Exotic Car Tour 2014 | FerrariChat

Exotic Car Tour 2014

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Apr 27, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1 328gts1987, Apr 27, 2014
    Last edited: Apr 27, 2014
    Waarom deze draad? Welnu wij (enkele nader te noemen F-chatters) hebben op eigen initiatief deelgenomen aan een nieuw evenement genaamd: Exotic Car Tour.
    Het was vandaag (27 april) de eerste editie en die is goed bevallen maar kreeg hier op F-chat niet de aandacht die het verdiende....:mad:
    Een gemiste kans zo bleek al gauw vandaag want de deelnemers en sfeer sluit precies aan bij ons "F-chat gevoel"....

    Het was een geweldige verzameling van exotische auto's van benzine slurpers tot elektrische stekker wagens van allerlei nationaliteiten met super cars tot PK-monsters ver boven de 1000PK maar ook met 6 wielen :eek:
    Kortom een zeer bont gezelschap met allemaal petrol in de aderen.

    De beschrijving van de dag volgt hieronder maar enkele kreten:

    Gezellig en veel publiek, ook onderweg menig rotonde vol zien staan met zwaaiende mensen.

    Een mooie route met van alles wat; snelweg (zonder file) binnendoor (niet door dorpskernen) maar ook af en toe vrij baan om het stof wat af te blazen.

    Organisatie is vriendelijk, behulpzaam en leuk om naar te kijken ;) maar klopte overal. Al hadden ze niet overal voldoende parkeerplekken geregeld...

    Lunch was georganiseerd chaotisch bij een Drive Thru met een rij van exotische auto's tot aan de horizon, geweldig om dat (op een afstandje te zien)

    Alle hulde aan de sponsoren, die verzorgde een leuke goodie-bag en ondersteunen van het doel van deze rit. We gaan ervan uit dat iedereen ook zijn donatie gaat overmaken want het streven is geld in te zamelen voor "jeugdsportfonds" op vrijwillige basis doneren (Meer info:http://www.jeugdsportfonds.nl)

    Ten slotte het inschrijfgeld, ook voor de kleine beurs a €12,50/auto waarvoor er een routeboekje (in kleur!) werd gemaakt, een lunch pakket en koffie met lekkers op alle stops :eek: en ook nog een schild van ECT

    Dag beschrijving,

    Afijn het begon vanmorgen in Bleiswijk bij TOTAL CAR CONCEPT welke de deuren gastvrij opende en met een heel (champagne)ontbijt klaar stond om het feest van start te laten gaan. Een feest werd het! En wel zo gezellig dat het "even" duurde voordat iedereen de straat uit was...
    Bij het van start gaan werden ook Ananassen (type: vers uit het krat) uitgereikt om daarmee "selfies" of andere foto's mee te maken. Afijn, heel de dag struikelde je dus over de ananassen :p

    Na de start was het eerste tussenpunt in Nieuwe Kerk a/d IJssel. Bij het tank station werden de lunchpakketten uitgereikt. Het was (mede dor het feit dat deze pomp aan een rotonde ligt) een heerlijke chaos. De beelden spreken voor zich...

    Vervolgens (binnendoor) naar Rosmalen waar een demo wrappen werd gegeven. Interessant hoe die jongens te werk gaan, geen mesjes meer om pas te snijden (die de lak beschadigen). Parkeer terreinen stonden weer overvol en gezien de enorme rij voor het toilet was dat niet het enige wat vol was :D:D:D

    Na wederom een bakje koffie (of fris) met wat koek was het tijd voor de laatste etappe van deze inmiddels 200km lange tocht. De koers werd gezet naar Prestige Auto Couture in Helmond (http://prestigeauto.nl/en/pages/home)
    Hier stond een tapasbuffet klaar met een hamburger gril voor de deur. Nog bedankt Ben hij was lekker!
    Ook de promomeisjes waren er weer en deelde consumptiebonnen uit, altijd een lust voor het oog ;) en goed voor de dorst :D

    Samengevat: een wereld dag waarbij ik persoonlijk 2 mensen heel gelukkig heb gemaakt. De eerste was Stijn die 7? jaar is en nog nooit in een Ferrari had gezeten. De tweede een oudere man die modelletjes van Ferrari verzamelde (al jaren) en ik de F430 liet starten bij de drive Thru, die man had een glimlach....

    Uiteraard is het onderling ouwe-nelen door die porto's geweldig, vandaag kreeg ik mijn 2e exemplaar en kan stellen dat het bereik nagenoeg gelijk is, alleen het volume is minder hard.

    De beelden komen hieronder van de anderen, mijn Iphone moest een update en de camera die ik meebracht had een lege accu :(
     
  2. Booooh

    Booooh Rookie

    Apr 19, 2014
    10
    Rotterdam
    Full Name:
    Ben
    [​IMG]

    Volg het spoor, nu even uit eten, later meer 👍


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ben ... hoop dat dit niet jouw bandenspoor is .... :D
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #4 328gts1987, Apr 27, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ben je had het beloofd dat je geen burn-out foto's zou posten!

    Hij was wel aardig gelukt, heb jij nog een nieuw setje banden liggen Henk? die van mij raken al aardig op :D
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #5 328gts1987, Apr 27, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. Ferrari Fan Holland

    Ferrari Fan Holland Formula Junior

    Jun 29, 2007
    388
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Ik stond in Oud Alblas te kijken naar de stoet auto's. Erg leuke opkomst!
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het verbaasde mij hoeveel mensen hier vanaf wisten. De route stond nergens (zelfs de deelnemers wisten tot het uitreiken van het route boekje niet precies hoe we gingen rijden) alleen enkele hot-spots. Maar dat waren er zoveel leek het aangezien langs de gehele route mensen&spotters stonden...

    Hoe was jij op de hoogte?
     
  8. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
  9. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
  10. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Dank voor de inleiding Fred.
    Jij met mijn iPhone, mijn broer en ik hebben wat foto's gemaakt.
    Deze plaats ik zo.

    :D :D :D :D :D
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ben, je staat er weer gelikt :p op. :D:D:D

    Tunneltje lukte ook aardig, had iemand nog een GoPro op de auto staan? Of is die eraf gewaaid (het ging hard vandaag, heul hard...:eek:)
     
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ben was de hamburgers aan het heilig verklaren :D
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #17 328gts1987, Apr 27, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Dat was het mooie van deze dag, op de aankomst locaties was alles geregeld, tot dranghekken aan toe. Het (massale) publiek werd netjes bij de auto's vandaan gehouden. Echt serieus aangepakt allemaal....voor €12,50 per auto :eek:

    Hoogtepunt van de georganiseerde chaotische bende was wel bij de benzinepomp. Vanaf de rotonde tot het uit-reik-loket was het een grote kleurige bende :D

    mijn favoriete foto daarvan:
    Image Unavailable, Please Login
     
  14. Ferrari Fan Holland

    Ferrari Fan Holland Formula Junior

    Jun 29, 2007
    388
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Je kon je aanmelden op de site als je bepaalde punten wilde weten waar de groep passeerde.

    Ik was pas last minute op de hoogte van iemand die zich had aangemeld over punten in de route.
     
  15. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Zie maar 2 leuke foto's. :D
     
  16. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Twee maar, Joost? Nou ja, het was dan ook nog vroeg zullen we maar zeggen.....😄😄
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die streetgasm hokken begrijp ik dus echt niet.
    Bij mij rijdt een 911 rond met die kansloze stikkers erop.

    Gelukkig deed fchat mee met knappe auto's (ook die tvr bv).
     
  18. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    #22 Jonkheer, Apr 28, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Thnx,

    Doe mij maar de ........................onderste inderdaad!

    Gr.
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ze waren nog maar net "legaal" Joost en staan in het mail-order-boek hoofdstuk Rusland ;)

    Ik heb het er ook niet op maar ik moet zeggen dat de sfeer top was. Ik heb weer het een en ander opgestoken, ook over die stikkers :rolleyes: Zo was ik in de veronderstelling dat alles (nog steeds) met de hand werd pas-gesneden. Weet inmiddels beter en waar ik moet zijn om een wrap of streep moet laten aanbrengen...

    Kom op Peter & Christiaan maar ook Maurice. Ik heb jullie photo-foons niet voor niets verkracht, kom op met die beelden...
    Niemand had een GoPro opgetuigd toch?
     
  21. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice

Share This Page