Maranello bedevaart - 458 Italia nieuws | FerrariChat

Maranello bedevaart - 458 Italia nieuws

Discussion in 'Holland/Belgium' started by RiCoNL, Sep 8, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #1 RiCoNL, Sep 8, 2009
    Last edited: Sep 8, 2009
    Hallo allemaal,

    Gistermorgen de 458 Italia officieus gezien, een keer of 4 voorbij rijdend en 1x stilstaand. Op de fotos vond ik hem in eerste instantie een beetje wennen maar in het echt WAUW !. Breed en langer en komt krachtiger over dan de 430. Een beest. Het geluid hoorden we tijdens het fabrieksbezoek, officieus natuurlijk. Rauw, meer touren, krachtiger. Hij stond ook voor het hotel voor het stoplicht. Klein beetje camouflage nog.
    Heb fotos ! Kan ze nu niet posten.
    s middag even naar Fiorana geweest. Toevallig kwamen we de auto weer tegen maar nu in de file. Wij fotos maken en een filmpje, driver niet blij. Kan ze hier niet uploaden helaas.

    Verder nog motortest gehoord. Was geen F1 motor, we vermoeden 458 motor gezien toerental en geluid en richting waar het uit kwam. Nog gewacht of we het konden opnemen maar het was maar 1 keer helaas.

    Vannacht in Bologna geslapen,net terug vanuit Imola en nu voor 3 dagen weer in Maranello.
    Veel Ferrari dealers lopen hier rond voor de 458 presentatie.

    O ja, Fischicella zat maandagmorgen naast ons tafeltje aan het ontbijt en smiddags bij Ristorante Montana te eten. Heb ook foto hiervan toen hij wegging.

    Ciao.
     
  2. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Wowwww! Dat is pas een primeur!! Henk en ik kunnen niet wachten....
     
  3. -Michel-

    -Michel- Formula 3

    Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Super tof Rico! Volgens mij is het daar nu echt een gekkenhuis!
     
  4. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,412
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Moet daar nu er mooi zijn !
    Ik ben benieuwd waneer ik hem in het echt ziet. Iemand al een idee waneer hij in Nederland leverbaar word ?
     
  5. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hey, erg cool allemaal. Ben jaloers op de mensen die de auto al gezien hebben, ik ben razend benieuwd (itt de California).


    Onno
     
  6. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Schitterend Peter!
    Bedankt voor de update.
     
  7. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ze zijn ook druk bezig met de 599XX.
     
  8. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Peter,

    Fantastisch dat je er was. We kijken allemaal uit naar je beelden.

    Dank voor je verslag.

    Gr.

    Vu
     
  9. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    + 1

    + 1 !!!

    Bedankt voor je verslag Peter, geniet er van en zodra de foto's te uploaden zijn...

    Zit je in Planet Hotel?

    Gr. Martin
     
  10. 328-GTS

    328-GTS Formula Junior

    Jan 18, 2009
    385
    Planet Ferrari
    Full Name:
    Toto
    Peter: formidabel!
    FOTO'S, prego!
     
  11. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Hoe weet jij dat nou?
     
  12. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Peter,

    Zonder foto's geloof ik er niks van :D
    Ik moet ook altijd bewijzen leveren, nu is't jou beurt ...hehehehe...
     
  13. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Ben weer terug in het hotel. Nu heb ik even wat meer tijd.
    Zondagnacht in het Planet Hotel geslapen met zicht op de oude poort. Fisichella sliep er ook dus. Maandagnacht in Hotel Baglioni geslapen in Bologna met groep. Heel heel gezellig en erg leuke groep. Gegeten in Papagello.

    IKKE BLIJ DAT IK MIJN FERRARI NIET BIJ ME HEB.

    Niet te doen in Bologna. De bodemplaten zou je kunnen vernieuwen. Beter dan F in Maranello laten en met huurauto naar Bologna. Bij parkeerplaats moet je je sleutels afgeven. Poort blijft open net zoals je deur. Voor 20 euro doen ze je deur wel op slot en voor 50 euro mag je ze meenemen. Porsche eigenaar had 100 euro gedokt voor wat extra verzekering. Ik ben blijven steken op 55 euro totaal. Cabriodak zie je hier en daar wel een mes afdruk in en ook wat ingetikte ruitjes gezien. Ben er zonder kleerscheuren uitgekomen. O ja er wordt gepatrouilleerd met ietwat gepantserde politiewagens.

    Maranello is best druk op dit moment. Morgen is er nog wat te doen op Fiorana voor de owners. We hebben geen tijd we gaan naar Lambo en Pagani.

    Oh Henk en de rest opletten ! Er staan net buiten Maranello borden met overstekende herten, dit is geen geintje.

    Vandaag naar Imola geweest. Sfeer van circuit wat opsnuiven, even naar monument Ayrton Senna geweest. Ook mooi om met een groep te doen trouwens. Bij de parkeerplaats richting monument aardig terrasje. We vroegen de weg aan een blonde dame. Ze wees ons de weg, en er kwamen zelfs tranen in haar gezicht. Ze kwam uit Brazilie. Duimen omhoog, dus wij ook weer goed. Wat een sfeer hier.

    Ook naar Ducati fabriek geweest. Ietwat ouderwets. Veel handassemblage. Raceafdeling alleen te bezichtigen door een rond raam. Casey Stoner bike stond er van vorig jaar en nog wat persoonlijke favorieten uit de jaren 90. Mooi museum.
     
  14. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Dacht meer 8 cylinder te horen.

    Heb gisteren 612 over Fiorano zien racen. We hebben filmpje trouwens. Ben stuk meer voor die auto gaan voelen. Mijn 355 is er niets bij wat een kracht.
     
  15. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Zou het zelf ook bijna niet geloven.
    Je hebt een supercar besteld. 458 Italia ligt echt een trap hoger.

    Ziet hier in donker hokje in uithoek van hotel op pc van Hotel Domus, kan de fotokes (sorry met Vlaamse vrienden op stap geweest) niet overzetten hier. Ga zo maar eens eten. Ciao.
     
  16. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Geweldig Peter.
    Sorry heb mijn mobieltje niet gehoord.:C
    Jullie hebben het echt super lees en hoorde ik net van Onno.;)
    Heel veel plezier nog de komende dagen en tot maandag.:)
     
  17. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    #17 GTE, Sep 8, 2009
    Last edited: Sep 8, 2009
  18. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

    Dat lijkt me een apart schouwspel ;)
     
  19. mattie1984

    mattie1984 Karting

    Aug 28, 2009
    88
    Heesch - NB
    Full Name:
    Mathijs van Heusden
    Mooi verslag Peter! Hoop dat je nog wat foto's kunt plaatsen.
     
  20. Jurjen RMC

    Jurjen RMC Rookie

    Apr 2, 2006
    9
    Ik was een tijd geleden ook op Fiorano toen ze met de 599XX aan het testen waren. Klonk in mijn oren ook heel erg 8 cilinder achtig. Jammer was dat de auto na een paar ronden kapot ging en afgesleept moest worden.

    Hier een linkje naar een foto: http://img33.imageshack.us/img33/9000/dsc5101.jpg
     
  21. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Dan heb ik op Fiorana de 599 zien testen. En aan de lip achteraan de spoiler was het waarschijnlijjk een xx. Heb in ieder geval filmpje met mooi geluid.
     
  22. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #22 RiCoNL, Sep 9, 2009
    Last edited: Sep 9, 2009
    Update.

    Het is vandaag woensdag dus marktdag in Maranello. Maar daar komen we niet voor. We zijn naar de Lambo fabriek geweest. Erg netjes ontvangen en parkeren achter de slagboom tussen de vele Audi s met Duits kenteken. Ben hier in Maranello meegegaan in de Ferrari gekte dus er zit inmiddels een Ferrari sticker op de auto. Iemand, toerist, zij dat ik die er beter af kon halen maar daar begin ik niet aan.

    Het mooiste was de Lamborghini Murcielago Superveloce in produktie te zien. De motor werd er wel met een heel eenvoudig takeltje ingetakeld. Wat dat betreft is Ferrari een stap verder met zijn fabriek. Even gegluurd tussen de test afdeling afzetting en daar zal je overal Superveloce s staan. Had wel een grotere fabriek verwacht. Murcie en Gallardo zitten in dezelfde hal. Lak Murcielago is toch mooier dan Gallardo. Wordt volgens ander proces gedaan. Heb wel erg veel zin gekregen om Gallardo te kopen.

    En dan Pagani. Voor we aankwamen reed er een testrijder die, toen hij ons zag, nog even een extra propje gas gaf. De Zonda. De auto is een en al kwaliteit als je het ziet. Afgewerkt tot in de puntjes en toch een design waar je warm van wordt. . Er stond een Zonda R in de showroom. Ook in de produktie hal was men bezig met het afwerken van een Zonda R.
    Achteraf konden we nog een T'shirt kopen of andere gadgets en daar kwam het Italiaanse weer een beetje naar boven. Er werd heen en weer gelopen met stapels kleren, tasjes, posters, wisselgeld. Erg grappig om te zien dat in een fabriek met autos rond de 1 miljoen euro men nauwelijks wisselgeld kan geven en het overal (van kantoren boven) vandaan haalt. We hebben nog 3 kwartier in de showroom gezeten. En daar gaven we natuurlijk weer

    Deze tour is echt een aanrader voor iedereen die in de buurt van Maranello zit. Ik kwam versuft weer buiten. Ben zelf ontwerper en bezig met engineering en ben erg onder de indruk van de kwaliteiten van dhr. Horatio Pagani. Dit doe je niet zomaar even. Alles is tiptop afgewerkt.
    Er komt een nieuw model in 2010, hebben we een klein stukje van kunnen zien, het chassis, en de nieuwe fabriek is volgend jaar ook klaar een paar kilometer verderop.

    Morgen even geen fabriekstours. Even naar Florence (en rondje rijden op Mugello). Ciao.
     
  23. 328-GTS

    328-GTS Formula Junior

    Jan 18, 2009
    385
    Planet Ferrari
    Full Name:
    Toto
    Kijk, da's info, Peter! Maar heb je nu echt niet een paar foto's?
    See you in elk geval maandag in Francorchamps.
    Mrs.Spider, hou jij in de Catering een Ferrarichat NL/B -tafeltje vrij?:D
     
  24. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Otto, we kijken of we in Florence een USB verloopkabeltje kunnen vinden.
     
  25. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    pss, het is Fiorano :)
     

Share This Page