Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3431 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #85751 328gts1987, May 25, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Net terug van een grandioze trip met mede Fchatters Ivonne en Jochem er was al wat eerder over gepost hier (http://www.ferrarichat.com/forum/143936773-post85704.html) er zijn echter nog veel meer hoogtepunten te beschrijven dan;
    Aankomst MM in rome tot na middernacht,
    begroeten van een levende legende van de MM voor het vaticaan in zijn originele auto 722 :eek:,
    Het achterna jagen van de MM tot in Brescia (per trein want EasyJET vloog ineens niet meer),
    Alsnog aanwezig zijn bij de prijsuitreikingen MM op front row, dankzij Jochem die laagvloog,
    Bezoek aan Museo Nuvolari in Mantova (gesloten) dan maar door naar Enzo Museo in Modena (met dubbele film voorstelling)
    Prive fabrieksbezoek op heilige grond incl. Clienti/Classiche,
    F1 op Fiarano (op een natte baan),
    3 gangen in restaurante Cavalino's tussen de legende's
    De 275 prototipo (gerestaureerd door Wizzard of Oss) begroeten in de Galleria.
    Vervolgens volgas naar Lago di Como voor een bezoek aan Casta Diva waar TopGear de wedstrijd eindigde (en wij de lunch begonnen) en Clooney koffie drinkt :D
    Dan nog Villa 'd Este bezoeken met aankomst per open speedboot :cool:
    Handje schudden met J. Glickenhous (die in de 24h winnaar P4/5 straight aan kwam uit nurnberg)
    Praatje maken met Mr Louwman naast zijn winnende Pagaso
    Zitten in een 1 of 5+1 Bizzarrini's AMX/3 (zie foto) op Villa 'd Este (op verzoek van Jurgen/eigenaar) zie: http://**********.com/2013/08/amc-amx3-by-bizzarrini-for-sale-a-bizzarrini-developed-super-car-powered-by-american-motors.html
    RM action goodies (lees: voor grof geld verkocht) bekijken.

Dan laat ik alle culturele hoogstandjes zoals Rome, Sienna, Montova, Florence, Radda, Modena, Como nog maar achterwegen...

Een stampvol programma dus maar goed te doen en iedereen aan te raden! Verhalen en (toepasselijke) foto's volgen later nu maar eerst de koffer (lees: tas) leegschudden.

Forza Ferrari!
    Image Unavailable, Please Login

2. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Mooi Fred! Geen Miele Mielja truitjes laten maken? :D

3. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Hou me vast, wat een giller!!

4. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,779
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #85754 roger_l, May 25, 2015
    Last edited: May 26, 2015
    Welkom terug Fred; leest (bijna) als een deja vu van mijn trip , alleen alles bij jou enkele dagen later/ 500 mijl verder dan :) :D

Ivonne en Jochem kwamen wij bij toeval al tegen in Brescia, ze hebben samen met ons nog bij onze beroemde en gastvrije Italiaan in Brescia een vorkje meegeprikt. Ook dit jaar was dit weer de uitvalsbasis van het Jaguar Heritage-team, alleen grote vriend Schmee150 was er dit keer niet bij.

5. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #85755 328gts1987, May 26, 2015
    What?! Shmee er niet bij?? Dan moet er ergens anders een groots evenement zijn geweest. GP van Monaco misschien?
    Ivon en Jochem wilde inderdaad de start meemaken, wij de aankomst en dat is dus beide gelukt. Wat we echter niet konden bedenken is dat we gezamenlijk de prijsuitreiking in Brescia (jasje/dasje all around, behalve in onze loge :D) zouden meemaken... Wat een beker trouwens!
    Aansluitend een diner (=bij een andere gastvrije Italiaan, in het midden) die ons trakteerde op een feest maal (& drank/GRAPPA!) voor een schijntje op piazza della Loggia.

Afijn ik loop op de zaken vooruit want daarvoor zit nog een heel verhaal met EasyJET en andere avonturen.

6. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Shmee is druk met Gumball3000 waaraan hij deelneemt.
    Ze zijn of zullen vandaag aankomen in Amsterdam Arena.

7. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    #85757 Jonkheer, May 26, 2015
    Oow jah, gaat wel ff duren voordat Shmee en alle andere gumballers aankomen aangezien ze bij aankomst in DE behoorlijk zijn opgehouden door de Polizei.
    Ze moeten zich aan nogal wat regels houden en mogen op de autobahn niet harder dan 130km/u. Er rijdt zelfs een pacecar voorop die tempo bepaald :(

Zie hieronder de regels:

8. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,779
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    In Nederland hebben we die regels allemaal niet, we hebben gewoon trajectcontrole op een vijfbaans weg richting de Arena...

9. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    :D :D

10. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  11. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  12. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  13. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,094
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #85763 bigodino, May 28, 2015
    Last edited: May 28, 2015
    Even een vraag over rode lak. Deze staat bekend om het verkrijten (dof/kleurloos) na jaren blootstelling aan de zon. Toch rijden er heel wat Ferrari's rond waarvan de rode lak totaal niet verkrijt is. Komt dat omdat ze zo weinig buiten komen, of ligt het aan het de verzorging van de lak. Als het laatste het geval is, wat moet je dan doen om rode lak zijn glans te laten behouden?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groeten, Peter

14. hautessa

hautessa Karting

Apr 26, 2015
    129
    #85764 hautessa, May 28, 2015
    Last edited: May 28, 2015
    .

15. RISL

RISL Formula Junior

Sep 26, 2014
    566
    Drimmelen, Nederland
    Full Name:
    Jordi

Het is een beetje van beiden: lak verkrijt door blootstelling aan UV-straling en vervuiling, maar het proces is tegen te houden door goede verzorging van de lak. De meeste Ferrari's staan veel binnen en staan dus niet net als de eerste beste auto hele dagen op straat in de zon, onder de bomen e.d. Echter kun je door de lak te voeden en goed te onderhouden dit proces wel tegenhouden. Dit kan door de auto goed in de wax te houden. Bij iedere wasbeurt haal je er wat wax af, ik was mijn eigen auto ongeveer iedere twee weken en zet deze ongeveer eens per twee maanden in de wax.

Mocht de lak al verkrijt zijn, dan kun je deze witte poederlaag (en vaak ook miniscule haarscheurtjes in de lak) weghalen door te gaan polijsten. Dit is echter niet helemaal onder risico, ik doe op een auto die ik ga polijsten eerst een aantal lakdiktemetingen, zodat ik niet door de lak heen polijst.

16. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Mijn rode MX5 staat buiten en wordt elk jaar roze.
    Mijn 308 staat binnen en blijft mooi rood.

Puur zonlicht dus. Dit kun je idd wat vertragen door veel te poetsen/waxen, polijsten etc, maar dat houdt een keer op.

17. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    hehe ;)

Als er ooit iets roods, geels of wit weer voor de deur komt dan gaat er meteen een blanke fernis laag overheen! Ik werd echt moe van mijn QV.. Moest op een gegeven moment toch gaan spuiten toen de primer te voorschijn kwam en honderen guldens aan poets en wax spul verspilt. Opnieuw gespoten met een blanke fernis laag. Nooit meer gepoets... ...wat een verademing. En rood kleurt ook mooier met een Fernis laag, diepere glans.

18. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,259
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #85768 Melvok, Jun 2, 2015
  19. Remo

Remo Karting

Oct 12, 2013
    82
    #85769 Remo, Jun 2, 2015
  20. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,259
    Full Name:
    Mel
  21. Delta_Lima

Delta_Lima Karting

Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    #85772 Delta_Lima, Jun 4, 2015
  22. RISL

RISL Formula Junior

Sep 26, 2014
    566
    Drimmelen, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Stond vorig jaar al eens op Autoblog. Deze man is gepensioneerd en heeft altijd een goede baan gehad. Pensioen verveelde hem, dus via een uitzendbureau is hij aan de slag gegaan en heeft hij bijvoorbeeld ook tramwissels s taan omzetten, zie onderstaande foto:

23. Delta_Lima

Delta_Lima Karting

Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Ik las het al, gaaf toch!

24. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,259
    Full Name:
    Mel
    Je kan hem volgende week zondag ontmoeten op de Zomer Rit Daan !

Share This Page