E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari? | Page 9 | FerrariChat

E-drive, Fast, Fun, Future en Ferrari?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 275gtb6c, Dec 18, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    nou, ik heb wel heel wat losgemaakt....overigens was de vraag wat Ferrari doet en nu ik zelf ook een elektrische auto heb gekocht (jaja....) denk ik dat een sportieve en vooral goed uitziende sportauto een gat in de markt is. Ik heb een e-Golf gekocht voor de korte afstanden en vind het erg jammer dat de Golf toch een beetje petjes-en-ander-XTC-dealend-Nederland- ootootje is en zich dus niet onderscheidt van een e-Golf.
    Het is vrij saai maar toch ook wel weer leuk. Je moet echt plannen en de 300km is in de praktijk 230 echte km's. Moest met de band spelen in rocking Oosterbeek en daar staat dus 1 paal waar dan gewoon benzine auto's voor parkeren want niemand heeft daar iets elektrisch.....

    enfin, de discussie om milieu, batterijen en CO2 kap ik eenvoudig af door te melden dat het probleem op deze aarde bestaat uit 2 delen:

    teveel mensen
    ons consumeren cq kapitalistisch marktmodel

    We moeten ieder jaar meer besteden om de westerse economieën werkende te houden. En tja, mijns inziens is het probleem niet CO2 of energie maar materiaal misbruik en vervuiling (fijnstof en zwerfvuil). Fijn-stof is wel snel oplosbaar, zwerfvuil een heel stuk lastiger...Enfin genoeg moraliserende praat, ik moet weer aan het werk om Q2 veilig te stellen :)

    maar! een sport auto die elektrisch is, er goed uitziet en enkele leuke opties heeft, daar is echt wel markt voor. Kansen voor Ferrari!

    ciao
    Oscar
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Duidelijk wat je bedoelt Otto, ik mag dat wel :)
     
  3. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    O.k., maar de grootste vervuilers hebben een ander marktmodel, China (80x inwoners NL), India (78x inwoners NL), Mexico, Brazilë en Rusland. Wist je dat Indonesie, Afrika, en Midden-America en zeker ook vele ander gebieden veel grotere viespeuken zijn dan landen met ons marktmodel. Degene met bijna ons marktmodel die zich misdraagt zijn de VS terwijl West Europa zich sinds ca. 30 jaar zeer aanzienlijk schoner heeft gemaakt (lucht en water). Qua auto's rijden de schoonste in West Europa en de techniek toegepast in verbrandingsmotoren van Europese en Japanse auto's heeft de auto's veel schoner gemaakt en deze ontwikkeling gaat nog immer snel.
    Natuurlijk dienen wij in het rijke Westen het goede voorbeeld te geven en in de nieuwe technieken voor te blijven lopen, waar weer goed aan wordt verdient. Wij worden echter niet geleid door feiten of gezond verstand maar door politiek.
    Electrische motoren zijn veel efficiënter dan verbrandingsmotoren maar verbruiken in NL en ook in Duitsland elektriciteit die is opgewekt door...……..verbranding van gas, olie en zelfs nog wat kolen waarbij ca. 40% van de energie wordt verloren alvorens het de elektromotor bereikt heeft zodat de efficiëntie van de elektromotor nog maar een kleine wist oplevert. Ik denk dat hier de brandstofcel voorlopig de enige oplossing kan zijn binnen afzienbare tijd.
    Oh ja, een Ferrari met benzineverbrander klinkt veel beter, heeft een prettigere actieradius en voorlopig nog veel meer punten om de tank vol te gooien. De fiscus zal de brave elektro zoever ook gaan opzoeken want als de accijns op de benzine en diesel gaat vervliegen...………..
    groet,
    Menno
     
    Melvok likes this.
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  5. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  6. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat Tesla tot 2x toe onder garantie het duurste onderdeel (de gehele batterij) vervangt is opmerkelijk maar verrast mij (als eigenaar) niet.
    De service bij Tesla is ongekend goed. Iedereen heeft het daar ook over.
    Ook opvallend is dat deze shuttle firma zich niet aan de voorschriften houdt en er toch mee wegkomt. Als wij een koude motor gelijk in de limiter gooien krijgen we echt geen nieuw blok als die in de soep loopt, al helemaal niet bij +290k... (dit geldt denk ik ook voor andere merken)
     
  8. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik vermoed dat er een deal is gemaakt tussen de shuttle firma en Tesla. Als er een partij is die jouw product zo uitvoerig kan/wil testen, dan zul je ook niet te moeilijk doen over garanties.

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De eerste "new generatie" EV is er in de vorm van Jaguar. Staat in de showroom en dus leverbaar (zoals de model S & X)
    Vraag: is het wat in vergelijking met de Tesla?

    Antwoord:
     
    Melvok likes this.
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het is tijd voor een leuke review over de waterstof aangedreven auto's !
     
  11. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Wat een verschrikkelijk stomme kutbak!
    Een schande voor wat ooit het merk van de meest gracieuze auto's was.
     
    Melvok likes this.
  12. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Wat is er mis met benzinemotoren?
     
    Melvok likes this.
  13. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,060
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Leuke vergelijkingstest; dank voor het plaatsen van de link naar het artikel.

    Eigenlijk is deze Jaguar niet echt een 'new generation EV' want volgens de verschillende reviews die ik heb gelezen stijgt hij niet echt boven de Tesla S/X uit.

    Ik vind het beide leuke auto's. Ik ben benieuwd wat er in de komende 1-2 jaar voor nieuwe modellen op de markt worden gebracht en of die erin slagen om de lat voor elektrische auto's wel tot een significant hoger niveau weten te tillen als is neergezet door de Tesla model S.
     
    Melvok likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Je reactie is weer niet van de poes :D

    Afijn, die auto's (ooit uitgebracht door dit merk) zijn er toch nog gewoon. Klassiekers worden nooit saai en klinken dat ook nooit, gelukkig.
     
    Melvok likes this.
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    NIX Otto ! :)
     
  16. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Niks? Ligt eraan wat je wilt. Ik zou denken dat een motor in een sportauto liefst direct moet reageren, zoveel mogelijk koppel en pk moet bieden, betrouwbaar moet zijn met lage onderhoudskosten, en zoveel mogelijk van de energie moet omzetten in beweging (niet in warmte).
    Op al die punten scoort een elektro motor veel beter. Benzine/diesel motoren zijn erg ver geevolueerd, maar het concept is inmiddels zwaar verouderd en elektro motoren zijn veel beter geschikt. Nu nog ervoor zorgen dat de accu's wat beter gaan presteren.
    En geloof me: ik kan het hoogtoerige geluid van een Ferrari V8 enorm waarderen. En dat zal ik wel missen bij toekomstige sportauto's. Maar om nou alleen daarom een verouderd stuk techniek te blijven gebruiken (dat ten koste gaat van de prestaties) dat gaat me wat ver.
     
    Melvok and ChrisW1 like this.
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    De prestaties zijn aardig van de e-auto's, de duur van gebruik echt zwaar onder de maat.

    Ook het geluid hoort er bij, imitatiegeluiden "koop" ik echt niet .

    Lees vandaag weer eens pagina T 9 van de Telegraaf … Schiphol: ergernis door beperkte actieradius van de electrische taxi's:eek:

    Taxichauffeurs moeten met klant-en-al aan de laapalen … te gek voor woorden :)

    Wie weet Maurice, maar dan de waterstofcel … die geeft ook stroom toch ?

    Image Unavailable, Please Login
     
  18. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Ah, daar is het artikel. Ik zag eerder al een oproep van de Telegraaf langskomen, of passagiers met slechte ervaringen met de elektrische taxi's zich wilden melden. Dan weet je dat ze weer een mooi sensatiestuk aan het bedenken zijn..

    In bepaalde situaties kan waterstof een oplossing bieden. Bijvoorbeeld voor internationaal vrachtvervoer: daar wordt veel energie verbruikt en elke minuut stoptijd kost geld. Het probleem is dat waterstof enorm inefficient is (volgens mij gaat driekwart van de energie verloren door omzetting en transport) en er zijn nog bijna geen tankstations. Tegen de tijd dat de infrastructuur op orde is, zijn er betere accus en is waterstof overbodig.

    En vergeet niet: of je nou de energie opslaat in een accu of in een waterstoftank: in beide gevallen gaat het om elektrisch rijden.

    Ik heb de 'standaard' uitvoering van de model S, geen performance of ludicrous versie. En zelfs die gezinswagen gaat even snel van 0-100 als een Ferrari 430...
     
    Melvok likes this.
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aha! Nu weet ik waarom je naar een F430 aan het zoeken bent Maurice.
     
    Melvok and 12Esc like this.
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Is dat zo Maurice ?

    Weet nog wel iets te koop ...
     
  21. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
  22. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Je kunt dan wel geen fan zijn van elektrisch rijden, maar dat betekent nog niet dat je de superchargers moet gaan blokkeren...
    (dit is in Beaune)
    Image Unavailable, Please Login
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zag het op het Tesla forum voorbij komen. Inderdaad wel misdadig aangezien er iemand met nog slechts 50 km in de accu naar huis wilde maar niet kon...
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ben benieuwd of ik ooit een verbod meemaak op maken van auto's met fossiele brandstoffen ….
     

Share This Page