1000 km van Spa *picture thread"* | FerrariChat

1000 km van Spa *picture thread"*

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Fumacher, May 31, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #1 Fumacher, May 31, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vier dagen voor vertrek naar Italië met de groep, ging ik naar Spa om de "1000 km van Spa" bij te wonenen. Het beloofde een mooi weekend te worden. Je had uiteraard de Le Mans wagens die zeer spectaculair waren, maar in het voorpgramma reden ook hele leuke wagens mee. In de Classic Endurance Race (CER) series deden o.a. de 712 Can Am, twee 512 BB LM's en een 275 GTB/4 mee. Laatstgenoemde was 1 van de langzamere deelnemers van het veld, maar wel een hele mooie.

    Bij de Le Mans Series schitterden de Peugeots en de Aston Martins. Dat waren in mijn optiek de mooiste/ meest vreemde wagens voor mij. Qua fotografie moest ik er aan wennen dat deze wagens een stukje lager zijn dan de gewone sportauto's zoals de F430's of 911's. Niet alleen lager, maar ook breder. Ik vond het een schitterend gezicht, die Le Mans wagens op het circuit van Spa-Francorchamps. Verder was Eau Rouge een rode zone voor de fotografen. Ik had daar graag in de ochtenden foto's willen maken met het zonnetje in mijn rug.

    Hierbij dan een compilatie van de foto's die ik gemaakt heb. Er reed van alles mee, dus dit topic zal dus niet geheel Ferrari-gerelateerd zijn.

    Als eerst komen de foto's van de Le Mans Series die gevolgd worden door de races in het voorprogramma.

    Ciaooo

    Vu
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #8 Fumacher, May 31, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    1000 km van Spa #8 Hier stond ik bij de La Source hairpin.....dit is echt een leuke plek voor foto's. Sommige wagens kwamen zeer dicht langs die muur....ik schat dat sommige zelfs tot 20 cm van die muur zaten (als het niet nog dichter op de muur was).
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #10 Fumacher, May 31, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #16 Fumacher, May 31, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gaaf Vu, genoeg gezien en dus de moeite waard! Foto's zijn weer haarscherp en "vol" actie met veel diepte.
    Geen graspolletjes waarachter je kon wegduiken dus, zie wel aan de foto's dat je "veilig" achter de muur bent gebleven....
    Heb je een extra levensverzekering? en oordopjes als je daar bezig bent? (geen geintje) Of moet je voordat je erop mag een eigenrisico formulier tekenen?
     
  6. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Gave serie Vu! Toppie weer!
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Heel cool Vu. Ik vind het reportage element het leukst - de shots in de pits zijn erg goed.


    Onno
     
  8. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dankje Fred. Sinds mijn kennismaking met de FIA GT (2 jaar geleden ofzo) begreep ik dat oordopjes belangrijk zijn. Ik heb ze altijd in. Voor toegang tot het circuit moet je een brief ondertekenen dat je alles op eigen risico doet.
    Over verzekeringen gesproken. Toevallig sprak ik dat weekend met een fotograaf die van de organisatie een bepaalde verzekering af moest sluiten voordat die het circuit op mocht (lees, hij kreeg gezeur). Als er wat met heb zou gebeuren zouden zijn nabestaanden 60 mille ofzo krijgen.

    Enne deze keer geen graspolletjes maar een vangrail waar ik achter kon duiken ;)
     
  9. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    En alweer een heel erg mooie reportage van meester Vu!
     
  10. Spyker 007

    Spyker 007 Formula 3

    Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Mooi reportage Vu!

    De foto´s dichtbij in de binnenbocht!!!! WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sprakeloos, zo mooi!!!!!

    Jeffrey
     
  11. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Prachtig Hugo! De 7e foto is erg mooi! Heb je die gemaakt op het rechte stuk voor Les Combes?
    Jammer dat Eau Rouge een rode zone was he. Althans, de goede plekken waren dat. Boven bij de pitspost mocht je wel staan, maar dat was niet veel.

    Gr.

    Vu
     
  12. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    VU, wederom foto's van absolute topklasse ! Ik weet je vanaf volgend jaar te vinden voor de Gli ;)
     

Share This Page