Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3606 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik heb van de Ferrari Club België doorgekregen op mijn vraag : Yes the circuit is free open for public..
     
    Fumacher and Melvok like this.
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    GAAN VU ! See you :)
     
  3. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dankje Bert! Hoop dat de paddocks en pit ook toegankelijk zijn.
     
  4. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Antwoord van de Ferrari Club België is : both clubs have the privacy of the track and the F1 paddock
     
  5. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Denk dat ik nu wel beeld heb van de setting. Je kan er niet met je neus bovenop.

    Stiekem ben ik heel erg nieuwsgierig. Als er veel bijzonder spul komt, ga ik spijt hebben dat ik niet gegaan ben. Komt er uiteindelijk alleen het standaard en moderne spul, dan baal ik wel. Die dag is er nl ook nog een schaalmodellenbeurs in Houten. Daar wil ik ook heen.

    Dank voor de info Bert!
     
  6. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Komende dinsdag en woensdag zijn er internationale testdagen op Spa voor eenzitters, prototypen en GT's. Racelicentie verplicht. Tom mag dinsdag zijn debuut maken in een LMP3. Als er nog F's rijden zal ik ze op de foto zetten.
     
    Melvok likes this.
  7. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Geweldig nieuws Edwin!!!!! We zijn ook benieuwd naar foto's van Tom in de LMP3!

    Alvast veel plezier en succes!
     
    evdzwet likes this.
  8. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Ben eens op Spa geweest toen de Duitse Lambo- club in samenwerking met de Duitse Porscheclub het circuit op deze manier had afgehuurd omdat ik toch in de buurt was. Kon overal komen toen als toeschouwer, alles langs de baan, paddock en uiteindelijk zijn we gewoon de garages ingelopen en door de pitstraat gewandeld. Is wel 10 jaar geleden.
     
  9. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Mooi man!
     
  10. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Zal een geweldige ervaring zijn voor Tom, benieuwd naar de foto's.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Succes dinsdag! We hopen op een mooie droge baan en goede rondetijden
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Bekend luxe-probleem dus !
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vergeet de intro en ga direct door naar hemels geluid (en giga snelheid). Wat een bak!

     
  14. tomgt

    tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

    Feb 22, 2004
    6,702
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Voor de Le Mans liefhebbers zonder camping kaarten. Ik heb camping Arnage 2x en Expo 2x
    Geschikt voor campers, caravans en grote tenten

    Stuur maar een PB bij interesse.
    140€ per kaart
     
  15. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Supertrots op Tom. Het was echt een geweldige ervaring om aan zo'n dag mee te mogen doen. Hij heeft twee stints kunnen rijden. Zo'n auto heeft helemaal niets aan hulpmiddelen (ABS of tractiecontrole) en dat was 's morgens met nog wat vochtige plekken en een koude baan best listig. Maar hij werd uitstekend begeleid en paste zich heel goed aan op de aanwijzingen, die hij kreeg. Er waren verder vooral veel moderne GT's (AM in GT3 en GT4 uitmonstering, Huracan EVO, nodige 911's). Slechts 1 F maar die was dan ook best mooi.
     
    bertdeboer340 and Jeka like this.
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi hoor!
    Airco geeft vaker problemen bij deze Ferrari's.

    Sleutels zijn wel reproducties voor te koop. Originele 'blanks' zijn vaak erg duur.
    Ik zou dus reproducties halen en die gebruiken. Originele set in de kast.
     
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ferrari vrienden, ik heb een afweging. Ben benieuwd naar jullie mening.

    Ik was mijn FCN lidmaatschap vergeten. Dom, en inmiddels rwcht gezet, maar het heeft een oorzaak: Ik zie de meerwaarde er niet meer in. Ik ga (bijna) nooit naar de evenementen. Voornaamste reden is dat ik gierig ben aangelegd, maar vooral ook omdat het lastig is bijrijders te vinden die willen betalen om mee te gaan. Alleen is dan ook alleen. Ik overweeg dus mijn lidmaatschap op te zeggen, maar hier zit nog wat jeugdsentiment achter.

    Ik heb vorig jaar mijn FOCNL lidmaatschap ook niet verzegeld. Niet om de financiele afweging, maar meer omdat ik wist er nauwelijks/ geen gebruik van zou maken. Idem dit jaar (sorry Mel ).

    Van a naar b rijden is op dit moment ook niet wat ik zoek. Ik wil iets meer. Meer halen uit mijn bolide als deze straks de weg weer op kan. Maar wat? Hoe haal ik meer uit mijn hobby? Deelname aan klassieker rally's misschien? Ik weet het nog niet zo goed. Ik wil iig meer uitgedaagd worden. Gelukkig heb ik nog even om na te denken. Ben echter benieuwd wat jullie doen om de hobby meer body te geven...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  18. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Sleutels voor de portieren zijn SAFE/Torino zoals bij de 308? Als je mazzel hebt, zoals ik, kun je via ebay originele sleutels met het juiste nummer vinden. En voor dagelijks gebruik bij de sleutelboer een Silca halen.
     
  19. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ze ziet er erg goed uit op de foto's. De velgen zijn de originele en dat zijn voor een Mondial 3.2 16" dus begrijp ik de 390 maar voor de velg diameter niet. De 16"is bij mijn 328 duidelijk op de velg aangegeven, dus kijk even. Originele banden zijn stukkie smaller maar staan mijnsinsziens beter.
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik snap dat wel.
    Ik hou ook niet van al die lidmaatschappen. Qua autoclubs ben ik nu alleen lid van de Scarb (Alfa Club) en dat vind ik genoeg voor nu.
    Ik heb ook geen tijd om aan alle ritten etc mee te doen, dus doe dus maar incidenteel mee.

    Je kunt aan de grotere evenementen meedoen natuurlijk. Targa Florio kent enkele versies waar je ook met een 308 aan kunt meedoen. En de Gran Premio Nuvolari lijkt mij een aanrader. Soort Mille Miglia.
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Lijkt kleiner dan 16" op de foto's, vind ik hoor.
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sluit me aan wat Harry zegt Marco, ik ben begunster (en ontvang dus de Gli) maar de ritjes trekken mij ook niet zo. Wat Mel doet op zijn wijze is meer mijn stijl.

    Wat betreft grote evenementen moet ik Harry ook gelijk geven. MM en Nuvolari zijn beide met eigen auto te doen. Echter de Targa Florio zou ik niet met een Ferrari (of welke lage auto ook) aanraden vanwege de slechte asfalt condities. Ik beschreef onze trip hier:
    https://www.ferrarichat.com/forum/threads/targa-florio-2016.521774/

    Om schade aan deze historische racers te voorkomen rijden deze slechts trajecten (die soms afgezet worden). Zodar je 1 afslag van dit traject mist is het (spoiler)leed niet te overzien:


    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jasper130181 likes this.
  23. Jasper130181

    Jasper130181 Rookie

    Mar 25, 2019
    28
    Schijndel
    Full Name:
    Jasper D
    Weet er iemand hoe ik kan kijken of ik de kilometer weer aan de gang kan kan krijgen en welke zekering of kabel ik moet controleren.
    En waar die dan zit



    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  24. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Doen zowel de km teller als de snelheidsmeter het niet, of 1 van beide?
     
  25. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Impulse generator zit aan de versnellingsbak achterkant rechts, passagierskant. Ter hoogte van het rechter achterwiel is een grote messing bout waar 2 draden uitkomen en verder verbonden met een dubbele stekker aan de 2 draden die naar de odometer en kilometerteller gaan. Eens die stekker losmaken en zuiver maken.
    Verder moet je kijken of zekeringen 11, 12, 17, 22 en 23 ok zijn (te tellen vanaf linkerkant fuseboard, fuse 1 is er niet maar wordt wel meegeteld!).
    Radio krijgt stroom via fuse nr 9 (te tellen vanaf links, fuse 1 is er niet maar wordt wel meegeteld)....en komt uit het fuseboard als bruine kabel, 2e van links (zie foto), van de bovenste rechter witte horizontale plug. Eens testen of je daar spanning hebt.
    Het elektrisch schema is ingewikkeld bij Ferraris.
    Guido

    Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page