WK Formule 1 | Page 22 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  2. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dit verteld nog bar weinig Mel. De Red Bull ws op medium sneller dan op de softs en de SF is op vrijdag vaak erg snel. De Mercedessen blijken op de zaterdag en zondag snel te zijn:)
     
    Melvok likes this.
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het gaat imo eindelijk weer eens ECHT interessant worden morgen Menno …

    Bij de P en Q sessies bleek dat dit seizoen voor het eerst sinds lange tijd ….. de SF weer aan de top nstaat.

    En Mercedes dus niet (meer) … maar kijk ook naar de nieuwe opzet van RB en McL.

    De laatsten komen ongelooflijk dichtbij de tijden van Max ….

    Veel plezier morgen/zondagmiddag 16.00 uur :)
     
  4. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    En nu maar duimen dat niemand domme fouten maakt o_O
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik vond het ook een mooie Quali met een verrassende McL en Haas in de top 7. Ik denk dat Alonso (die op bezoek was voor de test komende week) niet wist wat hij meemaakte. Dat hok van hem vorig jaar haalde Q3 niet een maal...

    Stel ik gelijk hardop de vraag; waar die enorme snelheid/Power van SF motoren vandaan komt. Ook Haas profiteert daar duidelijk van gezien de 6e plek van Magnussen. Ik denk weer even terug aan het keukentafel gesprek (letterlijk!) van 1,5 jaar geleden tijdens ons bezoek aan 70y anniversary in Maranello. Wellicht zijn de plannen van toen in deze versie van de motor gekomen?
    Het valt iedereen op dat de SF heel snel naar de top snelheid klimt, koppel dus en dat kan alleen maar met een hogere compressie verhouding (even het hybride systeem buiten beschouwing gelaten want die is voor ieder team gelijk). De hogere compressie verhouding vraagt om een lager vlampunt van de brandstof wat je bereikt door....mengsmering! Precies waar het gesprek aan de keukentafel over ging; olie mengen met brandstof voor meer energie Q. Dat deze nu (al lang) niet meer via inlaatspruitstuk mag worden toegevoegd heeft SF er kennelijk niet van weerhouden een ander "kanaal" te vinden.
    Ik zou dus het olie verbruik van SF wel eens willen weten van komende race en dezelfde race vorig jaar.
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Er zal door de FIA wel worden gekeken of het allemaal legaal is ….. hoop ik :)
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Regel FIA: wat er niet in staat, mag.
     
    Melvok likes this.
  8. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Olieverbruik is dit seizoen meer aan banden gelegd maar verleden jaar was de SF (niet officieel) zo snel aan het begin van het seizoen door (o.m.) olieverbruik..... Maar feit is ook dat de prestatie verschillen tussen teams per circuit nogal verschillen. Blijft in het geval van Melbourne versus Bahrain (SF t.o.v. zowel Mercedes, Red Bull als de rest) minstens verrassend te noemen. Echter leek de SF in het winter seizoen de snelste en wat nou als Melbourne gewoon een geval van de auto niet goed voor elkaar hebben. Samengevat, we zullen zien en horen …..
    Maar Leclerc was rete snel en Vettel wat rete geïrriteerd. Zou dat laatste kunnen zijn vanwege een teammaat die mogelijk sneller is...……………...zeker weten!! Max leek het onderste uit de Red Bull kan te hebben gehaald. Red Bull heeft het in Bahrain niet voor lkaar, zeker gezien het 2e qualificatie drama van Gasly die morgen hopelijk wat beter kan inhalen als 2 week geleden.
    Fijne zondag en fijne race!
     
    Jeka and Melvok like this.
  9. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Was een leuke race toch! Maar de uitslag was voor ons waardeloos vooral omdat juist Mercedes volop profiteerde. Leclerc is voor mij de held, hij is erg snel en wellicht nog niet helemaal stabiel maar dat is een kwestie van leren en dus groeien. Vettel was wederom redelijk ruk. Vreemd dat Kimi in de Alfa het erg goed lijkt te doen, alsof hij daar beter past. Ik vind Hulkenberg en Ricciardo beide snelle, intelligente en sympathieke piloten - die laatste eigenschap helpt niet om kampioen te worden - en vond het dood zonde dat ze vlak voor het einde uitvielen, ja ook voor onze Max natuurlijk. Toch was ik best blij met Leclerc die in het ieder geval z'n eerste podium beleefde.
    Wat vinden jullie na 2 races van Gasly? Best mogelijk dat hij meer laat zien in de komende races maar dat zal ook moeten anders zit Kvyat voor het einde van dit seizoen weer in de Red Bull. Max was weinig in beeld maar heeft erg hard moeten werken met een auto die veel last van overstuur had door onvoldoende druk op de achterwielen. Wederom een hele mooie prestatie van Max en veel huiswerk voor het team.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  11. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Leuke race om te zien, maar ook weer frustrerend. Ergens wist ik van te voren dat het zo zou lopen...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  12. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Zoiets heb ik ook al sinds 3 jaar en ik moet zeggen dat de realiteit dit voorgevoel bevestigt. In veel gevallen wordt een voorsprong van de 1 of 2 Ferraris tov Mercedes verloren door een technisch probleem, fout van de piloot, verkeerde bandenwissel tactiek, tijd verloren aan de pits, een ontplofte band, enzovoort en zo verder. Het is al 3 jaar een farce en ik hoop dat dit nu eindelijk eens stopt.
     
  13. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik geloof dat Ferrari het best kan maar na Jean Todt is de teamleiding bagger en dat zal waarschijnlijk blijven tot er weer een groot talent is zoals Toto Wolff of Christian Horner.
     
  14. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Ik zie Verstappen samen met Horner vertrekken bij Red Bull na dit seizoen....
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Oeppppps … das wel een aardige ja … :)
     
  16. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ik zie Verstappen vertrekken, Horner niet.
    Max moet echter snel de voorposten gaan innemen, wil hij naar een "beter" team verhuizen. Het lijkt wel of de tandem Hamilton/Bottas nog voor een tijd vastgebeiteld zit. En als ze Vettel bij Ferrari buitensmijten, zal het alleen zijn om ene MS in dienst te nemen... :D
    Leclerc.... die laten ze pas gaan na X aantal WK.
     
    Melvok likes this.
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Ik verwacht niet dat er een beter team voor Verstappen is mits als tweede rijder, maar ik heb zo'n vermoeden dat de top 2 teams daar geen zin in hebben..

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat een blunder vandaag met Q3. Te laat de lijn over...
    Had weinig uitgemaakt in de start opstelling maar is wel een wijze les; er zijn geen "gentlemen" regels in F1
     
    Melvok likes this.
  19. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Helemaal met je eens.
    De start is spannend en dan zou de race pace van Max wel eens een probleem voor Vettel en Leclerc kunnen worden. Bottas troeft Lewis weer af, dat is best verrassend ……..is Bottas zo in vorm of heeft Lewis …..? Ik vrees wel dat het een reguliere Mercedes zege zal worden. Gasly start vanaf een nette 6e stek naast Max maar blijft moeite met de Red Bull hebben want het gat is nog te groot (Q3 gat is 0,85 sec). Leclerc was een fractie minder snel dan Vettel wat voor Vettel heel belangrijk is!

    Morgen ochtend 08.10: Forza Max en de SF (Max eerst...sorry boys)
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Was een lange (bijna saaie) wedstrijd met slechts enkele momenten van spanning (en blunders).
    Zoals je al zei Menno, voorspelbare uitslag.

    De undercut van Max lukte bij Leclerc maar net niet bij Vettel. Had wel een actie kunnen zijn, dubbele undercut...
    Max staat nog 3e in het kampioenschap maar vrees dat het nog maar van korte duur is want SF en Merc zijn echt veel sneller.

    Onbegrijpelijk het team order van SF. Verspeelde daarmee een plek (en dus punten). Dat doen ze bij RedBull beter door Gasley binnen te halen om de snelste ronde (1 punt) te pakken.

    PS vindt het idee van Olav wel ok om die "party mode/mapping" in Quali te verbieden, mixt de top meer bij de start
     
    Melvok likes this.
  21. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Doodsaai. Enige opvallende was de frustratie tussen pitwall en LeClerc tijdens de race. Hoe lang gaat dat nog goed.....
     
    Melvok likes this.
  22. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    F1 stelt gewoon niets meer voor. Volledig, maar dan ook 100% achterhaalde en uitgedoofde sport.
    Heeft geen zak met rijden te maken. Dit was de laatste van het seizoen die ik bekeken heb.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Draait meer om banden (en dan nog maar van 1 merk) dan om het echte rijden imo …...
     
  24. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Jammer dat de Mercedes hegemonie blijft. Toch plezier beleefd aan de intelligente strategie van Red Bull die Max de 4e stek opleverde en Gasly de snelste ronde (1 punt extra voor hem en het team). Leclerc zal moeilijker voor Vettel worden na de mislukte team order nadat Vettel niet van Leclerc kon wegrijden nadat deze stuivertje moesten wisselen. Dat Max nog 3e staat in het WK is een uitzonderlijk knappe prestatie. Lewis heeft gewonnen dankzij de mislukte start van Bottas die verder liet zien dat hij dit seizoen beter begon dan verleden jaar. Leuk dat Raikonen het zo naar zijn zin heeft bij Alfa. Balen voor Hulkenberg, die naar ik meen de beste Duitse coureur is van het huidige F1 veld.
     
    328gts1987, Jeka and Melvok like this.
  25. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ferrari is op vrijdag en zaterdag het snelst en Mercedes op zondag. Max slaagt er ook deze keer in om met de Ferrari's in gevecht te gaan. De powermode die Mercedes heeft is alleen bedoelt voor Q3 op zaterdag en in de race wanneer gewenst.

    Verder, Leclerc was slachtoffer van de niet ontstane Safety car situatie en reed een te lange 1e stind waarna hij op de rode softs de banden niet goed kreeg. Dat was mooi voor Max. Bottas was weer sterk maar ik vraag me af of Hamilton op z'n scherpst is in het begin van dit seizoen. Rare situatie met Gasly in Q1 waar hij de snelste was maar illegaal bleek te hebben gereden qua brandstof verbruik??
    12 mei GP van Barcelona
     

Share This Page