Dat wou ik nou ook net zeggen!! Het is zeker GEEN GT4. Wat Oscar al zei: het rooster voor is veel te breed. Verder zijn de koplampen te smal, mist de bumper, lijkt de motor compleet niet op een F-motor, klopt dat rooster achter de motor ook niet (zit er op een F niet op) en klopt de zijlijn niet. Sorry Jef, maar als iemand je dit als Ferrari heeft verkocht dan vrees ik dat je een katje in de zak hebt gekocht. Overigens zijn F chassisnummers van die tijd maar 4 cijfers lang. Okee, 5, waarvan de eerste een nul.
hey , op die link te zien is het hem helemaal inderdaad MAAR...... mijn zetels zitten met de hoofdsteun wel amper 5 cm van het achterraampje af ... ook op de fotos van de gt4 zie ik dat hij door de achterbank langer is dan de mijne ..(zouden ze hem ingekort hebben ???? ) verder zitten de achterlichten bij mijn 208 over de breedte van de auto ongeveer 5 cm dieper . en dit loopt recht , en niet trapeziumvormig zoals de achterlichten van de afgebeelde gt/4 . eigenlijk... staat die /4 niet voor het aantal zitplaatsen ?? in dat geval ....bestaat er een GT/2 ook ??
de grille is aluminium , en het cavalino teken is brons messing of koper onder de grille zat in het midden een rechthoekige zwarte bak zoals te zien is bij de gt/4 maar deze was helemaal om zeep samen met het radiatortje
Ik schrok direct toen ik die foto's zag. Het is absoluut een Matra Bagheera idd. Ook erg zeldzaam, maar helaas geen Ferrari.....
Ja. de matra moet wel de basis zijn geweest. Als er echt een 2l v8 in zit dan kan die niet van de matra afkomstig zijn. Zit er echt een V8 in Jef?
Yep... ik heb de nodige sapjes etc. achterin staan, dus we komen de dag wel door. Ik neem de fotoboeken van de voorgaande Deil en Pays Plat meetings mee, dus je hebt ook nog iets te lezen Zie je straks
Of je hebt een heuse U8 van matra in je garage staan. dat waren twee 4 cyl blokken in V vorm gekoppeld. Bestaan er maar twee van...
inderdaad ! de gele bagheera lijkt helemaal op de neus van de mijne !!! als het een bagheera is die omgebouwd is als een replica ferrari .... welke idioot laat dan ook nog die wagen inschrijven en keuren als ferrari ??? zoveel moeite??? laatste keurkaart was van 1990 en had als opmerkingen staat banden en roest op remleidingen .... ik snap er de ballen van ... is er ergens een site waar je de motornummer van ferrari kan verifieren ?
het hoe en waarom kan ik je niet zeggen. Op blz 9 van dit document staat waar je de serienummers en motornrs kunt vinden: http://www.ferraridatabase.com/The_Downloads/The%20Documents/Owners%20Manual%20Dino%20308%20GT4%201976.pdf groeten Jurgen
Volgens mij zie ik 2 carbs en 1 (dubbel) luchtfilter. Je ben gewoon genaaid en je bent de gelukkige eigenaar van een Matra Bagheera. Niet met een dubbel 4-cilinder (U8), maar gewoon de normale 80pk 4 cilinder motor. Volgens mij heeft jouw auto ook gewoon die 3 voorstoelen of niet? Ik zie vaag 3 hoofdsteunen oid op die foto's.
Best gaaf trouwens en je ziet vaker een 308GT4 dan een mooie Bagheera. Deze stond op de bezoekersparkeerplaats tijdens concours het loo. Hele mooie! Image Unavailable, Please Login
er zitten 2 enkele zwart lederen voorstoelen in (wel geen logo ingedrukt van ferrari op de kopsteun..ik dacht dat ze dat allemaal hadden ..) het motorblok heeft 2cdi bobines met elk 4 uitgangen naar 4 bougies aan beide zijden van het blok vlak bij de cdi unit zit een soort chrome sticker "" high voltage ..en dan er onder allemaal italiaans gebrabbel . onder de voorklep waar het reservewiel zit vind ik nog een sticker van ferrari met het merk glassorit en het kleurnummer .. verder ook nog een chrome sticker van ferrari met gegevens over de emissienorm of zo iets ... ik weet het echt niet ...maar als dit een replica is wat ik me nu meer en meer van veronderstel , zit er ergens een meester in het vervalsen , en hij loopt er nog mee weg ook .. ik ben er wel niet mee genaaid , zoals ze wel zeggen , want ik heb er eigenlijk een opel record 66 voor geruild .. en die was nog al aan de krokante kant ..
Hm als er 4 bougies aan beide zijden van het blok zitten, is het geen 2x V4 (2x vier in lijn kan wel) aan elkaar, maa reen v8. Erg apart, dat die details met plaatjes etc wel kloppen. Kan je niet nog even een duidelijke foto van t motorblok maken en wat details + interieurdetails?
ik zal morgen hem eens uit de garage halen en in klaarlichte dag de details fotograferen . nu kan ik slecht fotos maken door mijn georganiseerde rotzooi in de garage ..lol **9 die laatste matra op de foto.. die is aan de achterkant toch veel boller zo te zien ?
Een schrale troost is dat je via het medium internet in razend tempo weet dat je geen F hebt. Tien jaar geleden was je nog heel lang in die waan geweest.
Welkom op het forum Jozef! Een Matra Bagheera dus, maar op de papieren zou Ferrari vermeld staan? Weet iemand of het technisch mogelijk is een Ferrari V8 motor in een Matra te lepelen? Een vreemd verhaal, maar wel een mooi restauratieproject? Misschien kan ieamand van deze mensen je nog verder helpen? http://users.telenet.be/matrabagheera/ http://www.matramania.be/fotos_leden.html Groeten, Alexander
hoe dan ook .. ik denk dat ik het beste kan doen ... maken als de bliksem dat hij rijdend is , ongeacht het uiterlijke .. naar de oldtimerkeuring ermee ! zodat hij op mijn zoontje zijn naam staat ingeschreven . want op de papieren staat "ferrari 208 GT " en in 90 hebben ze hem ook zo gekeurd voor dagelijks gebruik .. als het een matra is die omgekat is geweest ... don't shoot me ...dan moesten ze bij de DIV. in brussel en op de keuring maar slimmer geweest zijn . of zou de vorige eigenaar een kruiwagentje hebben gehad bij de D.I.V ... wel jammer dat er zo een mensen bestaan ...
ik heb hier op een andere topic fotos gevonden ... en ik weet nu al zeker de afkomst van de voorgrille .. ook de achterkant lijkt helemaal op de mijne .. volgens mij zijn dit allemaal stukken van een BB/512 ??? of ben ik fout ? dus ..een matra met ferrari BB/512 parts !! ik krijg weer volle moed .. !! Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Misschien is het wel een 512BB omgebouwd naar Matra Bagheera specificaties een soort wolf in schaapskleren...