Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3596 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Leuke foto's! Ik heb helaas alles gemist ivm andere afspraken en omdat de 308 een startprobleem heeft.
    Hij staat daarom op as-steunen om alle 3 de vliegwielsensoren te vervangen.
    Ik hoop dit jaar nog een ritje te kunnen rijden, maar dat ligt aan het weer en of hij op tijd klaar is.
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Is er niet een slimmerik die een zgn. "Cross-reference" draad maakt waarin moderne oplossingen worden gegeven voor oude onderdelen ?

    Is er bijv. wel voor Testarossa/512TR/M

    En deze wordt nog vaak geraadpleegd en aangevuld ...
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die heb je voor alle modellen volgens mij. iig wel voor de 308.
    Maar die sensoren zijn eenvoudig verkrijgbaar, alleen andere stekker en de gaten in het beugeltje waar ze mee vastzitten, zitten net iets te ver v/d sensor af.
    Je moet dus wel wat aanpassen.
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Leuk Fred! erg leuk om dit te zien, maar nog mooier om de sfeer te voelen aan levende lijve!

    Ik zie weinig mensen op straat? (in Parma)
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Thanx for sharing Fred !

    We zagen 1 x een 599GTO met NL kenteken … waren er veel Nederlanders met auto ?
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was echt een top feest vorig jaar september alweer (zucht).

    @ Mel,
    Ook gezien dat de dames die eerste rang zaten bij de optocht achter een F430 neus zitten (zie lampen) met een 360 bumper?

    Er waren enkele NL'ers maar die werden ingedeeld bij de duitsers naar ik begreep. Die reden immers dezelfde route naar Maranello en vertrokken uit Dusseldorf meen ik als convoy richting het zuiden. Ik sprak op het feest enkele USA'ers die geen auto hadden ingevlogen maar wel een wereld collectie hebben thuis. Die werden getrakteerd op een mooi hotel in Portofino met een (lange) busrit naar Maranello waar ze weer een ander hotel hadden. Schrijnend was dat deze "high-rollers" geen meter in een ferrari zaten die paar dagen en bovendien niet in de meest bekende restaurants... Vooral dat laatste was voor hun een domper. Ik vertelde dat wij "pleps" zelf de regie van de trip in handen hadden en dat wel (een jaar van te voren) hadden geregeld :rolleyes:.
    Ik heb ze nog uitgenodigd maar door hun overvolle schema (inclusief bussen die op tijd reden) was het niet mogelijk aan te schuiven. Wij zaten met 20 man aan tafel bij Cavalino's en met 15 in Montana de dag erop.

    Tijdens die trip lukte het ook bij Pagani en Righini binnen te komen met een gids. Geweldig om in de Righini de enige echte nog bestaande 815 Avio uit 1947 te zien (en bijna in te zitten). De eerste Ferrari ooit gebouwd onder de naam Ferrari. Die ijzersmit Righini vond het te zonde om die mooie auto's (van metaal) te slopen voor heropbouw van de economie naar de WOII en parkeerde die (geheim) in de schuur. Naderhand heeft hij Enzo de auto getoond, die deze herkende en wilde ruilen voor een 250 Europa, het nieuwste model van toen. Dat heeft Righini wijselijk geweigerd waardoor de eerste Ferrari ooit niet in bezit is van Maranello zelf. Wat zou die waard zijn? Er zitten uiteraard geen papieren bij maar ik geloof echt dat het een echte 815 Avio betreft en niet een replica die op het feest werd getoond.




    Ewald had een GoPro bij zich en filmde alles wat we die dagen deden, vanaf ontbijt tot diner maar is sindsdien druk met verbouwen/verhuizen. Ik hoop binnenkort wat van hem te vernemen over de stand van de montage. Het waren 4 geweldige dagen met ontelbaar mooie momenten en veel unieke modellen. De optochten die werden gehouden waren indrukwekkend en de aantallen adembenemend. Gelukkig troffen we goed weer (behalve op de slot avond) op de momenten die er toe deden.

    Het slot feest:
     
    Jeka likes this.
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vandaag prachtig weer, net als 6 jaar geleden. Precies dezelfde datum (en klok een zet, de juiste kant op) en we deden een spontane speedmeet met Bob en Vu als meester fotograven.
    De opkomst top met veel (oude) bekende van hier.
    De posts van toen kun je hier nog eens nalezen: https://www.ferrarichat.com/forum/threads/vuta-shoot-meet-speed-pics.339669/page-16#post-141853186

    Enkele plaatjes van toen op 28 oktober in 2012:

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  9. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Zo ja! Die jaren waren we veel bezig met de Speedshoots! :D Leuk om weer eens te zien Fred!
     
  10. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Bart zijn oude wagen ja.

    Deze foto vond ik ook op Instagram, het kenteken lijkt me een Nederlands (ook al lijken sommige oude Portugese kentekens hier ook op). Echter ik kan niets vinden over een Nederlandse Daytona met dit kenteken.

    Image Unavailable, Please Login
     
  11. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Het kenteken hoorde bij een Maserati die in 2014 Nederland heeft verlaten. De combinatie voertuig/kenteken klopt dus niet.

    Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
     
  12. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Leuk! Was om de hoek voor mij maar had andere verplichtingen. Aanrader voor een volgende keer dus! Leuke foto's Henk!
     
  13. ForzaFerrari

    ForzaFerrari F1 Veteran

    Jul 25, 2003
    7,198
    The Netherlands
    Full Name:
    Waldo
    Nog bekenden van ‘vroeger’ hier? ... ik vond m’n wachtwoord terug en dacht ik neem eens een kijkje. Leuk dat de door mij gestarte thread nog steeds bestaat en zo te zien druk wordt gebruikt.
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Melvok likes this.
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zal wel nix te maken hebben met de wissel van zomertijd naar wintertijd Fred ….

    De economie draait volle toeren, kijk maar eens naar het aantal vrachtwagens op de rechter strook van onze snelwegen … en de explosie van nieuwe lease-auto's ...

    We investeren echter niet in een extra rijbaan voor deze vrachtmonsters …
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    November is een donkere maand met vaak slecht weer en daarnaast heeft bijna niemand vakantie. Zomervakanties zijn allemaal achter de rug, ook de late. En de wintersport is nog niet gestart.
    Daarom dus elk jaar lange files in Nov.
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik denk dat Fred ook wel een beetje gelijk heeft, want als je naar huis rijdt is het voor je zomerritme al een uurtje later. Dan slaat de moeheid toch meer toe denk ik met als resultaat dat mensen minder opletten, dat heeft weer meer gevolg tot ongeluk(jes) anyway het is een feit dat het drukker is.

    Persoonlijk vind uk dat een snelweg moet voldoen aan 3 rijbanen en anders is het geen snelweg...
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1 Tijn, we hebben te weinig snelwegen , lees 3 baans (en in Spanje teveel, betaald door de EU o_O)
     
  19. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  20. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Boeiend Tijn, nooit geweten :oops:
     
  22. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Melvok and MvT like this.
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gaaf Bram! Kon helaas niet weg om daar te zijn :(
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kan je er iets over vertellen Bram ? Finali Mondiali zegt me nix ...

    Heb geen idee wat je er van kon verwachten ….
     

Share This Page