Damn !! | Page 2 | FerrariChat

Damn !!

Discussion in 'Holland/Belgium' started by beatbrother, Feb 23, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik begrijp wel wat Paulus en Harry zeggen maar voor mijn 1e Ferrari zou ik geen auto kopen waar ik niet 100.0000% happy mee was zoals hij is. Maar ik zou dus ook niet het budget hanteren wat Bart gebruikt - m.i. zoekt hij te goedkoop voor een F430 spider. Je kunt wel eens tegen een dealtje aanlopen (bijv. op het moment mijn 458...) maar over het algemeen krijg je waar je voor betaalt.

Onno

2. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,433
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Dat klopt, als er een 1'tje bijkomt, of soms zelfs een 2 of een 3, dan is de originele kenteken plaat vermist (verloren of gestolen). Dit is bedoeld om in de toekomst aan te kunnen tonen dat, mocht er iets met het oude kenteken gebeuren, jij niet degene bent die bijvoorbeeld een overtreding heeft gemaakt.

3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Niet per sé. Het kan ook zijn dat het kentekenbewijs niet meer te vinden was, zoals met één van mijn auto's. Maanden later vond ik hem weer, was uit een vol laatje achter in de kast gekukeld... grrr...

Onno

4. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Als dit de auto is die ik denk dat het is, zoek dan eens naar het garagebedrijf (bijvoorbeeld op het forum van Autoweek) en lees de reviews daar. Niet erg positief...

5. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Ik heb de nr plaat eens opgezocht op autogespot en nu heb ik wat fotos gezien waar hij een sticker op de zijkant van de wagen had.
    Iemand enig idee ??

Ferrari F430 Spider

6. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    In ieder geval dat hij in Metz gefotografeerd werd tijdens een sportwagen evenement ...

7. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,779
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Dat is een reis van deze organisatie geweest:
    Cruise to Se7en

Ik ken de 1e eigenaar goed, auto vormde onderdeel van een veel grotere collectie en is hoofdzakelijk gebruikt voor tripjes met de FCN en Cruise to Se7en. Deze eigenaar is een pure liefhebber en heb ik nog nooit gekke dingen zien doen met zijn F's of andere snelle auto's. Bij mijn weten is er in 'zijn' periode ook nooit iets met de auto aan de hand geweest.

8. Betuwe

Betuwe Rookie

Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    En dat hij het kennelijk op en neer gered heeft ;)

Ik zou Forza eens een belletje geven en deze laten staan... De F430 uit dit draadje lijkt inderdaad te goedkoop te worden aangeboden.

9. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kan me hierin helemaal vinden en heb het ook zo ervaren. Je kijkt eerst goed rond (ook exemplaren waarvan je al weet dat het die niet wordt, kleur/uitvoering) om te leren kijken en vergelijken. Van elk bezoek steek je wel iets op en leer je meer bedrijven kennen.
    Dan loop je vanzelf tegen eentje aan die aansluit bij je wensen en dan is het een kwestie van goed op blijven letten.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat kopen bij een dealer ook niet heilig makend is, heb toch wel wat "slordigheden" meegemaakt (niet ik alleen, helaas) die echt niet "dealer waardig" waren. Dat is een kwestie van vertrouwen. Ik zou in het vervolg best bij een niet dealer kunnen slagen en dat zou best wel eens plezieriger kunnen zijn als bij dealer, zeker qua garantie kwesties….

Niet ten kwade van de F430 bij Alex (is loep zuiver en veel minder km's) maar deze heeft toch wel een aantal (dure) opties waaronder ceramische remmen en carbon die ik niet zou willen missen.

Er wordt achter de schermen hard gewerkt, binnenkort een update ;)

10. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Full Name:
    Mel
    Ik kocht mijn laatste aanwinst direct van de eerste eigenaar.
    Voordeel was een enorm bedrag goedkoper dan bij de dealer, nadeel: geen garantie natuurlijk.

Maar wat je ook besluit: laat wel een PPI of een (veel goedkopere) aankoopkeuring bij een echte F dealer doen.

Kreeg afgelopen week een aankoopkeuring (m.i. prima uitgevoerd door Kroy) over een 360 Spider die ergens in NL wordt aangeboden.

Je raadt het al de koop ging niet door. En de verkoper "snapte er niets van "...

Er werd voor ruim E 40.000 aan achterstallig onderhoud en reparaties geconstateerd en de boekjes (historie) klopten niet.

Laat je dus niet leiden door jouw emoties :D

11. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat zei ik :D

Hier schijnt de zon, droge (zonder pekel) wegen dus even het stof eraf en bandjes rond maken. Zal foto maken als bewijs.

12. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Full Name:
    Mel
    Heerlijk toch ? :)

13. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #38 328gts1987, Feb 27, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    "Toevallig" :p kwamen we een bijzondere F430 tegen die voor een (geslaagde?) proefrit klaar stond. Bart het was leuk je te ontmoeten en grappig om te horen dat Otto jou zo enthousiast heeft gekregen voor dit merk. Ik hoop dat je eruit komt want mijn inziens is er niets mis met deze auto, hooguit dat de kap met openen iets teveel giert (kan een laag olie nivo zijn).

Bewijs:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

14. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Full Name:
    Mel
    PPI aangevraagd Bart ?

15. Betuwe

Betuwe Rookie

Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Ok, mooi om te lezen dat het toch nog lijkt te gaan lukken. Ben benieuwd of de deal gesloten gaat worden. Erg fraaie auto iig op de foto's. Net als de rode ernaast, trouwens.

16. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Goed excuus om te gaan rijden Fred! :p
    Zoals meerdere malen aangegeven laat zeker nog een PPI doen Bart.

17. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #42 MvT, Feb 27, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  18. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik vind 40K aan achterstallig onderhoud op een 360 spider (die blijkbaar wel kan rijden) wel heel erg veel hoor.
    Zit daar een motor- en bakrevisie bij soms?
    Ja, ik weet dat Ferrari onderhoud duurder is dan een VW Up!, maar voor 40K koop je een hele 360 Modena erbij :).

19. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Full Name:
    Mel

M.i. koop je in NL op dit moment geen 360 Modena of Spider die in orde voor onder de KE 50 Harry ... :)

Het zijn de prijzen die K. (geschat) achter de gebreken zette Harry .... dan weet je direct waar je geen reparaties moet laten uitvoeren :)

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Maar in Europa wel hoor.
    En je gebruikt die auto dan als doos onderdelen om de Spider te repareren. Dus geen BPM nodig. Rest van de onderdelen weer los verkopen en je bent klaar voor max 20K. En dat vind ik nog steeds veel voor onderhoud. :)

Maar duidelijk verhaal verder hoor.

21. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
  22. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Ik ben daar gaan kijken, maar ik was er absoluut niet positief over.
    Op het eerste zicht zag het er allemaal goed uit, maar als je verder keek zag je dat er vanalles niet klopte.
    Hij stond er bv. volledig ongewassen.
    1 rolbeugel bovenaan was beschadigd.
    Ik vroeg hoe dat kwam en de verkoper zei me dat het dak bij het openen en sluiten steeds tegen die rolbeugel kwam. Hetgeen ik wel al raar vind, want ik kan me niet voorstellen dat Ferrari het zo maakt dat het tegen de rolbeugel zou schuren.
    De wagen stond ook aan de inkom van hun zaak en zij verkopen praktisch enkel kleine wagens. Ik vroeg hun of ik er even in mocht zitten en hij zegt : "tuurlijk, daar staat ie hier voor. Hij is niet gesloten."
    Dus de wagen wordt er vooral gebruikt als publiekstrekker en als speeltuig voor iedereen om erin te gaan zitten.
    Ik heb 2 weken gewacht op facturen die ze me zouden sturen van het onderhoud en tot nog toe niets ontvangen.
    Hun verkoopsargument is ook om te zeggen dat zij de goedkoopste van Europa hebben.
    Dus ik had er persoonlijk niet zo een goed gevoel.
    Hij staat trouwens al even te koop daar en ik denk dat ie er nog wel even zal staan.
    Ze doen ook weinig moeite om hem te verkopen, want de wagen staat er in consignatie voor iemand die m op een veiling of faillissement gekocht heeft.

23. Jonkheer

Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    De Toekomst in Vlijmen is een heel slecht en malafide bedrijf.
    Ik zou er niet eens een fiets durven kopen.

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Het is altijd leuk om te lezen wat mensen beweren over het onderhoud van een 360 Modena / Spider terwijl ze zelf helemaal niet zo'n auto hebben. Misschien ooit een keer 5km in gereden?
    Ik heb mijn Modena 9 jaar en de teller staat op 100.000km. Toen ik hem kocht op 22.500km. Dus als iemand wat wil weten hoor ik het wel ;-)

25. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik ben benieuwd hoe vaak jij een beurt van 40K hebt laten uitvoeren dan, Henk. :)
    Ik hoop nooit.

Share This Page