SpaItalia | FerrariChat

SpaItalia

Discussion in 'Holland/Belgium' started by djfrens, Sep 11, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Gaat er iemand naar SpaItalia?
    Zit er over te denken om op de zondag te gaan.


    Frans
     
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik ging altijd naar Spaitalia tot 2014 toen de huidige organisatie het evenement over had genomen. Pas een 6 week voor het evenement plaats vind wordt het programma getoond en pas 3 1/2 week voor aanvang was het inschrijven van de zaterdag rally mogelijk en werd pas beschreven wat de rally anno 2015 inhoud. De prijs van de rally is van ca. 50 euro per equipe in 2013 gestegen tot 395 euro nu. Ik heb 2x getracht contact met de Waalse organisatie op te nemen en dat lukte niet met per email en met het telefoonnummer op de site gemeld, later wel met een ander nummer getoond op een andere site en dan verneem je dat ze 2 maand van tevoren nog heel veel niet weten.
    Ik kan in alle bescheidenheid niet anders concluderen dan dat het organisatorisch een bende is terwijl men mikt op publiek die de portemonnee flink open trekt...........met vooral Alfa, Fiat, Landia naast de exoten.
    Het moge duidelijk zijn dat ik afhaak na vele leuke Spaitalia's.
     
  3. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    +1
    SpaItalia was ooit leuk, maar zoals Alfer zegt, ze hebben daar geld geroken. Bovendien heel slecht georganiseerd tegenwoordig. Definitie van chaos!
     
  4. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Vorig jaar was erg duur inderdaad. Ook een uurtje circuit was ineens 2x zo duur. En organisatie was tamelijk belabberd. Ondanks dat had ik een fantastische dag vorig jaar. Maar ik zit even zonder Ferrari dus voor mij wordt het ook moeilijk om er dit jaar bij te zijn. Auto's kijken interesseert me niet zo. Het gaat mij om het rijden.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zullen derhalve wel erg weinig rijders heen gaan Frans ! Maar zeker errug veel FANS !
     
  6. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    Vorig jaar met 27 clubauto's van een zeker merk met een drietand geweest ivm 100-jarig bestaan. Vooraf paddockkaarten en paddockplaatsen geboekt via de website en daarbij zeer duidelijk het aantal benodigde toegangskaarten aangegeven. Bij het afhalen van de kaarten bleken er ruim 2x zoveel in de envelop te zitten... Geen probleem, we hebben het overschot nog ter plekke bij de organisatie geretourneerd. Toch kregen we een maand na het evenement een naheffing voor de toegangskaarten wegens dubbel geleverd aantal. Hun fout, dus daar hebben we drie x bezwaar tegen gemaakt en uiteindelijk de aanmaningen maar gewoon teruggestuurd totdat ze niet meer kwamen. Was grappig vorig jaar, maar op die manier maak je geen vrienden bij autoclubs.... Dit jaar dus niet weer.
     
  7. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    wij ( Hans en ik ) gaan as zondag
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het is dit jaar Zondag en Maandag, toch?
     
  9. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Fred doe maar zaterdag en zondag zover wij weten.
     
  10. alx355gt

    alx355gt F1 Veteran

    Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Het is inderdaad opmerkelijk dat de huidige organisator van SpaItalia "zomaar" de prijzen fors heeft opgetrokken zonder daar extra kwaliteit voor te bieden, het concept blijft immers grotendeels hetzelfde.
    Ik ben ook van mening dat het vroeger beter/minder chaotisch was (of zeg ik dat nu omdat ik ouder aan het worden ben?). Vorig jaar hadden ze heel wat zaken niet goed op orde!

    Toch ga ik er komende zondag nog eens heen, al was het maar omdat ik benieuwd ben naar hoe ze het 308/328 thema zullen aanpakken en of er uit de fouten van vorig jaar iets geleerd is.
     
  11. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #11 Robin360, Sep 25, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  12. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    is iemand er geweest en kan ons wellicht vertellen of we er in 2016 toch weer heen moeten gaan?
     
  13. EDoremalen

    EDoremalen Rookie

    Jul 29, 2012
    11
    Gilze, NL
    ik ben zondag geweest. Vond het toch de moeite waard. Stond vol met Ferrari's, toch veel 308/328/360 F430. Zeker de Conciso was leuk te zien...een design studie op een 328 GTS. Alleen rond het thema 308/328 had ik meer verwacht...er waren 2 308 GTB Gruppo4 en een 208 GTB / 328 GTS tentoongesteld, maar had er meer van verwacht.

    Ook hadden enkele dealers een aantal F's meegebracht. Verzamelplaats was echter de paddock, waardoor het toch iedere keer druk is als er op het circuit gereden kon worden. Was niet echt de de plaats om auto's weg te zetten, zeker niet in grote getalen.

    Volgend jaar weer?? Denk wel dat ik weer ga....ook al is veel franstalig (niet echt mijn taal).
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    We hebben wat foto's van de aanwezige auto's op FB gezet Menno, kijk zelf even ... :)
     
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #15 MvT, Sep 30, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Mooie bolides, die zwarte 458 is wel heeeul mooi met Gun Met velgen :) maar de ambiance vind ik echt minder. Elke keer als ik er kom dan moet ik even in mijn wang knijpen of ik niet in een jaren 80 droom zit. waar het geld heen gaat ik weet het niet... En ik vergeet steeds mijn melkpak mee te nemen !

    OK.. ..er zijn nieuwe paddocks en tribune. :)
    Image Unavailable, Please Login
     
  16. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Mel, dank je wel. Mooi weer in combinatie met prachtige Italiaanse creaties is geweldig. In het verleden organiseerde in met vrienden een weekend rond om Spa met dit evenement als rode draad.

    Was voor mij de 2e keer in mijn leven dat ik FB heb gebruik:)
     
  17. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    #17 Alfer, Sep 30, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Tja, de Walen zorgen overal voor maar het neemt wat meer tijd:)
    Image Unavailable, Please Login
     
  18. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Die Bordeaux F12 is echt prachtig in deze kleurstelling
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het is niet meer weg te denken Menno ....

    De site van ons die je net bezocht kent bijna 8000 vaste volgers en duizenden stille kijkers ... dat zien we in de statistieken ...

    En fotografen van all-over-the-world die spontaan hun beste plaatjes ter beschikking stellen van de vele kijkers ...

    Je kan er dagelijks leuke dingen vinden ... dus: veel plezier op FB :D
     
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    haha, nou dan moet er harder gewerkt worden, want tijd heeft ze inmiddels ingehaald ;)

    Ook erg mooi! Bij Kroy stond er 1 te koop in precies dezelfde kleuren combinatie voor 239.000 euro. Ik wacht geduldig op de achtcilinder :) Ga ik achterin zitten en mag jij rijden! :D
     

Share This Page