Ferrari-blauw en TVR-rood | FerrariChat

Ferrari-blauw en TVR-rood

Discussion in 'Holland/Belgium' started by JazzyO, Nov 11, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #1 JazzyO, Nov 11, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hallo allemaal,

    tja, de kogel is door de kerk - mijn 1996 TVR Griffith 500 gaat een ingrijpende restauratie meemaken in de volgende 6 maanden (hopenlijk niet langer).

    Ik weet dat het geen TVR forum is maar wegens belangstelling van verschillende mensen zal ik het project hier bijhouden.

    Eerst even de geschiedenis: voor ik mijn Boxer kocht, deed ik een proefrit in een paar Griffiths in augustus 2008. Het is altijd een droomauto van mij geweest, ontzettend mooi, lekker snel, en aan de verkeerde kant van luid. De 4.3L vond ik niets: veel te zwaar om te sturen en een naar nep-leer interieur. Met Pterps reed ik de andere Griffith die te koop stond proef: een 5.0L die was opgeboord tot 5.3L. De auto had niet-standaard instrumenten, zwaardere remmen, andere ophanging, en 350pk in 1060kg. Ik was op mijn hoede de eerste paar kilometer, me terdege bewust van het brute karakter van de auto. Maar binnen 5 minuten op polderweggetjes was ik aan het gooien en smijten met het ding, zoveel vertrouwen wekken de remmen, stuurbekrachtiging en de bredere en hogere banden. Peter en ik kwamen niet meer bij - het was een hilarische rit.

    Uiteindelijk de Boxer gekocht en TVR verdwenen naar de achtergrond. Maar afgelopen februari stond de auto nog steeds te koop en ik moest nog steeds denken aan die proefrit. Dealtje gemaakt en in maart de auto opgehaald, maar ik was destijds al niet kapot van het interieur (blauw leer met blauw tapijt en een blauwe kap) en ik had toen al wat onderzoek gedaan naar het veranderen van de kleur.

    Binnen 1 dag na ophalen stond ik na een bezoek aan Hessing met kokende motor in de file (velen van jullie waren daarbij). Auto terug naar NIMAG - lekkende radiator.

    Op vrijdag 8 mei werd de auto na reparatie gedropt bij mijn ouderlijk huis en reed broertje King250Cal de auto naar Almere naar mijn stalling. Hij is er nooit aangekomen - de motor klapte volledig uit elkaar.

    Hier wat foto's van de dag dat ik hem in ontvangst nam.


    Onno
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Gelukkig was de Griff onder garantie gekocht, en na wat overleg werd besloten de motor naar de tuner in Engeland te sturen om volledig opnieuw opgebouwd te worden.

    Inmiddels zijn we 6 maanden verder en de motor is, hoewel nu bijna klaar, nog steeds niet terug. NIMAG suggereerde dat ik beter NU de auto kan laten overspuiten als ik dat wilde doen, en dus ben ik even ga nadenken.

    De kleur die ik in mijn hoofd heb is extreem donker roodmetallic. Het moet zo donker zijn dat het zwart lijkt behalve op de 'highlights' waar de zon weerkaatst. Lijkt me prachtig op deze vorm. Probleem is - een blauwe kap past er niet bij. En blauw interieur al helemaal niet.

    Dus ik moet dan een volledig nieuw interieur gaan aanmeten. Zwart, met rood stiksel, misschien donkerrode tapijten, en hier en daar een vleugje beige of een rode baan. Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar die kleurencombo moet het gaan worden.

    Dus afgelopen maandag met Tito Rubbio en Henk van Lith naar de auto - met motor eruit - en de zaak eens goed bekeken. Inmiddels heb ik een realistisch budget in mijn hoofd en een ding is zeker: goedkoop wordt het niet en de auto wordt veel duurder dan zijn marktwaarde. Maar dat vind ik niet zo belangrijk - tenslotte denkt iemand die een nieuwe auto gaat kopen daar ook niet aan en deze wordt compleet nieuw (motor, carosserie en interieur!). Het gaat om het feit dat ik een droomautootje krijg, precies zoals ik hem ga ontwerpen. En daar heb ik dus enorm veel zin in.

    Hopelijk is de auto voor de zomer klaar, maar dat wordt nog kantje-boord.

    In ieder geval is het dus zo: mijn enige rode Ferrari wordt nu blauw, en de enige niet-Ferrari sportwagen wordt rood.... :)

    Ik houd jullie verder op de hoogte met ontwerpjes enzo.

    Ik had nog foto's van maandag maar mijn kamera is in NL blijven liggen helaas dus jullie moeten wachten tot ik terug ben in NL.


    Onno
     
  3. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #3 JazzyO, Nov 11, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    "Het gaat om het feit dat ik een droomautootje krijg"

    Het wordt een DROOMAUTO Onno!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D

    Ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen met je kleur.

    Gr. Joost
     
  5. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    #5 Marbella, Nov 11, 2009
    Last edited: Nov 11, 2009
    Onno,

    Ik vind dat blauw een pracht-kleur. ( het past dan ook zo mooi bij de rest van je verzameling !
    Echter, zou ik het interieur in mooi creme zetten, of bicolor, creme met blauw, of met blauwe piping...
    Affijn, dan is de verandering niet zo drastisch, en dan kan het dakkie ook blijven. ( en het exterieur ook natuurlijk )
    Echter de bovenkant van het dashboard zou ik donkerblauw laten, ivm weerspiegeling in de voorruit.

    Maar ik denk nog even rustig mee, 't is maar m'n eerste idéé ;)
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heel verhaal Onno, prachtig en weer een uitdaging!

    Echter lees ik maar 1 ding : Goudprijs is weer gestegen :D :D :D
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ja, de externe kleur is ook mooi. Maar het is ook een beetje doorsnee. Er zijn "zoveel" Griffs in deze blauwe kleur, wat ik in mijn hoofd heb is uniek. En het besluit is al genomen, dus geen Hans-op-de-wip poll in deze draad.... :D

    Ik moet alleen die kleur nog gestalte geven dus we gaan wat stalen laten maken.

    @Fred - ja dat klopt maar ik heb er geen royalties op hoor. Ik profiteer er slechts 1 keer per jaar van, en dat duurt nog 9 maanden... Maar het is leuk om te zien, natuurlijk.


    Onno
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nu we toch even "bezig" zijn met andere merken....

    Wellicht dat er een aantal zijn die tijdens de Deilmeeting bij Hessing hebben staan kijken naar de stalen display van het interieur (Bently en RR). Deze stond boven helemaal achterin.
    Ik heb daar naast de lak-kleuren ook stalen zien liggen van lijstjes en tapijten, zeer dikke tapijten. Zeg maar achterlijk dikke tapijten....maar ook een sisal (lees: buitengewoon stug en goedkoop materiaal!)

    Welnu, van de week "toevallig" over deze opstelling gesproken.....
    Ze willen een wat meer kwalitatief beter materiaal en afwerking en zijn hiernaar op zoek.
    Nu moeten de vloermatjes aan allerlei regeltjes voldoen waar ik het bestaan niet wist. Brandvertragend of zelfs onbrandbaar kon ik nog wel verzinnen alsook het niet erg (al) te vlek gevoelig zijn en ook tegen puntbelasting moet kunnen (=hak van schoen voor gaspedaal)
    Maar de eis dat deze matjes ook "omkrul" eigenschappen moeten bezitten was nieuw voor mij.
    De matjes moeten dus ombuigen naar beneden ipv naar boven wat "normaal" altijd gebeurd, zo leer je nog eens wat en zal ik de volgende keer wat beter opletten bij die opstelling.....

    Of ik de opdrachten ga krijgen is nog onbekend maar ik ga er wel mijn best voor doen.
     
  9. Dino 208gt4

    Dino 208gt4 F1 World Champ

    Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    @Onno,
    Eindelijk iemand die z'n auto Prugna durft te lakken.

    @Fred,
    succes met het omlaag krullen.
     
  10. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Wat in jouw hoofd zit is anders dan wat in mijn hoofd zit. Het wordt echt heel anders dan Prugna.


    Onno
     
  11. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    ... eindelijk iemand die z'n auto in een Prugna variant durft te lakken ;)


    (ik weet het Onno: zucht... :D)
     
  12. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    ... maar dit wordt wel weer een geweldig verhaal, zeg. Succes met beide projecten en veel plezier tijdens het proces.
     
  13. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Nou, Onno...

    Ik heb nog nooit een TVR in Marbella gezien, laat staan een sjieke blauwe doorsnee :(
    Maar dat mooie (bijna) zwart metallic wat een rooie goed krijgt als de zon schijnt, heb ik al wel gezien en das HEUL HEUL mooi. !
    Daar past dan volgens mij het best een zwarte kap op en interieur zwart met bordeaux piping, of andersom, maar das gedurfd.
    Of je gaat voor contrast en creme van binnen, eventueel met combi zwart of bordeaux..


    Tsss... kunnen we niet effe vragen aan enkele photo-shop-kenners om beetje te spelen met paar duidelijke foto's v/d auto en/of het interieur ? ;)
     
  14. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #14 pterps, Nov 11, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  15. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Peter,

    Tsss... you are magic.
    Geweldig, maar iets te purper voor Onno peins ik, affijn, let him talk ;)
     
  16. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #16 pterps, Nov 11, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  17. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    #17 Marbella, Nov 11, 2009
    Last edited: Nov 11, 2009
    Er is zo'n Bentley kleur, 't is eigenlijk bijna zwart, maar als de zon schijnt, komen er zwarte bessen doorheen.
    Ook moeilijk om op een foto weer te geven natuurlijk, mar ik vind het sowieso al knap dat je een knalblauwe TVR even in donkerpaars metallic zet, voor de gein.

    Wacht, ik ga even die Bentley kleur zoeken, weet je precies de naam....

    Hebbes, Black Velvet !
    Ik had die kleur ook aangeraden voor Hans z'n Dino...
    errug mooi !
     
  18. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    935
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Onno wat stoer deze operaties allemaal!

    Ik ga dit deel van het forum met net zo veel plezier in de gaten houden als die van Hans zijn dino :)

    Veel plezier de komende tijd!
     
  19. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Onno
    Ook dit is natuurlijk een hardstikke leuk project.
    En natuurlijk prachtig dat je dit voor jezelf doet, eigenlijk net zoiets als Franc met zijn 308 deed.

    Het lijkt mij een hele mooie kleur in ieder geval.
    Ik was afgelopen week in London en heb de gekste dingen gezien. Ik ben gestopt met matzwarte Theehuizen te tellen.
     
  20. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Klopt, alleen verander ik het interieur en de kleur ook nog helemaal.


    Onno
     
  21. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Een (1) foto van zo'n black theehuis is genoeg Henk.
     
  22. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Joost! Beheers je! Je mag je niet meer zo opwinden zei de therapeut toch? Nou dan.....:D

    Ciao, E.
     
  23. BartCCC

    BartCCC Formula Junior

    Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Deze draad ga ik, net als die van Hans, met heel veel (of is de Fchat spelling tegenwoordig heul veul ;) ) plezier volgen Onno !

    Hopelijk is het mogelijk ons veelvuldig op de hoogte te houden met foto's en verhaaltjes van de werkzaamheden. De kleur die je gekozen hebt, is dat een eigen creatie of een bestaande kleur van een merk / type? Ik kan me er wel iets bij voorstellen en klinkt goed !!
     
  24. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Toe nou Erik, ik vraag maar om 1 foto. Daarna ga ik weer in therapie.:D
     
  25. Boink

    Boink Formula 3

    Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    #25 Boink, Nov 12, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @onno, Ben benieuwd! Heb de TVR ook nog nooit gezien maar ben zeker benieuwd naar het eindresultaat!

    @Joost
    In combinatie met wat anders ;)

    En nu weer ontopic Joost, voor Henk boos wordt ;)
    Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page