Nee, die 166 MM heeft bij mijn weten niet op NL kenteken gestaan, waarschijnlijk puur als raceauto gebruikt. De 212 is wel de oudste die nu nog/weer in Nederland is ja, klopt wel denk ik.
Een paar hele slechte foto's uit een oude schoenendoos van 225EL Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Vorige editie Wings and Wheels (2005): Image Unavailable, Please Login Stickers van de Mille Miglia er nog op. Gr. Martin
Tijd weer voor wat uit de doosch. Weer het New Race Festival op Zolder, ditmaal de 1990 editie. Van Rossem was zwaar vertegenwoordigd en zijn Moneytron Mondials deden ook mee in de Procar races. Helaas ook twee replica's bij zich (GTO, TR) naast de echte 512F en SWB. Blaton was er met een vroege F40 (zie reflectoren achter, de schuifraampjes en let ook op de drie ronde uitlaten). Weet iemand het nummertje van deze Belgische F40? Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Zolder 1990 deel 2. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
In 1990 zag ik een reportage op TV over Kroymans. Toen ik zijn verzameling in de kelder van het dealerpand zag, klom ik meteen in de pen om te vragen of ik langs mocht komen. Ik kreeg een nette brief terug. Deze begon helaas minder goed: de collectie was niet voor bezoek toegankelijk. Maar voor een enthousiaste liefhebber als ik maakte men graag een uitzondering! Dus ik er naartoe met mijn vader voor video opnames. We werden ontvangen door een zeer vriendelijke secretaresse, die ons vervolgens doodleuk een bos sleutels in de hand duwde en ons alleen de kelder in liet gaan! Natuurlijk Kon ik het niet laten om even in enkele Ferrari's plaats te nemen, waaronder de GTO. Een zeer bijzondere middag, om zo met zijn tweeën tussen al dat moois rond te lopen. Maar ik weet dat er hier meer zijn met die ervaring Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Heerlijke kiekjes weer Peter! Bedoel je met die opmerking dat alle vroege F40's die reflectoren, schuifraampjes en ronde uitlaten hadden? Gr. Martin
De eerste F40's hadden in ieder geval de reflectoren tussen de achterlichten zitten. Bij latere modellen zitten ze in de 'bumper'. Ik meen dat alleen de eerste F40's de schuifraampjes hadden. Misschien dat het later nog een optie was. De drie ronde uitlaten heb ik maar op een paar exemplaren gezien, waaronder die van Blaton. Dat is in ieder geval nooit standaard geweest.
En hoe zit het dan met die 5 sleuven onder de spoiler ? Dat was toch een per productie F40 ?? en daar zijn er toch ook een aantal van gemaakt ?
Een foto van een foto: Italia a Zandvoort. Image Unavailable, Please Login Ben er een paar keer geweest, elke keer schitterend weer, dus zo rood als een kreeft weer naar huis: Rosso Corsa Ben alleen op zoek naar het jaartal, iemand? Gr. Martin
Op basis van een foutje ja, haha!! Ik dacht zo met een beetje ying yang, fingerspitzengefuhl, uit mijn blote bolletje te menen dat het 1993 was, maar het zal waarschijnlijk 1994 geweest zijn. In 1993 reed v/der Lof nog met start#40, en dat was een 348 ts. Deze #40 is zeker niet v/der Lof in een ts.
Nah, ik had mijn eigen post ge-edit vanwege een foutje. Ik dacht dat deze foto uit het jaar kwam dat de 348 spider voor het eerst aanwezig was (zie gele spider in de achtergrond, waarschijnlijk een Duitser). Ik weet alleen niet meer wanneer de eerste 348 spiders op de markt kwamen. Was dat 1993?