Ferrari-blauw en TVR-rood | Page 48 | FerrariChat

Ferrari-blauw en TVR-rood

Discussion in 'Holland/Belgium' started by JazzyO, Nov 11, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Jeetje Onno dat zijn echt de mindere dingen! sterkte in deze!

    Ik ben het met je eens. Mensen die dit op voorbedachte rade doen.. daar zijn contracten, wet- en regelgeving niet tegen opgewassen en als je de zaak eenmaal wint.. kom dan maar eens aan je geld.

    Jammer van de 458, maar in iedergeval veel (verbouwings) plezier met je nieuwe aankoop!
     
  2. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Poe Onno..... Mooi kwalitatief uitermate teleurstellend. Je houdt altijd van die eikels.... Geef ze van Jetje!!🏏
     
  3. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Beste Onno,

    Natuurlijk heeft de kwestie voor jou een emotionele kant. Ik zal over jouw kwalificatie dan ook niet meer schrijven dan dat mij al bij herhaling eerder opviel dat jij je mening in kwesties, waarin jij in mijn ogen bepaald niet als expert hebt te gelden, presenteert als absolute waarheid en heftig reageert op andersdenkenden. Ik denk wel dat je ondanks het eerste je moet afvragen of je, gezien mijn achtergrond, zo'n kwalificatie moet gebruiken; ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik iets van het onderwerp afweet.

    Juist dat je de regeling van de verhouding tussen contractspartijen, een arsenaal aan mogelijkheden om juist praktische zaken zoals door jou bedoeld te ecarteren, afdoet met 'contractje' zegt veel over jouw kennis van de mogelijkheden. Iedere novice op mijn terrein beseft dat een regeling dient te beschermen tegen chicaneurs en dat in internationale verhoudingen afdwingbaarheid en de kosten daarvan een zeer serieuze issue is.

    Het komt meer voor dat mensen met dat gebrek aan kennis in goed vertrouwen afgaan op de welwillendheid van de wederpartij. Soms is dat ingegeven door de wens kosten te besparen, soms welbewuste gok en soms wordt het ingegeven door een gebrek aan marktmacht.

    Het is eenvoudig om juist dat misplaatste vertrouwen in retorperspectief 'naief' te noemen. Feit is dat slecht of niet geregelde verhoudingen gelden als 'lawyers paradise' als er opgetreden moet worden en een harde leerschool voor betrokkenen oplevert. Enkelen hier getuigden reeds daarvan.

    Met groet,

    Gijs
     
  4. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Dito!
     
  5. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Onno, wat erg allemaal kerel. Maar ik weet zeker dat jij er snel weer boven op bent.
    Jij bent natuurlijk een soort ZZP'er en dan komt het keihard aan.
    Ik hoop in ieder geval dat er toch nog wat licht aan de horizon is.

    Het is niet best met de wanbetalers. Ik zit in de import en export van groenten en fruit.
    Ons bedrijf heeft afgelopen jaar maar liefst EUR 500.000 niet kunnen incasseren.
    Maar, ik moet er bij zeggen, dat wij alles gedekt hadden bij kredietverzekeraar Euler Hermes. Het kost ons dus afhankelijk van land (Duitsland / Polen) een 10/15% E.R.
    Het is nog nooit zo veel geweest, en dan dachten wij echt wel door onze ervaring de slechte broeders er uit te kunnen vissen. Resultaat, premie weer verhoogd natuurlijk.
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi advocatentaalgebruik hoor (tijdens het lezen, hoor ik de stem van Bram Moskowicz ;-) ), maar bedoel je echt een "chicaneur" in deze?
    Want dan begrijp ik de zin niet denk ik.


    https://nl.wiktionary.org/wiki/chicaneren
    "actief zoeken naar de geringste aanleiding om kritiek te uiten en dan vitten op de kleinste foutjes, onderwerpen aan willekeurig getreiter"
     
  7. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    #1182 348holland, Feb 24, 2016
    Last edited: Feb 24, 2016
    Vrees dat ik echt een ander vak heb dan hij, zit niet in de boefjes afdeling. Heb wel een broer die Bram heet!

    Zonder dat ik nu precies de aangehaalde betekenis in mijn hoofd heb gebruikte ik de term bewust. Bij ons is het een verzamelnaam voor hen die inderdaad al het (on)mogelijke aangrijpen om niet te hoeven betalen of wat dan ook, het is een bekend verschijnsel. Er zijn tal van methoden om je in een regeling te wapenen tegen lichtvaardige klachten en de betaling te verzekeren. Aandachtpunt is zeker ook rechts- en forumkeuze; typische "do not" voor overzichtelijke belangen is een keuze voor engels recht (relatief kostbare bijstand in de regel, bijzondere mogelijkheden) en (vooral) de engelse rechter (of nog erger: arbitrage bij een Londens instituut).

    Vind trouwens de ontwikkelingen rondom de TVR fijner om hier te volgen. Vond het slechts nodig om kort te reageren op conclusies over internationale commerciele verhoudingen op telegraaf-lezer-niveau, het is een evidentie dat dat anders ligt dan gesteld, een belangrijk deel van ons land leeft ervan.
     
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dank voor de steunbetuigingen en wijze raad. Hierbij wil ik het afsluiten en weer verder gaan over de TVR. Hoewel dat natuurlijk nog een tijdje zal duren.


    Onno
     
  9. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Ik lees je antwoord op mijn vraag nu pas. Was niet waar ik op had gehoopt. Balen. Succes, komt goed!
     
  10. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    En, Onno. TVR project weer opgepakt inmiddels?
     
  11. ope1967

    ope1967 Rookie

    Jul 16, 2017
    12
    Net een uurtje of 5 besteed om je hele tread door te lezen van dit zeer gave project,
    Ik hoop echt voro je dat de sores een eind minder is en ben erg benieuwd of je deze bolide nog van aandacht hebt kunnen voorzien, grts van een tvr-liefhebber
     
  12. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    JazzyO likes this.
  13. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  14. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dankjewel! Ik kom hier nooit meer, ook omdat het project heeft stilgelegen. Maar ik ga binnenkort het project weer oppakken. Volgend jaar is mijn 50e, een mooi moment om de auto klaar te hebben. Ik zal deze draad updates geven als er weer iets te melden is.
     
    Mikestradale, 575 GTC, Jeka and 2 others like this.
  15. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  16. GTrr

    GTrr Karting

    Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    he Onno,
    Lang niet gezien/gesproken!
    We moeten maar eens bijpraten, ben benieuwd wat de Griff uiteindelijk wordt!
     
    JazzyO likes this.
  17. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Prima idee. Je vrouw heeft mijn FB gegevens dus... :)
     
  18. GTrr

    GTrr Karting

    Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    Gaan we doen Onno! Mocht je eens in de buurt zijn kom dan langs.

    Wat rijdt je tegenwoordig?
     
  19. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het is moeilijk te geloven maar mijn TVR is door de APK gegaan deze week. Nog een paar dingetjes en ik ga weer rijden. Wat een verhaal.

    Ik ben wel blij met deze draad want ik moet het fotoboek afmaken (laatste bijwerking januari 2010....) en ik ben 90% van wat er gebeurd is vergeten. :)

    Als het allemaal zover is post ik wel foto's en als het even kan wat video.


    Onno
     
    Harry-SZ, Melvok, 275gtb6c and 8 others like this.
  20. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Mooi Onno, goed van je te horen
     
    JazzyO likes this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gefeliciteerd met het behalen van dit "rij-diploma". Laat even weten wanneer het moment van ophalen wordt, misschien kunnen we daar bij zijn. Een bijzonder moment en inderdaad wel verdiend na zoveel geduld en .....
     
    JazzyO likes this.
  22. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik ga nog wel iets organiseren maar omdat de auto dan nog niet helemaal klaar is, wordt het misschien niet "DAT" moment. Het wordt waarschijnlijk ook gedurende de week omdat het festivalseizoen is en ik naar heel veel concerten ga over de weekenden. Ik zal er even over nadenken. I.i.g. gaan we zeker wel ergens even samenkomen voor een ritje ofzo!
     
    328gts1987 likes this.
  23. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf man! Ik wil hem graag eens zien en horen!
     
    JazzyO likes this.
  24. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Als het goed is gaat het monster deze week de rollerbank op. Het is bijna zover. Ik hoop dat ik deze week op kan halen want de kap is nog niet af en het is heerlijk weer voorlopig.... maar ja, zoals al 14 jaar, het is afwachten.... Zoals Harry Metcalfe altijd zegt, "more updates and videos coming soon". :)
     
    Melvok, Harry-SZ and RudyW like this.
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Tja, de Octane Scramble 4 juni bij het Eemklooster zou een mooi show moment kunnen zijn, groot deel van ons F-charters zijn daarbij.
     

Share This Page