Ik zou er niet zo moeilijk over doen ... Die enkele keer dat jouw familie de auto wil zien ... het gaat vanzelf over. Je bent er toch apetrots op ? Laat zien
Is helaas echt afhankelijk van welk automobiel er aan hangt. Een F458 kan gewoon niet zonder ... vraag het maar aan de eigenaren ... is echt alweer anders dan bij een 430 ... ook de massaschakelaar is er niet meer ...
+1000! Ik veronderstel niet dat er elke dag iemand bij jou aan de deur staat om te komen luisteren toch?
Nee dat is waar. Maar vanaf vrijdag gaat het mooi weer worden en ik heb m gezegd dat ik m zal komen uithalen voor een ritje. Dat zal hij dan wel beter vinden dan dat ik m vandaag gewoon alleen gestart zou hebben.
Zo af en toe kan geen kwaad maar het is ook niet wat je moet blijven doen Je alternatief is beter, een ritje. Dat maakt pas echt indruk Ps Bij het steeds openen van de bestuurders deur activeer je de pomp voor de diff&bak. Dat is een duur pompje (5 a 6k) die dan voor niets zwaar werk levert, keer op keer op keer. Beter is het om dat portier net open te laten (wel zover sluiten dat het lampje op de deur alsook binnen in interieur uit gaat) waardoor het (onnodig) oppompen wordt bespaard. Nu kan die pomp duizenden malen op druk komen maar door dit trucje spaar je wellicht toch meer uit dan je denkt...
Lol Niet doen, o.a. om de reden die Marc hieronder aangeeft. What he said We hebben het hier over een F430 Mel en ik spreek uit eigen ervaring Pompje is iets goedkoper Fred. Bij Kroymans kost het "pompje" 1800,- excl. montage. Bij Alex +/- 350,-. Dezelfde pomp wordt bij o.a. Alfa ook gebruikt Laat ze dan ook meteen de soleniod vervangen.
Voorbeeldje van hoe dat bij 458/488 soms kan gaan Christiaan .... .... http://www.ferrarichat.com/forum/458-italia-488/517845-488-battery-already-dead.html
Dat is best extreem!. Laatste stukje (dorp in bij mijn ouders...) altijd netjes rustig rijden om alles beetje af te laten koelen (motor, maar nog meer de remmen!). Om onnodige problemen te voorkomen is een fatsoenlijk af laten koelen wel verstandig. Auto laat ik altijd een poosje buiten staan, of als het niet anders kan de garage in met roldeur op een kiertje. Zelfs 2 uur na een rit zit er een enorme temperatuur in zo'n motor. Het is ~150 kg aluminium en staal welke 70 - 90 graden wordt..... dat heeft wel ff nodig. Verwacht dat een F430 ook een drysump systeem heeft waardoor er relatief veel olie in zit (R8 is het ~12 liter) wat minimaal zo'n 15 - 20 minuten nodig heeft voordat deze fatsoenlijk op temperatuur is.
Another Day ! Another adventure ! Vandaag eindelijk nog eens kunnen rijden met het goede weer na een week binnen te staan. Ik heb op dit moment wel nog de transitplaten opstaan, want ik moet m nog laten inschrijven. Full omnium op het chassisnr staat wel al op mijn naam en is volledig in orde. Dus ik dacht. Rijden maar. Ik was even m'n schoonvader gaan uithalen. En ja hoor ... Na 10 minuten ... PRIJS !!! Flikken hebben me aan de kant gehaald. De zwaantjes. Op de 18 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, hebben ze me nog nooit aan de kant gehaald. Tot nu. Nu, daar heb ik op zich geen probleem mee, maar waar ik een bloedhekel aan heb is hun arrogantie. * Mr Flik : "Papieren" - ik : "Aub. De wagen is pas gekocht en deze platen zijn 2 weken geldig. Ik ben onderweg naar de garage voor wat zaken op orde te zetten, want ik moet m volgende week laten inschrijven". * Mr Flik : "Deze platen dienen NIET om plezierritjes te maken !" Ondertussen kwam er ineens zo nen oudere italiaan voorbij gelopen en die zag de Ferrari staan en daar de flikken bij. Dien Italiaan komt er bij staan en zegt tegen die flik : * Italiaan : "Ferrari moet ge gewoon laten doorrijden" * Mr Flik (verwonderd) : "Wat ? Ik moet niks meneer? Waarom dat ? Om welke reden ?" * Italiaan : "Omdat dat een mooie auto is. In Italië laten ze die altijd doorrijden."
Uit eigen ervaring, en ik denk meerdere hier, kan ik dat beamen; een Ferrari is in Italië een vrijbrief voor (bijna) alles bij de carabinieri, die parkeer je waar het niet mag, alleen als je natuurlijk met een Lambo in één klap 4 Ferrari's binnen de bebouwde kom aan de verkeerde kant van de weg en ter hoogte van een zebra inhaalt met een snelheid van 70 km/h (vanuit stilstand). Dan wordt de Lambo aangehouden, krijgt een boete van 500,- die na stevig onderhandelen uiteindelijk 35,- wordt, ook dat is Italië.... PS Alleen Henk heeft z'n auto nog... Image Unavailable, Please Login
Tja Bart, ook dat is het hebben van een begeerlijke bolide. Misplaatste blikken, opmerkingen (die je goed kunt horen, open), afdraaiende hoofden van bestuurders of negerende bestuurders. Maar gelukkig ook: Lachende gezichten, wijzende moeders die hun kroost aanwijzen waar te kijken en uiteraard kinderen springend op de achterbank bij het zien van zoiets moois! Zo af en toe een thumbs up. Helaas is afgunst iets wat je in alle lagen tegenkomt, zelfs hier op het forum (ik kan het weten) en enkelen (zoals jij deze nu trof) willen dan laten zien dat ze jou (met bolide) niet kunnen waarderen…. Dat overkomt je ook in Italie (meerdere malen meegemaakt) wat in de eerste instantie afgunst lijkt bij de politie maar eigenlijk nieuwsgierigheid is. Na een paar minuten praten en vriendelijk blijven langzaam overgaat in waardering. De Italianen zelf zijn uitzinnig bij het zien (en horen) van een Ferrari, jong en (heel) oud. Geweldig om dat mee te maken! Parkeerplaatsen worden dan druk bezochte hotspots (totdat jijzelf vanaf het terras de bolide niet meer kan zien door het volk ) Jij bent nu een caretaker van een Italiaans meesterwerk, jij spendeert serieus geld om deze creatie in goede conditie te houden, iets waarvoor je een medaille verdient. Althans dat vinden de meeste, enkele niet zoals je nu ervoer. Geloof me, had je in een gezinsbak gereden met diezelfde platen was je niet aangehouden. (discriminatie?) Nu won zijn haantjes karakter het en stopte hij jou om te laten zien dat hij dit kan Hoop zo'n gast nooit tegen te komen op goede doel-ritten (hij zal er waarschijnlijk ook nooit komen) want hij begrijpt niet dat het delen (in dit geval me je schoonvader) van zoiets bijna net zo mooi kan zijn als het bezit zelf. Kortom, zie dit als een (kort)avontuurtje (die je niet zag aankomen) wat zo vaak gebeurd met deze auto's als je daarmee op stap gaat. Je vertrekt met een bepaald doel van huis en als je daarna thuis komt en nog even terug kijkt, zijn er altijd momenten die je niet had kunnen voorspellen. Je ging voor een ritje met je schoonpa, en had dus een babbeltje met zuurpruim, wie had dat gedacht? Lachuh Ik hoop dat je volgende keer een wat plezieriger verhaal hebt (met video) Ps wat koste dat nou?
Ik ben nog volop bezig met de inschrijving van de wagen in België. Blijkbaar zit er geen gelijkvormigheidsattest bij de wagen omdat dit in Nederland niet verplicht is ? In België is dit noodzakelijk om de wagen te kunnen inschrijven. Nu heb ik dus naar Kroymans gebeld en zij vragen dit papiertje voor me aan bij Ferrari en het zal een 2-tal weken duren alvorens ik het krijg. Dus nog even wachten dus. Ik wist trouwens niet dat ik er ook nog apart voor moest betalen voor dat papiertje aan te vragen. 726 euro. Best prijzig voor zo een papiertje.
Hallo Bart, Normaal dien je voor een voertuig dat over een Europees gelijkvormigheidsnummer beschikt (het typische E-nummer meestal op een sticker ergens in de deuropening) geen extra Europees gelijkvormigheidsattest meer voor te leggen als het voertuig voorheen gekeurd is geweest in de Europese Unie. Enkel voor wagens, waarvoor geen Europese goedkeuring is, zoals bvb. mijn 348, heb je nog een gelijkvormigheidsattest nodig. In principe zou het keuringsstation dus niet moeilijk mogen doen over het "ontbreken" van een CoC. En natuurlijk moet je mij niet op mijn woord geloven, dus hierbij een link naar het artikel in het Belgisch staatsblad: KB150368 dd 20.09.2013 Betreffende de keuring Of voor wie echt te lui is om alles te lezen: [quote='Belgisch staatsblad] Art. 2. In artikel 23, paragraaf 7 van hetzelfde besluit, vervangen door het koninklijk besluit van 15 december 1998 en gewijzigd door de koninklijke besluiten van 17 maart 2003 en 1 juni 2011, wordt het punt 2° vervangen als volgt :“2° het gelijkvormigheidsattest of het Europees gelijkvormigheidsbe- wijs : de in België ingevoerde voertuigen die eerder in een andere Lidstaat van de Europese Unie waren ingeschreven, zijn niet onder- worpen aan de verplichting het certificaat van overeenstemming voor te leggen Indien het kentekenbewijs van deze voertuigen echter onleesbaar of onvolledig is, overeenkomstig bijlage 1 van Richtlijn 1999/37/EG van de Raad van 29 april 1999 inzake de kentekenbewij- zen van motorvoertuigen, mag het certificaat van overeenstemming worden gevraagd. De afwezigheid van het certificaat van overeenstem- ming zal echter geen aanleiding geven tot een sanctie. [/quote]
Ik heb ondertussen met Goca gebeld van de keuringen. Mijn auto staat in hun database als europees gehomologeerd. Dus ik heb dat COC niet nodig zoals 914 ook al aangehaald heeft. Ik zou het wel nodig hebben moest die wagen in Nederland enkel nationaal gehomologeerd geweest zou zijn. Ik heb dan naar Kroymans gebeld waar ik dat papier heb aangevraagd om die aanvraag te annuleren. Helaas ben ik te laat en hadden ze de aanvraag al doorgespeeld aan Italië en dan kan ik dat niet tegen houden. Och ja ... dan heb ik in ieder geval dat papier al, want ik heb al van verschillende personen gehoord dat ze soms dat gelijkvormigheidsattest wel vragen bij een politie controle of dergelijke. Dan heb ik het in ieder geval hè
Beetje 2 maten en gewichten, ook mijn 348 komt uit Nederland en toen kon Kroymans het gelijkvormigheidsattest niet aanvragen (omdat er geen Europees gelijkvormigheidsnummer was) en moest ik me wenden tot de Belgische invoerder. Lekker makkelijk. Maar als ze weten dat er een Europees gelijkvormigheidsnummer is (en dat weten ze zeker) is het heel makkelijk geld verdiend. Maakt het hen uit waarom je dit nodig hebt, desnoods is het om in je slaapkamer op te hangen. Klant is koning (zeker als hij betaalt )