Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 15 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Heel mooi Ed! Welkom hier.
    Geel staat een 308 dus ook goed! :)
    Geniet ervan, en ik weet zeker dat dat gaat lukken!
     
  2. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Welkom Ed! De 308 ziet er heel goed uit, hoop dat we 'm snel in 't eggie kunnen bewonderen. Veel fijne en veilige kilometers gewenst!
     
  3. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Erg mooie auto, ik hoop dat je er veel van mag genieten!
     
  4. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Hoi Ed, ook namens mij een warm welkom op dit forum.
    nog 2,5 week wachten en dan genieten van de heerlijke ritten in je eigen 308.
     
  5. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Van harte Ed, dat ziet er heel goed uit! Veel plezier en we hopen je auto in de toekomst eens te kunnen bewonderen.

    Peter
     
  6. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Mooie auto Ed. En alsnog welkom hier! :)
     
  7. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Iedereen bedankt voor de complimenten.

    Ik hoop dat de auto zo rond 16 juli klaar is. Er moet nog wat spuitwerk gedaan worden, het stuur wil ik vervangen en er komen andere velgen onder (16" Gotti's).Dit voornamelijk omdat die ten eerste mooier zijn (het zijn driedelige) en ten tweede om van de TRX'en verlost te zijn (bewaar ze wel). In de toekomst wil ik er nog een x-ost uitlaat onder zetten. Maar dat zijn dus allemaal dingen die niet direkt nodig zijn om de auto aan het rijden te krijgen (alhoewel die wielen wel handig zijn :)).
     
  8. VEEP

    VEEP Formula Junior

    Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    #358 VEEP, Jun 28, 2011
    Last edited: Jun 28, 2011
    goede velgenkeus!

    TRX-en idd weggooien...naast dat ze te oud zijn inmiddels zijn nieuwe zoooooo duur...
    Mijn vader had vroeger een auto met die dingen erop (ford....) moet zeggen dat het best goed reed. Later had Avon meen ik banden voor de TRX velgen, waren ook goed en aanzienlijk goedkoper dan de Michelins maar al lang niet meer verkrijgbaar.

    Zou er persoonlijk ook een rechter spiegel opzetten, met al die idioten in het verkeer.
    mij te opvallend in geel maar dat is persoonlijk.
    Wat niet wegneemt dat je een schitterend paardje op stal hebt nu (nu ja bijna dan.)
    stuur zou ik kiezen voor een deep-dish wieltje, of een naafverlenger erop. Vind zelf de stuurtjes net te ver weg staan in een 308. (hangt wel van je lichaamslengte af overigens..)
     
  9. Dino 208gt4

    Dino 208gt4 F1 World Champ

    Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Mooie 308, veel plezier ermee.
     
  10. paulus-1

    paulus-1 Formula Junior

    Nov 8, 2010
    260
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Welkom hier, wel lache ik ken die wagen al 10jr plus, er is haast nooit mee gereden hij heeft daar altijd gestaan bij Robert
     
  11. krisdisk

    krisdisk Formula Junior

    Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    Zalig bakske!!!!
     
  12. Spyker 007

    Spyker 007 Formula 3

    Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Gefeliciteerd met de aankoop!

    Mocht je een RVS uitlaat willen...

    Voor mijn 328 ben ik hier geslaagd. Zeker voor het geld zou ik hier navraag doen.
    En je kan kiezen tussen sport (spotief, mijn keuze) en super sport (helemaal geen demping?? :) )
    http://www.nouvalari.com/exhausts_catalogue.php?page=3

    Jeffrey
     
  13. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    773
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Gefeliciteerd met je aanschaf.

    Ik heb er een aantal maanden terug ook behoorlijk serieus over nagedacht om deze gele GTB naast de Dino 308GT4 en Fulvia HF in mijn garage te zetten. Echter wat daarna. Wat moet ik ermee? Ik had al eens 3 klassiekers in de garage staan en vond uiteindelijk dat ik dan te weinig van alle 3 gebruik kon maken. Het stond allemaal meer stil dan het reed doordat ik voor de deur ook nog eens 3 Lancia's heb staan zij het dan de moderne gebruiksautomobielen voor woon werkverkeer en boodschappen doen enzo.

    Ahfin hij is nu bij jou dus heel veel F-plezier toegewenst.

    Arian
     
  14. Springbok

    Springbok Rookie

    Jun 15, 2011
    15
    Drenthe, Netherlands
    Hallo allemaal,

    Ik heb mezelf enige tijd geleden wel voorgesteld in het algemene voorsteltopic maar na enig subtiel aandringen van een niet nader te noemen forumlid ;-) nu ook maar even voor de Nederlands sprekenden onder ons.

    Ik ben Rob, 42 jaar en woon in een ultraklein dorpje in Drenthe.
    Ik woon samen met mijn grote vriend, een Rhodesian Ridgeback van 5 jaar oud, en ben werkzaam als jurist.
    Waarom me aangemeld op dit forum? Ik ben me meer dan serieus aan het oriënteren voor een 458, ben al druk aan het configureren op de website van Ferrari, maar denk toch uiteindelijk voor een niet echt alledaagse kleur te willen gaan. Maar welke?
    Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat een 599 ook nog steeds erg aan me trekt, en zeker een GTO dus 100% overtuigd van de 458 ben ik nog niet.

    Van kind af aan altijd gefascineerd geweest door Ferrari (ook door BMW overigens, maar dat terzijde) en me eigenlijk altijd sportief voortbewogen op 2 of 4 wielen.
    Ik neem aan dat er enige interesse is in mijn autohistorie dus daar komt ie (ik weet het, er zitten ook mindere exoten tussen maar als beginneling ben je allang blij dat je een auto hebt)

    Peugeot 205 GTI 1.6
    Peugeot 205 GTI 1.9
    Opel Astra 2.0 GSI 16v Hierna begon het echte werk ;-)
    BMW M3 E30
    BMW M3 E36
    BMW M3 E46
    BMW M3 E46 csl
    BMW M3 E92
    Porsche 993 GT2
    TVR Sagaris
    Volvo V70R

    De Volvo is de enige auto die ik op dit moment nog in bezit heb en dit is puur vanwege praktische redenen. (hond, mountainbike en duikspullen)

    Op motorgebied alleen maar Ducati gereden. Ben al 17 jaar de meer dan gelukkige eigenaar van een 888 SP5 met een 926 Corsa fabrieksblok.

    Mochten er vragen zijn zie ik ze hier wel verschijnen ;-)
     
  15. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Welkom Rob!!

    Leuk rijtje auto's heb je gehad. Sagaris valt op, maar ook de M3's.
    E30 M3 heb ik nog steeds een zwak voor.
    458 is denk ik de gaafste en beste auto die er op dit moment te koop is.
    599 moet je alleen gebruikt kopen is mijn mening, want 1e jaar heb je al 100K afschrijving. :)
     
  16. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #366 Robin360, Jun 30, 2011
    Last edited: Jun 30, 2011
    Welkom Rob!

    Moeilijke keuze inderdaad. Mijn vrouw zweert bij de 599 als model, ik ben meer gecharmeerd van de looks van de 458. Sommige zweren bij een V8 achterin, anderen weer bij een V12 voorin.

    Ben je circuit fanaat? Dan is die 458 toch wel een topper hoor. Echt niet normaal hoe hard dat ding over het circuit gaat. Ik zag er laatst een in grijs met een zwart dak, en wat apart was, was dat de achterspoiler ook zwart gemaakt was. Zag er erg stoer uit.
    Als je meer van toeren houdt en gas geven op de Autobahn, dan is de 599 natuurlijk een erg goede keuze. En met dat HGTE pakket gaat 'ie ook erg snel over Spa hoor! Goedkoper dan een GTO ook, en redelijk goed geprijst 2e hands inmiddels. Eerlijk gezegd twijfel ik ietwat over Harrys uitspraak van de afschrijving; mij leek een 2e hands 599 toch altijd nog erg duur.

    Ik moet wel zeggen dat ik laatst op Spa een beetje verbaasd was over het aantal 458's dat daar stond. Het is duidelijk een denderend succes; je ziet ze nu al veel meer dan een 599. Dus als we over afschrijving praten dan vraag ik me nog af hoe de 458 het gaat doen (aangezien ik hem zelf wil hoop ik op een enorme afschrijving.... :D ). Dus als je wat minder mass-production wil, en een auto wilt die nog harder over het circuit raast dan een 458 terwijl die toch nog comfortabel is op de weg, dan is de GTO misschien iets om over na te denken; een auto die je niet vaak ziet, en echt een beest is. De letters 'GTO' op de 599 worden niet door iedereen op prijs gesteld, maar alleen vanwege het prachtige geluid van het terugschakelen zou ik hem al kopen...
     
  17. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Welkom Rob. Leuk dat je een enthousiasteling bent. Daar hebben we er hier nog niet zo veel van :D Als ik de keuze had, ging ik voor een 458. Ben het wel met Robin eens. Lijkt me heerlijk voor op het circuit en de looks zijn fantastisch. Ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen.
     
  18. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Welkom!

    Waarom niet eens binnenstappen bij een officiele F dealer en een proefritje in een F430, 430 Scuderia, 458 en 599 aanvragen? Als serieuze koper moet dit geen probleem zijn.

    Je hebt het erover dat je niet weet welke kleur je op je 458 wil maar ook nog niet weet of je misschien toch liever een 599 wil? Ik zou eerst een kijken welk model je nou echt wil. Er zit erg veel verschil in de rij-eigenschappen van de V8 en V12 modellen.

    Suces met de zoektocht :D
     
  19. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Het blijft altijd de persoonlijke keuze vrees ik. Ik vond een 599 nooit wat, maar begin hem nu wel iets mooier te vinden. Maar dan zeker niet in het donkerrood, antraciet, donkerblauw whatever. Juist, ik vind alleen de zeer opvallende kleuren mooi. Rood, geel en wit ;)

    De 458 italia is in mijn ogen de mooiste auto die er bestaat. Ik kan hem niet kopen helaas.
    Al rijden er op elk evenement 250, die mensen weten dat ze het beste hebben. Zie alle tests. Over afschrijving zou ik mij als ik een nieuwe kon betalen ook niet druk maken. Is toch niet belangrijk ? Als je zoveel geld hebt koop je hem voor jezelf en niet voor je opvolger.
    Toen de 430 kwam kreeg je ook die lulverhalen dat de 360 helemaal in elkaar zou storten. Helaas.. is nooit gebeurt. Op een enkeling die in geldnood zat door de crisis whatever.
    Pas nu de 458 er is kom je wat gekke prijzen tegen. Dat zijn dan meestal de auto's die ik nooit zou willen kopen. Bovendien gaan de meeste ook nu naar de leeftijd van 10 jaar.

    599 GTO heb ik persoonlijk (!) ook iets minder mee. Ik vind de 599 geen echt agressieve sportauto die de 458 wel is. Laffe verkooptruuk om een licht gewijzigde 599 aan de man te brengen. Beter was geweest "599 Scuderia" in mijn optiek. Ik had die naam GTO nooit aangetast. Dat had weggelegd moeten zijn voor op zich staande modellen. Ik heb dit project nooit begrepen. Maar hee, wederom, wie ben ik? Iedereen heeft een andere mening. En jij vroeg er om ;)
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Wel mooi hoe mensen hier van een 458 even een 599GTO aanraden.
    Dat is ten eerste een heel andere auto en ten tweede zit er bijna 180.000 euro prijsverschil tussen (265K vs 441K). Toch wel een puntje lijkt me? :)

    Afschrijving :
    In Duitsland staan diverse 599's te koop, vraagprijzen starten bij 130.000 euro voor eentje uit 2006 met tegen de 50.000km op de teller. Komt nog voor een paar tientjes ;-) BPM bij uiteraard. Circa 30K? Dus van 350.000 euro naar 160.000 in 5 jaar. Gemiddeld 40K p/j, maar 1e jaar uiteraard het meeste. 100K is overdreven, maar 60-80K moet je echt rekening mee houden het 1e jaar.
    Beter gewoon altijd houden, dan heb je 100% afschrijving, maar is het toch minder pijnlijk. ;-)
     
  21. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Hmmm, jurist hè? Nou, laat dan eerst maar eens zien hoe je de laatste fanmail vanuit het CJIB weer ongedaan maakt...... :D:D:D

    Nee Rob, ff serieus nu: hartelijk welkom hier en als je naar mijn avatar kijkt dan weet je gelijk waar mijn hart ligt. Alhoewel Robin natuurlijk gelijk heeft dat de 599 een lange-afstandsauto pur sang is. Even naar Monaco, Maranello of Modena: daar draai je je hand niet voor om in zo'n GT. Maar voor de échte beleving zou ik persoonlijk toch voor de 458 Italia gaan. Er is alleen één klein probleempje.......een tonnetje of 2 1/2. ;)

    Ciao, E. (en omdat je nieuw bent: dat staat dus voor Erik..)
     
  22. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Welkom op het forum, erg mooie collectie BMW's!

    599 is zoals hier word vermeld een echte GT wagen die daarnaast ook echt hard gaat. De GTO heeft een scuderia saus erover heen gekregen waardoor het allemaal rauwer en dikker eruit ziet, wat mij betreft qua geluid de dikke winnaar.

    De 458 komt in elke test als nummer 1 naar voren zowel als cruiser en circuitgebruik. Naar mijn inziens toch ook een redelijke allrounder. Ach wat weet ik ervan meer BMW hier he :D

    Maar met zo'n lijstje kan je niet verkeerd kiezen al heeft in mijn eigen keuze de 458>599.
    De GTO is daarentegen hele andere koek met ook een andere prijs.
     
  23. Springbok

    Springbok Rookie

    Jun 15, 2011
    15
    Drenthe, Netherlands
    Ik wil jullie allen danken voor het leuke welkom tot dusverre.
    Vragen of niet vragen naar meningen en opvattingen is in mijn ogen juist de kracht van een forum.
    Jullie zijn hier de mensen met de ervaringen waarvan ik alleen maar wat kan opsteken. Met alle respect naar de sales medewerkers van Kroymans en/of Munsterhuis of welke (on)officiële vertegenwoordiger dan ook, maar jullie weten hoe de auto's zich gedragen en kennen de plus- en minpunten van de modellen en brengen deze ook naar buiten zonder dat er een verkoopdoelstelling of ander soort targets aan ten grondslag liggen.

    Natuurlijk besef ik mij terdege dat er een aanzienlijk verschil is tussen beide modellen. 8 of 12 cilinders, motor voorin of achterin, karakter van de auto, etc, etc.
    Als ik echt mijn hart zou volgen zouden er maar 2, hele andere raspaardjes, in aanmerking komen, te weten een 288 GTO of een F40. Dat zijn, in mijn ogen, pure rijdersauto's, zonder compromissen.

    Helaas, en misschien maar gelukkig ook, zijn er ook andere aspecten waar mijn nieuwe bolide aan moet voldoen.
    Aan de ene kant wil ik heel graag een, en ik hoop dat ik met deze term niemand tegen het verkeerde been schop, 'gooi en smijt' machine waarvoor mij de 458 veel meer geschikt lijkt.
    Aan de andere kant wil ik graag inderdaad zoals anderen ook opmerkten, wat langere reizen maken. Zo ga ik bijv graag eens richting Zwitserland of Italië. Dan speelt het wel mee dat ik niet zo stijf als een plank daar aankom en ik toch wat meer ontspannen onderweg ben.

    Ik ga gewoon eens contact leggen met een dealer en dan zal een rit in beide modellen uitkomst moeten brengen.

    Nogmaals bedankt voor het warme en informatieve welkom!
     
  24. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Om een idee te geven, wat een paar reacties van mij, Erik en Robin betreft: wij hebben ook allemaal met de 458 gereden. Ik een halve dag, Erik in Duitsland over de Autobahn en Robin in het Oosten van het land. Dus idd geen praat uit de folder. Bovengenoemden hebben allemaal 360's ;)
     
  25. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Zijn de AM's uit de gratie Roin??
     

Share This Page