Pterps: unieke foto's! Dit zie je niet vaak. Gairo: superfoto's! en je bent natuurlijk een fantastische ervaring rijker!
Klopt, een JVC. Mooi apparaatje! Alleen geen aansluitmogelijkheid voor externe microfoon, helaas. Maar goed, ik heb toch geen spider, dus super veel wind zal ik niet hebben (tenzij ik hem buiten door het raam hou natuurlijk). Bedankt voor de linkjes, ik ga er eens in duiken.... Vandaag een Maseratie GT gespot trouwens. Ook een super lekkere bak dat zeg! Puur op uiterlijk misschien nog wel fraaier dan een 599? Beetje vergelijkbare tikkie foute uitstraling in ieder geval...
Een 512 is VEEEEEEL langzamer dan een F430. Hij is ook veel langzamer dan een 550, die ook langzamer is dan een F430. Maar daar gaat het niet om. Je kunt je rijbewijs tegenwoordig ook al kwijtraken in een Fiat Panda... Mij gaat het meer om a) het prachtige ontwerp, b) het feit dat je zo'n 350 pk hebt op achterbandjes die smaller zijn dan mijn voorbanden met bovendien een middenmotor (bent u al bang - ik wel!), en uiteindelijk: C) of D) Zie beneden. 512BBi boven, 365GT/BB beneden. Onno Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Je kunt de rijgedragen niet met elkaar vergelijken, een F430 rijdt natuurlijk super en hedendaagse techniek en die van een BB is dertig jaren oud, zelfs het verschil tussen mijn BB en Daytona is eigenlijk maar enkele jaren, maar in techniek een mijlpaal. Zelf heb ik ervaring met van alle soorten Ferrari's maar ik kan niet zeggen wat ik het fijnst vind rijden, dan is het de BB en dan vind ik Dino weer veel leuker. Eender voor andere merken auto's , Renault Sport Spider was voor mij puur genieten, ook van een Porsche 964 RS kon ik fijn genieten alleen niet langer dan een half uur, Jaguar XJ220 vond ik om te rijden helemaal niks. Ik vind zelf om te rijden, een F40 helemaal niks, heb er misschien wel in meer dan vele gereden, en had altijd hetzelfde gevoel dat ik het paard niet in bedwang had. Hou niet echt van Turbo auto's. (om mee te rijden dan.) Dit is ook misschien de reden dat vele verzamelaars vele auto's hebben om steeds het verschil te voelen als ze gaan rijden. Onno, je kunt met je 550 gemakkelijker een ritje maken naar Italie, maar met een boxer wordt dat iets moeilijker, denk alleen maar aan de bagage. rijden geen probleem, ben van de zomer nog teruggekomen uit Maranello, maar zo een lange rit is toch wel iets spartaanse in een BB. En zeker van te voren alles laten controleren bij onze vriend in Oss, maar dat is het verstandigst voor elke F. Image Unavailable, Please Login
Alsof Maranello in Hilversum dat punt wil illustreren: ik zie dat ze vandaag hun 512BB in prijs verhoogd hebben van 129900 naar 137000. http://www.maranello.nl/collections.php?carType=Ferrari&carID=339 Dat maakt het voor zover ik weet op dit moment de duurste die te koop is in Europa. Niet echt een koopje, dus. Als ik naar de foto's van het interieur kijk is hij het niet waard, er staan nettere te koop. Onno
Mooie post, Tonnie. Het idee is niet dat ik de 550 verkoop - ik ben op zoek naar een tweede Ferrari. Dus die ritjes naar Italie gaan nog steeds gebeuren, geen angst! En net als je zelf al aangeeft zoek ik dus specifiek iets dat een flink contrast heeft met de 550, specifiek om de andere ervaring. Spartaans lijkt me dus juist wel lekker (de 550 is heeeeel comfortabel), vandaar dat ik stiekum hoop op een 365BB (alhoewel die wel erg duur zijn, zijn ze het meest puur en rauw). Alex wordt idd wel ingeschakeld als de tijd rijp is. Ik ga proberen om eens lekker de tijd te nemen om de perfecte auto te vinden. Maar mezelf kennende wordt het nog lastig om me in te houden! Onno
Ze vragen allemaal genoeg voor BB's maar verkopen ho maar, plus ook een grote beurt na lang stil staan op de goede manier kost je ook 20+. Wat iedereen vergeet zijn de buizen van de radiator voor, naar de motor achter. Na lang staan verrot, dus als je gaat rijden kan dat een leuk effect geven.
Onno, Als je dan toch je 550 houdt, dan zou ik als ik in jouw schoenen stond heel beslist zijn over de keuze carburateurs of injectie. Het gegorgel, gerochel, gesputter, tikkie inhouden als je tè snel je gas intrapt en er juist als een haas vandoor gaan als je dat met precies de juiste vlotheid doet, het gerochel in je uitlaat wanneer je je rechtervoet optilt, en het op commando kunnen produceren van vlammen als je bij slepende motor nèt genoeg gas bij blijft geven om wat benzine in de uitlaat te krijgen D geheimpje van de smit hier ), dat hoort allemaal bij zo'n onbehouden beer als de BB. Dit is een auto waarbij de haren die je op je borst krijgt van het sturen, spontaan weer afsterven door het CO dieet dat je ze voert. Enkel de bakkebaarden gedijen hierop, gecompleteerd door een tè grote glimmende zonnebril en bell-bottomed jeans. Bij zo'n auto is slechts het meest pure goed genoeg. Kortom: WEBERS!!! maar goed, dat ben ik....
Wat geniet ik weer van deze verhalen. Onno kreeg je ook lucht van de BB bij www.vsoc.nl? Een F40 nix? Een auto om bang van te worden? Dat eerste hoorde ik nooit van een bestuurder, dat tweede wel, juist dat spreekt sommigen toch juist aan? Ik ben er benieuwd naar.
Hans, Ik hoorde al dat ik columnist had moeten worden, maar jij neemt de pen ( of in dit geval het toetsenbord ) zeker zo vlot in de hand hoor. Ik lees altijd graag je lyrische bijdragen met veel humor. Waarvoor dank
Ha, ha! Prachtig verhaal idd. En als ik een 512BB kon betalen, dan kocht ik ook eentje met carb's. Soms zul je ze vervloeken, maar meestal zul je er van genieten! Door het geluid, het directe gevoel etc en wat Hans beschrijft. Kijk alleen eens naar die motor. Echt een kunstwerk!!!
@Tonnie: bedankt voor de tip! @Hans: ja, carburateurs hebben mijn voorkeur, dat is ook weer een verschil met de 550. Moet dan op e-bay nog maar eens op zoek naar Bell Bottoms (BB voor in de BB ) en bijpassende pilotenbril. Ik zou wel graag eens het verschil willen meemaken tussen een 365GT4/BB en een 512BB. @Gijs: Yep, die bij VSOC had ik gespot. Is vrij goedkoop - waarschijnlijk een beetje minder exemplaar dan ik zoek. Maar zeker een bezoekje waard als 'ie er over een maand nog staat. Een F-40 is buiten bereik (kost meer dan het dubbele van een dure 512BB). Wel lekker. Overigens heb ik nog niet besloten of ik inderdaad een BB koop - het is mijn voorkeur maar af en toe komt Calvijn bovendrijven die zegt "zou je nou niet eens iets verstandigs met je geld doen?". Hij wordt meestal snel de kop ingedrukt... En zo niet - dan heb ik jullie nog om de verkeerde invloed uit te oefenen. Onno
Zomers tenue Tonnie ;-) Onze vrienden van Spyker is iets leuks overkomen afgelopen maandag.................er is er 1 compleet uitgefikt hehehe. Ik bedoel: oooh wat jammer!
Daar heb ik Calvijn niet voor nodig, ik ben immers getrouwd Ik meen me trouwens te herinneren dat mede NL Fchatter Ad ook op zoek was naar een BB (heeft zijn 308 GT4 te koop staan). Ik schaam me diep, maar ik kan me even zijn screenname niet herinneren en hij heeft al een poosje niet meer hier gepost. Ik geloof dat hij de naam Sempre Gilles gebruikt, maar zeker weten doe ik dat dus niet.
Veyron uitlaatje op je 599 ieeeel!!! http://www.autogespot.com/item/1316// Image Unavailable, Please Login
@toto_070: ik zie dat Ferrari ter gelegenheid van het 40 jarig bestaan van de Daytona een rit organiseert in Maranello. Nog plannen om mee te gaan? Onno
Wat krijgen we nou?! Ik dacht het ergste wel gehad te hebben (Lotus met Ferrarilogo's, photoshop van 456 GT met spoilers) maar dit overtreft echt werkelijk alles. Een held die daarin DURFT te rijden (of een imbeciele aap). P.S. Doet me denken aan een buitenaards autootje van Lego, met die rare achterlichten en kleuren (of juist ontbrekende kleuren).