Verhalen van de Italiaanse Ferrari auto-vakakentie? (zonder ANWB) | Page 4 | FerrariChat

Verhalen van de Italiaanse Ferrari auto-vakakentie? (zonder ANWB)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Jun 19, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Hier een beter shot van 722 704 en 658
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #77 MvT, Nov 12, 2018
    Last edited: Nov 12, 2018
    Young en oldtimers vallen volgens mij onder 1 categorie, zolang je maar niet het hele jaar rijdt. De verzekering loopt parallel aan de wegenbelasting, waar je dec, jan en feb niet de openbareweg op mag en ook niet geparkeerd mag staan. Deze maanden is de youngtimer alleen verzekerd voor het stallen in je hooischuur mocht er brand uitbreken.

    Als je het hele jaar door wilt rijden dankom je aan een gewone autoverzekering. Ook voor een echte oldtimer. Mijn vader kan dus niet meer het hele jaar op een oldtimer verzekering rijden in zijn Panhard wat zijn dagelijkse auto is.

    In het geval van Henk had het denk ik wel geholpen, maar dat ligt even aan een person zijn rijstijl en ongeluk(jes) Ik weet wel dat ze niet al te moeilijk doen en passen toch echt wel common sense toe. Voor de jongere auto's heb je iets op maat. Ik heb al mijn auto's verzekerd (4) en kreeg op de normale verzekering karting die ik anders niet had gekregen. Dat is een persoonlijke afspraak geweest.

    Het is gewoon een goede organisatie met persoonlijk contact en daarwil ik best wel iets meer voor betalen als het moet, maar to zover (nog) niet. :)
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik heb de Alfa (1966) en de 308 (1983) via de KNAC verzekerd. Geen idee of dat uitmaakt trouwens, maar je krijgt wel meer korting dan vooral i.c.m. de pechhulp.
    Maar een goede verzekering (obv taxatie) kost gewoon best veel vind ik.
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat vind jij veel Harry? Bij KNAC betaal je minder premie (op basis taxatie)?
     
  5. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Tja het komt er al weer bijna van! Weer naar MM (2019) wat een straf! ..om thuis te blijven zitten :) anyway ik had nog wat te delen van 2018!

    Dit zijn dagen waar we alleen maar op pad zijn! Weinig tijd voor rust. Tijd om naar richting Modena te rijden om daar Pagani te gaan en als er nog tijd over is het Lamborghini museum!

    Wat een kunst op wielen!

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Deze prent is ook duidelijk over nagedacht. De contouren van de Pagani matchen exact het landschap of andersom.

    Image Unavailable, Please Login
     
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Tijdens onze rit naar Modena kwamen we we nog een 3 tal Ferrarista tegen (2x 599 en 1x F12) bij de tolpoorten. Eenmaal door de tolpoorten was het natuurlijk feest :):cool: maar een blauw flikkerend lichtje in de verre verte dat al in onze achteruitrijspiegel flikkerde toen we de weg opdraaide deed ons wat rustiger aandoen.

    Maar als je het niet door hebt dan wordt je toch wel aangehouden. zo ook 1 van ons. De rest reed verder en bij een naderend pompstation waren we gestopt samen met het 3 tal die met ons optrokken afwachtend. Afwachtend konden we mooi de 3 tal bolides aanschouwen en bewonderen!

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    Knetterend geluid in de verte, maar niet de gene die we moesten achterlaten op de snelweg. 2 Corvettes uit Texas kwamen rumbelend aanschuiven op de parkeerplaats. Het gezelschap had hun eigen vervoer laten overkomen om door Europa te kruizen. Mooi is het niet maar wel gezellig.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    De aangehouden bolide kwam aanknetteren en heeft zich uit een boete weten te prate, maar ik moet ook zeggen dat hij een aardig staaltje Italiaan kan en charmes in de strijd gooit. Een waarschuwing en het bewonderen van de bolide door de Polizia mochten ze weer gaan! \:D/
     
    Jeka and Melvok like this.
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Nu compleet kunnen we weer gasgeven naar het Lamborghini museo. Er zijn er 2 en de eerste is bij de fabriek zelf.

    Parkeren is een drama eigenlijk gezegd een hel! We mochten niet met Peter mee de parkeerplaats op tenzij je je bolide omtoverde tot een Lamborghini. Publieke parkeerplaatsen... vergeet het maar te weinig en te veel volk. Ik stond op het punt om te keren en lekker een dagje Modena te doen, maar na geluk een weg in te slaan samen met Erik en Henk konden we 3 plekjes vinden.

    Image Unavailable, Please Login

    Peter heeftwel korting weten krijgen gezien hij met zijn Lamborghini op pad was. Ik moet zeggen top, want dit krijg je echt niet voor elkaar bij het Ferrari museum..

    Museum zelf is niet groot en vond het zelf niet al te spannend, maar er stonden toch wel 3 leuke bolides naar mijn smaak.


    Nr1. The "real" Lamborghiniuit Batman
    Nr2. Een champagne kleuringe Diablo
    Nr3. De Cheetah!

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login


    Het tweede museum was daarentegen veel interessanter/leuker

    https://www.museolamborghini.com/?lang=en

    Helaas geen foto's van.. maar zeker de mooite waard om eens te kijken!
     
    Jeka likes this.
  9. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Ter info.
    1e museum is fabrieksmuseum met alleen de moderne Lamborghini's.
    2e museum is van de familie Lamborghini privé en is de hele historie te zien vanaf tractor tot straat auto's.
    2e museum is inderdaad veel aantrekkelijker om te bezoeken.
     
    MvT likes this.
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sterk zeg! Gewoon door de wasstraat!
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  14. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,369
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    MvT and Melvok like this.
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Thx voor de info Ben! had er graag wat foto's van laten zien maar mijn telefoon was leeg.

    Na het bekijken van de privé collective van de familie Lamborghini liepen we naar onze wagens Peter en ik waren al onderweg naar de uitgang, nadat er over de porto werd geroepen door Erik om terug te komen. Er was ook gevallen op de blauwe Lamborghini Gallardo van Peter door De Heer Tonino Lamborghini himself, nadat Erik Tonino had gestrikt voor een foto met een wedervraag van wie de blauwe Lamborghine was, waarop Erik reageerde dat hij te koop was. Dat liet Tonino hem geen tweede keer zeggen! :p Teruggekomen liet Peter hem wat foto's zien met de daarbij behorende vouwwagen :) De ogen van Tonino Lamborghini begonnen zichtbaar te glunderen. De heren dropen af voor een privé gesprek.

    Dat zou natuurlijk grandioos zijn als je Lamborghini uiteindelijk in het privé museum van Lamborghine komt te staan! Wie weet!

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Fumacher and Jeka like this.
  16. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Dat is een leuk verhaal :)
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gelukkig nog wat kiekjes van mijn telefoon binnen het museum.

    Het is jammer dat bijna bij alle modellen geen beschrijving stond. Tja deze blauwe rakker voor als Tonino 80 is?
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
    Deze Lamborghini kan ik me herinneren als matchbox die ik ooit gehad heb. Deze was dan oranje terwijl de echte grijs metallic is met zilveren leren bekleding.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

    De Lamborghini Bravo met zijn vierkante koplampen meen ik mij te herinneren. Geen van deze concept cars waren er helaas.

    Image Unavailable, Please Login

    Lamborghini heeft als Ferrari dus ook een powerboat

    Image Unavailable, Please Login
     
    Fumacher likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Let op, Lamborghini was motor leverancier van de powerboats en heeft daarin zelfs 10 wereldtitels behaald.
    Voornamelijk door het enorme vermogen.
    Daarnaast waren ze ook succesvol in de merk-gerelateerde off-shore races.
    Kortom meer behaald in de bootjes dan in de F1.
     
    MvT likes this.
  19. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat is nog eens leuk om te weten, want ik wist het niet.
     
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Het was weer een avontuurlijke week waar we 2 bolides on the spot konden verkopen, een kalmeerend praatje met de Polizia. Achtaanjagende blikken van voetgangers van het gebrul van de Gallardo. Mooie dames bij de Fierra, Jeff en zijn vader zien rijden in de MM, lekker eten, autopech voor Henk, ontzettende noodweer op de heenweg, maar terug gelukkig droog!

    De plannen zijn er alweer voor 2019 :cool: ,maar dan reizen we met zijn drieen! Geen idee hoe ik de kinderwagen meeneem:p maar daar verzinnen we wel wat op!

    Af en toe een afslaggenomen om lekker even te lunchen en te genieten van de stilte!
    Image Unavailable, Please Login
     
  21. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    935
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    MvT likes this.
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je kan best zonder kinderwagen Tyn … draagstel werkt ook prima :)
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Kijk en dat wist ik weer niet :p

    Fabio Lamborghini hebben wij enkele jaren geleden ontmoet tijdens een (van de vele) Italie-trips. We bezochten het familie museum van Lamborghini, iets wat Martin had geregeld meen ik.

    Afijn wij daar naartoe met een stuk of 10 ferrari's en parkeerde voor de fabriekshal, waar toen het museum was gevestigd (inmiddels is dit verhuisd) en Fabio kwam gelijk aanlopen met al die herrie :rolleyes:

    Na een ontvangst en tour van ca een uur was het tijd voor een lunch, liefst italiaans en niet te duur. Deze Mr Fabio wist wel wat in een volgend dorpje, bij de kerk zat wel een goed tentje...
    Voordat wij vertrokken kreeg Erik deze neef van Ferruccio nog in zijn 360 spider! Iets wat Fabio nog nooit had gedaan (volgens hem zelf), er staat ergens een foto hievan op Fchat.

    Wij op weg en op zoek naar een parkeerplaats (10 stuks) nabij de kerk. Dat lukte net totdat er een Multipla de hoek om kwam scheuren; Fabio him self kwam ook even lunchen maar wilde eerst iets uitleggen over het monument naast de kerk ter ere van zijn neef, Ferruccio.
    En om het plaatje compleet te maken moesten die rode rakkers (net geparkeerd) naast het monument (wij hoorde in onze dachten Ferruccio omdraaien in zijn graf :D) staan, op het voetgangers gebied....

    Er zijn beelden van deze middag met een geweldige lunch, echt zoals Mama in Italie kan bereiden. Man was het maar weer zover, kan niet wachten het raspaard weer eens uit te laten. De Banden Jeuken!
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    MvT and Jeka like this.
  24. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    haha Mel, zeg dat maar eens tegen moeders! ;) Ik zet haar trouwens af bij haar zus en die gaan lekker samen dingen doen. In de stad heeft ze hem gewoon nodig, dat kan ik niet ontkennen.

    Ik heb deze net aangeschaft:
    https://www.seasucker.cc/collections/skirek/products/board-rek

    Past mooi achter het achterraam. :cool:
     
  25. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Onbewust heb je hem toch gezien!

    Deze momenten vergeet je nooit en laten we wel wezen deze gebeurtenissen gebeuren meestal niet als je in je eigen Multipla komt aanzetten :)
     

Share This Page