Voorstellen | FerrariChat

Voorstellen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ganador, Aug 16, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Ganador

    Ganador Karting

    Aug 13, 2008
    62
    Marbella
    Full Name:
    Robert
    Ik ben sinds een paar dagen aangemeld als nieuw lid, dus ik zal mij even voorstellen.
    Mijn naam is Robert, vader van 2 jongens en sinds een paar jaar woonachtig in Spanje aan de Costa Blanca (omg. Altea), het land van de ´´komisch schrijvende columnist´´ MARBELLA.
    Overigens worden wij een soort buren van Marbella, daar wij op korte termijn die kant op verhuizen.
    Na verhuizing ga ik ook over tot de aanschaf van een F en dan waarschijnlijk een 355 GTB of een Spider, na overigens Porsche 911 te hebben gereden.
    Het probleem vind ik met dat merk, is dat de nieuwe modellen saai zijn, of beter emotieloos, het wekt niks meer op, althans ik word er niet opgewonden van.
    Het enigste model wat ik dan nog echt mooi vind is de 993 Turbo, en dan vooral die dikke kont.
    Maargoed, ik ben al aan het zoeken geslagen (want dat op zich is al leuk) bij de dealers in Spanje, Nederland, België en Duitsland en ik moet zeggen daar staat zat moois.
    Er zijn wel behoorlijke prijsverschillen tussen de ene 355 of de andere. Komt dit nu vooral door de KM standen of heeft dit nog andere oorzaken?
    Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, bijvoorbeeld, is het laatste model 355 te verkiezen boven een eerder exemplaar, of is het handiger om een F te kopen met zo min mogelijk kilometers?
    Ik moet wel zeggen dat ik mij vermaak met de verhalen die geschreven worden o.a van Marbella met de aanschaf van zijn overigens prachtige 430, die beschrijvingen van hem zijn zo herkenbaar.
    Mochten jullie suggesties hebben met betrekking tot de aanschaf van een 355 dan hoor ik dit graag, en misschien tot ziens in Marbella want daar las ik ook een stukje over, i.v.m het voornemen om daarheen te komen.

    Robert.
     
  2. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Welkom op het forum Robert, je plannen klinken goed voor wat betreft de aanschaf van een 355, echt een prachtige auto, waar ik zelf al veel mooie momenten mee heb beleefd (heb er zelf geen een hoor). Ik kan je geen tips geven over de aankoop, maar er zitten hier een aantal 355 eigenaren die vast en zeker wat advies kunnen geven. Veel plezier op het forum.

    Peter
     
  3. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #3 JazzyO, Aug 16, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hoi Robert,

    Ferrari-life.com (zonder streepje) heeft goede Buying Guides die je gratis kunt downloaden als je lid wordt, of je kunt ze op Amazon kopen en downloaden voor $5.

    De F355 is een prachtige auto, ben er zelf ook weg van. Algemene tips voor het kopen van een Ferrari:

    1. Zorg dat je auto kunt betalen. Ik bedoel dan vooral onderhoud enzo. 1.5 euro per kilometer (inclusief alles: banden, onderhoud, verzekering, wegenbelasting, benzine enz enz) is een goede richtlijn voor een F355 in Nederland indien je 8000 km per jaar rijdt (minder kilometers = veel hogere kosten per km, maar lager per jaar natuurlijk). Zorg dat je een buffer beschikbaar hebt indien er iets de kop op steekt. Ferrari's zijn niet zo ontzettend duur maar eens in de zoveel tijd loop je tegen een grote kostenpost op.
    2. laat de auto door een expert inspecteren!
    3. Rijd een paar exemplaren indien mogelijk, en bekijk er zoveel mogelijk in den lijve. Je gaat dan vanzelf de verschillen zien en een goede spot je snel.

    Specifiek voor de F355 moet je op de voet van de C-stijl letten, daar onstaan vaak breuken. Hij is ook gevoelig voor onderhoud van distributieriemen en omdat een grote beurt duur is zijn die soms niet gedaan als de auto op klein budget gereden is. Verder kunnen F355 eigenaren nog wel meer aanvullen, neem ik aan - ik heb er geeneen.

    Ik heb mijn 550 Maranello spreadsheet, geschreven toen ik mijn auto zocht, snel even aangepast aan de F355, je vindt het hier bijgesloten. Ik weet verder niet wat de kosten in Spanje zijn en ik weet ook niet precies wat je kunt verwachten aan onderhoudskosten omdat ik er dus zelf geeneen heb maar hopenlijk heb je hier wat aan - je kunt het verder zelf uitbreiden en aanpassen. Ik vond het in ieder geval heel erg verhelderend om zo'n spreadsheet samen te stellen voordat ik mijn auto kocht en tot nu toe zijn de kosten goed overeengekomen.


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    welkom op de f-chat.

    ben er zelf ook pas net maar lees alles met veel plezier. 't is een leuk kluppie mensen
    veel su6 met je zoektocht en luister goed naar de mensen met ervaring, deze telt bij een ferrari nl dubbel....
     
  5. Steef1988

    Steef1988 Karting

    Apr 20, 2008
    111
    Almere
    Full Name:
    Stefan
    Welkom hier!

    Mijn ervaringen hier zijn érg positief (al is het er maar 1,5) - allemaal leuke, gezellige mensen met mooie auto's :D.

    Veel tips voor een F355 zullen hier onder wel volgen - mocht je tot aanschaf overgaan dan verwachten wij natuurlijk veel te veel foto's en informatie :) (graag!).

    Stefan
     
  6. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Welkom!! Zoals de rest al heeft gezegd, een erg gezellig forum met heel veel know-how, je zult hier zeker met veel plezier verhalen lezen, doe ik ook al een maand of 4. Niet in het bezit van een F, maar toch ernstig verslaafd geraakt niet in de minste plaats door mijn rit in een F355 Spider vorige week, erg mooie wagen!

    Succes met de zoektocht!

    Michiel
     
  7. NickF430

    NickF430 Karting

    Aug 16, 2008
    59
    Marbella
    Full Name:
    Nick
    Ook maar meteen voorstellen

    Ik ben sinds vandaag lid ik ben de zoon van ganador,ik ben helemaal gek van Ferrari's.
    daarom ben ik mede door m'n vader hier lid geworden omdat ik had gezien
    dat hij op deze site zat te kijken
    En ben m'n vader aan het helpen met zoeken


    Nick/NickF430
     
  8. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Ook welkom dan! Het is hier dus sowieso al een grote familie!

    Enjoy!
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Welkom hier!!
    F355 is gaaf, maar qua onderhoud wel 1 v/d duurdere moderne Ferrari's.
    360 Modena is goedkoper bijvoorbeeld.

    Maar zolang je dat weet en je goed laat informeren over de bekende F355 problemen (sodium filled valves die kapot gaan bv), dan weet je ook welke je kunt kopen en welke niet.
    Weinig km's is leuk, maar geen garantie op een goede auto natuurlijk. Ik zou zelf eentje prefereren met wat ervaring. Een auto waarmee gereden is dus. Die zijn meestal het fijnst. Teveel km's moet uiteraard ook weer niet.

    Zoek gewoon eens in het technische forum en in de F355 specifieke fora hier en je kunt meer lezen en leren dan je wilt. :)
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  11. Beach58

    Beach58 Karting

    Aug 2, 2007
    63
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Robert,

    welkom op dit forum en succes met je zoektocht naar een mooie en goede F.
    Ben zelf naar volle tevredenheid in het bezit van een F355 spider,de 2e na een GTS.
    Op onderstaande sites kan je nuttige info vinden over de 355,doe er je voordeel mee.

    http://www.the355.com/mambo/

    Gr.Onno.
     
  12. Beach58

    Beach58 Karting

    Aug 2, 2007
    63
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nog een vergeten,gaat over de 348,maar omdat dit model veel overeenkomsten met de 355 heeft ook een interessante site met veel technische info.

    http://www.club348.com/
     
  13. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Welkom hier en veel succes met de zoektocht.
    Zoals je ziet zal je hier aan informatie zeker geen gebrek hebben!
    Uitstekende keuze trouwens :) een F355 is echt een geweldige wagen!
    De 4500km die ik ooit met een F355 Spider heb gereden zal ik nooit meer vergeten...

    Alexander
     
  14. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Hallo Robert / NickF430,
    Goede keuze F355, en verhuizen naar Marbella :)
    Een Spider past overigens wel erg goed bij dat zonnige klimaat.
    Airco van de F355 doet het trouwens beter dan menige nieuwe auto.

    PeterG.

    www.f355gts.nl
     
  15. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #15 omd78, Aug 16, 2008
    Last edited: Aug 16, 2008
    Mooi sheetje Onno! Als ik me niet vergis heeft Frans (Djfrens) zijn 355 ook te koop staan...

    Gr. Martin
     
  16. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Goedenavond Robert & Nick,

    Welkom bij dit zootje ongeregeld :D Heel leuke bende hier !
    Veel leden zullen je graag helpen met raad & daad of ideeen en ervaringen met de aanschaf van een 355.
    Ik zelf heb geen ervaring met dit type, das nou precies een v/d modellen die ik niet heb gekocht omdat in '95 toen hij of zij gelanceerd werd , mijn prive-toestand ( en financieel trouwens ook ) het niet toeliet.
    Ik ben dus van een 348 overgestapt naar een 360...enz...

    Affijn, verder wil ik je natuurlijk ook welkom heten als je in de buurt van Marbella komt wonen en misschien kan ik hier wat voor je betekenen met allerlei andere akkefietjes :)

    Mi casa tu casa...

    Veel plezier hier en ben blij dat jullie met plezier genieten van alle postings hier .
     
  17. Ganador

    Ganador Karting

    Aug 13, 2008
    62
    Marbella
    Full Name:
    Robert
    Iedereen hartelijk dank, vanuit het zonnige Spanje, voor het welkom en de reactie´s op mijn vraag over een 355. (websites e.d)
    Technisch ben ik echt een knuft en kan iedereen mij wat wijs maken, vandaar dat ik ook een auto koop bij een dealer.
    Dan neem ik aan dat deze auto goed is (hoewel een mechanisch ding altijd kapot kan gaan)
    Of ik moet tegen een 355 aanlopen die wel heel erg vertroeteld en goed onderhouden is en waar alle papieren bij zitten dan is het misschien een ander verhaal.
    In Duitsland staan er zat bij de dealers, alleen begrijp ik de prijzen nog niet zo goed en dan vooral het verschil, maar het muntje zal wel een keer vallen als de temperatuur wat zakt en mijn hersens wat van het kookpunt afkomen.

    @ Jazzyo bedankt voor de spreadsheet.

    @ Dirk/Marbella bedankt voor het aanbod van de andere akkefietjes, daar stuur ik wel een e-mail over, alvast bedankt.

    Prettige dag,

    Robert.
     
  18. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Robert - ik weet van officiele Ferraridealers die de auto verkeerd gerepresenteerd hebben dus relax niet te veel. Je moet nog steeds je ogen open houden. Het beste is er veel te bekijken dan krijg je er vanzelf oog voor. Ga OOK naar auto's in advertenties, zelfs als je geen intentie hebt tot koop. Hoe meer je ziet en rijdt, hoe beter je een beslissing kunt nemen. Maar goed, ik heb zelf mijn auto gekocht zonder hem te zien, dus wie ben ik??? :)

    Wat ik wel weet - sinds ik mijn auto heb, heb ik heel veel andere 550's gezien, en het valt me op dat je meestal in 1 oogopslag kunt zien of het een goede auto is of niet.


    Onno
     
  19. Rob van Herwijnen

    Jan 14, 2008
    72
    Kerkdriel
    Full Name:
    Rob van Herwijnen
    hoi Robert,

    Welkom op deze gezellige site. Ik ben zelf een maand geleden in de buurt van Altea op vakantie geweest, we hadden een huis in Lliber om precies te zijn.
    Langs de hoofdweg, de 332 door Altea zit wel een dealer welke een Ferrari 355 GTS en GTB heeft staan, en ook een 360 spider. Tevens stonden er een SLR Mclaren en een am v8 Vantage met nog wat ander exclusief spul. Het bedrijf heet Auto Viva, internet adres is www.autovivaaltea.com.

    Misschien een idee om daar te gaan kijken?

    Gr. Rob
     
  20. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    #20 djfrens, Aug 17, 2008
    Last edited: Aug 17, 2008
    Welkom...ben zelf een 355 GTS rijder met veel succes ;)

    Als je Ferrari rijdt moet je extra geld achter houden voor onderhoud.

    Met alleen de aankoop ben je er niet.Zelf reserveer in 2500-3000/jaar voor onderhoud. dat is vrij normaal.
    Een grote beurt 1 keer in de 3 jaar betekend EURO 4500-5000

    Maar wat je ervoor terugkrijgt is super.

    PS hij is te koop..., vorig jaar grote beurt gehad en nieuwe banden.
    Volledige historie.

    Frans
     
  21. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
  22. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Wat komt er voor in de plaats dan Frans?
     
  23. NickF430

    NickF430 Karting

    Aug 16, 2008
    59
    Marbella
    Full Name:
    Nick
    #23 NickF430, Aug 18, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  24. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    zie onder
     
  25. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    #25 djfrens, Aug 18, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Share This Page