Erg leuk, "buurman"!! Even wat kleine dingen ... - In mei 1997 is de auto bij Kroymans gezien (foto kan eventueel geregeld worden) - Roumans had de auto in ieder geval in 2003 (o.a. rijvaardigheidsdag) - In 2004 te koop gestaan bij Auto Roté in Haaksbergen (verdere details niet bekend). - In february 2007 opnieuw bij Kroymans gezien, komt overeen met jouw gegevens. (foto kan eventueel geregeld worden) - Check ook: http://www.autogespot.nl/spots?licenseplate=dxdv27&spottype=photo - Historie hoeft niet alles te zeggen ... Veel belangrijker om naar de huidige staat te kijken, dus laat 'm inspecteren door een expert (Forza, Italauto, Kroymans, Munsterhuis, etc.). Echt een "must", kan een hoop narigheid besparen ... - Was de laatste beurt in maart 2008? Ik zou dan direct een "grote" beurt doen ... - Vergeet niet te checken hoe oud de banden zijn. Ik zou het niet aanraden om op banden ouder dan 7 jaar te rijden, ongeacht het profiel. En zoals je al kan verwachten: mooie kleurencombinatie!! Hou ik wel van!!
Aha, interessant, dat wist ik niet dat de basis van de F355 overeenkomsten vertoond met de 348. Wel dat er vanaf 348 afgestapt is van het buizenframe.
Ik ken de constructie niet maar de versnellingsbak zal middels kabels of stangen vanaf de pook bediend worden. Wellicht kan je dat afstellen, smeren of opnieuw "bussen". Overigens kan je bij de 348 de distributieriem vervangen door de benzinetank uit te bouwen. Dan kan de rest blijven zitten. Zelfde ervaring als David hier boven: als je de auto in het echt bekijkt is deze nóg mooier dan op de foto's. De verhoudingen/proporties kloppen mooi, de motor ligt er prachtig in, de testaflankjes verhullen de veelal wubbediewubbedie deurlakkwaliteit zoals bij bv. een 308/328. En een Testa is 197,6 cm breed. Deze is 189,4 cm, kan ik overigens bijna niet geloven want de auto lijkt veel breder. De auto is overzichtelijk als je er in rijdt, nog enigzins praktisch qua koffer, heerlijk soepele motor, mooi dashboard (mits in goede staat), en toont goed in niet-rode kleuren (bv. blauw of wit ook erg mooi). Testa's beginnen rond de 45K toch? Heb het idee dat een erg mooie 348 pas rond de 30K verkoopbaar wordt tegenwoordig, ook even afhankelijk van de staat van onderhoud. Vind een Testa ook erg mooi en dat komt vast omdat beide auto's in de 80-s zijn gelanceerd (ok, de 348 1990) in connectie tot mijn leeftijd. p.s. gdvrdgvr, hoe werkt dat multiquoten
Overeenkomsten? Vergelijk de carrosserie eens goed. Tis praktisch dezelfde koets! Behoudens bumpers, inzetstukkendeuren, lAatste centimeters. Overigens is een testarossa zo gelijkwaardig aan een 348 als een BB aan een 308. Is een totaal andere auto, veel meer een gt dan een gooi en smijtauto. De testa heeft een wild uiterlijk maar is in werkelijkheid ook een heerlijke snelweg cruiser.
Bram (ben jij dezelfde als Junior?), bedankt voor de info. Was ik eigenlijk nog FF benieuwd naar vervangen koppeling. Is dat 'eenvoudig' te doen omdat de bak achter de motor ligt of moet dan evengoed het hele subframe er onder uit? De verkoper adviseerde mij tijdens de proefrit de koppeling echt helemaal tot in het tapijt te trappen dus die is denk ik al aardig eindje heen...
Door het gekloot met multiquote vergat ik mn post af te maken: Die 197,6 cm's komen nooit mn garage in want te breed
Ik ben Gijs, junior is mijn broertje Bram, met wie ik de auto samen heb. Zelf ben ik niet technisch, maar herinner ik het me goed dan kan het via het koppelingshuis waar je aan achterzijde zo tegenaan kijkt. Gaat volgens mij relatief simpel. Bij ons in 50k km nooit vervangen overigens.
Dag David, Dus de Blu L is dan toch weg nu. Erg leuk om jouw post te lezen. En dat je er een 348 bij hebt. Je weet het he, als in 1e plaats Lancia-liefhebber heb ik een zwak voor ondergewaardeerde auto's (is inherent aan elkaar), dus als een 348 een ondergewaardeerde auto is die in het verdomhoekje zit: soit. Overigens zit ik 1 fase voor "het op zoek zijn naar een F", ik ben oriënterende. Je moet het eigenlijk zo zien: op mn linkerschouder zit een engeltje die in mn oor fluistert: "koop géén Ferrari, je zult er op leeglopen, je kan beter iets naast je Lancia kopen met een andere rij-beleving". En op mn andere schouder zit een duiveltje die dan (al rokend en drinkend) in mn oor roept: "maar Pieter, je leeft maar één keer, denk eens aan het plezier, aan hoe mooi de F is, hoe mooi de motor klinkt! Zelfs stilstaand zul je er van genieten!" Zoiets dus Mn aandacht gaat uit naar 308 en 348. Zelfde prijscategorie en ik vind ze even mooi. Kom je met de 348 naar Houten komend weekeinde? Zou leuk zijn. En anders vind ik tzt wel foto's ervan op je Facebook.
Tonnie, wat is de "vanderBacon auto" ? Aankoopkeuring bij fase verder is natuurlijk zeer verstandig. Persoonlijk krijg ik geen goed gevoel bij een auto die door veel handen is gegaan.
Ik liep laatst tegen zo'n 360 aan die voor weinig aangeboden werd. Die zou ik van ellende nog niet willen hebben, nooit geweten dat bepaalde dingen zo konden roesten en oxideren. Een mooi exemplaar kost gewoon nog 70K.
Buurman, bedankt. Nergens meer anoniem zie ik wel, na een aanscha-F. Heb de jouwe ook even bekeken in de voorstel-thread: prachtig apparaat!
Ja.. maar de spanrollen niet! Ga je ons nu de les lezen hier? Denk je dat alleen die riem van EUR 19,95 belangrijk is om de 4 jaar ? Echt.. blok moet er uit, de erkende bedrijven zullen het ook niet anders doen. Of ga je zo'n auto bij zo'n pias brengen die ze alleen kent uit de folder?
Ik ken hier iemand die z'n Lancia inruilde voor de F. Dus ik zou er zelf (zonder invloed van "engeltjes/duiveltjes" nog eens over nadenken Dit geld trouwens ook voor Alfa bezitters die hier een F "ernaast" hadden. Na verloop van tijd toch de Alfa eruit, paardje bleef Denk dat dit eerder de regel dan uitzondering is...
Deze kan jij vast ook wel waarderen (okt 2006) http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=155146&q=henkie192&CatID=&zoek=Zoek&familyFilter=ON
Al iets wijzer geworden? Kwam dit nog tegen van januari 2007. Mijn ex Image Unavailable, Please Login
Die 348's zijn dan de afgelopen 5 jaar niet écht veel in waarde gedaald. Mr.Dino308GT4 heeft in Houten het 348-idee uit mn hoofd gepraat, althans, een poging ondernomen Komende vrijdag de BVA-auto's bekijken. Ben erg benieuwd. O ja, in de tussentijd deze ook nog bekeken: http://link.marktplaats.nl/568015999 Deze eigenaar doet nu al 5 jaar met zn distributieriem omdat hij maar 4.000 km gereden heeft. Best tricky. Geen idee of die dingen snel knappen maar je moet het risico maar willen nemen ...