Hans bouwt zijn eigen "italiaanse schone" met Ferrari 612 12-pitter | Page 13 | FerrariChat

Hans bouwt zijn eigen "italiaanse schone" met Ferrari 612 12-pitter

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Dec 3, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Idd is garantie en servicing nog wel een dingetje om goed over na te denken Hans ...
     
  2. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Sam van Seen through glass is net begonnen aan zijn wereldtrip van een jaar en zit sinds vandaag in Australië, het zou wel de meest geschikte zijn... Shmee ben ik met de rest eens, niet echt de juiste persoon

    Zoek je de technische hoek, denk dan eens aan JP Performance, een Duitser met een heel populair kanaal die puur in techniek is geinteresseerd, wellicht omdraaien, komst aankondigen en gewoon naar Dortmund rijden.
    Anders is Werner Budding (autovisie) wellicht ook wel een geschikt persoon, heeft ook zijn eigen vlogkanaal en natuurlijk een groot netwerk voor de mond-op-mond reclame
     
  3. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Wouter Karssen? Maar volgens mij heb je hem al gestrikt of hij jou :p jammer dat je hem vorig jaar was misgelopen.

    Ik neem aan dat je MM 2019 met Nr 1 op pad gaat? Misschien vindt Wouter het dan wel leuk om daar een Utube filmpje van te maken door de bergen en op de Fiera :cool: die lekkere bergweg!
     
    Hans likes this.
  4. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Valide punten allemaal.

    Wij zijn als bedrijf er om te blijven, niet als eendagsvlieg. Dus onderhoud en service kunnen we uiteraard gewoon zelf doen. En daar waar het de Ferrari motor betreft zullen we ook zeker zorgen dat we connecties hebben en houden met de experts die de hele dag niet anders doen dan deze motoren onderhouden.

    Overigens zullen we voor productie auto's de overstap moeten doen naar de nieuwere modellen Ferrari V12's om aan de Euro 6 emissienormen te voldoen. Onze auto ging nog via de Engeland route, en die zijn iets minder streng met emissie dan dat de rest van Europa is. Met het zwaard van Brexit boven het geheel gaat dat straks niet meer. En dus gaan we straks rechtstreeks met de RDW (of TÜV) en moeten we daarmee dan Euro 6 aantonen. Dat krijgen je met de F612 Scaglietti motor die we nu hebben niet voor elkaar. Die is Euro 4. Aan het werk dus met de modernere blokken. We gaan parallel daaraan ook aan de slag met een iets scherper geprijsde motor. V8 ipv V12, nog altijd veel te veel vermogen voor de auto, state-of-the-art met directe inspuiting, en middels het nodige engineering werk ook met een prachtige huil er in. Kom ik later nog op terug.

    Garantie ten slotte (waar Mel het over had): UITERAARD! En royaal ook. We realiseren ons terdege dat dit een zorg kan zijn voor iemand die er een wil kopen. Wanneer je geen rare dingen met de auto doet en er gaat iets stuk, dan fixen we het. Ook al is het jaren later. Wanneer we zelf iets tegen komen aan auto nummer 1 waarvan we zoiets hebben van hmmm.... dan verbeteren we het en voeren we die verbetering ook door bij de overige auto's. Daarom wil ik zeker in het begin eigenlijk vooral binnen de Benelux blijven met de auto's.

    Het is de bedoeling dat je een droom koopt, geen nachtmerrie... :)
     
  5. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    We gaan zeker weer naar de MM, en idd met Nr 1.

    Geen gek idee om Wouter te vragen in te stappen :)

    En Seen Through Glass ken ik helemaal niet. Daar gaan we maar eens wat naar kijken....

    Dank allen voor de suggesties!

    Nu alleen nog die Wordpress website...
     
  6. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hahaha, zou je wel denken he, dat het lastig te onderhouden wordt. Hebben we gelukkig vanaf dag 1 rekening mee gehouden. We kunnen overal bij. En dus: nee. Alles kan gewoon blijven zitten waar het zit.

    Voorbeeldjes:
    * De distributieriemen zitten gewoon voorop, met 25 cm loze ruimte er voor. Heb je zelfs nog meer ruimte voor om aan te werken dan in een 550/575/612
    * Koppeling vervangen kan gewoon van onderaf. Is niet meer werk dan het in een gemiddelde achterwiel aangedreven auto zou zijn. Uitlaat los, aandrijfas los, bak er onderuit. Je kan overal bij. De normaal gesproken lastige bouten aan de bovenkant hebben we zelfs van bovenaf middels een luikje extra toegankelijke gemaakt.
    * Vloeistoffen kan je allemaal gewoon bij
    * Oliefilters: We hebben vanwege het zwaartepunt het blok een cm of 15 lager liggen dan Ferrari dat had (bizar, zo hoog als hij in een F ligt trouwens!) En om de oliefilters te beschermen tegen drempels (zitten voorop aan de onderkant, heel handig) hebben we een dik RVS traliehek gemaakt bij wijze van skid plate. Vier grote inbusbouten om die lost te maken en dan draai je de filters er zo af. (minder werk dan een F, waar als ik me niet vergis een hele onderplaat er af moet).
    * Remmen en blokken kan je gewoon bij. Wiel er af en hoppa. En mocht je nog aan de veren en dempers dingen willen verstellen dan kan dat zelfs met de wielen gewoon op de auto. Zou je nog zonder krik op een parkeerterrein kunnen doen mocht je dat willen.

    En meer regulier onderhoud zou ik eigenlijk niet kunnen bedenken. Het enige waarbij we onszelf gaan vervloeken is wanneer de uitlaatspruitstukken er uit zouden moeten. Dat is een krap verhaal. (Overigens moet je daarvoor in een 308/328 ook de voorstoelen er uit halen, dus dat is niets vreemds (bij F: zodat de middentunnel er uit kan, zodat je de schakelstang los kan halen, zodat die er uit kan, zodat je - nadat je het hele blok los gemaakt en opgekrikt hebt - het voorste spruitstuk er uit kan wurmen. Vraag me niet hoe ik dit weet)).

    Het spruitstuk is RVS. Die houdt zich de komende 40 jaar wel. Ben ik niet zo bang voor.

    Dus... nee, dit wordt geen onderhouds-nachtmerrie.
     
    RISL and Ben308 like this.
  7. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    PM me eventueel. Ik heb regelmatig contact met Wouter Karssen. Indien je een ingang nodig hebt.

    Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
     
  8. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
     
  9. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Cool Hans! :cool:

    En ik hoef ook niet terug te komen voor een halogeen/led dimlicht te vervangen? Dit kan je gewoon zelf zonder bumpers eraf te halen? Dat is van de werkgelegenheid van je monteur(s) wel erg slecht :p
     
  10. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Thanks.

    Maar BNR nieuwsradio loopt mij al een poos te stalken of ik bij Wouter in de uitzending wil (ja, wil ik wel. Even goed timen alleen. Is wel handig wanneer ik mijn website dan op orde heb bijvoorbeeld. En daarvoor moet ik foto's hebben. En daarvoor moet ik dus gaan rijden).

    Dus dat contact gaat wel lukken. Maar bedankt in ieder geval!
     
    360Marnix likes this.
  11. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hahaha, nee hoor. Gewoon het luikje open maken dat speciaal hiervoor in het voorste spatscherm zit en het lampje vervangen. Heel saai allemaal.

    Waarom denk je dat deze auto zo lang geduurd heeft? En dat Joyce gek van me wordt? "Jij denkt ook overal over na" krijg ik regelmatig als verwijt. Is doodvermoeiend inderdaad, maar in dit geval wel zo praktisch.... ;-)
     
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Klinkt goed doordacht allemaal en ik had niet anders verwacht.
     
  13. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Knap Hans! Lijkt bijna een Duitse/ Japanse auto vwb toegakelijkheid bij onderhoud. Complimenten!
     
  14. ope1967

    ope1967 Rookie

    Jul 16, 2017
    12
    bepaalde corsa, b (opel) hebben elektrische stuurhuizen die gelijk onder de stuurkolom gemonteerd zitten, is maar een tip van een hier ademloos melezende liefhebber :)
     
  15. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Weet ik. Alleen vind ik het gevoel van een hydraulisch stuurhuis altijd nog net even lekkerder dan een elektrisch. Maar het was wel 1000x makkelijker geweest ja. Ik ben alleen niet zo goed in compromissen ;)

    Maar bedankt!
     
  16. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Gisteren was het mooi weer. Even de boel buiten gehad om het koelsysteem weer te ontluchten nadat we de slangen los gehad hebben vanwege het maken van ruimte voor de stuurbekrachtingings pomp.

    Stiekem ben ik best wel een beetje trots op wat we gemaakt hebben :)
    Image Unavailable, Please Login
     
  17. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    MrDino308GT4, Mikestradale and MvT like this.
  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Super Hans! Komt er nog een mooi stukje leer tegen de, ik noem het maar in de carrosseriegeintergreerde hoofdsteun? Kleur van het stuur bv.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En dat mag zeker!
     
  20. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Stiekem ben ik best wel een beetje trots op wat we gemaakt hebben :)


    Mogen jullie zeker super trots op zijn.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kan je een foto maken van voren, op hoogte van de grille Hans ?
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Al een afspraak :) ?
     
  23. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Zodra hij klaar is, ja... :)
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mocht de 2e echt geen 12 cil worden, dan heb ik een adresje voor een 8 cil (458). Maar dat is nog wat vroeg om daarover te beginnen.
     
  25. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Dank je Fred. Alleen... gaat die niet passen. Te breed. Ik wilde geen concessies doen aan de voorwielophanging en heb daarom de voorste triangels vrij breed gemaakt. Hou je wat weinig ruimte over om een motorblok tussen te stoppen.

    Maar geeft niet, ik heb een prachtige motor gevonden. Ben er heel blij mee.

    Eerst deze even wat kilometers op de teller geven....

    (Heb afgelopen donderdag de eerste serieuze testritten gemaakt. Was meer dan een beetje happy met hoe het reed)
    Image Unavailable, Please Login
     
    MrDino308GT4, Jeka, MvT and 5 others like this.

Share This Page