Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3601 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Altijd wel bij Guus ...
     
  2. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Gisteren was mijn grote held 50 geworden. Sinds zijn vertrek bij Ferrari is het niks meer geworden. Met Kimi nog 1 wereldtitel door 1 punt verschil...... daarna 11 jaar geen wereldtitel! Wordt eens tijd dat ze weer gaan knallen!



    Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok likes this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Vu,
    Zag dat je een mooi filmpje (link) had gepost op FB. Misschien hier die link plaatsen. Is mooi overzicht van zijn F1 carrière.
     
  4. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Beste wensen nog voor iedereen.

    Goed om te weten: als je op zoek bent naar een auto en je wilt a.d.h.v. het kenteken op de RDW gegevens natrekken, weet dan dat de RDW voor het aantal eigenaren niet verder terug kijkt dan de laatste 9 jaar. Oftewel: voor auto's ouder dan 9 jaar zegt het aantal eigenaren op de RDW site niets.
     
  6. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Even een vraagje tussendoor: ligt het 'andere' forum op zijn gat?
     
  7. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Vermoed van wel.
     
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    RDW heeft het wel, sterker nog ze kunnen ook de gegevens van de meeste EU (eerste/oude) landen opvragen ondemand. Zo kon ik zien wat de kentekens in Italie en Duitsland waren geweest. ik mocht er trouwens geen uitprint van :(

    Maar Carfax geeft dit trouwens wel aan. Kost je wel iets aan klein geld. Ik heb dit onlangs gedaan voor een Alfa 159 en ik kreeg alles netjes te zien. Dat bleek een huurauto te zijn geweest. niet gekocht dus.

    https://www.carfax.nl

    De eigenaarhistorie

    We checken hoeveel eigenaren de auto in het verleden heeft gehad. Het aantal en het soort eigenaren dat een auto heeft gehad, kan namelijk veel zeggen over de staat van een auto. Is het bijvoorbeeld een lease auto geweest? Of heeft de auto als taxi gefungeerd? Omdat het voor jou vrijwel onmogelijk is om dit te achterhalen
     
  9. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,581
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Maar dus niet direct inzichtelijk via hun website. De RDW heeft me dit zelf verteld.
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat klopt :) Het was alleen om aan te geven dat ze de data wel hebben.
     
  11. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Hoi Steef,

    Die site in inderdaad verdwenen na vele jaren en zonder beleid. Velen hier hebben mooie herinneringen aan die site, maar gelukkig hebben we deze nog!!
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tja, wat vinden we hier van? Ben zelf een groot liefhebber van "open-top/Topless" en als dat mag icm een V12 (uit de TdF) dan roep ik JA GRAAG!

    De SP3JC, waarvan letters 'SP' weer voor Special Projects staan, is een one-off op basis van de F12tdf de letters 'JC' in SP3JC staan voor John Collins, eigenaar van Talacrest, een bekende Engelse Ferrari-handelaar.
    Ferrari's opdracht: maak een pure, compromisloze roadster op F12tdf-basis. Dit is na twee jaar ontwerpen en bouwen het resultaat.

    Natuurlijk is in de SP3JC nog het origineel herkenbaar, maar Ferrari heeft er toch behoorlijk de zaag in gezet. Onder de lange, met doorzichtige panelen uitgeruste motorkap ligt de bekende 780 pk sterke V12, een machtig blok dat de SP3JC natuurlijk aan geweldige prestaties helpt. De F12tdf weet er in elk geval wel raad mee. Die auto weet een 0-100-sprint in 2,9 seconden af te leggen en heeft na 7,9 seconden de 200 al op de klok. Dankzij het remsysteem van de LaFerrari sta je vervolgens alweer na 121 meter stil, de 100-0 km/h-afstand bedraagt slechts 30,5 meter. De F12tdf doet een rondje Fiorano (het testcircuit van Ferrari) in 1.21, dat is twee seconden sneller dan de F12 Berlinetta. Volgens Ferrari ligt de topsnelheid van de F12tdf boven de 340 km/h.

    De bijzondere kleurstelling waarin de SP3JC is uitgevoerd, moet tegemoetkomen aan de Pop Art-liefhebberij van zijn eigenaar.
    Eerder doken al afbeeldingen op van een nieuwe one-off van Ferrari: de SP3JC. Die unieke Italiaan is nu door Ferrari zelf op het podium getild. Nu blijkt/lijkt er toch meer dan 1 te bestaan...
    Er duiken foto's op van de twin naast elkaar.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  13. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Spiritueel opvolger van de 599 SA Aperta. Mooie combi van open rijden in een V12.

    Een exemplaar is linksgestuurd de ander rechtsgestuurd. Dat is handig als je veel kilometers maakt op het vaste land van Europa.

    Gr. Martin
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik vind het helemaal nix, sorry ...
     
    Alfer likes this.
  15. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Het gaat de verkeerde kant op, hoe minder exemplaren ze van een model maken, hoe lelijker ze worden.
    Kermisbak.
     
    djfrens and Melvok like this.
  16. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Raar, er stond best wat info op. Dat is dan nu weg. Zelfs geprobeerd om contact te krijgen met de owner, maar die geeft niet thuis....

    Ik had overigens bizar veel meelezers in het ‘markt-topic’....hier maar verder gaan? ;)
     
    Jeka likes this.
  17. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Zeker raar want begin januari is wel mijn jaarlijkse bijdrage afgeschreven....
     
    Ajax de 1e likes this.
  18. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    de geschiedenis van die site is bizar.
    Ik ben voorlopig op reis in ZO Azië!
    groeten,
    Menno
     
  19. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Hebben we het hier over '.eu'?

    Gr. Martin
     
  20. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Is het zo geheimzinnig dat niet de hele site genoemd mag worden? ;-)
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Terughalen / storneren !
     
  22. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Laat het er maar bij bij 2 :) Geef mij maar een Lusso :D
     
  23. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dat was de afkorting om naar die site te verwijzen. Zo had je ook .nu, maar die is nog langer geleden uit de lucht gehaald.
     
  24. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Ik snapte het, maar vond het zo grappig dat niemand de site noemde. Ik las daar alleen mee, was er niet actief.
    Ik wist overigens niet dat ook .nu heeft bestaan.
     

Share This Page