Voorstellen Ferrari 308 GTS qv | Page 3 | FerrariChat

Voorstellen Ferrari 308 GTS qv

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Vince G., Sep 24, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,991
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Toch echt wel heel jammer van je 308 Vince :(

2. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Het is jammer, maar het is mijn auto niet geloof ik. Te opvallend op een manier die me niet zo ligt.

Een Juul lijkt me leuk idd. Juist omdat je hem helemaal naar je hand kunt zetten. Ik ga voor een met een 2 liter blok er in sowieso.

3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De eerste keer dat ik gehoord heb dat iemand om die reden de auto wegdoet. Begrijp me niet verkeerd, dat is geen kritiek, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Zeker in het kleinburgelijke Nederland. Maar ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand daarom de auto verkocht.

Zou je, op een onbewoond eiland, de auto wel gehouden hebben? Ik bedoel, is dit de enige reden of bevalt de auto op andere manieren ook niet? Nogmaals - geen kritiek alleen benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.

Het is wel interessant dat je dat gevoel met de Porsche niet hebt - hier in het VK worden mensen met een Porsche juist zo gezien, misschien nog meer dan een Ferrari. Kennelijk toch een verschil met NL.

I.i.g. is het proces van je ideale auto vinden erg leuk en zo heb je de ervaring idd gehad. Alfa's zijn verschrikkelijk gaaf, dus de lol blijft. Ik neem aan dat je hier blijft langskomen? Ik zie uit naar de foto's van de nieuwe baby.

Onno

4. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Als ik in een dorp een half uur verderop zou wonen had ik hem gehouden. Maar ik woon hier tussen mijn klanten. En een rode Ferrari en een grijsblauwe oudere Porsche vallen toch écht in een andere categorie. Men denkt dat zo'n Ferrari een paar ton kost en dat zo'n oude Porsche niks kost. Raar maar waar. Ze zouden eens moeten weten.

De wagen bevalt verder wel, het is een perfect ding met massa's beleving en Ferrari-heid.

Maar als je mij vraagt met welke auto ga je het liefst een stuk sturen moet ik toch de voorkeur aan de Porsche geven. De Ferrari compenseert dat op andere fronten.

Ik zou hem hier ook te koop aan willen bieden, maar waar kan dat?

5. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Bedankt Vince, duidelijk verhaal. Zelf ben ik niet zo'n Porsche kenner maar heb inmiddels een 997, 993, 911S (1972) en een Cayman S (mijn eigen auto) gestuurd. Het zijn geweldige auto's maar ik vind de beleving minder dan in een Ferrari. De 911S was erg leuk en heel erg solide voor zijn tijd, maar als je dan kijkt naar de prijzen dan vind ik het toch nogal overtrokken, i.r.t. hoeveel er gemaakt zijn. Hetzelfde geld bijv. voor de E-type.

Maar ik zou wel eens een goede 911 (liefst een oude S, prachtige auto) over een bergweg of circuit willen trappen, ik denk dat Porsches pas speciaal worden als je ze echt gebruikt en dat heb ik nog niet kunnen doen (behalve mijn eigen Cayman S, en dat is een geweldig autootje).

Onno

6. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Vooral het oude spul is leuk inderdaad. De moderne zijn te modern.

Maarre, weet iemand dit:

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Er is een sectie in Ferrarichat: FerrariAds.com

Maar volgens mij komt daar nooit een Nederlander. Ik denk wel dat je in deze sectie een link naar de FerrariAds kunt zetten.

Onno

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Moet je volgens mij wel eerst subscribed zijn...

9. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    En een Ferrari verkopen valt nu niet mee....

10. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Ik heb tijd. En het is gewoon een mooi ding, daar komt vast wel iemand voor.

11. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Luitjes! De F is verkocht hoor. Enerzijds jammer natuurlijk, maar goed. Kan weer van de Bucket List af.

Ik heb meteen wat terug gekocht ook. Giulia uit '67 met 2.0 en een 1600 achteras. In nieuwstaat. Ben er erg verguld mee! Komen die foto's...

12. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,097
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Da's snel! Heb je er wel van kunnen genieten in zo'n korte tijd?

Enne, wie kiest nou zo'n hok over een 308?! (niet persoonlijk aantrekken, is een inside joke bedoeld voor iemand die momenteel er aan denkt om ook zo'n Alfa te kopen i.p.v. een 308 ;) )

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    GAVE kar!!!! Goed man. Gefeliciteerd!!!

Is nog mee gereden ook kennelijk. CH sticker op de voorruit... :)

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    En Franc, ook terug naar je roots??

15. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Momenteel geen plannen in dieiching Hans, maar wat niet is, kan altijd nog wel eens komen...

Peter.... Ga je afscheid nemen van je 308? En laat eens horen... Naar welke Alfa gaat je gedachte uit?

16. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Jazeker! Het bezit van en het rijden in een Ferrari is een onvergetelijke ervaring geweest!
    Het blijft een onwaarschijnlijk gave auto die eigenlijk bijna alle andere auto's ontstijgt...

Dus er van genoten hebben we zeker! Maar zoals gezegd voel ik me er in mijn woonplaats niet senang in en daarom is hij door naar een nieuw baasje. De Giulia is super-sympathiek en heeft hele leuke rijeigenschappen en bakken met karakter. Als het hard moet gaan heb ik de 911 cabrio uit 1990 er nog naast.

17. MarcH

MarcH Formula Junior

Nov 5, 2010
    446
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Mooi ding hoor, die Alfa. Wel totaal iets anders als de 308.

18. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Prachtig exemplaar! Welke velgen zitten er nou onder? Op de foto's zijn verschillende te zien (foto 1 en 3).

19. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Die op de eerste foto! Vet jongen...

20. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,097
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Nee, nee, ik doelde op iemand anders. De 308 gaat voorlopig zeker de deur niet uit.

21. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Oke, ik keek er al van op.

22. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gaaf bakkie, gefeliciteerd en veel veilige km's toegewenst. Al begrijp ik er persoonlijk niets van dat je een 308 "weg doet" op een Alfa, hoe mooi en punt gaaf die ook is... Totaal andere wereld lijkt me. Over die P hebben we het maar niet :D

Waar/Wie is de nieuwe verzorger van de 308, kennen we die?

23. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Ik heb de reden dat ik hem weg doe al eens uit de doeken gedaan. Dat hoef je verder niet te begrijpen natuurlijk. Als ik het maar snap.

De nieuwe eigenaar van de 308 is een Amerikaan die in NL woont.

En nee, hij heeft geen hawai-shirt en twee Dobermann's... :D

24. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wel een snor? :D:D:D

25. Vince G.

Vince G. Karting

Apr 25, 2008
    218
    The Netherlands
    Full Name:
    Vincent de G.
    Nee, ik heb hem wel gezegd dat hij daar wat aan moet doen.

Share This Page