Thanx! de "oude"opgemeten, deze was precies 8mm dik (gemeten met veel kracht, platen tegen elkaar) de nieuwe is 8,7 mm, op dezelfde wijze gemeten. m.a.w. ik had hem nog niet echt hoeven vervangen maar in het kader van nu ik toch bezig ben, meteen de gehele kopppeling vervangen ( plaat, lager, toplager, drukgroep) Met de huidige koers van het pond nog eens extra voordelig... (setje kostte geloof ik maar iets van 250 pond) Klepspeling viel voor alle kleppen binnen de toleranties. Overigens zijn daar wat verschillen in inzicht. Op de technische sectie blijken verschillende toleranties te worden gebruikt. Bij elkaar genomen hoefde ik echter geen enkele klep te stellen. Dit is overigens weer volgens dezelfde echter techneuten ook weer helemaal niet ongebruikelijk na 30.000km. Mijn km stand klopt. Image Unavailable, Please Login
Wat ziet het er toch allemaal super uit Steven. Echt iets om erg trots op te zijn. Nu alles inbouwen en heel veel veilige km maken met je beauty. Het was erg gezellig J&O
niet zo heel veel maa goed het is ook meer voor mezelf eigelijk. Van al dit erk zie je immersstraks niet veel meer maar ik weet dat het nu zowel onderhuids als visueel gewoon super is. Noem het maar technische masturbatie...
St@ven, Bedankt voor de info. Koppeling was dus niet aan vervanging toe gelukkig. Ik begon al te denken 30.000 km en versleten koppeling???? vraagje: Kun jij die dikte van de platen ook "zien/meten" als deze is gemonteerd door dat "stof gaatje" onderin het huis? Of is deze opening te klein voor meten? De reden dat ik dit vraag is dat ik GEEN brug heb en dus zelf niet de mogelijkheid heb dit te zien maar heb laatst wel aandachtig aan de onderkant (tijdens een APK) staan kijken maar had geen spullen er echt werk van te maken De klepspeling was dus ook ok, wat wederom te verwachten was met die km stand. Blok ziet er heeeeeeeeeel goed uit. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet als hij weer in zijn nestje is!
Hoi Fred, ik weet niet of dit kan maar ik ga eea ff voor je nakijken. Je bent daarnaast ook altijd hier welkom hoor om een keertje op de brug te staan. (nadat mijn 328 weer klaar is...) ja na 30.000 een versleten koppeling lijkt inderdaad niet logisch. Ik kocht de auto met 23000 maar zonder veel verdere info. In 23000 km is het natuurlijk heel goed mogelijk een koppelingsplaat volledig op te roken. Hij slipte niet of zo hoor maar omdat alles toch open ligt en een setje gewoon niet veel kost vervang ik het gewoon, dacht ik. Achteraf wellicht niet noodzakelijk maar goed, nu is hij maar weer lekker vers. Daarnaast doe ik de werkzaamheden ook gewoon om de motor van deze auto goed te leren kennen. Is altijd handig als ooit een keer langs de weg blijf staan.
Helemaal mee eens eigelijk. Alhoewel ik ben groot gebracht met de K-jetronic is het geluid én de looks van zo'n kwartet onovertroffen..... Voordeel van de injectie is wel dat het zo lekker gemakkelijk werkt en... eigelijk altijd werkt. Nog even een paar foto's van de opbouw. Ik maak de komende tijd wat "voor en na" foto's, hier de eerste, van een paar stukjes uitlaat. Kwam er trouwens net achter dat de eerste werkzaamheden op 13 december zijn begonnen. Ik ben dus al weer ruim 6 weken bezig... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Wauw, wat een verbetering Steven! Als ik het allemaal zo aanschouw wordt het een mooie zomer met een verdomd mooie 328. Onno
Ik begrijp je volledig St@ven en zou het ook doen als je toch bezig bent en het ligt op de werkbank, why not? Dat je dadelijk die motor (en auto) door en door kent mag duidelijk zijn. Maar langs de weg staan kennen wij hier (allemaal) gelukkig niet (Alleen Onno maar die was de oliedop vergeten, sorry Onno maar deze ga je ook nog lang horen, net als ik trouwens ) Dus St@ven heb vertrouwen in het merk, over je sleutel-talent zal de tijd oordelen....
Prachtig prachtig! Lijkt mij echt gaaf om met verstand te sleutelen aan een eigen mooie Ferrari. Enige nadeel moet eerst nog het verstand opbouwen. De afkorting van het kenteken klopt.. : Goed Gedaan Jong (GGJ) gelukkig is het de afkorting van het andere kenteken ^^..
weer een dagje (en een avond) gespendeerd aan de F. de nokkenaskeeringen zijn vervangen, alle pakkingen uiteraard ook, nieuwe bougies, nieuwe koppeling en nog veel meer klein spul. De koppen zijn nu klaar, rest alleen nog de distributie. Daarna nog wat spul eraan hangen ( oa bv de dynamo en de startmotor ) en dan kan hij zolangzamerhand weer richting de auto. Bijgaand een paar plaatjes van de huidige staat ter illustratie Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Echt ontzettend mooi! Zal weer een spannend moment zijn om haar voor de eerste keer te starten, wanneer gaat dat gebeuren? (video!)
Die stoel die je erbij hebt staan om ook af en toe alleen maar te kijken.........geweldig. Geniet ervan
voor de support. die stoel ja, mooi he, die staat er al zolang het project loopt. Inderdaad om af en toe eens even terug te zakken (en de laatste tijd inderdaad vooral: om te genieten) Ja, nog even en de 328 zoeft weer over de weg. De planning is zo'n beetje eind vd maand. Direct daarna komt de 308 aan de beurt. Niet de motor eruit hoor, da's meer winterwerk, maar wel een beurt (bougies,alle filters, olie, alle riemen, de distributie. etc etc) Ondertussen vorderen mijn drie delige GOTTI velgen ook gestaag. Deze week krijg ik de buitenste rims terug en kan ik ze weer gaan monteren. Dan een setje bandjes en klaar. Staat de 308 ook op mooie 3-delige (is een beetje een tik van me...)
ja inderdaad, ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de eerste keer dat ik de rode omhoog deed toch tamelijk zenuwachtig heb rondgelopen/rondgekeken of ik toch echt niets over het hoofd zag waar de auto tegenaan kon komen. Bovendien heb ik het plafond inderdaad voorzien van een stukje "maatwerk" in de vorm van het dak..
da's toevallig Vu, juist vandaag weer een aantal uurtjes gesleuteld. De motor is nu klaar! Volgende week gaat ik hem inbouwen en alles weer aansluiten, dan nog olie en koelwater en dan kunnen we eindelijk weer op pad. (PFF) Heb er echt weer zin in om de rode dame weer eens te laten spinnen. (Gisteren trouwens wel 120 km met de gele getoerd.. kon het eve niet laten, zulk mooi weer.) Als bijlage de twee laatste plaatjes zo open bloot, volgende week is al dat moois weer grotendeels verpakt Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Super Steven! Gisteren was het idd erg lekker weer. Vandaag was het minder....goed om (in jouw geval) aan de motor te klussen en in mijn situatie aan het huiswerk te zitten Dus volgende week zet je het hart weer in het prachtige door Pininfarina ontworpen lichaam. Kan je dan gelijk een testrit maken of ga je eerst nog testen? Iemand die ik ken had ooit een TVR-blok eruit gehaald voor reparatie. Na het terugplaatsen was die vergeten om bepaalde kabels/ slangen goed weg te bergen, waarna die gingen smelten door het uitlaatsysteem: auch! Het blok ziet er (nogmaals gezegd......moet gewoon ) zo goed als nieuw uit. Gr. Vu
zie foto's als getuige. Morgen de laatste werkzaamheden, een paar laatste onderdelen, motor- en versnellingsbakolie, een paar filters en dan alles nog een keertje nalopen. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Dat ziet er al weer goed uit, maak je wel een filmpje van de eerste omwentelingen van de motor? Het grote bewijs van je kunnen, je ziet toch nog aardig wat van de gespoten koppen, niet verkeerd!