Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 62 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,257
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hallo Wing, mooi verhaal en dat is altijd leuk voor de mensen die elkaar proberen verder te helpen.

Prachtige Spider en ook jouw verhaal over de RDW is goed om te lezen. Zelf doen loont dus ! :D

Navigatie sw is een probleem bij de meeste F's ... voor bijv. de California, 548 en de F12 is buiten de eerste kaart van 2009 niets verkrijgbaar.

Ik hoop dat er iemand wel iets voor jou / 430 heeft, ik ben benieuwd.

Een eerste keer dat je mee kan rijden is de 2016 Deil Meeting ... Tot spoedig ziens !

2. Melvin Diagnosi

Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    Mooie wagen wing! Veel mooie km s gewenst!

3. Alfer

Alfer Formula 3
    Silver Subscribed

Sep 4, 2007
    1,360
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Welkom Patrick en Wing. Leuk verhaal Wing en inderdaad zijn de meesten hier breder dan Ferrari georiënteerd. Pracht 430 Spider.

Hoop jullie te zien op één der evenementen.

4. Ben308

Ben308 Formula Junior

May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Welkom Patrick en Wing.
    Mooie 430 Wing.
    Succes met je zoektocht Patrick.

5. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,160
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Welkom Patrick & Wing op dit forum!

@ Wing: leuk verhaal; de gevoelens over de rode kleur zijn bij mij heel herkenbaar. Ik vind zwart en geel ook heel mooie kleuren voor bepaalde modellen, maar rood blijft voor mij de klassieke kleur voor een Ferrari

@ Patrick: ik hoop dat je snel een leuke auto tegenkomt. Zoek je een echte klassieker in de vorm van de 308 of 328, of ben je ook naar wat modernere auto's als de 360 aan het kijken?

6. Wing64

Wing64 Rookie

Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    Om te beginnen bedankt voor jullie welkom. Leuk om te lezen dat het forum redelijk bezocht wordt.
    Ik heb het verhaal geschreven om mijn ervaring te kunnen delen. Een auto zelf importeren is toch een avontuurtje als je het nooit gedaan hebt. Ik heb het traject doorlopen en ieder geval hiervan geleerd. Ik hoop dat een ander daar ook wat aan heeft.

Wat de CD betreft: dat komt dus wel goed als ik het zo inschat. Want deze heeft toegezegd dat hij een kopie voor mij gaat maken omdat het origineel niet meer te koop is. Het is overigens geen updatekaart. Dus de kaarten blijven ongewijzigd. Het is een systeem CD om de talen en instellingen te kunnen installeren volgens mij. Overigens is het zo dat sommige kaarten/CD's uitwisselbaar zijn met andere automerken. Je moet alleen een beetje uitzoeken of de basis hetzelfde is. Ik weet bijvoorbeeld dat de kaarten van Opel uitwisselbaar zijn met die van Porsche. Het lastige is dat ik denk dat er te weinig Ferrari rijders zijn die dit uitzoeken waardoor je op het internet te weinig informatie over kunt vinden. Misschien ga ik wel wat speuren tijdens de vakantie ;-).

Ik kan overigens geen info vinden over de Deil meeting. Door welke club wordt deze georganiseerd?

7. Ben308

Ben308 Formula Junior

May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Wing de Deil meeting is 3 september.
    Word georganiseerd door Henkie.
    Ik vermoed dat hij binnenkort wel een apart draadje opend met verdere info op dit forum.

8. Wing64

Wing64 Rookie

Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    Thanks Ben,

Dat weekend heb ik een motorrit met een vriend gepland... eens per jaar proberen we een motorweekend in Duitsland aan te doen. Ik moet deze dus sowieso overslaan. Maar ik houd de berichten wel in de gaten hier.

groet,

Wing

9. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,160
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Een andere optie om aan leuke, laagdrempelige, ritten en andere bijeenkomsten met Ferrari-enthousiastelingen mee te doen zijn de evenementen van de FerrariOwnersClubNL:

FerrariOwnersClubNL

Op 2 oktober is de herfstrit. Aanmelden is denk ik wel nodig (niet te snel want ik moet me daar ook nog voor aanmelden :) )

Op 11 september is er ook een BBQ-evenement (waar iedereen natuurlijk niet in zijn stationcar komt :) ) en verder is er iedere 1e zondag van de maand een wat kleinschaligere borrel in Amersfoort.

10. Herman Ronald

Herman Ronald Karting

Feb 23, 2014
    197
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Prachtig om de totstandkoming te lezen, jij/jullie gefeliciteerd met de prachtige bolide, dat er mooie en veilige km's gemaakt mogen worden. zoals ik begreep woon jij in Zwolle. misschien leuk om eens samen op de Oldtimerdag Appelscha op zaterdag 17 september 2016 te komen. zelf in het bezit van een F308. Verder zou ik hier op het forum de ontmoetingsstekjes van alle F eigenaren in de gaten houden, zo'n bijeenkomst geeft altijd een extra 3D kick.

11. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Wing,

Prachtige uitleg en toelichting met nuttige informatie bovendien, precies waarvoor een forum zoals deze voor is bedoeld. Thx.
    Een mooie F430 spider (en nog ander leuk speelgoed erbij...).

Kun je meer over de uitvoering & opties vertellen van de F430? Waarom precies deze? Je had trouwens wel een mooie deal met al dat onderhoud en transport. Als ik het goed begreep was het aankomen, lossen, instappen en keuren op dezelfde dag?! :eek: Heb je wel geslapen die nacht ervoor? :D:D:D

Afijn belangrijkste: Hij (geen zij!!!…;)) is er! Nu eerst even kennis maken met het rijden in een F. De F430 is geen listige wagen maar wel een beul van een car… Ik zelf ga wel eens tekeer (heb hem inmiddels 4 jaar en 44.000km ervaring gegeven…:rolleyes: ) en ben (nog) steeds onder de indruk, vooral in de stand Race… Dan is hij echt bloed snel en reageert super snel op schakelen, gasgeven en sturen.

Begin daar echter niet gelijk mee…

Ps: Bij terugschakelen (per flipper/F1) geeft de F430 tussengas als je de rem(lichten) gebruikt. Probeer het maar eens als je op een rotonde afrijdt. Met remmen en terug schakelen tegelijk en ook eens zonder te remmen en dan terug schakelen… Wereld van verschil :D:D:D

@ Patrick,

Laat je goed informeren en beslis in over leg met een expert. Betrek die bij je aankoop (en toekomstig onderhoud) om te genieten van je hobby. Het moet immers geen last worden…

Zelf begonnen met een 328GTS uit 1987. 8 jaar gehad en nooit een slag gemist. Zeer betrouwbaar (mits goed onderhouden) en rap genoeg om mee te komen met de rest. Klinkt (met een Tubi die best wat kost..) waanzinnig echter is niet ruim van binnen maar heeft voldoende plek voor bagage.
    Laatste model met de V8 dwars achterin.

12. Wing64

Wing64 Rookie

Mar 27, 2016
    26
    Netherlands
    Full Name:
    N/A
    Hoi Fred,

Ten aanzien van de uitvoering: niet heel spectaculair. geen keramische remmen bijvoorbeeld. Hij is rood met zwart interieur. Daytona stoelen met rode stiksel. parkeersensoren voor- en achter, stalen emblemen op de spatborden, aluminium instaplijst en rode remklauwen. En, voorzien van navigatie. Bij de auto zitten ook de originele Ferrari stoel- en stuurhoezen (best wel grappig, maar je doet er in de praktijk denk ik niet zoveel mee - het oogde wel chique toen de verkoper mij een foto stuurde hoe de auto naar het garagebedrijf getransporteerd werd voor onderhoud).

Mijn wensenlijst was op zich relatief simpel: bouwjaar rood, bij voorkeur met rode remklauwen, spider met F1 schakeling met relatief weinig km's (bij voorkeur minder dan 45.000 km's), beperkt aantal eigenaren, goed onderhouden, schadevrij verleden (spuitwerk aan bumpers vind ik acceptabel), en de koppeling moet nog minimaal voor 30% aanwezig zijn. Gelet op mijn wensen voor een beperkt aantal km's kwam ik al snel op de bouwjaren 2007/2008 uit. En natuurlijk binnen een bepaald budget. Een onzekere factor was de Bpm. Maar die gok nam ik op de koop toe.Deze auto heeft uiteindelijk mijn budget met € 1.000,- overschreden. Maar daar valt mee te leven omdat hij tip-top erbij staat.

En ja, het was dus lossen, kenteken erop plakken, zoeken naar het knopje van de tankklep (want ik wilde niet zonder benzine komen te staan en ik wist niet hoeveel km's je met drie streepjes kon rijden) en gaan! Ik had met de transporteur afgesproken dat hij om 7 uur bij mij zou zijn. Hij was weer te laat. Toen hij hier was, was ik ondanks de vreugde niet heel vriendelijk meer (de dag ervoor had hij ook tijdig mogen bellen dat hij het niet meer zou redden). "Ausladen bitte! Ich muss fahren!". De zaken waren goed gedocumenteerd. Dus de controle was zo gedaan. En, of ik die nacht geslapen had? Niet echt. Om 5 uur was ik eruit gegaan en heb ik maar wat gewerkt ;-).

Gisteren is het kenteken binnengekomen en heb ik de platen direct laten drukken. Gisteravond hebben we niet meer gereden. Vanavond gaat dat voor het eerst gebeuren! Ik zal eens proberen met het flipperen tijdens het remmen. Dat klinkt denk ik wel erg leuk ;-)

13. Cauf61

Cauf61 Formula Junior

Jul 12, 2016
    557
    Belgium
    Full Name:
    Patrick
    Hoi
    Ik zoek het specifiek in de 308/328.

Grts
    Patrick

14. Cauf61

Cauf61 Formula Junior

Jul 12, 2016
    557
    Belgium
    Full Name:
    Patrick
    Hallo Frank

Inderdaad zijn het die modellen die ik zoek.
    Mss komen we elkaar wel tegen op Cars and Coffee in kapellen of binnenkort in Brasschaat.
    Als het weer het toelaat ( en hij is nog niet verkocht :) )kom ik met de Sierra Cosworth naar Brasschaat.

Tot ziens mss;

Grts
    Patrick

15. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

308/328 zoektocht ken ik. Ben ik zelf ook ruim een jaar mee bezig geweest namelijk.
    En toen was de markt nog niet zo raar als dat hij nu is.

Ze zijn duidelijk duurder geworden de afgelopen jaren, daardoor ook veel gelukszoekers die hun auto gewoon voor teveel te koop zetten.
    Er staan nu 2-3 keer zoveel 308/328's te koop dan 3/4 jaar geleden.

Een goede en mooie auto vinden is niet eenvoudig.

16. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,257
    Full Name:
    Mel
    Heel veel veilige km's gewenst !

17. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En? :D

Ps Opgevallen dat als je de F430 start hij in automaat stand staat? (gebeurt altijd) maar gaat over in flipperen zodra je 1x met de flipper schakelt.

Verder staat er na de start een pijltje naast je ingeschakelde versnelling/indicator. kijk maar eens goed. Ik weet nog steeds niet wat dat precies betekend...

18. jaapio

jaapio Karting

Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Hallo Allemaal,

Ik wilde mij graag ook even voorstellen, mijn naam is Jaap en ben woonachtig in Ridderkerk de meeste tijd.

Op dit moment rijd ik in een Nissan GT-R, maar wil nu de overstap maken naar een Ferrari, ik had eerst de F430 op het oog, maar na een proefrit die kwa versnellings bak toch iets tegenviel ben ik mijn zoektocht voort gaan zetten naar een 458 Italia.

Ik heb er nu 3 in Nederland bekeken en een voorstel gehad, nu ben ik door een Ferrari eigenaar geinformeerd over het importeren van een auto en wilde hier ook wat tijd aan besteden omdat de keuze kwa auto's iets groter is.

Hoe dan ook, het doel is om in 2017 in een 458 te rijden.

19. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Welkom hier!
    Leuke keuze. 458 rijdt fantastisch!
    Zal niet veel sneller zijn dan een GT-R, maar wel veel mooier en meer emotie.

20. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,257
    Full Name:
    Mel
    Welkom Jaap,

Ik heb dat proces de afgelopen 3 jaren doorlopen, heb na veel zoeken een juiste 458 gevonden en kan je misschien helpen. Hoor het dan wel ...

21. 997usa

997usa Formula Junior

Dec 10, 2014
    556
    Chapel Hill, NC
    Full Name:
    Robert J.
    hi guys,

Robert hier; een NL'er in de VS, inmiddels alweer 14+ jaar. 458 Italia zojuist verkocht; momenteel aan het wachten op mijn 488 GTB order in RC Metallic.

Mocht een NL lezer iets nodig hebben vanuit de VS, PM me!

-Robert J.

22. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,257
    Full Name:
    Mel
    Stuur eens wat foto's !! :)

23. 997usa

997usa Formula Junior

Dec 10, 2014
    556
    Chapel Hill, NC
    Full Name:
    Robert J.
  24. 914

914 Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 17, 2014
    297
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Heel erg knap design! Vooral de achterkant vind ik heel erg geslaagd!

25. 997usa

997usa Formula Junior

Dec 10, 2014
    556
    Chapel Hill, NC
    Full Name:
    Robert J.
    Thanks - de wrap is een 3M Satin Black wrap; Ik heb de achterkant, top en de 'side sills' laten doen.

Share This Page