F40 marktwaarde | FerrariChat

F40 marktwaarde

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Mikestradale, Sep 25, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Wat zijn tegenwoordig de bedragen waar (goede) F40's voor verkocht worden? Je ziet ze te koop staan tussen de 280.000 en 350.000 euro op verschillende sites. Maar waar voor worden ze nou echt verkocht. De J.W. F40 is volgens mij zo rond de 275.000 euro (incl. btw, veilingskosten, bpm etc) destijds verkocht en ik heb gehoord dat dit aan de hoge kant was. Tijden zijn veranderd sindsdien dus waar kan je ze tegenwoordig voor kopen als je echt serieus aankomt en klaar bent voor een deal?

    Geen prijzen van schadeautos, slecht onderhouden, vol met aftermarket products maar gewoon een goede, eerlijke F40 op NL kenteken.

    Iemand hier die mij hiermee kan helpen?

    Ik begrijp dat ik hiermee waarschijnlijk de welbekende "if you have to ask, you can't afford it" zal krijgen maar zo'n rare vraag is dit niet lijkt me :)
     
  2. Diablo_4_Ever

    Diablo_4_Ever Formula Junior

    Nov 9, 2004
    949
    Netherlands
    #2 Diablo_4_Ever, Sep 25, 2009
    Last edited: Sep 25, 2009
    250K +, afhankelijk van oa de staat, jaar en mileage kan bijna 1 ton schelen. LM/Competizione is natuurlijk een ander verhaal.
     
  3. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik ben het met Diablo4Ever eens al denk ik dat 250 aan de lage kant is voor een nette en eerlijke auto. Afgelopen jaren regelmatig gekeken op diverse sites naar prijzen van de F40 etc. En de duurdere auto's die je oa in de UK te koop ziet zien er volgens mij ook echt goed uit met weinig km's (is niet altijd een voordeel).
    Verder is het belangrijk welke werkzaamheden recent aan de auto zijn uitgevoerd. Vergeet niet dat het vervangen van de tanks (wat 1x in de 10 jaar nodig is??) om en nabij de € 10.000,- kost. Maar het blijft een icoon en een bloedmooie auto!
     
  4. IPF

    IPF Rookie

    Jun 15, 2009
    10
    Netherlands
    #4 IPF, Sep 25, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    "North of €250k" lijkt te kloppen: dit soort getallen vind je her en der, bijv in FML (NB lijstje is in $ en van een maand of 2-3 geleden). Met $1 ~ €0,68 momenteel zit je dan net onder de €300.000 (of wat de gek ervoor geeft natuurlijk ;))
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Bloedmooie auto is het zeker! De ultieme Ferrari in mijn ogen. Ooit gaat ie er komen, en dan gaat ie ook nooit meer weg :)

    €300.000 is ook denk ik een reële prijs, alhoewel als (hopelijk) toekomstige koper hoop je natuurlijk altijd op een zo laag mogelijke aankoopprijs hehe

    Nog even verder dromen in elk geval en ondertussen goed alles in de gaten houden!
     
  6. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Kijk uit met het gebruiken van de FML prijzen: dat is gebaseerd op de Amerikaanse markt en USA F40's hebben een andere prijs. Ze zijn minder snel en wereldwijd minder gewild, maar omdat ze hun eigen markt hebben, zijn ze toch duur.

    Op dit moment is het verreweg het goedkoopst om er 1 in Engeland te kopen - vergeet niet dat alle F40's linksgestuurd zijn. Je moet dan onder de €250k uit kunnen komen.

    1 ding heb ik wel weer geleerd van het kopen van mijn 330GTC: je kunt wel een marktprijs in je hoofd hebben gebaseerd op internetsites, maar wat je zelf betaalt is weer een ander verhaal. Als je een ECHT goede auto wilt is die altijd veel duurder, en geloof me, bij een F40 wil je een ECHT goede auto. Er zijn bijzonder weinig goede exemplaren, heb ik uit betrouwbare bron.


    Onno
     
  7. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    USA Ferraris kijk ik eigenlijk nooit serieus naar om te kopen. Te verschillend met euro models. Goed idee om trouwens eens in de UK een kijkje te nemen, £ staat ook weer erg laag op het moment en de markt daar gaat niet al te best.

    Nog tips voor UK sites/dealers toevallig? Ik ken Foskers en Amari. Anamera/Finecars.cc houdt ik ook wel eens in de gaten.

    Bedankt voor de adviezen! Wordt zeer gewaardeerd :)
     
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik heb mijn Boxer bij Foskers gekocht en zou het niet nog een keer doen.


    Onno
     
  9. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    What a surprise! ;)
     

Share This Page