De Winterstop!? | Page 46 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,259
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Is heel serieus hoor :) !

2. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Kan ik me heel goed voorstellen Mel met die lichte bekleding.

3. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik heb een handdoek in mijn 328 voor de rechter stoel in geval mijn metgezel een spijkerbroek draagt.

4. 914

914 Formula Junior

Aug 17, 2014
    301
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    ROFL :) Een Ferrari moet je gebruiken waarvoor hij gemaakt is, maar wel met een handdoek op de stoel :)

5. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Tja die stoelen, maar wel of niet een spijkerbroek,? dan beter alle risico's vermijden, gewoon niemand meenemen.
    Ik weet dat er vroeger voor de 308 & 328 speciale stoelhoezen waren! Opgelost, dan kan er geen discussie meer ontstaan.
    Maar iedereen is anders, sommige vinden de stoelhoezen weer overbodig en noem maar op.

6. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,259
    Full Name:
    Mel
    Ik ook :)

7. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik heb gelukkig zwart leer ipv beige/creme, dus geen spijkerbroek-issues.
    Maar ik ben geen fan van stoere broeken met ritsen op kontzakken etc. Dus daar let ik wel op.
    Ritje mee kan best, maar ik wil geen schade aan bekleding uiteraard.

8. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Gaat ie zeker geweldig vinden. :)
    Afgelopen weekend was het ook prachtig weer en de komende dagen ziet er ook super uit.
    Ik kan niet wachten tot ik zelf ook kan gaan genieten.

9. beatbrother

beatbrother Karting

Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Nice ! :)
    Misschien een domme vraag, maar als je ergens wilt gaat eten, bel je dan even op voorhand om te checken of ze parkeerplaatsen hebben of dat de wagen veilig kan staan ?

10. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Afgelopen zaterdag hebben we dan eindelijk de remslangen en -blokken vervangen.

De slangen bleken geen probleem, de blokken echter wel.
    Allereerst hebben we de achterkant aangepakt, eerst de slangen daarna de blokken en gelijk de spacers gemonteerd. 2,5 cm erbij aan elke kant, waardoor de wielkassen mooier opgevuld worden.

Toen de voorkant. De slangen waren weer geen probleem, maar het bleek dat ik de verkeerde blokken besteld had :( Ik was uitgegaan van ATE remklauwen, maar er blijken toch Brembo klauwen onder te zitten. Die blokken zijn twee keer zo groot.
    Ondanks dat ik de blokken al in november besteld had, kon ik ze toch nog ruilen voor Brembo's. Mooie service van EBC. Nu hopen dat ze nog deze maand de andere blokken kunnen leveren zodat alles in orde is voor 7 april.

Vandaag even bij Profile Nootdorp langs geweest om uit te laten lijnen. Dat bleek geen overbodige luxe! Auto rijdt weer snaarstrak.
    Gelijk een mooie aanbieding gehad voor twee nieuwe achterbanden. Die komen erop na de circuitdag op Assen. Kan ik mooi de oude opgummen :D

11. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Neem aan dat je wel blij bent met 2x zoveel rem schoeisel aan de voorzijde, was dat inder tijd een upgrade?
    Klaar voor een nieuw seizoen, gezien jou kenteken: Z o goed al S N ieuw :p

Ook nog naar Italie dit jaar?

12. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,259
    Full Name:
    Mel
    Nee Bart, het is voor die mensen gewoon een auto hoor .... wel een dure ... maar verder niets ....

13. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1138 328gts1987, Mar 24, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @ Bart,
    Was het maar zo! Hoewel er bepaalde stekjes zijn waar we vaker komen en er dan altijd wel iets geregeld wordt. Het trekt immers ook klandizie als er een groep voor de deur staat.
    Er is altijd ter plaatse wel een mouw aan te passen en als je met een groepje komt kunnen die elkaar "helpen" door naast elkaar te gaan staan, dwars ervoor of whatever :p

Een voorbeeld, iedereen op een rotonde (middenvlak :p)
    Of gewoon door elkaar heen :D

Dat er daarbij wat "regeltjes" worden gebogen is best te verdedigen, nooit een prent gehad. Zelfs niet op het (voetgangers)plein voor de kerk :p
    Of op een rij naast het herdenkingsbeeld van Ferruccio Lamborghini :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login

14. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    O, ik dacht dat ZSN stond voor Zeer Snel Naaimachientje :D

Ja, ik ben druk aan het aftellen tot Mei!!

15. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Het is altijd wel lastig parkeren bij het Enzo museum :p Wel een verdraaide goeie oplossing! Geen politie pet die er naar kraait dacht ik zo.

16. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #1141 MvT, Mar 27, 2016
    Het aftellen is aan mijn bolide nog niet te zien. Toch nog tijd genoeg Ed? :p Andere onverwachte prioriteiten hadden de overhand genomen de laatste tijd.

Nu net weer de hand gelegd aan de F. Radiateur gespoten en de stamps behouden. Morgen gaan we aan het voor frame beginnen. Verwijderen van vliegroest en dan weer opnieuw in de primer en stone chip. De condenser ook maar oplappen want die heeft het zwaar te verduren gehad. Moeten we ook maar gelijk de luchthoorns meenemen om Ferrari rood op te spuiten :)

17. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Tijn, ik ben vorig weekend (per Fiets) nog in de buurt geweest maar kon je per mobiel niet bereiken. Had je radiateur graag bekeken. Vandaag zal je niet veel aan de Mondial doen denk ik (storm). Veel plezier en succes met de klus. Mocht je een paar handen nodig hebben, bel maar!!
    groet,
    Menno

18. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik heb het voor nu even opgegeven. Achter bumper zit, maar de rest was een ramp. Oude spul maar weer terug geplaatst, de hele body per vierkante millimeter gewassen, gekleid, gewaxt, etc, etc (ja, met 2 emmers en 100.000 verschillende doekjes :p ).

Nu eerst maar even rijden, want daar is dat ding toch uiteindelijk voor gemaakt. We zien later wel weer verder...

ps dat poetsen was (3 dagen :eek: ) dankbaar werk. Angelwax gebruikt en je ziet de lak gewoon opbloeien! Ge-wel-Dig!!

19. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Jammer dat bumpers nooit zonder slag of stoot kunnen passen :) De afslankkuur zal het kontje zeer zeker ten goede komen!

20. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #1145 MvT, Apr 11, 2016
  21. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1146 328gts1987, Apr 11, 2016
    Netjes, ik heb de luchthorn ook nog op het lijstje "to do" staan (zucht)
    Die standaard F430/360 toeter uit een of andere amerikaan klinkt voor geen meter! :mad:
    Ben al aan het zoeken geweest waar deze moeten gaan komen (ruimte) want het is nokkie vol daar voorin :(

De wizzard dokter was (vandaag) ook even aan het zoeken maar deed dat achterin?! :p
    APK met vlag en wimpel (en standaard claxon).

22. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    De goede blokken heb ik zelf op 5 april opgehaald. Op 6 april nog snel kunnen monteren en daarna direct door naar Assen. Remt weer opperbest, wel haarscheurtjes rondom veel gaatjes in de remschijven vóór gezien en ze zijn nu ook krom :D :p
    Nieuwe liggen al klaar bij Kroymans, snel ophalen en monteren.
    Daarna ook maar meteen de nieuwe achterbanden laten monteren.
    Ook nog even de koelslangen voor de voorremmen opmeten. Zijn allebei kapot.

23. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,259
    Full Name:
    Mel
    Luchthoorns koop je erg gemakkelijk op MP of Ebay.de voor rond de E 30 ...

Nooit oude monteren is mijn ervaring ... (ja ja , natuurlijk niet-oem :) maar klinken wel mooi !)

24. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Thx Fred! Toeters komen in verschillende maten en geluid. Je kan ook één hoorn (De grootste, weglaten. Neemt minder ruimte in en klinkt nog steeds goed, maar is niet toegestaan en zeker afkeur. Anders een toeter van een Fiat bus die klinken meestal wel lekker en luid gezien ze boven die ronkende diesel moeten uitkomen.

https://www.autoshopdirect.nl/luchthoorn-2-tonig-12v-240w.html

Volgens mij zijn je spuitstukken goed ;)

Je wil wel goed in de ankers kunnen gaan! nog 6 weken :) kon je ze niet meer afd laten draaien?

Als ze in de verkeerde richting stonden dan worden ze inderdaad onbetrouwbaar of waar de luchtstoom direct in de hoorn komt. Deze zijn nog perfect, maar zagen er aftands uit. Een spuitbuis had ik nog staan, dus het kost me niets :) Wel verstandig om ze aan de binnenkant ook schoon te maken cq ontstoffen, want dat laatste komt er altijd wel in. :D

25. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Suggesties iemand?

Tijdens de rit naar de FOCNL CoffeeChat ontdekte ik dat de richting aanwijzers niet goed werkte. Wilde haar wassen voor as zondag, maar nu werkt zo'n beetje alle electra niet (voorzijde). Ruitenwissers, koplampen, richtingaanwijzers, ventilatoren... ..start wel, loopt lekker, maar zonder koeling :eek: Althans, zo lijkt het. Ow, en het ene rode lampje op het dashboard dat een 308 rijk is.. ..dat brand.

Zekeringen zien er goed uit, dus dat is het njet. Geen defecte contact kunnen vinden. Accu is niet gezond, maar hij start dus die kan er nog mee door. Zie ik iets over het hoofd?

Share This Page