

d1ablo Karting

Jul 7, 2007
    120
    The Netherlands
    Full Name:
    Paul
    Is niet vervelend hoor Henkie... Ik was daar toch bij een klant in de ochtend (en dat verliep wel goed gelukkig)

Is nog inderdaad nog steeds ongelooflijk wat ik vandaag gezien heb, onvoorstelbaar, ik kan er nog steeds met m'n verstand niet bij. Van de andere kant leer je iedere keer een hoop bij en ik beleef sowieso al een hoop plezier aan het zoeken en uitzoeken van details.
    Wat betreft die foto's die had ik vorig jaar al gehad maar zagen er prima uit. De details waar het om gaat zie je niet op zo'n foto (ze zorgen wel dat het er niet opstaat)

22. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

welkom. Dit is DE plek voor de vaderlandsche Ferrari-liefhebber.

23. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    #21574 dolfijn, Aug 29, 2007
    Deze foto zegt meer als alle woorden hier bij elkaar

24. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    @ D1ablo: Wat een naar verhaal! Ik snap niet dat mensen die auto's zo kunnen verkrachten! succes met de zoektocht...

@ Rest: Bedankt voor alle felecitaties helemaal super :D ik heb er zin in. Vanaf 1 oktober heb ik officieel geen leven meer voor 9 maanden :D

Share This Page